21/9 Granada - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 21/9 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:
Tello skrev:Kan vi få en ny træner?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Tænker heller ikke vi behøver en ny kamptråd, før vi står med en ny træner.
I den realistiske verden, hvem vil du gerne have?

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: 21/9 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Xavi, Koeman, Sentien eller Erik ten Dam? Det lader til at Valverde har mistet spillernes tillid efter nederlaget til Liverpool. Det er jo tydeligt at vi siden nederlaget har været rystet, og det kom vel heller ikke som noget chok, da vi tabte pokalfinalen til Valencia.

Med to så monumentale nederlag i Champions League er det også utroligt at Valverde stadig er træner, på trods af to mesterskaber og Copa. Vi har jo aldrig rigtig spillet godt i en længere periode, og det er på trods af at vi næsten gik ubesejret igennem en sæson. Vi var rigtig heldige (dygtige) i mange kampe den sæson, hvor vi afgjorde mange kampe sent. Og så skal vi slet ikke begynde at snakke om Messi's indflydelse på de seneste to mesterskaber. Uden ham havde vi sandsynligvis ikke vundet noget som helst, på trods af et besværet generationsskifte hos Atletico Madrid, og store spillemæssige problemer i Real Madrid.


Valverde ud. Der er brug for ny energi og en taktisk plan offensivt.

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: 21/9 Granada - FC Barcelona

Indlæg af blunderbaws »

Antimadridista skrev:
Daluigi skrev:
Tello skrev:Kan vi få en ny træner?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Tænker heller ikke vi behøver en ny kamptråd, før vi står med en ny træner.
I den realistiske verden, hvem vil du gerne have?
Jeg har et bud på en (midlertidig) træner.

Marcelo Bielsa.

Han har i mange år været nævnt som en mulig træner i Barcelona.
Hans stil er direkte angrebsfodbold, han er tilhænger af wing spillere, der ligger bredt, men som har friheden til at søge ind i banen, hvis det giver mulighed for hurtigere boldflow. Desuden er han glad for at have bolden og tilstræber at spille dem op gennem kæderne fra forsvaret. Med dette fundament har han formået at få Leeds til at spille effektivt fodbold. Stilen er langt mere direkte og resultatorienteret end tikitaka, men spørgsmålet er også, om tikitaka efterhånden er et fatamorgana. Det er blevet læst af modstanderne, og jeg tror ikke på, at Bielsa er manden der kan videreudvikle på tikitaka konceptet.

Bielsa forholder sig i langt højere grad til modstanderens dispositioner, end hvad Valverde gør. Samtidig kræver han ekstremt meget løbearbejde af sine spillere, og hvad jeg kan fornemme på stemningen i forhold til de spillere, der har spillet under ham, så minder det om en træningslejr inspireret af militæret. På baggrund af det, er det helt sikkert, at han vil clashe med nogle af vores spillere, og spørgsmålet er, om det ikke snart er på tide, med en træner der tør sætte sig i respekt overfor spillerne, så vi kan komme FC Amigos til livs. Vi har netop købt Griezzmann og Frenkie de Jong, og jeg tror Bielsa vil kunne få noget nær det maksimale ud af dem. Griezmann er vant til at bidrage med en kæmpe portion løbearbejde for Diego Simeone, og Frenkie er en nøglespiller i at fastholde Bielsas genpres og holde på bolden.

I øvrigt ser jeg Bielsa have kæmpe succes med vores hold, netop fordi det med den nuværende trup bør være muligt at tage hånd om modstanderens dispositioner. Hvis vi møder en modstander der lader os have bolden, så har vi mulighed for at sætte nok verdens teknisk stærkeste midtbane på banen. Skal der løbes meget og spilles kontant, så har vi muligheden for at sætte spillere som Vidal, Rakitic osv. på midtbanen. En generel tendens i hans spil er, at midtbanen har relativ stor frihed til rotation. Jeg tør godt sige, at vi aldrig havde tabt så stort til Liverpool og Roma med Bielsa ved roret.

Med Bielsa ville det også blive afgørelsens time for Dembele. Enten så giver han sig 100% hen til det professionelle liv, ellers er det ud. Jeg mangler den rygrad i Valverde. Bielsa er ikke kendt for at være bange for at blive uvenner med truppen.

Leeds har med Bielsa typisk spillet 4-1-4-1, hvilket med modifikationer kan give succes med vores trup. Det er ikke så vigtigt, hvad formationen hedder, men under Bielsa er det ekstremt vigtigt, at spillerne løber for hinanden, og det har jeg i den grad også manglet under Valverde. Mange af de kampe, som Leeds har tabt, har det været på baggrund af missede chancer. Leeds er et af de hold i championship, der skyder mest på mål.

Han har ry for at være en spøjs karakter, og det er også derfor, han stoppede med at træne blandt andet Marseille, Bilbao og Chile på trods af ret stor sportslig succes. Derfor er han nok ikke en permanent afløser, men lige nu og her tror jeg ikke, der er en, der er bedre. Vil han forlade Leeds? Hvis Barca forhører sig, så vil han nok gerne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster