André Gomes

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

@Piquenbauer. Jeg siger direkte, at det er noget svineri at buhe af egne spillere.

Ingen af os ved, om han kæmper røven ud af bukserne. Det jeg siger er, er at det er det rigtige at gøre. Gør han det allerede, så er det bare at fortsætte. Har han ikke psyken eller niveauet, kommer det dog aldrig til at fungere i Barca.

Og det virker som om, at du ikke helt fanger pointen med det jeg skriver. At Gomes alene selv kan overbevise kritikerne. Chancerne han har fået, og har ikke spillet godt, men han skal nok få flere. Og det er ret ærgerligt, at det bliver negligeret til at være synd for ham, at hans største ønske ikke blev helt den positive oplevelse han havde drømt om. Det kan godt være, at du ikke synes det spiller ind på vurderingen af, om det er synd for folk, at de er feterede stjerner og multimillionærer, der lever livet på første klasse. Det synes jeg det gør. Har ærlig talt langt mere ondt af mange gennemsnitlige familiefædre, der ligger søvnløse over ikke at kunne betale deres huslån. Hvis det at blive buhet ad knækker ham, mener jeg ærlig talt han har godt at opleve lidt modgang, ellers kommer han ikke til begå sig på højeste niveau.

Gomes har rigtig meget positivt gående for sig. Dygtig spiller, stort talent, headhuntet til en af verdens største klubber. Hvis han skal spille i en af de klubber lige under toppen, så klarer han nok også det. Dog vil jeg sige, at klubben skal tage hans udtalelser meget seriøst, for det virker depressivt og ude af proportion.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Tror generelt fans bruger lidt for meget krudt på at have ondt af spillere... de tjener millioner. De er frivilligt i gamet.. De kan få snart alt hvad de peger på... Han kan skifte til Real Betis og stadig have tjent mere i løbet af sit liv end de fleste.
Nu er penge ikke alt.
Nej, men de giver immervæk muligheden for at man kan gøre noget andet med sit liv hvis man er ked af at være fodboldspiller. Så i en situation som denne kunne de løse problemet for ham.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Nej men ini blev så heller ikke angrebet på samme måde af fansene. Han fik mere "ro" til at komme sig.

Jeg ved ikke hvad det kan/kunne blive til med gomes men det er ærgerligt at han aldrig har fået den tid han skulle. Han er blevet en form for syndebuk. Jeg håber at fans tager det til sig og hører når spillere udtaler sig om den slags. For selvom man ikke tror det påvirker så gør det.
Mht. tid, så er han i gang med sin anden sæson, så der synes jeg, at han har fået tid nok, i hvert fald mht. de nye tider. Dengang var det anderledes, man havde mere tålmodighed, men det har ændret og derfor må spillerne desværre også indstille sig efter de nye vilkår.
Tid fra fansene. IMO blev han meget hurtigt stemplet som dårlig og derfra er det svært at komme tilbage.
Det har du sikkert helt ret, men vi er alle blevet mere utålmodige, sådan er gamet i dag. Faktummet er, at han har været her i snart to sæsoner og der er ikke markante forbedringer at spore, så det er desværre op ad bakke for ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen af os ved, om han kæmper røven ud af bukserne. Det jeg siger er, er at det er det rigtige at gøre. Gør han det allerede, så er det bare at fortsætte. Har han ikke psyken eller niveauet, kommer det dog aldrig til at fungere i Barca.
Jeg vil mene at der er en del der tyder på at han gør det da han lige netop får spilletid. VI har mange spillere og alligevel spiller gomes. Endda i store kampe.

Det virker dog ikke til at være nok da præstationerne ikke er der. Der er noget mentalt der står i vejen. Noget som ikke kun er hans skyld.
Og det virker som om, at du ikke helt fanger pointen med det jeg skriver. At Gomes alene selv kan overbevise kritikerne. Chancerne han har fået, og har ikke spillet godt, men han skal nok få flere. Og det er ret ærgerligt, at det bliver negligeret til at være synd for ham, at hans største ønske ikke blev helt den positive oplevelse han havde drømt om. Det kan godt være, at du ikke synes det spiller ind på vurderingen af, om det er synd for folk, at de er feterede stjerner og multimillionærer, der lever livet på første klasse. Det synes jeg det gør. Har ærlig talt langt mere ondt af mange gennemsnitlige familiefædre, der ligger søvnløse over ikke at kunne betale deres huslån. Hvis det at blive buhet ad knækker ham, mener jeg ærlig talt han har godt at opleve lidt modgang, ellers kommer han ikke til begå sig på højeste niveau.
Undskyld men det der er noget fis. Det er som om man ikke kan have psykiske problemer fordi man har penge.

Mon han får det at vide hos psykologen? "Jaja men du har mange penge og et eller andet sted er der en der har det værre". Underlig tankegang.
Gomes har rigtig meget positivt gående for sig. Dygtig spiller, stort talent, headhuntet til en af verdens største klubber. Hvis han skal spille i en af de klubber lige under toppen, så klarer han nok også det. Dog vil jeg sige, at klubben skal tage hans udtalelser meget seriøst, for det virker depressivt og ude af proportion.
Og alligevel har han psykiske problemer. Man skulle næsten tro at ovenstående ikke rigtigt betyder noget og man godt kan blive ramt alligevel.

Men ja det er sikkert ude af proportioner - han er jo rig og ung.
Senest rettet af Piquénbauer man mar 12, 2018 10:40 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Nej men ini blev så heller ikke angrebet på samme måde af fansene. Han fik mere "ro" til at komme sig.

Jeg ved ikke hvad det kan/kunne blive til med gomes men det er ærgerligt at han aldrig har fået den tid han skulle. Han er blevet en form for syndebuk. Jeg håber at fans tager det til sig og hører når spillere udtaler sig om den slags. For selvom man ikke tror det påvirker så gør det.
Mht. tid, så er han i gang med sin anden sæson, så der synes jeg, at han har fået tid nok, i hvert fald mht. de nye tider. Dengang var det anderledes, man havde mere tålmodighed, men det har ændret og derfor må spillerne desværre også indstille sig efter de nye vilkår.
Tid fra fansene. IMO blev han meget hurtigt stemplet som dårlig og derfra er det svært at komme tilbage.
Det har du sikkert helt ret, men vi er alle blevet mere utålmodige, sådan er gamet i dag. Faktummet er, at han har været her i snart to sæsoner og der er ikke markante forbedringer at spore, så det er desværre op ad bakke for ham.
Og det er derfor jeg siger at der er problemer med gamet ;-)

Snakken om niveau er noget helt andet og er jeg enig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Tror generelt fans bruger lidt for meget krudt på at have ondt af spillere... de tjener millioner. De er frivilligt i gamet.. De kan få snart alt hvad de peger på... Han kan skifte til Real Betis og stadig have tjent mere i løbet af sit liv end de fleste.
Nu er penge ikke alt.
Nej, men de giver immervæk muligheden for at man kan gøre noget andet med sit liv hvis man er ked af at være fodboldspiller. Så i en situation som denne kunne de løse problemet for ham.
Da ikke hvis hans liv er fodbold? Det er noget han har brugt alt sin tid på og lige nu fejler det.

Jeg tvivler på at en ny bil gør ham glad.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Jep, det er der(med gamet), men det er desværre kun den vej, jeg tror, at vi kommer til at bevæge os imod, mere og mere, det må man så acceptere som spiller.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af A$AP »

Sergenten skrev:
A$AP skrev:Han skal jo bare tilbage til et hold som Valencia, hvor presset er mindre, hvor der ikke er så mange øjne rettet på lige præcis ham hver gang han spiller, hvor han måske kan finde en balance og rytme. Det her vil jo formentligt ikke ligefrem gavne hans spilletid og position i klubben.

Faktum er jo, at Gomes har fået langt mere spilletid end Denis, Paco, Vidal, end Arda også fik, og bare ikke har nogen bemærkelsesværdige kampe endnu. Efter 18-20 måneder i klubben.. Niveauet har generelt også været under gennemsnit i denne sæson imo.. Han har jo vist eksempler på potentialet, det var bare i Valencia. Hans tid i Barca har bare ikke været god, og det har også haft konsekvenser for hans plads på landsholdet.

I en klub som Barca er der desværre bare spillere der venter på, at få chancen og for at slå til. Alená er en. Arthur kommer også. Det ville være bedst for begge partere at gå hver til sit, til sommer.
Det tror jeg, at alle er mere eller mindre enige om - at nye græsgange kunne være fint og at hans gennembrud på holdet har været for længe undervejs og nu hænger i en tynd tråd. Men diskussionen går på, hvorvidt det er fair, at han får flere hug for det end alle andre og hvorvidt det er normalt for en spiller, at reagere psykisk på det. Det tror jeg, det er.

Det er vel forskelligt hvordan spillere reagere på sådan noget. Der var også en periode hvor Alexis Sanchez blev piftet af i den ene kamp efter den anden. Også på campen, uden han kom med et interview som dette. Jeg synes i langt de fleste tilfælde ikke, at det er i orden at fans pifter af egne spillere. Med meget få undtagelser. Gomes har ikke fortjent det, men måske hans reaktion hænger sammen med at han har indset at han bare ikke har niveauet til Barca? Og ikke at jeg tror det har noget med hinanden at gøre, men så udkom dette også dagen efter Arthurs forkøbsret blev offentliggjort. Endnu en konkurrent. Det hjælper ham ikke.

Jeg synes dog i sig selv, at det er godt at Gomes kommer med disse udtalelser. Det giver fansene lidt perspektiv fra spillerne selv. Forhåbentligt dette vil sætte sig i fansene, og deres booeri bliver til motiverende råb og chants. Som sagt, synes jeg at det i 97% af tiden ikke er i orden, derfor er det også sundt for både spillere og fans at Gomes udtaler det her. Det er bare ikke første gang, og heller ikke sidste. Sådan er det bare i fodbold.

Med det sagt, når tilråbene og presset bliver så stort et problem at det sågar påvirker hans træning negativt og dermed hans udvikling og karriere, så er løsningen meget enkel, han skal finde sig en klub der passer til ham.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Tror generelt fans bruger lidt for meget krudt på at have ondt af spillere... de tjener millioner. De er frivilligt i gamet.. De kan få snart alt hvad de peger på... Han kan skifte til Real Betis og stadig have tjent mere i løbet af sit liv end de fleste.
Nu er penge ikke alt.
Nej, men de giver immervæk muligheden for at man kan gøre noget andet med sit liv hvis man er ked af at være fodboldspiller. Så i en situation som denne kunne de løse problemet for ham.
Da ikke hvis hans liv er fodbold? Det er noget han har brugt alt sin tid på og lige nu fejler det.

Jeg tvivler på at en ny bil gør ham glad.
Rimeligt køligt dis mod Real Betis ;-)

Alt ære og respekt for at du har empati med ham. Jeg synes da også det er en ærgerlig situation, men ligesom et par af de andre mener jeg bare ikke rigtigt der er noget at gøre ved det hvis du vil være topatlet. Så må han vælge om han vil kæmpe med det ubehag han har eller om han vil noget andet. Det er noget andet når spillere bliver syge eller dør, synes jeg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Tror generelt fans bruger lidt for meget krudt på at have ondt af spillere... de tjener millioner. De er frivilligt i gamet.. De kan få snart alt hvad de peger på... Han kan skifte til Real Betis og stadig have tjent mere i løbet af sit liv end de fleste.
Nu er penge ikke alt.
Nej, men de giver immervæk muligheden for at man kan gøre noget andet med sit liv hvis man er ked af at være fodboldspiller. Så i en situation som denne kunne de løse problemet for ham.
Da ikke hvis hans liv er fodbold? Det er noget han har brugt alt sin tid på og lige nu fejler det.

Jeg tvivler på at en ny bil gør ham glad.
Rimeligt køligt dis mod Real Betis ;-)

Alt ære og respekt for at du har empati med ham. Jeg synes da også det er en ærgerlig situation, men ligesom et par af de andre mener jeg bare ikke rigtigt der er noget at gøre ved det hvis du vil være topatlet. Så må han vælge om han vil kæmpe med det ubehag han har eller om han vil noget andet. Det er noget andet når spillere bliver syge eller dør, synes jeg.
Der er en eller anden ide om at topatleter er maskiner. At de ikke bliver berørt. Og hvis de gør så er de svage og har ikke det der skal til. Det synes jeg virkelig er en underlig holdning.

Jeg tror vi kommer til at høre meget mere fra dem i fremtiden. Og de skal udtale sig. Hele det syn på sportsmænd skal laves om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev: Jeg vil mene at der er en del der tyder på at han gør det da han lige netop får spilletid. VI har mange spillere og alligevel spiller gomes. Endda i store kampe.

Det virker dog ikke til at være nok da præstationerne ikke er der. Der er noget mentalt der står i vejen. Noget som ikke kun er hans skyld.
Jeg ser ikke en mand, der kæmper røven ud af bukserne. Måske også fordi, at han generelt er lidt tung med langsomme vendinger, så det kan være svært at vurdere. Men så må han bidrage med andet på banen, det har jeg svært ved at se han gør. Men det er sådan set også lidt underordnet, pointen er at han skal klø på - det er eneste vej ud. Gør han det allerede, så fortsæt.
Piquénbauer skrev:Undskyld men det der er noget fis. Det er som om man ikke kan have psykose problemer fordi man har penge.
I beg your pardon? Og hvad har det med noget at gøre. Ja, selvfølgelig kan han have penge og have en psykose. Så slemt tror jeg dog ikke det står til. Og uanset, undskyld hvis det lyder råt for usødet, men at spille i Barca er ikke et skånejob. Det er ikke klubbens rolle, og det er heller ikke fansne. Klubben betaler ham rigtig rigtig mange penge (som kommer fra fansnes lommer i sidste ende), for hans bidrag på banen. Det er synd for Gomes, hvis han har psykiske problemer, men det berettiger ikke til mere spilletid - tvært i mod, burde et salg stå nærmere.
Piquénbauer skrev:Mon han får det at vide hos psykologen? "Jaja men du har mange penge og et eller andet sted er der en der har det værre". Underlig tankegang.

Underlig pointe - forstår den faktisk ikke. Det her handler om at spille på verdens måske bedste hold. En psykolog vil nok objektivt konstatere, at det kræver en vis psykisk robusthed.
Piquénbauer skrev:Og alligevel har han psykiske problemer. Man skulle næsten tro at ovenstående ikke rigtigt betyder noget og man godt kan blive ramt alligevel.

Men ja det er sikkert ude af proportioner - han er jo rig og ung.
Det kan godt være han er blevet ramt psykisk. Men hvad ændrer det, skal vi lade være med at stille krav til hans indsats på banen, fordi det er synd for ham? Igen, det er det modsatte af et skånejob han har - det er ekstrem konkurrence, hvor det handler om at vinde, og det kan måles hver gang. Ja, jeg synes det er ok at se på proportionerne i den her slags sager. Hvis han vitterligt har en psykose, det tror jeg dog ikke, så er det klart mest humane fra Barcas side, at finde en løsning hvor han ikke skal spille i klubben.

Jeg håber for Gomes, og os, at han finder sig selv og får lidt perspektiv på tingene. Ingen skal have det sådan, at de er bange for at gå uden for en dør. Den følelse anser jeg ikke som en normal reaktion, på den situation han er i. Hvis det skal forfølge ham, så bliver livet i en af verdens største klubber vanskeligt.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Tror generelt fans bruger lidt for meget krudt på at have ondt af spillere... de tjener millioner. De er frivilligt i gamet.. De kan få snart alt hvad de peger på... Han kan skifte til Real Betis og stadig have tjent mere i løbet af sit liv end de fleste.
Nu er penge ikke alt.
Nej, men de giver immervæk muligheden for at man kan gøre noget andet med sit liv hvis man er ked af at være fodboldspiller. Så i en situation som denne kunne de løse problemet for ham.
Da ikke hvis hans liv er fodbold? Det er noget han har brugt alt sin tid på og lige nu fejler det.

Jeg tvivler på at en ny bil gør ham glad.
Rimeligt køligt dis mod Real Betis ;-)

Alt ære og respekt for at du har empati med ham. Jeg synes da også det er en ærgerlig situation, men ligesom et par af de andre mener jeg bare ikke rigtigt der er noget at gøre ved det hvis du vil være topatlet. Så må han vælge om han vil kæmpe med det ubehag han har eller om han vil noget andet. Det er noget andet når spillere bliver syge eller dør, synes jeg.
Der er en eller anden ide om at topatleter er maskiner. At de ikke bliver berørt. Og hvis de gør så er de svage og har ikke det der skal til. Det synes jeg virkelig er en underlig holdning.

Jeg tror vi kommer til at høre meget mere fra dem i fremtiden. Og de skal udtale sig. Hele det syn på sportsmænd skal laves om.
Jeg synes du overfortolker det vi siger. Det er specielle typer der kommer til tops i forretningsverdenen, sportsverdenen, whatever-verdenen. Det kan man ikke rigtigt diskutere. Det er rigtigt at det ville være rart hvis alle kunne komme til tops og være glade under de forhold. Men sådan er det ikke. Der vil altid være et enormt pres på toppen. Gomes har valgt den bedste klub i verden. Hvis man vil spille for den bedste klub i verden, så vil der være absurde forventninger og et pres de færreste vil kunne spille/leve under. Det er et vilkår. Det er en omkostning. Til gengæld er goderne out of this world. Som sagt, alt ære og respekt for at du har ondt af ham. Jeg tror bare jeg synes han tilhører en lidt for priviligeret procentdel af befolkningen til at jeg vil bruge energi på det. Manden er rask, konen er lækker, han spiller for det bedste hold i verden, han har økonomisk frihed, der er 15 grader og sol det meste af året hvor han bor osv. Ikke at det ikke legitimere hans følelser. Jeg mener dog stadig bare at han har så mange muligheder for at lave andre fede ting med hans liv hvis han ikke mener det han ofrer er belønningen værd. "If it was easy, then all these motherf-ckers up in youtube land would be doing it..."

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Det skal siges, at jeg slet ikke er imod Gomes’ udtalelser, på ingen måde, men jeg bliver bekymret, og det synes jeg, at vi gerne må blive, især når vi ved, at han kæmper med formen. Bekymret på hans vegne og om hvorvidt han ville kunne modstå presset i længden i en klub som Barca.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser ikke en mand, der kæmper røven ud af bukserne. Måske også fordi, at han generelt er lidt tung med langsomme vendinger, så det kan være svært at vurdere. Men så må han bidrage med andet på banen, det har jeg svært ved at se han gør. Men det er sådan set også lidt underordnet, pointen er at han skal klø på - det er eneste vej ud. Gør han det allered
e, så fortsæt.
Eller også er den eneste vej ud at han får lidt støtte og får tjek på hovedet.
I beg your pardon? Og hvad har det med noget at gøre. Ja, selvfølgelig kan han have penge og have en psykose. Så slemt tror jeg dog ikke det står til. Og uanset, undskyld hvis det lyder råt for usødet, men at spille i Barca er ikke et skånejob. Det er ikke klubbens rolle, og det er heller ikke fansne. Klubben betaler ham rigtig rigtig mange penge (som kommer fra fansnes lommer i sidste ende), for hans bidrag på banen. Det er synd for Gomes, hvis han har psykiske problemer, men det berettiger ikke til mere spilletid - tvært i mod, burde et salg stå nærmere.
Hvornår har jeg sagt at han skulle have mere spilletid?

Og nej det er ikke et skånejob men den behandling gomes har fået har været direkte latterlig. Han blev stemplet så hurtigt og siden har han været doomed.
Underlig pointe - forstår den faktisk ikke. Det her handler om at spille på verdens måske bedste hold. En psykolog vil nok objektivt konstatere, at det kræver en vis psykisk robusthed.
Hvorfor er det en underlig pointe? Du begyndte at snakke om at andre havde det dårligere. Det virkede ret meget som om du mente at gomes bare skulle lukke og arbejde hårdere.

Og igen er min pointe at der er grænser for hvad spillere kan tage. Gomes' er blevet behandlet dårligt i klubben. Han er blevet stemplet som dårlig og bliver hængt ud over alt.
Det kan godt være han er blevet ramt psykisk. Men hvad ændrer det, skal vi lade være med at stille krav til hans indsats på banen, fordi det er synd for ham? Igen, det er det modsatte af et skånejob han har - det er ekstrem konkurrence, hvor det handler om at vinde, og det kan måles hver gang. Ja, jeg synes det er ok at se på proportionerne i den her slags sager. Hvis han vitterligt har en psykose, det tror jeg dog ikke, så er det klart mest humane fra Barcas side, at finde en løsning hvor han ikke skal spille i klubben.
Nej men du kan behandle ham ordentligt selvom man er kritisk. Man kunne f.eks. lade være med at buhe af ham når man er oppe mod atm og han lige er kommet på banen.

Der er krav og det er forståeligt. Men kritik kan leveres på mange måder og i gomes' tilfælde har det været latterligt.
Jeg håber for Gomes, og os, at han finder sig selv og får lidt perspektiv på tingene. Ingen skal have det sådan, at de er bange for at gå uden for en dør. Den følelse anser jeg ikke som en normal reaktion, på den situation han er i. Hvis det skal forfølge ham, så bliver livet i en af verdens største klubber vanskeligt.
Og det var hele min pointe. Spillere skal nemlig ikke have det sådan. Og hvis fansene spiller en rolle i det så burde de tænke sig lidt om.

Som klub står vi overfor et generationsskifte og hvis forventningerne er en ny messi/iniesta osv så vil man blive skuffet og det er ikke fair at den skuffelse skal gå ud over spillerne inden de for alvor kommer på plads. Her snakker jeg forresten generelt og med blikket rettet mod dembele f.eks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes du overfortolker det vi siger. Det er specielle typer der kommer til tops i forretningsverdenen, sportsverdenen, whatever-verdenen. Det kan man ikke rigtigt diskutere. Det er rigtigt at det ville være rart hvis alle kunne komme til tops og være glade under de forhold. Men sådan er det ikke. Der vil altid være et enormt pres på toppen. Gomes har valgt den bedste klub i verden. Hvis man vil spille for den bedste klub i verden, så vil der være absurde forventninger og et pres de færreste vil kunne spille/leve under. Det er et vilkår. Det er en omkostning. Til gengæld er goderne out of this world. Som sagt, alt ære og respekt for at du har ondt af ham. Jeg tror bare jeg synes han tilhører en lidt for priviligeret procentdel af befolkningen til at jeg vil bruge energi på det. Manden er rask, konen er lækker, han spiller for det bedste hold i verden, han har økonomisk frihed, der er 15 grader og sol det meste af året hvor han bor osv. Ikke at det ikke legitimere hans følelser. Jeg mener dog stadig bare at han har så mange muligheder for at lave andre fede ting med hans liv hvis han ikke mener det han ofrer er belønningen værd. "If it was easy, then all these motherf-ckers up in youtube land would be doing it..."
Har du set den tekst jeg linkede til med iniesta? Der er mange flere spillere der har de problemer gomes har og de kommer ikke frem med det af forskellige årsager. Måske fordi nogle at de egentlig bare skal lukke da de jo har det fint nok i forhold til andre.

Jeg mener ikke at denne kultur er ok. At de bare skal finde sig i det. Hvis noget er uretfærdigt og man lider så sig det.

Pres er hvad det er. Men det kan også blive for meget og blive decideret uretfærdigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster