13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af FCBSOCI »

Uskøn kamp. Barca underpræsterede. Synes de manglede energi. Måske den kvælende varme (30 grader) og høje luftfugtighed var en væsentlig årsag?

Håber, at vi beholder F. De Jong. Han gjorde en forskel, da han kom ind. Trist hvis han forlader Barca.

Dommeren? Det var ikke hans skyld, at vi ikke vandt, men han var mildt sagt ikke populær. Tidligt i kampen gjorde han opmærksom på, at Rayos keeper skulle sætte spillet hurtigere igang. Det gjorde han ikke, hvorefter han fik en advarsel kort før tid. Det er elendigt dommerarbejde. Han skulle have givet keeperen en advarsel i første halvleg.

Det er det samme hver gang en keeper trækker tiden. Så ender dommeren med at give ham en fuldstændig ligegyldig advarsel lige før slutfløjt. Jeg mindes ikke nogensinde at have set, at dommeren straffer keeperen med et tidligt gult kort og efterfølgende et gult kort nr. 2. Nogen gange tænker jeg, at man burde indføre effektiv spilletid, lige som i fx basket. Det er nok for vidtgående, jeg er ikke engang sikker på, at jeg selv synes, at det er en god ide. Men for fan…, hvor er jeg træet af at Barcas modstandere får held med at trække tiden gang på gang på gang.

Er i øvrigt spændt på at læse SPORT og MUNDO DEPORTIVO i morgen. Tror Barca får krads kritik.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Filten skrev:
lør aug 13, 2022 11:59 pm
Piquénbauer skrev:
lør aug 13, 2022 11:54 pm
Filten skrev:
lør aug 13, 2022 11:47 pm
Piquénbauer skrev:
lør aug 13, 2022 11:44 pm
Det er simpelthen for tidligt til at kan bedømme taktik, planer osv. Vi skal længere ind i sæsonen før vi kan se hvad Xavi vil. Her i starten handler det, imo, om at samle point sammen. Spillet kommer senere.

Eller det er i hvert fald min tilgang sæsonopstart osv. Der er simpelthen for mange ubekendte til at jeg vil konkludere det store.
Man kan konkludere, at vi stadig slår indlæg, indlæg der skal ramme en person i hovedet. og ikke de indlæg som blev slået for sæsoner tilbage, hvor indlægget i stedet blev lagt bagerst i feltet og taget ned med fødderne eller lignende og slået fladt ind i feltet og bum mål.
Og det er du velkommen til at mene.

For mig er indlæg et tegn på desperation og når man er usikker i sin rolle, nervøs, mangler forståelse for medspillerne osv så ender det ofte med indlæg.

Sidste sæson var et stort rod og derfor så vi den slags. I dag var første dag med nye spillere og under pressede forhold hvorfor jeg tror vi så den slags. Det er imo forventeligt. Især med at angriber som lewan.

Kan det være en del af taktikken fremad? Selvfølgelig. Men som sagt så vil jeg lidt længere ind i sæsonen før jeg bliver frustreret over indlæg.
Det var indlæg på indlæg under Koeman, og under Xavi i sidste sæson. Vil han spille tiki-taka eller noget der minder om det, kan vi vel blive enige om, at spillerne havde fået forbud mod at slå sådanne indlæg igennem en hel kamp. Og i stedet fået at vide, at de skal spille hurtigt fodbold, langs jorden med mange kombinationer og presset modstanderen helt ind i eget felt osv. - men i stedet ser vi samme slags fodbold, hvor vi nærmest spiller som om vi er i Premier league.
Det er jeg ikke enig i. Synes vi til tider (når vi havde spillere klar) spillede noget rigtig god fodbold under Xavi.

Vores største problem i går var imo heller ikke indlæg. Det var vores genpres. Her kan de nye spillere og varmen have spillet en rolle. Vi vandt ikke bolden farlige steder og hvert angreb skulle stort set sættes op fra forsvaret hvilket gjorde det nemt for rayo. Og efterlod os med få muligheder udover indlæg.

Det er som det er. Jeg vil som sagt ikke konkludere det store efter første kamp. Den var skuffende men vi er i gang. Nu skal der bygges på og spillere skal spilles ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Magnus Frost »

Respons til et par indlæg:

Jeg synes bestemt ikke Dembélé kun er ok en gang imellem og ingen top præstationer har haft. Han har faktisk haft en del den sidste del af sæsonen!

Kommer f.eks. ind som indskifter og smadrer bolden i nettaget da han startede med at blive buhet.

Har flere kampe hvor han fuldstændig dominere ude på kanten og får forsvarspilleren til at se latterlig ud. Og trods skader var han stadig vores topassist mager !

Problemet er manglen på afslutningsevne og at hans bundniveau er pivringe og det viser han ca. 25 % af kampene ( han havde dog en rigtig god aktion i går hvor han sætter Ansu rigtig godt op og mon ikke vi alle havde set anderledes på en masse ting hvis den var gået ind)


Jeg er stor fortaler for bare at stoppe tiden når bolden ikke er i spil ( stadig gult kort hvis du trækker tiden, men nu også at uret bare stopper når bolden ikke er i spil !) Desuden også for at digital offside bliver implementeret så hurtigt som muligt, offside er en eksakt ting, ikke et skøn. Så slipper vi for 99% af fejlkendelser og det kommer til at være instantly i stedet for som med Kessiés mål!

Btw. Denne kamp synes jeg helt tydeligt viser at imod mange hold ( som F.eks Rayo) er en 3-4-3 opstilling væsentligt bedre!

Hvor meget havde vi brug for Araujos defensive evner på den højrekant ?

Hvor meget kom Araujo frem til af offensive gode spil?

Hvor godt spillede Alba?

Hvor meget kom Roberto med da han blev skiftet ind ?


Svaret til det hele er vist MEGET LIDT !

Istedet ku man have en hel kamp med Frenkie, Kessié eller sågar Ferran. Det havde i alle tre tilfælde både skabt bedre betingelser for genpres, flere folk der kunne trække forsvaret i forskellige retninger, bedre betingelser for at spille bolden op nede fra forsvaret og flere folk der laver gode løb ind i feltet.

Det er en kalkuleret risiko jeg synes man ikke skal gøre mod Atletico og lignende, men helt sikkert mod Rayo og lignende!
Senest rettet af Magnus Frost søn aug 14, 2022 10:04 am, rettet i alt 1 gang.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

BarcaBarca
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs dec 21, 2021 10:02 pm
Har takket: 61 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af BarcaBarca »

Så er sæsonen igang shit jeg har glædet mig til det.
Til kampen,så delvist 1 halvleg og shit det var en from affære,men kom så i tanke om at vi netop tabte til Rajo 2 gange i sidste sæson,så af en eller anden årsag,så står de bare så godt til vores spil,pga deres høje pres.
Anden halvleg der burde vi havde lukket den kamp,da vi havde chancerne til det,men desværre stod Rajo’s målmand en kamp til top karakter,og vores spillere havde desværre ikke indstillet deres fødder til kampen.
Ifølge statistikken så var der 24-4 skud på mål i Barca’s favør,det ganske kort elendigt at vi kun fik 1 point.
Lad os komme stærkere tilbage i næste uge blaugrana
Més que un club culers

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Of the 61 passes that Christensen gave last night, only 25 went to midfielders or forwards, with the remaining 36 going to defenders (15) or to Ter Stegen (21). [md]
Han var tydeligt nervøs. Desværre er det den slags der påvirker vores spil negativt. De første 10 min stod vi feks nærmest og spillede den rundt i forsvaret hvor AC desværre oftest var grunden til det. Den slags giver modstanderen en tro på tingene. Omvendt synes jeg garcia spillede en fornuftig kamp. Bedre defensivt end forventet og som altid god på bolden.

Men første kamp. Jeg ville fandeme også være nervøs. Det skal nok komme!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af A$AP »

Vi har seriøse problemer på begge backer. Hvis vi kan have råd til at gå efter Bernardo, så burde backerne prioriteres først og højest. Grimaldo har et år tilbage, ikke?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Grimaldo er jo ikke en spiller der ændre det store… Hvis vi skal være realistiske så er det på en god dag en opgradering på 5%. Det samme gælder i forhold til gaya.

Der er bare ikke, og det glæder begge backer, de store muligheder på markedet for opgradering.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af A$AP »

Han ville modsat Balde være i stand til at gå ind og tage pladsen fra Alba fra første dag, og kvaliteten ville nok ikke forværres. Og så ville vi faktisk også have en ordentlig frisparkstager i truppen, som vi jo slet ikke har nu. Jeg ville ikke engang have noget i mod Alonso.

Og Roberto var fuldstændig horribel i går, han burde fandme få samme tur som Braithwaite og Puig, men fik i stedet en forlængelse. Jeg håber virkelig på Azpi, her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg ikke sikker på at han ville. Jo hvis Alba spiller som i går men det tror jeg ikke fortsætter. Hvis han kunne komme til ingen penge så ville jeg ikke have et problem med grimaldo men Benfica er ikke nemme at forhandle med. Heller ikke selvom han kun har et år tilbage. Gaya ville stadig være mit valg men han vil ikke skifte.

Jeg er dog helt enig i forhold til Roberto. Han var dårligere end araujo hvilket siger en del. Jeg tror dog kounde tager pladsen…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Antimadridista »

Men azpi har forlænget.

hackmann
Indlæg: 379
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 9:57 am
Of the 61 passes that Christensen gave last night, only 25 went to midfielders or forwards, with the remaining 36 going to defenders (15) or to Ter Stegen (21). [md]
Han var tydeligt nervøs. Desværre er det den slags der påvirker vores spil negativt. De første 10 min stod vi feks nærmest og spillede den rundt i forsvaret hvor AC desværre oftest var grunden til det. Den slags giver modstanderen en tro på tingene. Omvendt synes jeg garcia spillede en fornuftig kamp. Bedre defensivt end forventet og som altid god på bolden.

Men første kamp. Jeg ville fandeme også være nervøs. Det skal nok komme!
Tage lige næste afsnit med fra artiklen
Hvis Christiansens tal ikke viser en stor sammenhæng med de mest avancerede linjer, forbedres Eric Garcias ikke væsentligt. Den catalanske midterforsvarer tilsluttede i alt 58 afleveringer, hvoraf 22 var til midtbanespillere eller angribere, hvilket efterlod 36 afleveringer til holdkammeraterne i forsvaret eller målmanden.
Rayo dækkede godt af for Busquets. Bolden kom bare tilbage når han spillede Araujo. Han fandt Gavi en del gange uden der store tryllerier ;-) Det hjælp da han begyndte af spille Lewan med rykken til. Det er nået som Lewan kan og Auba ikke kan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Det var nok de gode sideskift fra garcia der snød mig ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af FCBSOCI »

Den catalanske sportspresse er enig med mig :glad:. Frenkie de Jong gjorde det godt. Synes, at det er vanvittigt, hvis vi sælger ham (ved godt vi er presset på økonomien, men hans potentiale er enormt). Ellers er der i pressen enighed om, at Barca og Xavi har et stort stykke arbejde foran sig.

SPORT (forsiden)
Dette er kun begyndelsen.

MD (forsiden)
Bitter debut.

Sammenfattende mener pressen, at det var en dårlig kamp i går. Men ro på, sæsonen er lige startet. Jeg er ikke altid enig med Piquenbauer, der er god til at forsvare Barca, men jeg mener, at ovenstående matcher hans synspunkter meget godt. Sorry, hvis jeg tager fejl. Man skal passe på med at pådutte andre deres synspunkter :think:.

Op på hesten igen Barca, jeg glæder mig allerede til at skulle på Camp Nou mod Man. City. Det bliver en alvorlig udfordring…

God søndag culers.

Visca el Barca!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Altså hvis de næste indkøb er Bellerin og Alonso, så bliver det en lang sæson.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

Nå, det var sgu en skuffende første kamp. Det kan man sådan set godt se i gennem fingrene med, da den første kamp i sæsonen ofte er svær. Problemet er bare lidt, kampen viste nøjagtig de samme svagheder, som man så sidste sæson og sæsonen før det.

1. backsene er det svageste led. Det har man vidst længe og det er blevet endnu værre. Alba er ved at være helt færdig og Roberto er også alt, alt for svag. Så er der Araujo, men altså, Barca burde spille med to offensive backs mod et hold som Rayo.

2. Busi er færdig. Modstanderne er all over ham og de spiller direkte hans svagheder, ligesom de i øvrigt gør med backsene

3. Xavi skuffer igen taktisk. Rayo havde fuldstændig læst ham og der var intet modtræk fra bænken. Ligeledes er man skuffet over udtrykket på banen og man mangler stadig at se de store individuelle fremskridt hos spillerne under Xavi. Der er masser at tage fat på for ham og han er nødt til, snart at vise noget mere, ellers begynder troen for alvor at sive.

Det vil kort sagt sige, man intet har gjort for at styrke de svageste positioner i truppen, selvom alle kan se, det er der, man skal sætte ind. Når man gerne vil rose den sportslige ledelse, så bør der også være kritik, når det er på sin plads og det er det her. Simpelthen håbløst, man ikke har adresseret de mest åbenbare problemer i truppen.

Er der lyspunkter? Ikke mange. Lewa er en opgradering og skal nok komme til at score mange mål. Raphinha skal nok også gøre sin del. AC bliver god for Barca og han kommer til at suge meget spilletid til sig, da han er bedre end de andre. Kunne godt se en stærk CB duo med Koundé og AC. Følelsen er dog, man har brugt mange resurser på at forstærke områder, hvor man ikke var så udsat og har efterladt de mest presserende spørgsmålstegn ubesvarede.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster