Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Lad nu lige knægten få lidt ro.
Det siger den ene del af mig også. Den anden del er bare lidt bekymret. Jeg brød mig ikke om hans ageren for at komme til Barca. Synes det var lidt en karakterbrist. Da han så kom hertil var der meget mediesnak (farligt at lytte til i disse tider, i know) om at han var useriøs med kost, indsats på træningsbanen og integrationen i truppen mht. sprog osv. Nu render han så rundt og fester igennem i USA selvom hans kollegaer er igang med arbejdet. Dette på trods af et VM der må/burde give den unge mand stof til eftertanke. Hvis man vil se et mønster, så er det der. Omvendt kan det sagtens være overfortolket. Bekymringen er i hvert fald her.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Goaaal »

emo skrev:
Goaaal skrev:Burde han ikke være mere ærgerrig og være vendt retur? Selv Messi og suarez er tilbage nu til trods for at have spillet ekstremt meget. Dembele har stort set ikke spillet VM eller sidste sæson. Bekymrende attitude.
Tjah, havde ikke skadet hvis han havde vist samme initiativ som Ter Stegen gjorde i en pre-season hvor han kom tidligt hjem fra sin ferie fordi han ville vise sit værd.

Så enig der, havde sq gerne set ham være tilbage nu.
God parallel. Ter stegen har jo virkelig løftet niveauet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser en knægt der for første gang i et år kan koble af. Folk har så travlt med dembele (nok pga prisen) men han er ikke andet end et stort talent der har været omringet af nye oplevelser og ret kaotiske situationer. Det kommer til at tage tid med ham. Spørgsmålet er så om folk/klubben har tålmodigheden.

Det betød desuden ikke noget for MAtS. Han startede stadig ude og løftede først niveauet da han, til trods for meget brok blandt fans, blev starter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Jeg ser en knægt der for første gang i et år kan koble af. Folk har så travlt med dembele (nok pga prisen) men han er ikke andet end et stort talent der har været omringet af nye oplevelser og ret kaotiske situationer. Det kommer til at tage tid med ham. Spørgsmålet er så om folk/klubben har tålmodigheden.

Det betød desuden ikke noget for MAtS. Han startede stadig ude og løftede først niveauet da han, til trods for meget brok blandt fans, blev starter.
Han viste viljen, det betød noget for os fans at han agerede som han gjorde, nok også overfor klubben.

Jeg kan forstå begge sider. Personligt havde jeg gerne set ham vende tilbage før, fra mit fan-synsvinkel.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Han viste viljen, det betød noget for os fans at han agerede som han gjorde, nok også overfor klubben.
Du var da stadig på bravo-vognen? Eller husker jeg forkert?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
Han viste viljen, det betød noget for os fans at han agerede som han gjorde, nok også overfor klubben.
Du var da stadig på bravo-vognen? Eller husker jeg forkert?
Ja da, jeg har altid været på Bravo vågnen da han var den bedste målmand på daværende tidspunkt, og den der udstrålede mest ro. Men hvad har det at gøre med om at jeg synes at det var fedt at Ter Stegen viste viljen og vendte tidligere tilbage til træning? Nothing, right?

Har anset Ter Stegen som et stort talent og en der nok skulle slå til, aldrig modargumenteret det, eller ytret at han skulle sælges, men på daværende tidspunkt var vores bedste første-holds målmand Bravo.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen så betød det da heller ikke noget når du stadig ville have bravo i kassen? Det betød åbenbart ikke andet at han fik lidt pluspoint hos et par fans som han så kunne nyde godt af mens han sad på bænken.

Dembele skal ikke rende rundt og please fans. Hvis han prøver på at "vinde" den kamp så er han fucked. Medier, fans osv vil altid vinde. Han skal præstere og hvis han mener at det er bedst at få ro omkring sig så er det det rigtige at gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Jamen så betød det da heller ikke noget når du stadig ville have bravo i kassen? Det betød åbenbart ikke andet at han fik lidt pluspoint hos et par fans som han så kunne nyde godt af mens han sad på bænken.

Dembele skal ikke rende rundt og please fans. Hvis han prøver på at "vinde" den kamp så er han fucked. Medier, fans osv vil altid vinde. Han skal præstere og hvis han mener at det er bedst at få ro omkring sig så er det det rigtige at gøre.
Det er da klart at et par dages ekstra træning ikke gør dig til førstemålmand, flueknepper du nu eller hvad? Det er indstillingen og viljen, mere er der ikke i det. Jeg synes at det var mega fedt at han slog en knytnæver i bordet og sagde, nu kommer jeg sq og kæmper mere end før, hvis muligt, jeg gør alt for at bevise mit værd, cutte min ferie med nogle dage, så lad gå da.

Dembele har været reserve spiller siden kamp 2 i VM, han er ikke udmattet som Umtiti, han har ikke slået til som Umtiti, han er ikke Umtiti. Imo, havde det kun pyntet var han til træning nu. At han ikke er og holder sig de regler der er sat op, fred være med det, det er også fint, har intet imod det, havde bare mere set det andet.
Allez...

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Jamen så betød det da heller ikke noget når du stadig ville have bravo i kassen? Det betød åbenbart ikke andet at han fik lidt pluspoint hos et par fans som han så kunne nyde godt af mens han sad på bænken.

Dembele skal ikke rende rundt og please fans. Hvis han prøver på at "vinde" den kamp så er han fucked. Medier, fans osv vil altid vinde. Han skal præstere og hvis han mener at det er bedst at få ro omkring sig så er det det rigtige at gøre.
Hvis man træner mere bliver man bedre. Dembele skal blive bedre. Hvis man vil have respekt blandt kollegaere i et hvilket som helst top 5% job, så skal man yde en betydelig indsats eller være bedre end alle andre. Dembele er ikke bedre, og må derfor yde en ekstra indsats. Manden er lige blevet sat af det franske landshold. Hvis han ikke har lyst til at træne dag og nat i stedet for at feste så forstår jeg ham ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er det ikke kun kamp man bliver træt af. Man er væk fra sit hjem, man træner hver dag og der bliver også rejst en smule. Man kan ikke slå fra.

Min pointe er at de der ekstra point som man vinder hos fansene ikke rigtigt kan bruges til noget. I sidste ende er det præstationerne der tæller. Og hvis dembele har brug for ro fremfor at fortsætte med at "være på" så er det det rigtige valg. Den goodwill han ville vinde på at møde tidligere op er alligevel væk efter 5 dårlige kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:Jamen så betød det da heller ikke noget når du stadig ville have bravo i kassen? Det betød åbenbart ikke andet at han fik lidt pluspoint hos et par fans som han så kunne nyde godt af mens han sad på bænken.

Dembele skal ikke rende rundt og please fans. Hvis han prøver på at "vinde" den kamp så er han fucked. Medier, fans osv vil altid vinde. Han skal præstere og hvis han mener at det er bedst at få ro omkring sig så er det det rigtige at gøre.
Hvis man træner mere bliver man bedre. Dembele skal blive bedre. Hvis man vil have respekt blandt kollegaere i et hvilket som helst top 5% job, så skal man yde en betydelig indsats eller være bedre end alle andre. Dembele er ikke bedre, og må derfor yde en ekstra indsats. Manden er lige blevet sat af det franske landshold. Hvis han ikke har lyst til at træne dag og nat i stedet for at feste så forstår jeg ham ikke.
Argh det er da sat på spidsen. Lidt for meget imo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Den goodwill han ville vinde på at møde tidligere op er alligevel væk efter 5 dårlige kampe.
Det er jeg ikke sikker på. En spiller, der viser ærgerrighed, vil, i hvert fald i min verden, få mindre kritik hvis han spiller dårlige kampe.

Hvis Dembélé så spiller fem dårlige kampe i starten af sæsonen vil fans kunne henvise til at han ikke engang har prøvet at forbedre sig i preseason, men i stedet har festet i USA.

Prøv at spørge Andre Gomes om det er sjovt at have Camp Nou på nakken.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det var ikke pointen. Pointen var at det er præstationer der i sidste ende tæller. Det vigtigste for dembele er at han er klar til sæsonen. Hvis det betyder en måneds ferie så gør det det. Det er bedre for ham at være helt klar end at vinde noget goodwill der i sidste ende ikke vil betyde det store hvis han ikke præsterer i 5/10 kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men hvis ikke træningen inden sæsonen er *uhyre* vigtig for at kunne præstere.. hvorfor er Messi så til træning i dag allerede?

Demb bør tænke sig rigtig godt om lige nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi han har haft længere ferie? Det er fuldstændig standard at de får en måneds ferie. Dembele har jo desuden også omvendt trænet det længere med landsholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster