5/12 Cádiz - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn dec 06, 2020 4:13 pm
Edit. Griez meget mere at byde på end benz!! Altså tænker du alsidighed? For ellers er det da virkelig et udfordrende statement..
Griez er meget bedre end Benz. Hvordan man kan påstå andet fatter jeg ikke.
I og med jeg ikke ser meget real, er den lidt svær at gå i detaljen med, men han har trods alt spillet fast for real i et årti, var en stor hjælp til Cristiano og tæt på at blive liga topscorer i sidste sæson.

Griez får mange lidt ufortjente tæsk, men meget bedre end benz...!!??

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn dec 06, 2020 4:10 pm
Selvfølgelig kan de det. Et hold er ikke kun stjerner og de nævnte spillere kan sagtens spille en rolle på et vindende hold. Der skal også være sylvinho, keita, milito, marquez osv.

Men du forholder dig ikke rigtigt til at real har fået en ligeså ringe start på sæsonen. Hvis ikke dårligere når man tager deres præstationer i cl med. Hvordan kan det være? Hvis jeg ikke tager fejl så kan de ikke engang skyde skylden på uro udenfor banen.
Demb er altid skadet og er derfor gennem 3.5 endnu ikke slået igennem + han var tiltænkt en hovedrolle.

Umtiti har nærmest ikke spillet i 2.5 år. Han var også tiltænkt en fast plads

Roberto er en udmærket reserve og ja dem skal man ha, men hans rolle har jo nærmest været fast. Derimod var sylvinho og keita formidable reserver.

Milito (som også primært var reserve, til dels pga skader) og marquez (som var fast i en årrække) havde imo et klart højere niveau end lenglet.

Syntes du laver en skæv sammenligning med de nævnte folk.
Marquezvar var god, mens de øvrige var reserver. Det er de 4 nævnte fra vores nuværende trup, desværre ikke.

Det drejer sig ikke om at have stjerner på alle pladser, men om at i hvert fald start 11'eren skal have kvalitet.


Ift Real og deres sæson.

Jeg nævner ikke vores dårlige sæson, jeg nævner kvaliteten af truppen ift kvaliteten af reals trup, som jeg ser den, indenfor nogle kriterier (alder, niveau).

Så ja, reals sæson er lige så ringe. Syntes ikke den er værre. Deres cl gruppe er sværere end vores og de er foran os i ligaen. Af nævneværdige hold, har de slået Inter*2, sevilla og Barca.

Vi har slået villarreal og juve.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du er alt for kritisk omkring vores spillere og positive overfor Reals. Hvis du tager et smut ind forbi madridista så er de ekstremt kritiske omkring deres trup.

Men ok fred være med det. Jeg vil langt hellere stå i vores situation end Reals. Vi bliver dog ikke enige så lad os lukke den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Læste at Messi havde 29 boldtab imod Cadiz, og 258 boldtab i 13 kampe indtil videre i denne sæson.. 4 mål i ligaen, 2 af dem på straffe, og 0 oplæg. Så kan man jo selv vurdere, om hans biddrag retfærdiggøre den manglende balance på holdet vi har med ham på banen. Lige pt vil jeg gå så langt som at sige, at han er holdets største problem, og dem har vi immervæk ellers et par stykker af.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Xavi6Smede skrev:
søn dec 06, 2020 9:10 pm
Læste at Messi havde 29 boldtab imod Cadiz, og 258 boldtab i 13 kampe indtil videre i denne sæson.. 4 mål i ligaen, 2 af dem på straffe, og 0 oplæg. Så kan man jo selv vurdere, om hans biddrag retfærdiggøre den manglende balance på holdet vi har med ham på banen. Lige pt vil jeg gå så langt som at sige, at han er holdets største problem, og dem har vi immervæk ellers et par stykker af.
Som anfører har han svigtet os rigtig meget. Han snakker ikke mere med sine fans. Han er tavs og skynder sig væk efter kampene. Jeg tror også at han ikke omgås med nogen af de øvrige spillere og er kun ven med Suarez.
Jeg ved godt at han har det hårdt men at være den bedste i historien og være ligeglad med os er til at brække sig over.
Troede aldrig at jeg vile sige det men han er en kæmpe PUSSY!!
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Dejligt, at folk er ved at få øjnene op for Messias åbenlyse begrænsninger. Holdet har været åbenlyst stækket med i hvert de seneste to sæsoner, men Messis rolle heri er druknet i hans tårnhøje individuelle kvalitet, men det har været åbenlyst, når vi man har mødt kvalitativ organiseret modstand.

Intet i Barcelona bliver bedre, før vi kan starte på en helt frisk - dette inkluderer et Messi exit.. kæmpe fejl ikke at sælge ham sidste år eller nu her i sommers. Men det er historie - til sommer slipper vi i det mindste for hans løn.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Fuck hvor er I bare problemet med Barca lige nu, i har så høje forventninger stadig til holdet, selvom vi har skuffet fælt mange sæsoner i træk, ja Messi er ikke den samme, men manden er 34 år og han har fyldt mig med mere glæde end nogen anden person i verden så prøv at have lidt respekt i en dårlig tid for ham. I vil både have en La Masia revolution, men I vil samtidig være med om alle titler og sådan fungerer fodbold bare ikke
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Isageren skrev:
man dec 07, 2020 10:08 am
Fuck hvor er I bare problemet med Barca lige nu, i har så høje forventninger stadig til holdet, selvom vi har skuffet fælt mange sæsoner i træk, ja Messi er ikke den samme, men manden er 34 år og han har fyldt mig med mere glæde end nogen anden person i verden så prøv at have lidt respekt i en dårlig tid for ham. I vil både have en La Masia revolution, men I vil samtidig være med om alle titler og sådan fungerer fodbold bare ikke
Ja, naturligvis er vi problemet.

Under kampen i weekenden var det tydeligt, at Kvoller lavede fejl i forsvaret, alt mens Piquénbauer lavede for lidt på den centrale midtbane. Og Lopezzz deltager slet ikke i genpres. Og det taktiske oplæg fra Madameskrald var helt ude i hegnet...

Og med den alvorlige hat på:

Der er vist ingen, som i absolut ingen, der er kede af Messis enorme bidrag i løbet af årene. Han har begejstret os, efterladt os med åben mund og polypper, når han gang og gang igen, har tørret forsvarsspillere på stribe. Han er et ikon og den bedste spiller vi har haft i klubben. Det tror jeg at langt de fleste er med på, men kan naturligvis kun tale på egne vegne.

Det, som debatteres, er holdets forfatning lige nu og hvad der kan gøres for at rette op. Det handler ikke ét sekund om utaknemmelighed, men om hvad der tjener klubben bedst. Lige nu, vil det formentlig også tjene Messi bedst, at han finder en ny klub og genfinder spilleglæde, som ser ud til at mangle.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men det kan du vel i princippet sige om Coutinho, Griezmann, Busquets, De Jong, Lenglet, Alba etc også..
Som Messi sagde, - han er træt af at være problemet, og det er lige nøjagtig det i fans gør ham til... Det er ikke ham der er problemet (i hvert fald ikke alene), men det er hans skyld det hele åbenbart.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Dytrax skrev:
man dec 07, 2020 12:33 pm
Isageren skrev:
man dec 07, 2020 10:08 am
Fuck hvor er I bare problemet med Barca lige nu, i har så høje forventninger stadig til holdet, selvom vi har skuffet fælt mange sæsoner i træk, ja Messi er ikke den samme, men manden er 34 år og han har fyldt mig med mere glæde end nogen anden person i verden så prøv at have lidt respekt i en dårlig tid for ham. I vil både have en La Masia revolution, men I vil samtidig være med om alle titler og sådan fungerer fodbold bare ikke
Ja, naturligvis er vi problemet.

Under kampen i weekenden var det tydeligt, at Kvoller lavede fejl i forsvaret, alt mens Piquénbauer lavede for lidt på den centrale midtbane. Og Lopezzz deltager slet ikke i genpres. Og det taktiske oplæg fra Madameskrald var helt ude i hegnet...

Og med den alvorlige hat på:

Der er vist ingen, som i absolut ingen, der er kede af Messis enorme bidrag i løbet af årene. Han har begejstret os, efterladt os med åben mund og polypper, når han gang og gang igen, har tørret forsvarsspillere på stribe. Han er et ikon og den bedste spiller vi har haft i klubben. Det tror jeg at langt de fleste er med på, men kan naturligvis kun tale på egne vegne.

Det, som debatteres, er holdets forfatning lige nu og hvad der kan gøres for at rette op. Det handler ikke ét sekund om utaknemmelighed, men om hvad der tjener klubben bedst. Lige nu, vil det formentlig også tjene Messi bedst, at han finder en ny klub og genfinder spilleglæde, som ser ud til at mangle.
Hold nu mund med det der, du ved udemærket godt hvad jeg taler om og alligevel snakker du udenom. Barca fans forventer alt for meget stadig selvom det ikke er 2011 længere. Det er tid til at acceptere at Barca er et hold uden for toppen, og derfor også tid til at nedsætte forventninger, man kan stille spørgsmålstegn ved spillet, men Barcas kvaliteter rækker ikke til særlig langt. Og du forholder dig overhovedet ikke til det jeg siger omkring La Masia revolution samt treble målsætninger. Det er ikke muligt at føde den samme generation af spillere som var med til at forme den bedste tid i klubbens historie
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
man dec 07, 2020 12:47 pm
Men det kan du vel i princippet sige om Coutinho, Griezmann, Busquets, De Jong, Lenglet, Alba etc også..
Som Messi sagde, - han er træt af at være problemet, og det er lige nøjagtig det i fans gør ham til... Det er ikke ham der er problemet (i hvert fald ikke alene), men det er hans skyld det hele åbenbart.
Enig i at Messi har fået en, imo, alt for stor røvfuld, nu hvor tingene ikke fungerer og han vil væk.

Et halvt år hvor han laller og spiller på et menneskeligt niveau, er i hans ret, med det han har bidraget med.

Alt det der med at han skal.undskylde og stille op til interviews!! Det er jo totalt ligegyldigt om han gør det eller ej, det vinder man ikke kampe på, det er blot folks vrede og frustration der åbenbart skal udmøntes i ugentlige undskyldninger!!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er fuldstændig ligeglad med om han stiller op til interviews. Det betyder vitterligt intet for mig. Jeg er dog ikke ligeglad med spillet på banen og lige meget hvordan man vender den så skuffer messi. Stort.

Det er der selvfølgelig også andre der gør men faktum er at hele holdet er (og har været længe) sat op for at få det bedst ud af messi. Det kunne vi lige leve med i ligaen (i cl er det blevet udnyttet og vi har fået bank) fordi messi har så højt et niveau. Men nu hvor han laller og et sur (jeg tror mest af alt bare han er 33 år og har svært ved at leve op til tidligere tiders niveau - især i et tætpakket program) så går den bare ikke.

Vi kan ikke have at han smider det antal bolde væk som det tidligere blev nævnt. Og slet ikke når det forekommer på midten af banen og han giver modstanderen en sindssyg farlig kontra. At han samtidig bare slår armene ud og kigger væk når det sker gør det bare værre.

Hvis det her hold skal videre så skal vi tilbage til at spille som en homogen enhed. Vi kan ikke have spillere der går og passer sig selv længere. Hermed ikke sagt at vi har kunne det før - det er gået galt de sidste mange sæsoner i cl. Alle skal deltage i presset, alle skal deltage i det defensive arbejde og alle skal deltage i det offensive spil. Længere er den ikke. Og det ved vi at messi ikke vil.

Det var den ene siden af sagen. Den anden er uden for banen hvor vi er i gang med at bygge noget op. Men vi mangler penge. Messi får en helt enorm løn og når man tænker på hvor han er i sin karriere (og hvordan han spiller) så skal vi ikke forlænge med ham. Giv ham den flotteste afslutning nogensinde men lad nu være med at giv ham i ny kontrakt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hold nu mund med det der, du ved udemærket godt hvad jeg taler om og alligevel snakker du udenom. Barca fans forventer alt for meget stadig selvom det ikke er 2011 længere. Det er tid til at acceptere at Barca er et hold uden for toppen, og derfor også tid til at nedsætte forventninger, man kan stille spørgsmålstegn ved spillet, men Barcas kvaliteter rækker ikke til særlig langt. Og du forholder dig overhovedet ikke til det jeg siger omkring La Masia revolution samt treble målsætninger. Det er ikke muligt at føde den samme generation af spillere som var med til at forme den bedste tid i klubbens historie
Selvfølgelig skal man ikke acceptere et hold uden for toppen! Hvad snakker du om?

Jeg har i flere år sagt at man skulle se realiteten i øjnene og indse at vi ikke kan leve op til tidligere tiders storhed (især med hensyn til spillet på banen). Men det betyder da ikke at man bare skal lade holdet falde hen. Ligesom vi skal sige farvel til bussi, pique, alba og alle de andre så skal vi også sige farvel til messi. At vente gør det kun endnu sværere at starte den proces vi alle ved skal forekomme.

Men du mener at vi skal fortsætte med at betale messis enorme løn selvom "Barcas kvaliteter rækker ikke til særlig langt"? Skal klubben bare forholde sig passivt når nu det "ikke muligt at føde den samme generation af spillere som var med til at forme den bedste tid i klubbens historie"?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Messi skuffer stort ift tidligere niveau, det er klart, tror jeg alle kan være enige om.

2017-2020. Disse år har Messi været det absolutte fokuspunkt. Helt naturligt og absolut også mest logisk.

Det er ikke det at holdet har været "sat op til Messi" der har gjort at vi har tabt i cl. Det er det at vi har været så 1 dimensional og resten af holdet ikke har haft høj nok klasse til at supporte eller tage over, når al fokus var på Messi. Det har været lidt som en god drengespiller på hold med middelmådige lilleputter.

Jeg tror ikke det niveau messi viser pt, er ny standard. Han er langsomt fadet en smule over det sidste 12-15 måneder, men pt er det 50% manglende motivation mm.

Messi har aldrig deltaget i genpresset. Heller ikke da vi var det bedste hold i historien. Det er bare lidt mere påkrævet nu, hvor vi gisper efter luft, hver gang vi møder ægte topklasse.
Messi skal heller ikke tæske rundt som i et spil kegler. Han skal fokusere på det han altid har været bedst til og han altid har fokuseret på. For 5 år siden var der ingen der nævnte det gå-tempo!

Men selvfølgelig skal han ikke smide hverken 15,20 eller 29 bolde væk. Det er også helt aparte at overvære!!

Homogen enhed ja, så absolut et must. Da Real var på toppen i CL, var de, udover at alle nærmest peakede, en tæt forbundet organisme hvor alle (måske ikke så meget Cristiano) kæmpede, sled og løb.

Men udover at alle skal presse etc, så skal niveauet selvfølgelig også være der og det kommer sandsynligvis ikke hen over natten, eller henover en vinter og en sommer. Vi er ikke Arsenal, men vi er dæleme langt fra city, liverpool, Bayern ift så vel koncept som samlet styrke i truppen.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man dec 07, 2020 3:45 pm
Hold nu mund med det der, du ved udemærket godt hvad jeg taler om og alligevel snakker du udenom. Barca fans forventer alt for meget stadig selvom det ikke er 2011 længere. Det er tid til at acceptere at Barca er et hold uden for toppen, og derfor også tid til at nedsætte forventninger, man kan stille spørgsmålstegn ved spillet, men Barcas kvaliteter rækker ikke til særlig langt. Og du forholder dig overhovedet ikke til det jeg siger omkring La Masia revolution samt treble målsætninger. Det er ikke muligt at føde den samme generation af spillere som var med til at forme den bedste tid i klubbens historie
Selvfølgelig skal man ikke acceptere et hold uden for toppen! Hvad snakker du om?

Jeg har i flere år sagt at man skulle se realiteten i øjnene og indse at vi ikke kan leve op til tidligere tiders storhed (især med hensyn til spillet på banen). Men det betyder da ikke at man bare skal lade holdet falde hen. Ligesom vi skal sige farvel til bussi, pique, alba og alle de andre så skal vi også sige farvel til messi. At vente gør det kun endnu sværere at starte den proces vi alle ved skal forekomme.

Men du mener at vi skal fortsætte med at betale messis enorme løn selvom "Barcas kvaliteter rækker ikke til særlig langt"? Skal klubben bare forholde sig passivt når nu det "ikke muligt at føde den samme generation af spillere som var med til at forme den bedste tid i klubbens historie"?
Nej, men hav noget respekt for de spillere som har gjort så meget for Barca i den tid de har været her, du taler om dem som om de har slået nogen ihjel, må jeg være fri. Messi får mange penge fordi han giver klubben enormt mange penge (trøjesalg, image, tv-penge osv.) Og nej, vi skal ikke holde os passivt, men det vi gør vi jo heller ikke? Ansu Fati spiller, Pedri spiller, De Jong blev købt, Trincao blev købt, Riqui Puig og Araújo blev rykket op og til sommer vil de hente Eric Garcia. Det er ikke fordi at klubben ikke prøver, der er præsidentvalg til januar så prøv nu lige at give tingene en chance i stedet for at bliver sur på alt og alle fordi man har en dårlig sæson. Det er lige præcis grunden til at resten af fodboldens fans hader Real Madrid og Barcelona fans, lige så snart vi går en dårlig tid i møde brokker vi os som små børn i 3. Klasse. Jeg forstår fint kritikken af spillere, trænere og ledelse, tingene skal fungere bedre og der skal også være nogle forventninger, men i fodbold er der op- og nedture, jeg har selv gennemlevet mange af dem med Barca efter mange års troskab, og den slags bliver man mødt til at tage med. Jeg fornemmer bare at den reaktion I har er forståelig taget jeres alder i betragtning, I forventer stadig at Barca performer på et højt niveau, som de desværre ikke er i stand til længere, blot på grund af de vandt 3 kampe i streg med clean sheet. Jeg giver jer bare det råd at man bliver nødt til at være tålmodig, I har været vant til at få tingene serveret på et sølvfad af Messi, og nu kommer der altså nogle andre boller på suppen i den nærmeste fremtid, så er det på tide at se hvor loyale I i virkeligheden er
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster