8/12 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Daluigi »

Juve er ikke engang top 10 hold i Europa. Bare en lille forsmag på hvad der venter efter jul og vi møder et godt hold....

Bliver spændende med en udrensning, og så skal det blive sjovt at se Messi på et godt hold igen! Glæder mig
Forumlegende

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Michman »

Vil bare starte HELT forfra.. Ter Stegen, Dest, De Jong, Puig kan blive.. Resten kan smutte.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af DeanCassady »

Mon Wennerberg kan fristes til at knytte en kommentar til dagens blamage?
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Madameskrald »

Så Umtiti ikke fornuftig ud (på trods af langvarigt fravær)? - mit signal kom og gik, så jeg fik ikke fat i alle sekvenver, men det virkede som om, at det instantly gav en masse ro.

Jeg har en våd drøm om, at han kommer tilbage på sit pre EM niveau - i så fald må han gerne styre forsvaret de næste 5 år.

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er enig. Han var et kærkomment indslag udover, da han tabte sin Cuadrado-duel. Hans pre-EM-niveau når han næppe, men mindre kan også gøre det, når bagkæden ellers tæller Klumpedumpe-Lenglet og en skadet Piqué.
Robert Zimmerman

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af emo »

Kan se vi gik efter de nemme modstandere i næste runde, derfor vi tabte i dag, præcist med et mål for meget ligesom imod Roma og Pool.
Allez...

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Ba sai luo na »

Det skal nok blive bedre.

Første step er at få en ny præsident
Der er ikke mange "firma" der fungere optimalt når der er rod på ledelse gangene.

Der mangler harmoni på holdet og mange kender ikke deres plads. Det er nok i en situation som denne at en type som mourinho kunne have en god effekt.

Der er en gruppe spillere som hænger fast i fortidens succes og som nok ikke er så modtagelige overfor ændringer - de skal selvfølgelig væk.

Sådan er det med modgang. Det er aldrig sjovt men man må tilpasse sig.

Barca er videre i ChL. Det vel det vigtigste trods alt
Hvem bekymrer sig mere om Ronaldo vs Messi. Den battle er fadet ud. Efterhånden ligegyldigt.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kvoller »

Puha en kamp. Alt hvad der kan siges er jo efterhånden blevet sagt over de sidste mange kampe. Igen en sæson, hvor vi bare kan se frem til slutter, så vi, igen kan håbe på en udrensning og en genoplivning.
Hvis dette er Messis sidste sæson, er det en skrækkelig en at slutte på.

Koeman er nok ikke fortid, før en ny ledelse er på plads, men ville det give mere ro, med en ny træner? Jeg er sgu ikke sikker.

Levante på søndag, det bliver ikke let..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7159
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "We got into the game badly. We came out in fear, as if we were going to not lose the match, instead of going for it. If the referee gave a penalty for Cristiano, they had to whistle what they did to Messi."
"But it's no excuse, we didn't do well in the first half. I didn't like it that the Juve bench asked for the second yellow card for Lenglet."
"The substitutions were to protect Alba and Lenglet, who had been booked."
"Much of our defeat has come from the first 25 minutes of the game."
"We had a bad start but then we improved... And in general our trajectory in the Champions League has been very good."
Barça had 7 Shots on target against Juventus, all came from Messi.
Riqui Puig vs. Juventus
26 Minutes played
49 Touches
37/40 (93%) Accurate passes
2 Key passes
2 Long balls
1 Successful dribble
1 Tackle
4 Duels won

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
ons dec 09, 2020 1:42 am

Hvis dette er Messis sidste sæson, er det en skrækkelig en at slutte på.

Levante på søndag, det bliver ikke let..
I mit sind, stoppede Messi i sommers. Pt udstår han sin straf for ikke at have genpresset i 10 år, samt ikke at stille op til interviews :glad:

Levante.....skal helt sikkert se den uden familien omkring mig....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Vi tæsker Levante. Det skulle ikke undre mig hvis vi med vores lette hjemmebane program får en masse tro tilbage på holdet. Og så smider vi det hele ligeså snart vi møder den mindste modstand i det nye år.

Jeg har besluttet mig for at jeg ikke vil bedømme vores spillere før der kommer mere ro på med hensyn til systemet. Jo altså hvis de går rundt og laver kæmpe fejl (lenglet for fanden) så skal de have hug men der er noget helt galt med holdet og det smitter af. Der er manglende fokus/koncentration i samtlige kæder og det i en grad jeg ikke kan huske at have set før.

Vi skal fortsætte med generationsskiftet og så må vi se spillerne an når der kommer en træner med nogle ideer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Noget andet, som også er blevet påtalt flere gange.

Tidligere havde vi Masche, puyol, alves, xavi ....Spillere som ikke bare kunne give en røvfuld, når nødvendigt, men også kunne noget verbalt og virkede til at kunne hanke op i folk, fremfor blot at give op og blive kuet' som er væsentlig mere kendetegnende i dag.
De der naturlige leder skikkelser med lidt kant, lidt alfa, lidt adhd over sig...de er der bare ikke længere.

Det nærmeste er vel pique og det siger vel alt!!

Messi, griez fati, demb, jong, bussi, cou, alba, roberto, lenglet...stort set hele aktuel/normal start 11'er er tilbageholdende eller decideret sky typer.

De nye, samt unge kan man ikke rigtig vurdere endnu. Men hverken trincao, pedri, pjanic mfl virker heller ikke til at kunne råbe et rum op.

Er sku nødvendigt også at ha lidt paprika på et hold.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Diabolito »

Jo flere af disse kampe jeg ser, jo mere bliver det tydeligt at den eneste løsning er at få Messi ud af klubben asap. Det lyder paradoksalt, da han uden sammenligning er vores bedste spiller - også i går. Det er også vigtigt for mig at understrege at dette ikke på nogen som helst måde skal lyde utaknemmeligt, eller på anden måde bittert, for det er egentlig ikke Messis egen skyld.

Men faktum er den, at Messi trækker så meget fokus. Både fra medspillere og modstandere. Mine observationer går helt i sin enkelthed ud på, at vores andre spillere bliver handlingslammede når han er på banen. Under Valverde var joken jo "Giv bolden til Messi og Barca vinder" - vi havde vitterligt intet andet. Nu er han 33 og er altså faldet i niveau. Han kan ikke længere afgøre ligaer alene.

Uden Messi er vi muligvis dårlige på den helt korte bane, men for kollektivet på længere sigt kan jeg ikke se anden udvej. Han er vores anfører, og han går bare og ser lidt modløs ud hele tiden. Han pisker ikke sine medspillere i gang. Hvordan ville I have det på jeres arbejdspladser hvis jeres chef gik og hang med mulen? Ikke super motiverende vel? Nuvel, Messi er ikke chefen , men han er stadig et kæmpe idol, især for mange af de unge spillere. Engagement og motivation skal komme fra toppen af hierarkiet, det vil enhver ledelseskyndig kunne fortælle.

At skilde sig af med Messi vil frigøre en masse ansvar og kreativitet (tror jeg). Samtidig behøver jeg slet ikke argumentere for hvor løntung han er. Men gud, hvor savner jeg dog Puyol i den her tid - vi mangler i den grad ledertyper.
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes vi skal passe på med leder argumentet. Det vi ser nu skete til dels i Frank Rs sidste sæson og det med puyol og xavi på banen. Når alt er noget rod så er det svært at løfte holdet.

Hermed ikke sagt at det ikke spiller en rolle men som jeg ser det så er vores problem i højere grad taktisk. Som Diabolito nævner så er vi fanget mellem to stole - Messi (og de gamle) og et generationsskifte. Man ved ikke hvordan man skal spille, hvem der skal gøre hvad osv. Derfor er en gut som fati også så vigtig da han er pisse ligeglad og bare går til den. Men der er for mange der ender med at sende bolden videre til Messi og så kigge væk.

Vi skal have ro på. Ledelsen skal på plads, træneren skal på plads og man skal have truppen kørt i den rigtige retning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Diabolito »

Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 10:28 am
Jeg synes vi skal passe på med leder argumentet. Det vi ser nu skete til dels i Frank Rs sidste sæson og det med puyol og xavi på banen. Når alt er noget rod så er det svært at løfte holdet.

Hermed ikke sagt at det ikke spiller en rolle men som jeg ser det så er vores problem i højere grad taktisk. Som Diabolito nævner så er vi fanget mellem to stole - Messi (og de gamle) og et generationsskifte. Man ved ikke hvordan man skal spille, hvem der skal gøre hvad osv. Derfor er en gut som fati også så vigtig da han er pisse ligeglad og bare går til den. Men der er for mange der ender med at sende bolden videre til Messi og så kigge væk.

Vi skal have ro på. Ledelsen skal på plads, træneren skal på plads og man skal have truppen kørt i den rigtige retning.
Meget enig med Fati. Det er det der har imponeret mig mest ved ham, nemlig hans vilje til selv at forsøge. Det mangler i den grad fra mange af de andre. Suarez turde, Neymar turde - Dembele gør også, men han forsøger måske for meget og er altid skadet.

Jeg er dog ikke enig i at vi skal have ro på. Vi har set holdet blive degraderet igennem de sidste 4 års tid efterhånden. Det er evident nu, at der skal ske noget drastigt. Måske er en ny præsident nok? Det aner jeg ikke, jeg forholder mig til hvad jeg ser på banen.
El Señor de las Tartas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster