25/1 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Et kæmpe problem er simpelthen også vores manglende evne til at skabe gennembrud.
Når man har meget possession ender det altid med at modstanderne falder dybere og vi befinder os mere på deres tredjedel. Det gjorde vi under Pep og vi ser det nu under Setien. Når dette sker er der 3 muligheder for at skabe chancer.

Den ene og sværeste er at lave rene 1-2 kombinationer som kræver spiller er ekstremt pasninssikre og præcise, gerne som ini, Xavi og Messi. Det er alle langt fra (dembele, Suarez, raki, Vidal, Semedo osv). Ergo er dette meget svært

Næste mulighed er dybdeløb. Den giver lidt sig selv, men igen skal siges at falder modstanderen dybt nok bliver dybdeløb næsten umulige. Udover dette har vi få der evner det

Sidste mulighed er individualister der kan sætte en mand. Og her synes jeg vi virkelig har svaret på hvor vi fejler, og hvorfor vores mange indkøb er kæmpe fejlcastet. I vores bedste perioder havde vi backs der kunne sætte en mand (Alves), vi havde midtbane (Thiago, og specielt Ini) og alle i front kunne (Messi, neymar og selv Suarez hans første 2 år). På nuværende tidspunkt er vi nede på at Messi reelt er den eneste der kan, og måske med De Jong lidt selvom han ikke gør det som Iniesta jo. Og dette illustrere så præcist fejlkæbenene i en Griez og Cou da de ikke kan sætte deres direkte mand. Og udover dette selvf helst vil være hvor Messi befinder sig. Dembele kan sætte en mand og havde hans kombinstionsspil været bedre var han også skræddersyet. Desværre trækker det for meget ned til han nogensinde bliver en Neymar for os.
Og i min optik burde vi have hentet mere regulære spillere der kan sætte en mand. Det kan tage noget af presset fra Messi, gøre os mere uforudsigelige og dynamiske. Vi har i den grad brug for en neymar, hazard, mane, sterling type, fremfor endnu en Griez/cou type


Med alt dette sagt skal vi selvf have mere tålmodighed med Setien, men det er et kæmpe arbejde der venter ham og jeg synes der er for mange steder i truppen der mangler forstærkninger. Ikke fordi vi har dårligere spillere men der er for mange der ligner hinanden

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men med lidt held havde vi da også scoret et par kasser... Messi var uskarp, helt usædvanlig uskarp i går.

Det der er bekymrende er mere at Valencia og Ibiza spiller sig til så mange chancer og mål med så lidt boldbesiddelse, og så let.

Målene skal nok komme, med den boldbesiddelse. Messi, Griez og co skal nok score mål, det er jeg egentlig ikke bekymret over, det er blot en lille fase nu hvor set er stople ud, som man siger...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Setien har netop ikke tid. Burde være klart for alle....

Han er kastet ind i en turbulent tid og skal implementere en ny stil på ingen tid. Det er en halv umulig opgave, men det er sådan det er.

I en fantasi verden, skal trænere naturligvis have tid, som Klopp eksempelvis, men sådan er den virkelige verden ikke. Ikke i Barca.

Får vi kun 6-7 point i de næste 4 kampe, taber til Real og ryger mod Napoli, kan jeg ikke se Setien fortsætte. Måske til sommer, men måske Pimienta tager den sæsonen ud, hvorefter en ny mand kommer.

Det er selvfølgelig det mest negative scenarie. Håber bestemt at Setien får sine ideer gjort til praksis.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg tror heller ikke at Setien har synderligt meget tid. Man kan ikke bare generalisere og tale om " fodbold på højeste niveau". Vi taler om Barca, det catalanske galehus, med en ledelse i panik, som forsøger sig med brandslukning. Det skulle slet ikke undre mig hvis Serien stopper til sommer eller efter halvandet år hvis tingene ikke kører. Eller fyres i næste sæson når det går helt galt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:
søn jan 26, 2020 11:53 am
Et kæmpe problem er simpelthen også vores manglende evne til at skabe gennembrud.
Når man har meget possession ender det altid med at modstanderne falder dybere og vi befinder os mere på deres tredjedel. Det gjorde vi under Pep og vi ser det nu under Setien. Når dette sker er der 3 muligheder for at skabe chancer.

Den ene og sværeste er at lave rene 1-2 kombinationer som kræver spiller er ekstremt pasninssikre og præcise, gerne som ini, Xavi og Messi. Det er alle langt fra (dembele, Suarez, raki, Vidal, Semedo osv). Ergo er dette meget svært

Næste mulighed er dybdeløb. Den giver lidt sig selv, men igen skal siges at falder modstanderen dybt nok bliver dybdeløb næsten umulige. Udover dette har vi få der evner det

Sidste mulighed er individualister der kan sætte en mand. Og her synes jeg vi virkelig har svaret på hvor vi fejler, og hvorfor vores mange indkøb er kæmpe fejlcastet. I vores bedste perioder havde vi backs der kunne sætte en mand (Alves), vi havde midtbane (Thiago, og specielt Ini) og alle i front kunne (Messi, neymar og selv Suarez hans første 2 år). På nuværende tidspunkt er vi nede på at Messi reelt er den eneste der kan, og måske med De Jong lidt selvom han ikke gør det som Iniesta jo. Og dette illustrere så præcist fejlkæbenene i en Griez og Cou da de ikke kan sætte deres direkte mand. Og udover dette selvf helst vil være hvor Messi befinder sig. Dembele kan sætte en mand og havde hans kombinstionsspil været bedre var han også skræddersyet. Desværre trækker det for meget ned til han nogensinde bliver en Neymar for os.
Og i min optik burde vi have hentet mere regulære spillere der kan sætte en mand. Det kan tage noget af presset fra Messi, gøre os mere uforudsigelige og dynamiske. Vi har i den grad brug for en neymar, hazard, mane, sterling type, fremfor endnu en Griez/cou type


Med alt dette sagt skal vi selvf have mere tålmodighed med Setien, men det er et kæmpe arbejde der venter ham og jeg synes der er for mange steder i truppen der mangler forstærkninger. Ikke fordi vi har dårligere spillere men der er for mange der ligner hinanden
Enig i dine betragtninger vedr folk der kan sætte en mand/drible eller i det mindste løbe stærkt!! Demb har jeg afskrevet. Det er så afgørende og fundamentale evner, nærmest ligegyldigt hvilken stil holdet ellers har.

Derudover halter rigtig mange pladser bare. Både generelt: hb, mindst 1 af cb pladserne, samt pt: vb ( Albas første 2 år under EV var top, siden Anfield har han været et forvirret espeløv), Arthur har længe skuffet mig med tanke på sit potentiale, Jong virker lidt træt, Griez gør det fint imo, det er bare lidt mere udfordrende typer vi savner pt, Messi er max på 80% af sidste sæson.

Vi er imo meget meget langt fra 2015 niveau, både ift aktuel form, men også ift reelt potentielt topniveau.

Med mindre vi rammer lotto ved kommende transfers, så er der bare FOR mange pladser der halter gevaldigt, til at vi ser et top 2-3-4 stk i Europa niveau lige foreløbigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster