Arturo Erasmo Vidal

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Nej vi spillede ikke tiki taka for at kompensere for Xavi og Iniestas mangler i det defensive!!
Vi spillede tiki taka fordi det er det ultimative angrebs og forsvars våben da man totalt kontrollerer alle spillets facetter på den måde.
Du kan godt se du modsiger dig selv lidt ikk? Vi kontrollerede kampen og det gjorde nemlig at vi ikke blev presset defensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Vi spillede tiki taka fordi det fik det bedste ud af vores spillere samtidig med at det stemmer overens med måden man ser fodbold på i klubben. Men altså det betød jo ikke at man ikke også havde andre typer?

Vi har købt en tiki taka type i Arthur og nu har vi så en anden type i Vidal. Jeg forstår ikke hvorfor man kun skal gå en vej. Det er alt for ekstremt. Vi har desuden heller ikke holdet til ren tiki taka længere... Vores kanter passer ikke til det og så går det ikke.

Og så købte vi nok ikke Thiago fordi han enten var for dyr eller fordi man hellere vil satse på det man har/køber med de jong.
Men Pep startede jo med at skippe de store bærende spillere afsted eks. Ronaldinho, Deco...

Pep ville spille tiki taka og derfor trådte Iniesta Xavi og Busquets først rigtig frem i rampelyset i 2008 sæsonen.. selvom vi havde Yaya, ville Pep hellere spille med Busquets.. Pep dyrkede tiki taka fordi det er det system det er klart bedst... at have bolden hele tiden så man både bestemmer hvor bolden er hele tiden samtidig med at man bestemmer tempoet og hvornår man vil tempo skifte og skifte mellem at forsvare og angribe.

Det kræver bestemte tekniske spillertyper som virkelig er god i pasningsspillet..

Derfor under det mig stadig at man ikke går efter at spille tiki taka når vi nu har spillertyperne og samtidig kunne inkludere en tiki taka type som Thiago også..

Vidal er bestemt ikke købt for at dyrke tiki taka.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
Nej vi spillede ikke tiki taka for at kompensere for Xavi og Iniestas mangler i det defensive!!
Vi spillede tiki taka fordi det er det ultimative angrebs og forsvars våben da man totalt kontrollerer alle spillets facetter på den måde.
Du kan godt se du modsiger dig selv lidt ikk? Vi kontrollerede kampen og det gjorde nemlig at vi ikke blev presset defensivt.
Nej det er vås

En side effect som er positiv ved tiki taka er at modstanderen ikke har bolden og derfor ikke kan angribe...

Men vi spillede bestemt ikke tiki taka primært for side effektens skyld! Det er nærmest Preben Elkjærsk at påstå det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Men Pep startede jo med at skippe de store bærende spillere afsted eks. Ronaldinho, Deco...
Ja for at ændre kulturen og genopbygge omkring nye kræfter.
Pep ville spille tiki taka og derfor trådte Iniesta Xavi og Busquets først rigtig frem i rampelyset i 2008 sæsonen.. selvom vi havde Yaya, ville Pep hellere spille med Busquets.. Pep dyrkede tiki taka fordi det er det system det er klart bedst... at have bolden hele tiden så man både bestemmer hvor bolden er hele tiden samtidig med at man bestemmer tempoet og hvornår man vil tempo skifte og skifte mellem at forsvare og angribe.
Han gjorde det fordi det fik det bedste frem i holdet. Pep sværger altså ikke til tiki taka hvilket båden tiden i Bayern og city viser.
Det kræver bestemte tekniske spillertyper som virkelig er god i pasningsspillet..
Det kræver også ekstremt hårdtarbejdende spillere som vil genvinde bolden ligeså snart den bliver mistet. Det har vi ikke.
Derfor underer det mig stadig at man ikke går efter at spille tiki taka når vi nu har spillertyperne og samtidig kunne inkludere en tiki taka type aom Thiago også..
Nok fordi vi ikke har holdet til det. Det er ret simpelt. Vi har ikke kanterne til det da vores spillere hellere vil have bolden og ikke er så hårdtarbejdende.
Vidal er bestemt ikke købt for at dyrke tiki taka.
Det var keita heller ikke. Yaya var heller ikke en tiki taka type. Men det betyder ikke at en type som vidal ikke er brugbar i et system hvor man har bolden meget. Pep købte ham trods alt til Bayern.

Men hvorfor snakker vi overhovedet tiki taka? Vi har ikke spillet det i flere år og med den nuværende trup er der intet der tyder på at vi vil begynde. Så hvorfor ikke bare fokusere på hvad man har? Og hvad Vidal kan tilføre fremfor at sidde og filosofere om hvordan han passer ind i et system som vi ikke kommer til at spille og ikke har spillet i flere år?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nå lad det ligge... vi må nyde Vidals kvaliteter når nu vi har købt ham, fred være med det... jeg er blot skuffet over strategien.

Nu går jeg ned på Skives stadium for at se 2. divisions bold.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Strategien? Vi har også hentet Arthur og rykket alena op. Det er da to spillere som gør sig bedst med bolden. Lenglet er ligeledes en boldspillende cb mens malcom er rigtig kombinationsstærk.

Og så er Vidal altså ikke en idiot med bolden. Han kommer fra et ophold i Bayern hvor han spillede under pep. Det ville han ikke gøre hvis han ikke kan lidt med bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af MessiPogba »

I følge DiMarzio, har Modric bedt Perez om at blive solgt til Inter.

Sindssygt, hvis det er sandt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af A$AP »

Hvilket syn.

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Ifølge mestre så vil Bayern ikke have at den officielle pris bliver offentliggjort... Underligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Tello »

"Jeg er klar til at ofre mit liv på banen"

Chill, my dude [emoji28]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Tello »

Jeg plejede at hade ham, som i virkelig. Så irriterede han mig, sådan lidt. Nu er jeg glad, meget glad. Fucking beast i en Barca trøje!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af A$AP »

Jordi Mestre: Arturo Vidal's release clause is 300M and will have a 3 year contract. The fee of the transfer is 19M fixed + 3M add ons. [@EduPolo]
Og Malcom's klausul er på 180 mio?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Antimadridista »

A$AP skrev:
Jordi Mestre: Arturo Vidal's release clause is 300M and will have a 3 year contract. The fee of the transfer is 19M fixed + 3M add ons. [@EduPolo]
Og Malcom's klausul er på 180 mio?

Var det ikke noget med et forhandlingskrav..?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af MessiPogba »

Glæder mig allerede til, at Vidal flyver i flæsket på Ramos og Casemiro. Kan lige se det for mig, at hna nok skal give de to en hilsen. Håber mest, at Ramos får lidt chilensk kærlighed at smage.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:Glæder mig allerede til, at Vidal flyver i flæsket på Ramos og Casemiro. Kan lige se det for mig, at hna nok skal give de to en hilsen. Håber mest, at Ramos får lidt chilensk kærlighed at smage.

Billede
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster