8/12 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvor meget af det, vi skriver herinde, ved vi virker? Hvordan ved vi, at det vil hjælpe at få Xavi ind? Hvordan ved du, at vi ikke kan bygge et hold op om Messi, hvis han igen finder motivationen og lysten?
Korrekt men der er immervæk stadig ting der giver mere mening end andet. Xavi har om nogen indsigt i klubben og en forståelse for hvordan man spiller den form for fodbold vi fans gerne vil se. Og jeg vil påstå at det ikke giver mening at bygge et hold op om en spiller på 33 år. Det er ret åbentlyst. Eller det burde det i hvert fald være for de fleste.

Omkring resten du skriver så tror jeg bare ikke på det. Og jeg har ikke fundet noget hvor en spiller nævner at det er fedt for dem at træneren hopper rundt. Det virker for mig langt mere rettet mod fansene end spillerne. Når simeone feks render rundt og vifter med armene så er det hovedsageligt noget han gør på hjemmebane for at få tilskuerne med.

Jeg tror at spillerne mistede respekten for setien fordi han var en elendig træner. Fordi han vitterligt ikke vidste hvad han lavede og rendte rundt og spillede med til træningerne. Jeg tror ikke at det betød noget at han stod stille mens han så kampene. Samtidig elskede flere spillere valverde selvom han stod stille.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 1:38 pm
http://www.insideworldfootball.com/2020 ... rdest-hit/

Men det virker til at du ikke rigtigt ved hvorfor vi forhandler lønnen, hvorfor vi ikke køber spillere osv. Det er jo ikke fordi vi umiddelbart er ved at gå nedenom og hjem - der er forskellige regler i la liga omkring løn og lønloft som rammer os nu.

Jeg siger ikke at vi er i en god økonomisk situation men det er la liga regler der rammer os lige nu. Det er derfor vi ikke kan købe og det er derfor et evt farvel til Messi ville kunne betyde en masse.
Du har delvist ret. Havde faktisk blot glemt at det var en officiel liga beslutning. Men det ændrer som sådan ikke ved at det er pga pandemien,at det er alvorligt og at midlerne, la liga bestemmelse eller ej, er små nu, i morgen og om et halvt år.

Et farvel til Messi, betyder noget økonomisk, men altså ikke at vi pludselig kan vælge fra hylde 1 ala lautaro, haaland, upamecano etc

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville ikke udelukke en stor signing. Det bliver svært men vi har set hustle før ;-)

Og så skal vi huske at det er hele la liga. Så mens vi måske ikke kan blive meget bedre så gælder det samme for real, atm osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Men helt grundlæggende...folk herinde ønsker en masse folk ud og en masse nye ind. Det kommer helt åbenlyst ikke til at ske.

Har ik så meget at gøre med om andre klubber heller ikke gør.
Ift forventninger og opsætning, er vi vel desuden et af de mest underpræsterende hold i ligaen og dermed et af de hold der "trænger mest" til ændringer og fornyelse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er ikke realistisk. Resten gider jeg ikke komme ind på igen for jeg mener, som nævnt flere gange, at truppen er meget bedre end de præstationer vi har set i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af SuperBarca »

Antimadridista skrev:
ons dec 09, 2020 3:44 pm
Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 1:38 pm
http://www.insideworldfootball.com/2020 ... rdest-hit/

Men det virker til at du ikke rigtigt ved hvorfor vi forhandler lønnen, hvorfor vi ikke køber spillere osv. Det er jo ikke fordi vi umiddelbart er ved at gå nedenom og hjem - der er forskellige regler i la liga omkring løn og lønloft som rammer os nu.

Jeg siger ikke at vi er i en god økonomisk situation men det er la liga regler der rammer os lige nu. Det er derfor vi ikke kan købe og det er derfor et evt farvel til Messi ville kunne betyde en masse.
Du har delvist ret. Havde faktisk blot glemt at det var en officiel liga beslutning. Men det ændrer som sådan ikke ved at det er pga pandemien,at det er alvorligt og at midlerne, la liga bestemmelse eller ej, er små nu, i morgen og om et halvt år.

Et farvel til Messi, betyder noget økonomisk, men altså ikke at vi pludselig kan vælge fra hylde 1 ala lautaro, haaland, upamecano etc
Er det helt umuligt at La liga sætter en pause på de regler eller laver dem mere fleksible? Alt andet i samfundet er jo totalt udenfor normalen, så er det fair at La ligas regler skal blive et problem i denne ekstra ordinære situation? Næsten alle kontrakter i truppen er jo skrevet i en helt anden virkelighed hvor indtjeningen bedre kunne følge med.

Hvad angår truppen er jeg enig i at truppen sådan set er okay. Jeg kunne godt tænke mig at man skaffede sig af med Griezmann og Dembele. De kostede mange penge og har ikke leveret - derudover ser jeg ikke at Griezmann nogensinde vil passe godt ind i et barca system og Dembele stopper aldrig med at være skadesplaget (selvom han er virkelig spændende når han endelig er klar). Derfor så jeg gerne at de to spillere blev byttet til nogen med mere potentiale og vi sparede lidt lønudgifter oveni. Men jeg er ved at være træt af superstjerne indkøb som ikke passer ind i nogen overordnet strategi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

https://www.sport.es/en/news/barca/crit ... om-8235320

En god pointe ... ingen har spillet 4-2-3-1 før denne sæson og det giver stor ubalance.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Endnu en rigitg fin analyse af Messi

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45fc.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 3:32 pm
Men hvor meget af det, vi skriver herinde, ved vi virker? Hvordan ved vi, at det vil hjælpe at få Xavi ind? Hvordan ved du, at vi ikke kan bygge et hold op om Messi, hvis han igen finder motivationen og lysten?
Korrekt men der er immervæk stadig ting der giver mere mening end andet. Xavi har om nogen indsigt i klubben og en forståelse for hvordan man spiller den form for fodbold vi fans gerne vil se. Og jeg vil påstå at det ikke giver mening at bygge et hold op om en spiller på 33 år. Det er ret åbentlyst. Eller det burde det i hvert fald være for de fleste.

Omkring resten du skriver så tror jeg bare ikke på det. Og jeg har ikke fundet noget hvor en spiller nævner at det er fedt for dem at træneren hopper rundt. Det virker for mig langt mere rettet mod fansene end spillerne. Når simeone feks render rundt og vifter med armene så er det hovedsageligt noget han gør på hjemmebane for at få tilskuerne med.

Jeg tror at spillerne mistede respekten for setien fordi han var en elendig træner. Fordi han vitterligt ikke vidste hvad han lavede og rendte rundt og spillede med til træningerne. Jeg tror ikke at det betød noget at han stod stille mens han så kampene. Samtidig elskede flere spillere valverde selvom han stod stille.
Absolut, jeg tror heller ikke at der er nogen som helst fremtid i, at bygge holdet op omkring en 33-årig. Og jeg tror egentlig heller ikke, at Messi får motivationen tilbage for at spille her, uanset hvad en fremtidig præsident har af projekt. Jeg tror han ser Barca som et færdigt kapitel.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juvent

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
tors dec 10, 2020 2:12 pm
Endnu en rigitg fin analyse af Messi

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45fc.html
Det er fra mit perspektiv indbegrebet af Messi problematikken! Han kræver bolden med sin spillestil og alle søger ham, som den øverste i hierakiet - hvilket betyder, at han og holdet er alt for nemt at stække. Statistikken taler ikke sit eget tydelige sprog - da sandheden snarere er, at Messi tog en masse mere eller mindre desperate chancer mod Juventus, hvor det i flere tilfælde formentligt havde været smartere at forsøge at spille chancerne større - som han i øvrigt er opflasket med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster