13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Antimadridista skrev:
tors jan 14, 2021 10:10 am
Frygter der kommer en regning...

Imbecilt at folk som Alba, jong, Pedri og demb ikke spares eller Max spiller 45 min
Der kunne godt risikere at komme en regning ja, men omvendt tror jeg heller ikke at man skal underkende værdien af at vinde et trofæ rent psykisk. Flere af spillerne har også været ude at udtale at de mener en sejr i Supercuppen vil give dem et godt rygstød til den sidste halvdel af sæsonen.

Det er en svær balance omend jeg godt kan mærke hvad vej vinden blæser her på Forum :lol:
Rey Abi!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Næste kamp er først lige en uge og er pokalen mod Cornellá, mon ikke der venter en god pause nu. Det kan vel sagtens have haft indflydelse på Koemans valg
El Señor de las Tartas

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, der vil nok blive sparet en god række af spillere mod Cornella, så forhåbentlig ingen skader på søndag og så lidt restitution og så kører vi.

Jo flere kampe spillerne kan få i en mere eller mindre fast stamme, jo bedre. Og så er det svært ikke at holde af Puig. Håber virkelig han kan få spilletid og gøre en forskel, men det skal selvfølgelig være fordi han præsterer bedre end de andre og ikke bare fordi han er fra La Masia.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg får sværere og sværere ved at forstå at Puig ikke bliver brugt mere - Han spiller fantastisk hver gang han får chancen og man fornemmer den specielle Barca DNA og teknik han har.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Ja jeg foretrækker også Puig over en type som Pjanic for at være ærlig. Kan slet ikke se lyset i Pjanic, der er habil på bolden, men heller ikke mere. Hans defensive evner er nærmest ligegyldige, fordi han vel nærmest er langsommere end Busquets, og derudover langt dårligere til at placere sig på banen.

Puig har fået meget kritik for sine defensive evner, men i det mindste har han lidt fart og ærgerrighed.

Puig burde imo være 1. reserve til de tre positioner på midten. Så må man justere Frenkie's rolle, hvis Busquets er skadet eller lign. Vi har jo bare ikke nogen udover Busquets og Frenkie, der kan noget defensivt på midtbanen.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja

spil denne her i finalen.. så kan de gode gamle hvile sig ..

---------------- Stegen ---------------
Dest------- Min -------Arujo ---- Firpo
----- De Jong ---- Pjanic --- Puig ----
--- Trincao ---- Konrad ----- Martin --
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes overhovedet ikke at de jong skal ned på den defensive. Han spiller fremragende som cm og er vores klart vigtigste spiller centralt.

Vi skal have købt en ny def midt der kan tage over efter Bussi. Puig må være reserve for Pedri og De jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Pedri kunne måske også godt trænge til lidt pauser hist og her, hvorfor man eventuelt kunne sidestille Pedri og Puig næsten 50 / 50.

Pedri har tilsyneladende en helt speciel psyke, men man skal virkeligt være varsom med at lægge så stor et pres på så ung en fyr.

Ps. De Jong har vel heller aldrig spillet en regulær defensiv midtbane? Så vidt jeg husker spillede de med to 6'ere, der skiftedes til at gå med frem i Ajax (lidt som på det hollandske landshold).

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

:?:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
tors jan 14, 2021 12:13 pm
Næste kamp er først lige en uge og er pokalen mod Cornellá, mon ikke der venter en god pause nu. Det kan vel sagtens have haft indflydelse på Koemans valg

Næste kamp er vel finalen i denne rædderlige cup i weekenden, dernæst pokal mod Cornella om en uge. En kamp der måske på papiret er let, men den er vigtig for Cornella og burde også være vigtigere for Barca end gårsdagens kamp, da det er copa del Rey og ikke den ligegyldige super cup.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ved i forresten hvem som er god? Araujo! Han er ikke noget specielt på bolden men han har en voldsom fysik. Med en større forståelse for spillet/rutine så kan han virkelig blive god for os.

Vi har godt nok nogle spændende spillere i dest, araujo, de jong, pedri, ansu, trincao, demb, puig og garcia (når han kommer).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors jan 14, 2021 3:00 pm
Ved i forresten hvem som er god? Araujo! Han er ikke noget specielt på bolden men han har en voldsom fysik. Med en større forståelse for spillet/rutine så kan han virkelig blive god for os.

Vi har godt nok nogle spændende spillere i dest, araujo, de jong, pedri, ansu, trincao, demb, puig og garcia (når han kommer).
Og så er han bare i forsvaret når det gælder, modsat Lenglet som af og til sejler.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:
tors jan 14, 2021 3:00 pm
Ved i forresten hvem som er god? Araujo! Han er ikke noget specielt på bolden men han har en voldsom fysik. Med en større forståelse for spillet/rutine så kan han virkelig blive god for os.

Vi har godt nok nogle spændende spillere i dest, araujo, de jong, pedri, ansu, trincao, demb, puig og garcia (når han kommer).
Han spillede en virkelig solid kamp (igen) i går ja! Jeg syntes egentlig også at han typisk skiller sig fornuftigt af med bolden, uden at det dog er ham som slår den gyldne aflevering eller andet, men mindre kan absolut også gøre det. Se bare på fx Puyol som absolut heller ikke var nogen fremragende boldspiller i den forstand.

Araujo kan jeg sagtens se være et bekendtskab i vores forsvar mange år frem. Han har til trods for hans store størrelse også en ganske fornuftigt acceleration og topfart syntes jeg egentlig, hvilket bl.a. kom til udtryk i går i en løbeduel med Isak mener jeg det var.

Holdet har absolut nogle virkelig spændende spillere i dem du nævner, og det bliver spændene om de alle kan blive ved med at bygge på og blive faste startere alle sammen.

Eneste spiller på den liste som jeg kan have lidt tvivl om er Trincao. Jeg syntes godt nok det ligner han har haft det svært i nærmest samtlige kampe. Han virker på en måde meget hæmmet i sit spil efter han er kommet. Det skal sikkert nok komme med tiden og flere succesoplevelser, men jeg får sådan en lille smule flashbacks til Andre Gomes sådan rent psykisk. Han virker ihvertfald ikke ligeså "grounded" som fx Pedri eller Fati, som i øvrigt heller ikke er rimelige sammenligningspillere.
Rey Abi!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

!Option skrev:
tors jan 14, 2021 3:53 pm
Piquénbauer skrev:
tors jan 14, 2021 3:00 pm
Ved i forresten hvem som er god? Araujo! Han er ikke noget specielt på bolden men han har en voldsom fysik. Med en større forståelse for spillet/rutine så kan han virkelig blive god for os.

Vi har godt nok nogle spændende spillere i dest, araujo, de jong, pedri, ansu, trincao, demb, puig og garcia (når han kommer).
Araujo kan jeg sagtens se være et bekendtskab i vores forsvar mange år frem. Han har til trods for hans store størrelse også en ganske fornuftigt acceleration og topfart syntes jeg egentlig, hvilket bl.a. kom til udtryk i går i en løbeduel med Isak mener jeg det var.
Ikke nogen tilfældighed:
.@RonaldAraujo939, Uruguayan central of @FCBarcelona_es, explained in @ESPNDeportes @espnfc that as a child "I practiced sprinting and ran marathons."
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gider slet ikke bedømme trincao endnu. Og som jeg har skrevet en del gange indtil videre så mener jeg kritikken er decideret latterlig.

Han er lige kommet til. Det tager tid før vi kan se hvad han kan blive til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster