31/10 Alavés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

Piquénbauer skrev:
søn nov 01, 2020 12:23 am
JHMark skrev:
søn nov 01, 2020 12:18 am
Filten skrev:
søn nov 01, 2020 12:13 am
Piquénbauer skrev:
søn nov 01, 2020 12:07 am
Forstår godt du ønsker at skifte opstilling, men Dembele var katastrofal i dag, synes du ikke?
Hele holdet var elendigt i dag.
Dembele havde de bedste offensive aktioner Alavés forsvaret stod stille! Når han trådte på speederen, den speed han har skal udnyttes noget mere!
Pique, du undgår pointen...

Ja, han løb fra sin modspiller, men afleverede dårligt. Det skete et par gange, men resten af kampen tog han dårlige driblinger og lavede fejlafleveringer. Jeg hørte også Ray Hudson slagte ham.
Synes jeg ikke jeg gør. Holdet var generelt dårligt i dag men det betyder jo ikke at de er dårlige spillere.

I en 433 hvis jeg helst have dem på kanten pga sin fart. Når vi spiller en 4231 så vil jeg hellere have en spiller der er god i de små rum. Men det er i det store hele irrelevant da vi kommer til at fortsætte med 4231.
God uddybbende forklaring!

Vi så Dembeles fart i dag, og den fejler intet. Det er super godt i en 433, men som du siger, er det irrelevant. Koeman skifter ikke pludseligt til 433..

Gætter dog alligevel på at Koeman ikke tør satse for meget på Dembele efter indsatsen i dag.
Senest rettet af JHMark søn nov 01, 2020 12:31 am, rettet i alt 1 gang.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Indsatsen i dag var elendig. Det gælder hele holdet. Vi ved dog også godt, at med et par gode kampe og sejre mod fx Kiev og Atl. Madrid, så kan stemningen hurtigt vende.

Midt i elendigheden glæder jeg mig over, at vi har unge spillere med et stort potentiale: Dest, Fati, Pedri, Araujo, Trincao, Puig m.fl. Der vil selvfølgelig være udfald hos så unge spillere, men deres tid skal nok komme.

Uanset hvad tegner fremtiden spændende. Hvem bliver ny præsident? Får vi Xavi som træner eller kommer Pep tilbage? Bliver der en rolle i klubben for tidligere koryfæer som fx Payol?

På den korte bane sætter corona naturligvis grænser for, hvad der kan lade sig gøre. Det kan vi ikke ændre på. Der kommer måske til at gå et til to år, hvor Barca har begrænset succes. Så meget større bliver glæden, når vi kommer tilbage på sporet.

VISCA EL BARCA!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men trincao var heller ikke ligefrem fantastisk. Pedri er samtidig bedre andre steder.

Men kanterne er ikke engang vores største problem - det er midtbanen. Pjanic SKAL spille. Og det er ikke fordi han er verdensklasse eller noget men fordi han spiller på sine førstegangsberøringer. Uden ham spiller vi så sindssygt langsomt.

Jeg gider slet ikke melde det her holdt færdigt i ligaen osv. Som jeg ser det så er der få ting der skal rettes taktisk mens vi skal have et nemmere program så vi kan få bygget selvtilliden op. Vi er 5 point efter real (vi slår Betis i weekenden) og det kan vi sagtens hente.

Nå ja... Og så skal VAR fucking tage sig sammen!!! Jeg er ved at blive sindssyg over at den med de Jong ikke bliver kigget igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Problemet med vores hold er de idioter udenfor banen som bestemmer hvem skal spille.
Dembele laver en fejl og bliver pillet ud.
Griezmann, Alba, Pique, Bussi laver fejl efter fejl hele 2020 og de spiller i næsten hver kamp.
Vi har simpelthen nogle mentalt syge fjolser der styrer holdet. Og alt det går ud over stakkels Messi.
Glæder mig ikke mere til næste kampe for jeg ved hvad opstillingen bliver og hvilke spillere forbliver prioriteret
MDCCCXCIX

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

Piquénbauer skrev:
søn nov 01, 2020 12:35 am
Men trincao var heller ikke ligefrem fantastisk. Pedri er samtidig bedre andre steder.

Men kanterne er ikke engang vores største problem - det er midtbanen. Pjanic SKAL spille. Og det er ikke fordi han er verdensklasse eller noget men fordi han spiller på sine førstegangsberøringer. Uden ham spiller vi så sindssygt langsomt.

Jeg gider slet ikke melde det her holdt færdigt i ligaen osv. Som jeg ser det så er der få ting der skal rettes taktisk mens vi skal have et nemmere program så vi kan få bygget selvtilliden op. Vi er 5 point efter real (vi slår Betis i weekenden) og det kan vi sagtens hente.

Nå ja... Og så skal VAR fucking tage sig sammen!!! Jeg er ved at blive sindssyg over at den med de Jong ikke bliver kigget igennem.
Enig i alt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

... og bare rolig... Messi er ikke ‘færdig’!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

I just dont give a fuck anymore..













Men magen til inkompetente i vores træner..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Her er mine observationer fra dagens kamp:

Er ligaen allerede tabt? - Jeg ønsker ikke være lyseslukker og ved godt at der kun er blevet spillet 7-8 kampe. Men, selv de mest optimistiske Barca-fans må da kunne se, at det efterhånden ser rimelig svært ud nu. Dagens kamp vidner om, at vi kan forvente en meget ustabil sæson - måske uden nogle trofæer igen. Først vinder man 0-2 på udebane mod (et ellers meget sløjt) Juventus hold på udebane, og derefter smider man point mod Alaves, trods de spillede med en mand i undertal i en HEL HALV TIME !! Barcelona spiller på udebane imod A.Madrid om et par uger - er det den kamp hvor Barcelona bliver dømt definitivt ude?

Det centrale forsvar skal styrkes ASAP - Jeg har sagt det før, og siger det igen - Barca vinder aldrig ligaen, så længe det centrale forsvar ikke styrkes !! Pique er blevet gammel. Lenglet er ustabil og middelmådig. Umtiti er ofte skadet. Araujo er stadig ung. Hvorfor er det så svært for folk at se, at en meget stor del af problemet ligger i det centrale forsvar ?? Hvorfor bruge flere milliarder på offensivespillere (Griezmann, Dembele, Coutinho), samtidig med, at man ikke bruger en eneste øre på at købe en klasse central forsvarspiller ? Hvis forsvaret ikke styrkes kan vi igen forvente nederlag som 2-8 (Bayern) og 4-0 (Liverpool). Styrk nu det forsvar !!

Helt sort ser det IKKE ud - Jeg forventer intet af den nuværende sæson - jeg føler bare den skal overstås! Det skyldes at Barca er i en transformationsperiode - Barca har lige fået en ny træner, mange nye (unge) spillere er lige ankommet, en Messi som ikke ønsker at være i klubben, stridigheder om lønreduktion osv.! Og nåh jov - den værste præsident i Barcelonas historie har lige forladt klubben og vi kan snart forvente ny præsidentperiode. Kort sagt (med andre ord), der foregår rigtig mange ting (især udenfor banen) i Barcelona lige i øjeblikket. Når alt det er sagt, så er det ikke problemer, som ikke kan blive løst. Barcelona skal nok komme over sig - dog bliver det ikke lige foreløbig. Det bliver når denne sæson er overstået. Det bliver når der er kommet en afklaring omkring Messi, en afklaring omkring lønreduktionen, en afklaring omkring en ny præsident m.m. Lad os dog håbe jeg tager fejl, og Barcelona kommer stærkt tilbage og spiller stabile kampe hurtigst muligt.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Daluigi skrev:
søn nov 01, 2020 12:01 am
Drake skrev:
lør okt 31, 2020 11:56 pm
Det ser ikke ud til at Messi fungere som off midt, men det kan det måske, hvis vi spillede med en rigtig angriber :roll:

Siger det igen, Messi er desværre en færdig mand på topplan :sad:
Det er så til gengæld det dummeste der nogensinde er blevet skrevet herinde. Faktisk usammenligneligt dumt. Sorry - Men Messi er på ingen måde færdig på topplan!?!? Han er ikke nær så god som tidligere nej - Men han er da stadig på absolutte øverste hylde og ville gå ind i SAMTLIGE start 11-ere i hele denne verden. Hvordan i alverden er man så færdig på topplan i fodbold? - Korrekt, han er ikke den samme lige pt. Men manden spiller på holdet mod sin fucking vilje. Hvad havde man forventet?
Overdrivelse kan fremme forståelsen Daluigi, så ja det er så dumt af dig at hoppe i med begge ben og reagere nedladende på den måde :clap: Men der er også lidt sandhed i det, da Messi spiller uden spilleglæde og motivation, og samtidig kun har scoret 3 mål, og det har været på straffespark.
Så alt det plus alderen, gør at jeg ikke tror han komme op på et niveau, som han skal være på for at vi kan spille med om alt.
Derfor er han en færdig mand for os, for han er er mere en hæmsko end et aktiv for holdet, med den store ubalance han skaber, ved ikke at bidrage til defensive løbearbejde. Det kan han ikke gøre op for mere, da han var så godt offensivt som han har været. Jeg synes også han har fået en dårlig attitude, i sæt med de unge, som virkelig ikke klæder ham. Som han spille i denne sæson, ville han ikke komme på nogen andre store hold, og så ville det kun være pga han navn. Men Tror godt han ville komme på et højt niveau igen, hvis han kom til fx City med Pep som træner, men ikke på det niveau som han har været på tidligere.
Men det skal siges at jeg er Messi fan, så det er ondt at skive det om ham, og se hvordan han niveau er faldt så drastisk :sad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dagen derpå - intet er tabt, men nu skal vi stramme op og tage erfaringerne til os.

Når næste uge er overstået er vi stort set videre i cl og 5 point efter real (ja jeg er overbevist om at vi vinder de 2 næste kampe). Vi har haft et sindssygt svært program i ligaen med cl indover. Det er til at arbejde med selvom vi selvfølgelig skulle have vundet i går.

Hvad skal der ændres? Vores største problem er at vi spiller for langsomt og har svært ved at spille os ud af presset. Derfor skal Pjanic spille. Samtidig kommer MAtS tilbage hvilket også hjælper markant.

Udover det så skal fokus og koncentration forbedres. Vi laver alt for mange idiotisk fejl. Det er alt fra elendige afleveringer til neto der tosser rundt og videre til de seneste kampe hvor vi har haft chance på chance men ikke score.

Der er 32 kampe tilbage i ligaen. Intet er afgjort men der skal arbejdes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi vinder over Cadiz og Huesca på hjemmebanen så har vi en lille chancen til at slutte i top 6.
GP, JA, AG, SB, SR viser vejen
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
søn nov 01, 2020 10:24 am
Dagen derpå - intet er tabt, men nu skal vi stramme op og tage erfaringerne til os.

Når næste uge er overstået er vi stort set videre i cl og 5 point efter real (ja jeg er overbevist om at vi vinder de 2 næste kampe). Vi har haft et sindssygt svært program i ligaen med cl indover. Det er til at arbejde med selvom vi selvfølgelig skulle have vundet i går.

Hvad skal der ændres? Vores største problem er at vi spiller for langsomt og har svært ved at spille os ud af presset. Derfor skal Pjanic spille. Samtidig kommer MAtS tilbage hvilket også hjælper markant.

Udover det så skal fokus og koncentration forbedres. Vi laver alt for mange idiotisk fejl. Det er alt fra elendige afleveringer til neto der tosser rundt og videre til de seneste kampe hvor vi har haft chance på chance men ikke score.

Der er 32 kampe tilbage i ligaen. Intet er afgjort men der skal arbejdes.
Vi spiller for langsomt og det bliver især tydeligt, når Busi er på banen. Tanke/handling er for sløv, når han er på bolden, plus de dumme boldtab, som Busi også har stået for. Pjanic bør være starter.

Med hensyn til Messi, synes jeg ikke at han så ud til at mangle vilje, til gengæld var det svært at gøre mere end de gjorde og der var også muligheder, om end de blev spildt.

Roberto er jeg heller ikke fan af og så gerne Dest starte fremfor ham, samtidigt med at jeg også gerne ville se mere til Konrad.

Dembélé har vild fart i støvlerne og kan sætte et forsvar, men laver også fjollede ting, hvor han giver den som driblekonge og ender med at få fjumret bolden over på modstanderens fødder. Det virker til tider umodent og af og til decideret dumt. Altså fodboldmæssigt set.

Vi har spændende spillere, som andre også er inde på, så jeg tror (Håber) at vi kommer stærkt igen. Alle på holdet ønsker at vinde og måske det også er derfor, at vi hos Messi ser noget surmuleri. Det er aldrig fedt at tabe og oveni det, er vi netop igennem en tumultarisk periode, hvor den mest elendige præsident har lavet mere ballade end gavn.

Om det skaber ballade, at vi står overfor præsidentvalg og muligvis også udskiftning af træner, skal jeg ikke kunne sige, men tænker, at det alt andet lige må påvirke truppen - og Koeman i særdeleshed, for hvis ikke han skaber noget som helst, er det ud igen.

Alt i alt er jeg fortrøstningsfuld, om end kampen i går var en gedigen fuser. Glæder mig til MaTs vender tilbage og hvor ville det dog pynte, hvis der blev smidt penge efter solid forstærkning af forsvaret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er enig i det meste dytrax. En evt forstærkning til forsvaret kunne være kounde. Virker som den rigtige profil og kommer fra Sevilla som vi har et godt forhold til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er der en der kan fortælle mig hvor langt tilbage VAR går i forbindelse med et mål? Der bliver begået et kæmpe frispark på messi inden alaves får vendt spillet og scoret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/10 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
søn nov 01, 2020 3:16 pm
Er der en der kan fortælle mig hvor langt tilbage VAR går i forbindelse med et mål? Der bliver begået et kæmpe frispark på messi inden alaves får vendt spillet og scoret.


Så det godt, og dommeren så det men markerede for at der var bold i mellem, hvilket der overhovedet ikke var, han blev både skubbet og fældet uden bold imellem...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster