3/1 Huesca - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3/1 Huesca - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
tirs jan 05, 2021 5:51 pm
Lopezzz skrev:
tirs jan 05, 2021 5:20 pm
Mésqueunclub skrev:
tirs jan 05, 2021 4:04 pm
Lopezzz skrev:
tirs jan 05, 2021 3:56 pm
Madameskrald skrev:
tirs jan 05, 2021 2:03 pm
Lopezzz skrev:
man jan 04, 2021 4:51 pm
Dytrax skrev:
man jan 04, 2021 12:05 pm
Må indrømme, at det er ret bizart, at det er en lettelse, at vi vandt over Huesca, et hold vi tidligere har tromlet ned. Når det så er sagt, stod de meget kompakt og vi havde ikke marginalerne på vores side.
Og måske heller ikke den lækreste bane i ligaen at spille bold på.

Nu er det Bilbao om et par dage og jeg håber, at Dembouz spiller videre i samme stil, blot en anelse skarpere.
Det er umuligt at vide hvem Koeman vælger i næste kamp eller i hver kamp. Han har sin egen taktik.
Jeg ved bare at vi er næsten midtvejs i ligaen og vi har intet fast hold. Han bliver ved med at rotere.
Valverde har gjort det meget bedre og den gang har vi ikke haft ret mange problemer mod de mindre hold. Vi vandt stort i de fleste kampe.
Men Koeman vil ikke overraske mig hvis han bænker Demb i næste kamp
Valverde gjort det bedre. Vil du sætte nogle flere ord på det?

Valverde fumlede også rundt i start-11 indledningsvist, indtil han fik etableret en beton defensiv på midtbanen - så spillede Busq, Rakitic og Vidal/Paulinho mere eller mindre fast.

Jeg kan godt forstå Koemans tvivl - 1) flere af profilerne præstere ikke (Coutinho, Griezman og Messi som man kunne/burde forvente), 2) han har ingen kvalitets 9'er, 3) kantspillerne har den seneste tid været ude med skader, 4) forsvaret er decimeret, ustabilt og laver store personlige fejl på stribe, 5) rotationsmulighederne på 6'er positionerne er begrænsede og 6) pga. skader og i et meget tæt kampprogram er han nødtvungent til at rotere.

Hvem er det lige, at han skal placere i en fast start-11?

Der er ikke ikke nogen ud over Ter Stegen, Alba, de Jong, Pedri og Messi, der har præsteret på et så stabilt højt niveau, at de er selvskrevne til start-11. Sjovt nok er de fem også fast inventar.
Jeg ved at jo mere man roterer jo flere skader får vi. Og når man er træner på top professional niveau og styrer FC Barcelona så skulle der ikke gå mere end 10 kampe får at finde ud af hvilke 11 spillere fortjener mest at være i start 11.
Vi har set holdet spille nu 16 kampe i ligaen plus CL og vi ved allerede hvem der er bedst til de forskellige positioner.
Hvis ikke 11 så er vi helt sikker enige i 8-9 faste pladser på holdet.
Dembele har spillet op og ned, pjanic startede godt, blev så lort og har så de sidste kampe spillet lidt bedre. Braitwaite ret godt i starten, og nu er han så nede igen. Araujo har spillet op og ned. Lenglet har spillet lort, Griezmann har spillet dårligt, udover i enkelte tilfælde. Messi har spillet blandet. Trincao startede godt ud på sæsonen, og har sidenhen spillet dårligt...
Flere eksempler???

Skaderne kommer primært af det tætte kampprogram, eller af at spillerne har været uheldige på banen....
Alle spiller skidt, det ved vi jo godt men Stegen, Dest, Pedri, De Jong og Messi har låst fast deres positioner.
Vi ved forhåbentlig også at Fati får sin plads ud i venstre side når han kommer tilbage. Indtil da må Martin gerne aflyse ham fordi han deltager meget mere i spillet, presser og ofrer sig altid. Trincao dribler alt for meget og tit ender ud i ingenting.
I angrebet har vi også Demb som burde være i start 11 uden diskussion. Han har været mest produktiv og farlig.
På midten stemmer jeg på Pjanic i stedet for Bussi fordi han er hurtigere og klar til at skyde på mål når chancen opstår. Godt nok har han været upræcis med hans langskud men han skal nok ramme målet.
(Puig spiller slet ikke og Coutinho har ingen selvtillid)
Centerforsvaret er vores største problem men hvis jeg skal vælge så tager jeg Oscar og Araujo.
Det sidste plads er mellem Alba og Firpo. Her må I selv vælge
Så konsensus er altså, at heller ikke du er fuldt afklaret med en fast 11 😜 i øvrigt bemærkelsesværdigt, at du har 2 centrale forsvarsspillere, der hver har lavet markante fejl, og åbenlyst ikke har rutinen til at styre forsvaret.
Så hvis du ikke har den endelige formation, hvorfor skulle Koeman have det?

Hvem skal i øvrigt lukke den motorvej, som er åbnet hver gang, at Busq er udskiftet med Pjanic!?
Pointen er at stoppe med rotationer og finde 11 spillere som vil indgå i fast startopstilling fremover.
På den måde lærer spillerne at kende hinanden meget bedre.
Se bare på RM, de har fundet rytmen fordi de er begyndt at bruge de samme spillere i hver kamp.
Jeg har i starten af hver sæson sagt at hvis vi ikke har 11 faste spillere klar inden udgangen af året så er vi på røven.
Vi er i januar nu og Koeman stadigvæk ikke ved hvad han laver.

Og ja jeg har et hold:

Mats
Firpo - Oscar - Araujo - Dest
Pjanic - De Jong - Pedri
Martin - Messi - Dembele
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster