Julián Alvarez
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 521 gange
- Blevet takket: 1897 gange
Julián Alvarez
Alvarez rygtes kraftigt til Barça og et bud skulle være på vej. Hvad siger folket?
Ferran vil efter sigende IKKE indgå i en handel, og budet skulle nu være på €100M.
Fulde navn: Julián Alvarez.
Fødselsdato: 31. Januar 2000.
Fødested: Calchín, Argentina.
Position: Angriber.
Højde: 1.73 m.
Ferran vil efter sigende IKKE indgå i en handel, og budet skulle nu være på €100M.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 521 gange
- Blevet takket: 1897 gange
Re: Julián Alvarez
FCBarcelonaChr skrev: ↑tors maj 28, 2026 2:44 pmAlvarez rygtes kraftigt til Barça og et bud skulle være på vej. Hvad siger folket?
- Paulinho15
- Har takket: 347 gange
- Blevet takket: 245 gange
Jeg tror, at vi ender med at købe Julian Alvarez og jeg tror, at prisen lander på 120 mio. euro.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 736 gange
- Blevet takket: 796 gange
Jeg elsker Alvarez, men frygter det blir Griezman vol. 2…Paulinho15 skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:29 pmJeg tror, at vi ender med at købe Julian Alvarez og jeg tror, at prisen lander på 120 mio. euro.
Jeg ville faktisk hellere gå en sæson med blot Silva og Gordon som køb og se om ikke der dukker noget talent op til billigere penge et eller andet sted.. det blir et sindssygt pres for Alvarez at skulle blive købt for så mange penge, folk vil jo forvente mirakler og masser af mål af ham til den pris… man skyder sig selv i foden på den måde.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
- Paulinho15
Jeg tror nu nok han skal klare den, selvom jeg forstår og anerkender bekymringen.SpillerSomMESSI skrev: ↑fre maj 29, 2026 12:44 pmJeg elsker Alvarez, men frygter det blir Griezman vol. 2…Paulinho15 skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:29 pmJeg tror, at vi ender med at købe Julian Alvarez og jeg tror, at prisen lander på 120 mio. euro.
Jeg ville faktisk hellere gå en sæson med blot Silva og Gordon som køb og se om ikke der dukker noget talent op til billigere penge et eller andet sted.. det blir et sindssygt pres for Alvarez at skulle blive købt for så mange penge, folk vil jo forvente mirakler og masser af mål af ham til den pris… man skyder sig selv i foden på den måde.
Han er heller ikke umiddelbart min førsteprioritet til angrebet, men jeg tror godt han kan klare presset i Barca.
Der er flere ting der taler for det. Der en ledig position til ham i angrebet.
Det var der ikke til Griezmann, da vi havde Messi i den rolle.
Dertil virker det til han virkelig gerne vil til klubben og derfor tror jeg han er ubekymret om prisen.
Jeg tror, at han godt kan modstå presset, men helt fair du har din bekymring.
Han har også spillet i Man City og vundet VM, så jeg tror, at han klar til næste skridt og det pres, der er i Barca.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Paulinho15
Hvorfor er Julian Alvarez førsteprioritet til angrebet, hvis han ikke er ren angriber?
- Barca80
- Har takket: 113 gange
- Blevet takket: 436 gange
Jeg er Barca-fan, men jeg er ikke fan af den måde, ledelsen fører transferpolitik på. At køre et psykologisk spil og få rivalernes spiller, Álvarez, til at presse et skifte igennem, er under lavmålet. Det er det samme mønster vi har set før med andre spillere.BREAKING: Atletico Madrid have sent an unofficial statement to Diario AS:
"There is no amount of money for which Barça can buy Julián. He will not be transferred to Barcelona. Either they pay the release clause (€500m), or there is no deal."
"We have already seen how Barcelona operates in the past, such as when Atlético were preparing for their Champions League tie against Juventus and Barça were promising commissions to Griezmann's sister, his family, and the player himself…"
"Everyone knows Barcelona is a cheating club, but this time they have come up against a club that won’t laugh it off." (Basically confirming the earlier report that stated that they will form a complaint against us at FIFA)
#KOS
Vi fik selv fuldstændig ondt i røven, dengang Neymar og Dembélé skiftede til PSG – og der er masser af andre eksempler. Men forskellen er trods alt, at de skiftede, fordi der lå en frikøbsklausul i deres kontrakter.
Det, vi har gang i her, er noget helt andet: Vi aktiverer med god grund ikke Álvarez' klausul, men prøver i stedet at gennemtvinge et skifte, selvom vi har fået nej utallige gange. Alvarez har en kontrakt han må respektere og klubben bestemmer om han skal blive. Punktum.
Det er pinligt af ledelsen. Kom nu videre, please.
-
emo
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 393 gange
- Blevet takket: 849 gange
I sidste ende er det vel spilleren selv der bestemmer. Det er til ingen fordel at have ham rendende i klubben i et år hvor han er utilfreds og har fansene på nakken.
På papiret siger man det er klubben, betal eller smut. Men jeg er overbevist om at spilleren har det sidste og endelige ord, såfremt prisen er fair og rimelig og det må den siges at være her.
Jeg husker ikke Neymar være ude i medierne og udtrykke utilfredshed? Måske missede jeg det bare dengang.
På papiret siger man det er klubben, betal eller smut. Men jeg er overbevist om at spilleren har det sidste og endelige ord, såfremt prisen er fair og rimelig og det må den siges at være her.
Jeg husker ikke Neymar være ude i medierne og udtrykke utilfredshed? Måske missede jeg det bare dengang.
Allez...
- Diabolito
- Geografisk sted: København
- Har takket: 19 gange
- Blevet takket: 66 gange
Han lavede en post med en tænke-smiley. Det indikerede tvivl. Ikke decideret brokemo skrev: ↑ons jun 24, 2026 12:10 pmI sidste ende er det vel spilleren selv der bestemmer. Det er til ingen fordel at have ham rendende i klubben i et år hvor han er utilfreds og har fansene på nakken.
El Señor de las Tartas
- PeterPedal
- Har takket: 75 gange
- Blevet takket: 281 gange
Lad Bodø Glimt købe ham for nogen oliemilliarder og så køber vi ham bare af dem efter et halvt år, fordi han fryser deroppe og vil tilbage til Spanien
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
-
JayBird10
- Har takket: 135 gange
- Blevet takket: 15 gange
Spørgsmålet er, hvorfor manden er ude i medierne og beklage sig, når han så sent som sidste år forlængede sin kon trakt med AM helt frem til juli 2030?! Det giver jo absolut ikke mening, at manden forlænger og ikke vil til andre klubber, selvom flere - deriblandt Barca - viste interesse og så nu et halvt år senere er utilfreds og vil pludselig væk.emo skrev: ↑ons jun 24, 2026 12:10 pmI sidste ende er det vel spilleren selv der bestemmer. Det er til ingen fordel at have ham rendende i klubben i et år hvor han er utilfreds og har fansene på nakken.
Faktum er at bordet fanger, og Alvarez har skrevet uden på en frikøbsklausul.
AM har jo ikke travlt, og uagtet hvad Alvarez siger, så har han skrevet unde spå en kontrakt, der binder ham til AM.
Han kan enten købe sig ud af den eller andre klubber kan betale frikøbsklausulen, ligesom PSG gjorde med Neymar.
Så nej spilleren bestemmer absolut intet, medmindre han har kontraktudløb som Mbappe havde i PSG.
Vi gjorde det jo selv med Dembelé, og havd førte det til? At karma ramte os som en boomerang og han tog røven på Barca.
Jeg synes man skal glemme Alvarez. Manden har skudt sig selv i foden ved at forlænge og dermed stavnsbundet sig til AM.
-
Antimadridista
- Har takket: 1941 gange
- Blevet takket: 1272 gange
Det virker altid som om de her spillere nærmest nul indflydelse tager sig når der forhandles kontrakt. Som om de tænker “fedt mere i løn, slut”.
Alvarez og andre i samme situation skulle have kalkuleret med at måske får man ikke den fulde lønforhøjelse hvis man smutter før tid.
I stedet få indskrevet at enkelte klubber kan betale en lavere pris. Eksempelvis som her Barca, måske 125-150m€. Mens lønforhøjelsen så samtidig tilbagerulles fra seneste forlængelse.
Hvis spilleren så bliver i hele eller det meste af perioden så er hele lønforhøjelsen sikret, og ellers ikke…..
Man bliver nødt til at have lidt øje for alternative scenarier og at begge parter skal kunne se sig i det scenarie.
Alvarez og andre i samme situation skulle have kalkuleret med at måske får man ikke den fulde lønforhøjelse hvis man smutter før tid.
I stedet få indskrevet at enkelte klubber kan betale en lavere pris. Eksempelvis som her Barca, måske 125-150m€. Mens lønforhøjelsen så samtidig tilbagerulles fra seneste forlængelse.
Hvis spilleren så bliver i hele eller det meste af perioden så er hele lønforhøjelsen sikret, og ellers ikke…..
Man bliver nødt til at have lidt øje for alternative scenarier og at begge parter skal kunne se sig i det scenarie.
-
DeanCassady
- Har takket: 145 gange
- Blevet takket: 388 gange
Jeg er på mange måder enig. Julian har selv valgt at underskrive en kontrakt på 6 år med en enormt høj frikøbsklausul, vel vidende at det ville komplicere et fremtidigt skifte.
Robert Zimmerman
- Paulinho15
Har der ikke været meldinger om, at han har en mindre klausul for bestemte klubber herunder Barca?
Eller en klausul om, at Atlético skal forhandle om en pris, hvis der kommer bud på 100 mio. euro?
Eller en klausul om, at Atlético skal forhandle om en pris, hvis der kommer bud på 100 mio. euro?
-
Dumle
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 186 gange
Det kan godt være der er en klausul på de omtalte 120-130 mio, problemet her kan dog være likviditet fordi her skal hele beløbet ligges på en gang hvor klubber i normale handler betaler over flere rater.Paulinho15 skrev: ↑ons jun 24, 2026 4:55 pmHar der ikke været meldinger om, at han har en mindre klausul for bestemte klubber herunder Barca?
Jeg vil dog fortsætte med at være af den mening at det er en for dyr handel for en der blot har scoret 26 ligamål på 2 sæsoner. Jeg synes ikke han på nogen måde har vist han er over 100 mio værd, han kom fra en sekundær rolle i City og har derefter scoret 17 ligamål i hans første sæson og 9 i den netop færdigspillede sæson. Jeg synes det man har gang i er dybt hjernedødt.