16/5 Almería - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1269
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 205 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 11:51 am
Hej SSM, jeg vil selvfølgelig gerne give dig ret i, at det er et klovnecirkus, det vi er vidne til, men ret skal være ret - og annonceringen af Xavis fortsættelse næste sæson kom altså EFTER at vi var røget ud af CL og havde tabt til RM.

At vi så nu kan læse, at Laporta ALLIGEVEL vil fyre Xavi, fordi han angiveligt, føler at Xavis udtalelser igår skader klubben eller svigter ledelsen, det gør det bare endnu mere syret og klovnet.

Jeg kan måske endda godt forstå, hvis Laporta synes, at det Xavi sagde kan være problematisk, fordi han siger at Barca ikke kan konkurrere på samme niveau, lige nu, som andre klubber. Fordi dette potentielt kan være med til at sænke interessen fra mulige sponsorer og også kan sænke interessen fra mulige kommende transfers.

Men egentlig synes jeg også, at det er fornuftigt, at ledelsen går en balancegang, så man også har en bedre forventningsafstemning i forhold til at klubben jo er den klub den er og derfor har brug for at have et godt og sundt/ærligt forhold til sine mange fans.
Meget enig, men jeg kan edermame godt forstå, hvis Laporta føler, at Xavi agerer illoyalt, når han kæmper røven ud af bukserne for at vende en økonomisk røvtur af dimensioner…
Laporta overpræsterer aktuelt gevaldigt på det økonomiske område med eksempelvis en i hvert fald på rygtebasis historisk trøjesponsor aftale - på trods af, at Xavi og holdet ikke leverer…

Jeg syntes faktisk at Laporta har gjort det fremragendepå det økonomiske område med den trods alt sparsomme indsigt, som jeg har i økonomien. Men hidtil har han ikke allieret sig med et sportsligt kompetent setup.. Udover Alemany, som øjensynligt blev træt af det sædvanlige Barca fnidder…

nosslo15
Indlæg: 1104
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Ja, hvis det der rygtes om Nike aftalen er sant, så må det siges at være godt arbejde.

I øvrigt synes jeg også, at man har gjort det ret godt, med mange af de transfers man har lavet.

Men det er også klart at Xavi har en interesse i at sige:"hey, det er sgu ikke min skyld alt sammen".

Kvoller
Indlæg: 5257
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 812 gange
Blevet takket: 592 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Antimadridista skrev:
fre maj 17, 2024 3:05 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 17, 2024 1:38 pm
Antimadridista skrev:
fre maj 17, 2024 1:27 pm
nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 12:16 pm
Antimadridista skrev:
fre maj 17, 2024 12:04 pm
Barcas top har i årevis haft en akavet og til tider urealistisk tilgang til forventningerne til kommende sæsoner, med de udbasunerende meldinger inden sæsonstarter, om at vi altid går efter det hele og gerne sejr i CL.
Den højeste tone er faldet en smule de sidste par år, men stadig har ledelsens ambitioner ofte været i den absolut høje ende af hvad der måtte være realistisk.

Hvis Xavi har nævnt en lidt mere realistisk tilgang, forud for den kommende sæson, syntes jeg egentlig bare det er lidt befriende med et ærligt standpunkt. Det betyder jo ikke at vi IKKE bliver mestre eller gør det godt i CL, men måske vil det gøre at spillerne sænker skuldrene en smule..
Kære Anti, det du siger, ligger også i tråd med min egen holdning, men som jeg forsøger at beskrive, så er der en balancegang, som handler om loyalitets forhold til klubbens fanbase, altså ærligheden, den mere nøgterne forventningsafstemning og så de økonomiske interesser i at holde ambitionerne og forventningerne høje.

Jeg synes egentlig ikke at Xavi siger noget, som alle andre, der følger spansk fodbold, ikke også burde kunne se, men det kunne selvfølgelig godt være, at der går noget tabt i oversættelsen, som jeg ikke kan se.
Det med de økonomiske interesser kan du sagtens have ret i, jeg tror bare personligt at klubben har så høj en stjerne hos den gængse topspiller, at alene “Barca” vil skabe kriller i mavsi hos disse :glad:

Rent resultatmæssigt husker jeg ringere tider i start 00’erne, som vi kom videre fra.
Uha Rivaldo tiden og de mange Hollændere.. uha uha uha..

Prominente navne som
Oleguer, Nano, Rochemback

Og selvfølgelig The national Dutch team
Kluivert, Overmars, Cucu, Reiziger, De Boer
Men også med kommende stjerner som
Xavi, Valdes, Puyol

Og selvfølgelig den store stjerne Luis Enrique
Ku faktisk godt lide Cocu. En leder der gik forrest og virkede ikke som en der peb…

Tænk at Oleguer har startet inde i en CL finale :eek:
Oleguer fik så meget mere spilletid end hans niveau var til. Han er bare en legende! Er hans tråd egentlig i Barca legends? Ellers burde den :lol:

nosslo15
Indlæg: 1104
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Oleguer var en sand kriger, det var en fryd for øjet, når modstanderne slog sig på ham.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 663
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 136 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 11:51 am

... Jeg kan måske endda godt forstå, hvis Laporta synes, at det Xavi sagde kan være problematisk, fordi han siger at Barca ikke kan konkurrere på samme niveau, lige nu, som andre klubber. Fordi dette potentielt kan være med til at sænke interessen fra mulige sponsorer og også kan sænke interessen fra mulige kommende transfers ...
Altså, nu taler jeg ikek spansk og jeg har ikke den ringeste forudsætning for at vide, hvad Xavi taler om. Er økonomien en hæmsko for, at vi kan konkurrere om de største stjerne på transformarkedet eller med de beste klubber på fodboldbanen? det er jo ikke nødvendigvis det samme (se f.eks. Girona).

Vi har en god håndfuld rigtigt gode spillere, som for de fleste vedkommende ville kunne få en fast plads på langt de fleste gode hold. Så om vi lige fik en Håland eller en Mbappe - der måske/måske ikke ville kunne fungere i Barca - det er næppe det der gør den store forskel.

Min store kærlighed er til spillet (og naturligvis også trøjen), og spillet har nok været mere hæmmet af et utal af skader og rotationer og eksperimenter (og Busquests afgang, som man på ingen måde var forberedt på, da det åbenbart kom som et lyn fra en klar himmel, at ejeren af midtbanen blev et år ældre hver gang kalenderen rundede 16. juli).

Med lidt færre skader og lidt mere kontinuitet har vi spillerne til at kunne konkurrere. Vi har også talenter der er på vej - Casadó som et eksempe. Men vi mangler en fast startopstilling - A-kæden ligger lige så meget på lazaretett som den spiller på banen.

Så måske skulle alle de millioner det overvejer at smide efter Zubimendi eller en anden def midt bruge på fysisk træner (måske kan man nappe en fra Premier League ... hvorfor han de løbe solen sort derovre på den anden side af Vesterhavet, hvis man ikke kan i Catalonien? Det er jo ikke ligefrem fordi de spiller frøkenbold i PL ...)

Nå, men det var det med Hr. Nandez udtalelse ... er der en spanskkyndig der rent faktisk har hørt den? Og som er så to-sproget at vedkommende også kan fange nuancerne, for på alle sprog er der jo oceaner af ord og vendinger der både kan betyde det ene og det andet og tolkes på vidt forskellige måder. ...

Og så lige til allersidst, inden jeg bliver bortvist for at bruge for mange bogstaver - ham der Roque .... jeg sidder med sådan en underlig fornemmelse i maven. Er vi i virkeligehden ude i en konkurrence hvor Florentino og Laporta står omme bag stadion og måler tissemænd? Hvis den ene løber med Endrick, så skal den anden fandeme vise, at han også kan nappe en ny stor brasilianer. Bare fordi. Noget med misforstået stolthed og et pr-stunt? Forhastet indkøb? Det er set før ...

Nu får i fred
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

nosslo15
Indlæg: 1104
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 16/5 Almería - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

PeterPedal skrev:
lør maj 18, 2024 2:00 pm
nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 11:51 am

... Jeg kan måske endda godt forstå, hvis Laporta synes, at det Xavi sagde kan være problematisk, fordi han siger at Barca ikke kan konkurrere på samme niveau, lige nu, som andre klubber. Fordi dette potentielt kan være med til at sænke interessen fra mulige sponsorer og også kan sænke interessen fra mulige kommende transfers ...
Altså, nu taler jeg ikek spansk og jeg har ikke den ringeste forudsætning for at vide, hvad Xavi taler om. Er økonomien en hæmsko for, at vi kan konkurrere om de største stjerne på transformarkedet eller med de beste klubber på fodboldbanen? det er jo ikke nødvendigvis det samme (se f.eks. Girona).

Vi har en god håndfuld rigtigt gode spillere, som for de fleste vedkommende ville kunne få en fast plads på langt de fleste gode hold. Så om vi lige fik en Håland eller en Mbappe - der måske/måske ikke ville kunne fungere i Barca - det er næppe det der gør den store forskel.

Min store kærlighed er til spillet (og naturligvis også trøjen), og spillet har nok været mere hæmmet af et utal af skader og rotationer og eksperimenter (og Busquests afgang, som man på ingen måde var forberedt på, da det åbenbart kom som et lyn fra en klar himmel, at ejeren af midtbanen blev et år ældre hver gang kalenderen rundede 16. juli).

Med lidt færre skader og lidt mere kontinuitet har vi spillerne til at kunne konkurrere. Vi har også talenter der er på vej - Casadó som et eksempe. Men vi mangler en fast startopstilling - A-kæden ligger lige så meget på lazaretett som den spiller på banen.

Så måske skulle alle de millioner det overvejer at smide efter Zubimendi eller en anden def midt bruge på fysisk træner (måske kan man nappe en fra Premier League ... hvorfor han de løbe solen sort derovre på den anden side af Vesterhavet, hvis man ikke kan i Catalonien? Det er jo ikke ligefrem fordi de spiller frøkenbold i PL ...)

Nå, men det var det med Hr. Nandez udtalelse ... er der en spanskkyndig der rent faktisk har hørt den? Og som er så to-sproget at vedkommende også kan fange nuancerne, for på alle sprog er der jo oceaner af ord og vendinger der både kan betyde det ene og det andet og tolkes på vidt forskellige måder. ...

Og så lige til allersidst, inden jeg bliver bortvist for at bruge for mange bogstaver - ham der Roque .... jeg sidder med sådan en underlig fornemmelse i maven. Er vi i virkeligehden ude i en konkurrence hvor Florentino og Laporta står omme bag stadion og måler tissemænd? Hvis den ene løber med Endrick, så skal den anden fandeme vise, at han også kan nappe en ny stor brasilianer. Bare fordi. Noget med misforstået stolthed og et pr-stunt? Forhastet indkøb? Det er set før ...

Nu får i fred
Pedal, du har en masse gode pointer, som jeg vil lade være ubesvaret.

Men angående økonomi, så kan man med rette sige, at jo mere de konkurrerende klubber ved, hvor dårligt det står til, jo sværere vil det blive at forhandle med dem, både ved salg og køb af spillere. Vi har jo nogle spillere vi gerne skulle have sendt afsted til sommer og der vil sådanne udmeldinger blot medvirke endnu mere til, at prisen på dem daler, det er ren marked, jo højere udbud jo lavere pris.

Og så er der Girona sammenligningen, i 21/22 rykkede Girona op i den bedste spanske række med Michel som træner, i 22/23 blev de nummer 10 og i år kvalificerer de sig så til CL. Det er bare sindsygt flot og det siger en masse om projektet og de folk, der har været med i det, ikke mindst træneren.
Men Girona er stadig Girona, dvs. ingen kæmpestore forventninger om smukt spil og en masse store resultater, man kan skabe projektet og samtidigt have sin ryg fri, hvis Girona var blevet nummer 7 i år, var der ingen , som havde løftet et øjenbryn - og når Girona om et par sæsoner, formentlig, er tilbage i "normal" størrelse, så er der heller ingen, der bliver hverken snigmyrdet eller hældt på forsiden af Cataloniens sladderspalter i månedsvis.

Barcelona skal, på trods af snart mange års fodboldtørke, præstere store resultater hver sæson og derfor bliver eventuelle fejltagelser også straffet så meget desto hårdere.

Så i princippet kan du og andre sagtens have ret i, at man ikke behøver alle mulige stjerner for at spille flot og skabe resultater, men selve PROJEKTET er langt sværere at lave i en storklub som Barca, fordi ledelsen, træneren og spillerne bliver flået levende, hvis ikke forventningerne indfries.

Og det er vel så det Xavi prøver på at gøre lidt ved, selv om det er svært at gøre dette i Barca fordi det også har en potentiel økonomisk slagside.

Endelig omkring holdet og udtrykket på banen, så har du ret i at vi har været hårdt ramt i denne sæson mht. skader, mere end i sidste, men holdet er også meget nyt og som du har været inde på, så har Bussi afgang betydet en del eksperimenter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster