29/12 FC Barcelona - Eibar

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 30, 2020 6:33 pm
Men du ser dem sjældent? Og alligevel slår du det fast med den største sikkerhed...

Jeg har sagt hvad jeg skulle sige. Alt det med base, taktik og erfaring er for spekulativt og stemmer ikke overens med trupperne.
Det er godt min ven.

Jeg er nu ingenlunde mere spekulativ end at hvis bare fejl på fejl ikke var sket, så havde vi været helt deroppe...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 30, 2020 10:18 pm
Nu kan jeg se Villarreal lige har forstærket sig. Det er dem Sociedad og Sevilla vi skal kæmpe med, og måle statistikker og point med, og det bliver rigelig svært.
Kald mig naiv men nej det er det virkelig ikke. Vi ender uden nogle problemer over disse hold. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Shiit nu bliver jeg først virkelig bekymret. :grin:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Michman »

Jeg græder da bare mig selv i søvn igen så..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Come on. Du kunne også bare forholde dig til de stats der bliver fremlagt...

Det kan godt være at du ikke giver meget for stats men når du skriver at du sjældent ser dem og så efterfølgende henviser til at truppen er mere sammenspillet, at de har en bedre base og er foran os generelt så klinger det altså en smule hult. De var vitterligt ved at fyre deres træner for en måned siden, deres vigtigste spillere (ramos, modric og Benz) er gamle, deres offensive stjerne hazard er enten skadet eller spiller skidt, deres unge brassere er ikke voldsomt imponerende osv osv.

Jeg siger ikke at vi er bedre end dem. Men du overdriver og gør dem bedre end de er når du snakker om deres præstationer og deres fremtid. De står i en ligeså svær situation som os med mange spørgsmål om fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af PeterPedal »

I det mindste kan vi så glæde os over, at Real heller ikke havde heldet med sig i aften
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 30, 2020 11:28 pm
Come on. Du kunne også bare forholde dig til de stats der bliver fremlagt...

Det kan godt være at du ikke giver meget for stats men når du skriver at du sjældent ser dem og så efterfølgende henviser til at truppen er mere sammenspillet, at de har en bedre base og er foran os generelt så klinger det altså en smule hult. De var vitterligt ved at fyre deres træner for en måned siden, deres vigtigste spillere (ramos, modric og Benz) er gamle, deres offensive stjerne hazard er enten skadet eller spiller skidt, deres unge brassere er ikke voldsomt imponerende osv osv.

Jeg siger ikke at vi er bedre end dem. Men du overdriver og gør dem bedre end de er når du snakker om deres præstationer og deres fremtid. De står i en ligeså svær situation som os med mange spørgsmål om fremtiden.
Ok, syntes ellers argumenterne ikke rigtig var til det, men ok

Stats kan være fine, men imo holder du dem her, temmelig meget op som den eneste sandhed.

At jeg sjældent ser dem, betyder da ikke at jeg ikke kan orientere mig om hvordan deres kampe forløber. Samtidig er det da indlysende at en trup der ikke har haft den store udskiftning, er bedre sammenspillet og har en bedre base, som du kalder det, end hos os. Så må du kalde det hult hvis du vil. Ramos og Benz er måske ret gamle, men de præsterer sku, så er alderen vel lige meget.
Desuden snakker jeg ikke om fremtid, men om lige nu og denne sæson.

Og så tror jeg ikke du eller jeg kommer videre med denne disk.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Tror ikke vi er diamentralt uenige, og du har bestemt ret i vi har spillet skidt længe.
Allerede under LE giver vi jo køb på vores midtbane dyder, og fra Valverde og frem spiller vi langsommere og langsommere. Dog er det værre end nogensinde, hverken de nye eller den gamle garde kan remme hinanden, de ved ikke hvor de skal hen fejlcastede spiller under niveau spiller kampene.
Der er meget få perioder i kampene mod upåagtede hold, hvor vi kan spille bolden rundt. Ellers er det fejl på fejl.
Under Valverde manglede vi kvalitet i de store kampe. Under Setien væltede korthuset. Nu er kaos total på banen, og så kommer der fej på fejl, og de koster jo.

Mht Mats målet så havde hverken hans fejl, eller Pique jo nødvendigvis koste, såfremt den anden ikke også havde lavet en brøler. Uanset, hvor graverende de er. Derfor mener det understreger min pointe.

Det kunne være rart, såfremt Real kom ned og rodede på vores niveau, for det ser heller ikke for kønt ud. Det tror jeg bare ikke helt på. Atlético udvikler sig i en anden retning, og ender vel med et mesterskab.

Selvfølgelig bør vi Cruise en 3-4. plads hjem, men såfremt den gale hollænder er træner efter januar, så tror jeg bestemt ikke det er givet.
Der er vi ihvertfald enige. Igen har vi en syltet midtbane, der er bread’n butter for vores DNA.
Gider ikke ind på Puig situationen igen, men kan se en en spiller som Alena vil væk. Det er selvfølglig langt fra sikkert han er fremtiden, men det fik vi ikke afprøvet.
I det hele tager er genopbygnings året lidt spildt for alle andre end Pedri.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men genopbygningen har heller ikke været forsøgt.. de spillere man har skillet sig af med, var løntunge gamle spillere ja, men det var mere økonomisk end sportsligt det blev besluttet, tror jeg.

Hvornår har der været en tegning til et reelt projekt?

Martin blev jo købt dengang Suarez var langtidsskadet.
Coutinho og Dembele var køb som skulle dække manglen på Neymar og Iniesta.
Griezmann skulle købes af who knows hvilken grund? Måske fordi man ikke kunne købe Neymar?

Ellers er Dest, Firpo, Pjanic etc vel købt som lappeløsninger på økonomi.

Det eneste der ligner et projekt er Ansu og Pedri og det er vel egentlig blot held at de viste sig at være så gode.

Et projekt ville være at bestemme sig for om Messi skal være omdrejningspunktet på holdet eller ej, og hyre en træner der vil spille possesion fodbold med midtbanen som kontrollerende i en 4-3-3
Dernæst tage de spillere som har niveau til hver position, feks:
Dest.....xxxx....xxxx....Alba
............De Jong.............
..Pedri.................Puig....
....xxx....Messi....Ansu......

Og kæbe de spillere som mangles ved xxx på hver position fra øverste hylde, hvis man ikke kan få dem så satser man på Masia drengene på disse xxx positioner.

Alt andet er hovedløst.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Meget meget enig. Mener MadameSkrald var inde på det engang, men det Koeman blev hyret til, var vel ret beset at holde værdien oppe på (fejl)investeringer som Griezman, Coutinho og Dembele.
Samtidig var der meget spilletid til de unge nyindkøb, om det var mangel på alternativer eller fordi han er firmaets mand, det hænger lidt i luften.

Nu virker han bare total rådvild og vel egentlig desperat.
Selfølgelig har der været nogle begrænsninger i forhold til den Barca trup han overtager, men ret beset er intet vel egentlig lykkedes for ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS
Dest - Garcia - Pique - Alba
De Jong
Pedri - ?
Demb - Greiz - Ansu

Ok der er nogle ubekendte her:
- Hvis Messi bliver så starter han foran Griez.
- Demb er skadet konstant men hvis han bare kunne holde sig forholdsvis frisk så har han kvaliteten (det har vi set mange gange). Ellers er der trincao som jeg på ingen måder har givet op på.
- Pique er gammel og skal køres ud. Han er dog uden tvivl stadig vores bedst cb.
- Hvis rygterne omkring Puig er falske og han kan overbevise næste træner så kan han sagtens spille en rolle.

Med den rigtige træner kunne ovenstående være meget spændende. Man vinder ikke CL men holdet kan uden tvivl kæmpe med om ligaen og vi kan fortsætte processen mens vi stadig kan konkurrere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Den er jeg også frisk på. Eneste aber dabei er farten i midterforsvaret. Det har været en Akkilleshæl i en del sæsoner. Har Garcia den?
Jaeh, og så er jeg sgu snart enig med Lopez. Griezman bliver heller ikke en succes. Så hellere en gratis Depay, og put de Griz penge i banken.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Xavi6Smede »

Har Griezmann nogensinde præsteret som enlig frontangriber? Han står også bag Martin i køen lige nu. En god angriber må efterhånden være et ligeså stort transfermål som en forsvarsspiller.

Og Eric Garcia er forudseende og god med bolden. En rigtig Pep forsvarsspiller, men hurtig er han desværre ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Nej ikke i den klassiske forstand. Hvis griez skal være angriber så er det noget falsk 9’er man skal have gang i med 2 hurtige kanter som kan true målet. En joker kunne være Ansu som sagtens kunne udvikle sig til en top angriber.

Omkring garcia så vil han fungere hvis holdet spiller rigtigt - genpres, god boldomgang osv. Men hvis det vi ser nu fortsætter med forsvarsspillere der skal forsvaret isoleret og mod angribere i løb så vil det gå galt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

ladislau skrev:
tors dec 31, 2020 3:04 pm
Den er jeg også frisk på. Eneste aber dabei er farten i midterforsvaret. Det har været en Akkilleshæl i en del sæsoner. Har Garcia den?
Jaeh, og så er jeg sgu snart enig med Lopez. Griezman bliver heller ikke en succes. Så hellere en gratis Depay, og put de Griz penge i banken.
Alternativt kunne man sætte araujo for Piq og håbe garcia bliver voksen i en fart! Det er 2 unge fyre og som udgangspunkt tror jeg det er for satset, men tjaee.... man kan ikke få det hele..?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors dec 31, 2020 2:51 pm
MAtS
Dest - Garcia - Pique - Alba
De Jong
Pedri - ?
Demb - Greiz - Ansu

Ok der er nogle ubekendte her:
- Hvis Messi bliver så starter han foran Griez.
- Demb er skadet konstant men hvis han bare kunne holde sig forholdsvis frisk så har han kvaliteten (det har vi set mange gange). Ellers er der trincao som jeg på ingen måder har givet op på.
- Pique er gammel og skal køres ud. Han er dog uden tvivl stadig vores bedst cb.
- Hvis rygterne omkring Puig er falske og han kan overbevise næste træner så kan han sagtens spille en rolle.

Med den rigtige træner kunne ovenstående være meget spændende. Man vinder ikke CL men holdet kan uden tvivl kæmpe med om ligaen og vi kan fortsætte processen mens vi stadig kan konkurrere.
Hvilken type foretrækker du på ? En def orienteret?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster