21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Jeg synes egentligt heller ikke vi skal male fanden på væggen og jeg er for så vidt også enig i at vi offensivt har været uheldige ikke at score flere mål

Men omvendt kunne der have været scoret mange flere i mod os. Jeg siger ikke vi er heldige defensivt, men vi er heller ikke uheldige. Der bliver simpelthen skabt stribevis af chancer mod os kamp efter kamp

Og det er ekstremt bekymrende. For det er ikke kun bagkædens ansvar (Selvom Lopezz selvf ikke kan mene andet. Skulle da lige være at det er Griezmans skyld), det er også midtbanen og i særdeleshed organisationen. Og her er der rigtig meget at arbejde med for Koeman. Jeg kan ikke se hvad løsningen umiddelbart er. Formationsmæssigt er vi på mange måder sat godt op, men vi bliver simpelthen løbet over ende så let som ingenting

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Rb88 skrev:
søn nov 22, 2020 10:17 pm
Jeg synes egentligt heller ikke vi skal male fanden på væggen og jeg er for så vidt også enig i at vi offensivt har været uheldige ikke at score flere mål

Men omvendt kunne der have været scoret mange flere i mod os. Jeg siger ikke vi er heldige defensivt, men vi er heller ikke uheldige. Der bliver simpelthen skabt stribevis af chancer mod os kamp efter kamp

Og det er ekstremt bekymrende. For det er ikke kun bagkædens ansvar (Selvom Lopezz selvf ikke kan mene andet. Skulle da lige være at det er Griezmans skyld), det er også midtbanen og i særdeleshed organisationen. Og her er der rigtig meget at arbejde med for Koeman. Jeg kan ikke se hvad løsningen umiddelbart er. Formationsmæssigt er vi på mange måder sat godt op, men vi bliver simpelthen løbet over ende så let som ingenting

Ja enig. Vi mangler kontrol på midtbanen. I gamle dage, under Pep var vi så heldige at have 3 uhyggelige boldsikre spillere i Xavi, Iniesta og Busquets som bossede alle hold i europa. Ikke pga fart men pga deres tekniske niveau som var second to none.

I dag har vi 2 pivote i De Jong og Pjanic, som, bevares, er fine spillere med slet ikke i nærheden af førnævnte spilleres niveau. Når så de heller ikke har fart eller evnen til at vende spillet med skærende afleveringer til vores forreste spillere kommer vi til at spille meget horisontalt og derved er det overlagt til individualisterne på holdet, som Messi og Dembele feks i går at skabe alt spillet der skal skære et solidt forsvar op.. det er nærmest umuligt mod Atl. Madrid feks.

Vi mangler en KDB type plus en verdens klasse midterforsvar og en rigtig 9’er for at kunne spille med om det hele.
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn nov 22, 2020 10:49 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
søn nov 22, 2020 9:19 pm
Men nu har vi Osasuna, Cadiz, levante, Valencia og Valladolid inden jul. Det skal give tæt på maximum, så må vi se hvordan Real, Atletico, sociedad de klarer sig samtidig....

Men frygter det blot giver 7-8 point.
Jeg har de sidste 4-5 år været mere bange for de mindre hold end RM, Atletico og Sevilla.
Vent til vi møder Valencia. Lige nu spiller de som et dansk hold fra 3. division men i sidste runde smadrede de Real.
Osasuna er også klar til at give os kamp til stregen. Her forventer jeg 0 point.
Jeg bliver også overrasket hvis vi får max point mod Levante, Cadiz og Valladolid.
Vi er fucked så længe træneren ikke vågner op og giver Dest og Cou en fast plads på holdet og bænker Griezz samtidig.
Demb skal starte i højre side i hver kamp.
Og giv Puig og Konrad spilletid din orange hollandske orangutan :grin:
Seriøst jeg vil give min højre hånd bare for at se Puig-Konrad-Pedri-Dest-Dembele på banen på samme tid
MDCCCXCIX

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Roberto ude 2 måneder :eek:

Det eneste positive er at Dest på en masse kampe med fuld tid, men vi har så bare ingen backup og Dest kan ikke få et hvil.

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:
søn nov 22, 2020 10:17 pm
Jeg synes egentligt heller ikke vi skal male fanden på væggen og jeg er for så vidt også enig i at vi offensivt har været uheldige ikke at score flere mål

Men omvendt kunne der have været scoret mange flere i mod os. Jeg siger ikke vi er heldige defensivt, men vi er heller ikke uheldige. Der bliver simpelthen skabt stribevis af chancer mod os kamp efter kamp

Og det er ekstremt bekymrende. For det er ikke kun bagkædens ansvar (Selvom Lopezz selvf ikke kan mene andet. Skulle da lige være at det er Griezmans skyld), det er også midtbanen og i særdeleshed organisationen. Og her er der rigtig meget at arbejde med for Koeman. Jeg kan ikke se hvad løsningen umiddelbart er. Formationsmæssigt er vi på mange måder sat godt op, men vi bliver simpelthen løbet over ende så let som ingenting
Du vil ikke male fanden på væggen, hvorefter hovedparten af dit skriv er en lang bekymring :smile:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Jeg synes det er så vanvittigt kujon-agtigt, pinligt, skamfuldt og respektløst at INGEN af vores kaptajner kommer ud og siger noget. Ingenting efter Bayern, Real og Atletico. Det er at pisse på sine fans. Dest, en helt nykøbt ung spiller, der ikke kan det mindste spansk, stiller til interview efter Real. Pedri, en 17-årig, kommer til interview efter Atletico. Messi?! Piqué?! Busquets?! Roberto?! Bevares, de sidste 3 var, eller blev, skadet i den sidste kamp.
Det kan godt være, at alle spillere siger, at Messi er en rigtig god kaptajn, det er han sikkert. Men en del af kaptajnens arbejde må sgu også være, at være talerør udadtil. Stille op og tage ansvar. Jeg ved han er pisse træt af det lige nu. Han har gjort vanvittig meget for klubben, er goat, men lige der er jeg godt nok uimponeret. Øv, hvor er jeg skuffet over vores kaptajner. Der er ikke meget rollemodel lige på det punkt.
Kom han ud og sagde noget efter Liverpool, Roma eller Juve? (oprigtigt spørgsmål, jeg kan ikke huske det)

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Kvoller skrev:
man nov 23, 2020 12:02 am
Jeg synes det er så vanvittigt kujon-agtigt, pinligt, skamfuldt og respektløst at INGEN af vores kaptajner kommer ud og siger noget. Ingenting efter Bayern, Real og Atletico. Det er at pisse på sine fans. Dest, en helt nykøbt ung spiller, der ikke kan det mindste spansk, stiller til interview efter Real. Pedri, en 17-årig, kommer til interview efter Atletico. Messi?! Piqué?! Busquets?! Roberto?! Bevares, de sidste 3 var, eller blev, skadet i den sidste kamp.
Det kan godt være, at alle spillere siger, at Messi er en rigtig god kaptajn, det er han sikkert. Men en del af kaptajnens arbejde må sgu også være, at være talerør udadtil. Stille op og tage ansvar. Jeg ved han er pisse træt af det lige nu. Han har gjort vanvittig meget for klubben, er goat, men lige der er jeg godt nok uimponeret. Øv, hvor er jeg skuffet over vores kaptajner. Der er ikke meget rollemodel lige på det punkt.
Kom han ud og sagde noget efter Liverpool, Roma eller Juve? (oprigtigt spørgsmål, jeg kan ikke huske det)
Jeg har ofte været ude med samme mening. Det er virkelig skuffende at Messi - Ja, lige præcis ham - ikke dukker op til de her interview uanset hvor skuffet og dårligt behandlet han føler sig. Det har aldrig været hans stærke side og bliver det næppe.

Vi mangler ledere på vores hold. Det har vi gjort længe. Messi skal ikke være kaptajn. Punktum.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Det vidner om et større kulturproblem i klubben. Det burde efterhånden være tydeligt for alle, at vi i den grad mangler lederskikkelser i truppen, og at Messi som anfører - uagtet hans fodboldkunnen - aldrig var holdbart i længden. Det er simpelthen uhørt for en klub af Barças størrelse, at vi decideret ingen ledere har, og i virkeligheden har været uden siden Mascherano takkede af.

Fundamentet er pilråddent, og det bliver en umanerlig stor opgave at fikse. Lad os se om det sker, når den nye bestyrelse tager over.

Xavi-drømmen er i øvrigt forståelig, men det er samtidig et spinkelt håb at klynge sig til, når han er så uprøvet, som han er. Ingen af os kender reelt set hans niveau som træner, så Font har forhåbentlig andre kort at spille end blot en Xavi-udnævnelse.
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Fra mit perspektiv er det umuligt at vurdere kvaliteten af midtbanen, når vi så åbenlyst mangler styring, automatismer og et klart koncept!
Det er svært at vurdere, om spillet pt. er work in progress eller ej - jeg kan ikke se et tydeligt koncept pt., og det leder tankerne tilbage til tiden under de tidligere trænere, Valverde og Setien, hvor koncept og spillestil også vekslede meget.. tangerende til ingen styring.

Nu har Koeman haft 2-3 mdr, og han har ikke sat et tydeligt præg på holdet. Vores seneste succesfulde trænere havde præget holdet på kort tid... Jeg havde som udgangspunkt stor tiltro til Koeman, som en vigtig leder og autoritet uden for banen + et klart koncept, men han har ikke formået at fuldføre et udtryk, og at han tillader 17-årige post game interviews indikere for mig, at han ikke har sat sig ordentligt i gennem! (+ Messi fortsat har for stor indflydelse på spillet (for lov til at vandre på banen) + Busq ikke i højere grad har været bænket).

Jeg er sådan set mere skuffet over De Jong og Ter Stegen end Messi i den henseende ifbm. seneste kamp. Messi kan mange ting, men man kan ikke kalde ham en fighter eller havende stor moral - hele den gamle garde er opfostret på succes båret moralsk af andre (Xavi, Puyol, Marcherano).
Senest rettet af Madameskrald man nov 23, 2020 9:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Med Xavi tror jeg, at man får et fuldblodskoncept - hvis man ser hans holds
kampe, så ses et tydeligt koncept, og det er med relativt middelmådige spillere.

Om han et klar til tøjle og (om nødvendigt) bænke gamle legekammerater... det er en anden sag. Klubben træner om noget til en træner, der kan og vil sætte sig i gennem - og hundred tror på sine egne ideer!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Hvis Xavi fik Puyol som assistent ville det være en fantastisk duo! :grin:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Ny kamptråd? :smile:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Puigs tur nu?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster