Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Official: Ousmane Dembélé is among the 3 finalists for the Golden Boy award. The other finalists are Mbappé (PSG) and Jesus (Man City).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:
Official: Ousmane Dembélé is among the 3 finalists for the Golden Boy award. The other finalists are Mbappé (PSG) and Jesus (Man City).
Mbappe på venstrekanten, Jesus på toppen og Dembele på højrekanten. Av av av. Fart over feltet.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MessiPogba »

Hvis Mbappé ikke vinder den, så forstår jeg intet. Han har været fuldkommen fantastisk i hele 2017 og er det tætteste, vi er kommet på Ronaldo Il Fenomeno, siden Ronaldo gik i stykker i 1998.

Håber vi om 3-4 år kan hente ham, når Mbappe har rippet den franske liga helt ad, og han er træt af at være dominerende i sin hjemby og vil prøve andre kræfter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal være pga CL så. Den franske liga er for ringe til at man kan bruge den til noget som helst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af DeanCassady »

Det skal være pga., han tydeligvis er den bedste unge spiller.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Så tydeligt er det heller ikke. Både Dembele og Jesus har gjort det fremragende. Dembele er dog desværre pga sin skade dårligt stillet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det skal være pga CL så. Den franske liga er for ringe til at man kan bruge den til noget som helst.
Argh, come on. Når du som 18-årig er en stjerne blandt mænd, så bevidner jo, at du kan jo noget. Det er immervæk stadigvæk en del, du skal kunne håndtere, når du er 18 år og spiller blandt rutinerede mænd, franske liga eller ej.

Jesus har næsten kun spillet PL i 2017 pga. skade. Mbappé voldtog Frankrig og CL, og har lige blæst Bayern ud af Paris, og han smadrede Juventus på egen hånd, som i sidste sæson var nok Europas bedste organiseret hold i en alder af bare 18 år.

Dembele var god, men han var helt, helt anonym i CL-knockoutkampene, hvor de røg ud til Mbappe og Monaco, hvor Mbappe var helt, helt forrygende.

De er alle tre fantastiske talenter, men det Mbappé har præsteret er vildt. Han var ikke kun god mod Guingnamp, Troyes, og hvad de der keglehold hedder. Han har vist sig frem på den største scene mod fantastiske hold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er det jeg siger. Det er pga det han har vist i CL.

Og nej jeg synes ikke det viser det store at han præsterede i Frankrig. Dembele gjorde tæt på det samme året inden for et meget dårligere hold. Og han tog det med til tyskland hvor han trods alt blev kåret til årets unge spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Ja det er det jeg siger. Det er pga det han har vist i CL.

Og nej jeg synes ikke det viser det store at han præsterede i Frankrig. Dembele gjorde tæt på det samme året inden for et meget dårligere hold. Og han tog det med til tyskland hvor han trods alt blev kåret til årets unge spiller.
Men jeg skal så lige forstå dig ret. Synes du, at Dembele eller Jesus fortjener den mere end Mbappé da? I så fald er jeg godt nok uenig. Det kræver meget mentalitet som 18-årig, at du kan spille mod ligeså godt mod Juventus, som du gør mod bundholdene i en ligegyldig fransk ligakamp og ikke kun er der, når alverdens kameraer er på dig.

Det skal for mit vedkommende ikke være en negligering af Dembele og Jesus bidrag, men Mbappé har været fantastisk - som i virkelig fantastisk. Selv med en prisskilt på 1,66 milliarder kroner på sig og alverdens øjne, forsætter han bare derudaf upåvirket. Dembele så selv lidt ramt ud på det hele, da han startede for os.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Blaugrana92 »

Omstillingen for Dembélé er selvsagt også meget, meget større, end den har været for Mbappé. Det er samme liga, samme land, samme sprog, samme modstandere for Mbappé, og han kender endda flere af sine nye holdkammerater fra landsholds- og ungdomslandsholdssamlinger. Dembélé er til sammenligning lige flyttet til et nyt land, med et nyt sprog og ny kultur for anden gang på to år. Det siger sig selv, at det er lettere for Mbappé at fortsætte, hvor han slap, end det er for Dembélé.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Ok først så kan du ikke sammenligne et skifte til psg og barca. Der er kæmpe forskel. Sprog, kendskab til byen, ligaen osv giver mbappe en enorm fordel.

Men nej min pointe var egentlig at det eneste der imo adskiller ham er præstationerne i CL.

Hvis man ser på hvad de gjorde i ligaerne så er de lige (dembele måske endda foran) men det er cl der får mbappe foran samlet. Det er dog tættere end det bliver fremlagt. Især fordi Monaco som hold var bedre end dortmund og city hvorfor mbappe havde det nemmere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Omstillingen for Dembélé er selvsagt også meget, meget større, end den har været for Mbappé. Det er samme liga, samme land, samme sprog, samme modstandere for Mbappé, og han kender endda flere af sine nye holdkammerater fra landsholds- og ungdomslandsholdssamlinger. Dembélé er til sammenligning lige flyttet til et nyt land, med et nyt sprog og ny kultur for anden gang på to år. Det siger sig selv, at det er lettere for Mbappé at fortsætte, hvor han slap, end det er for Dembélé.
Det er faktisk noget, jeg ikke lige tænkte over. men jeg synes altså, I får Mbappés skifte til at lyde smertefrit. Han er stadigvæk købt for 1,66 milliarder kroner. Han skal spille sammen med en af de allerstørste krukker i verden i Neymar, som tuder, når han ikke får sin vilje, og han skal spille på et hold, hvor alle kameraer er på ham.

Dog er det selvfølgelig rigtigt, at Dembeles skifte også er kolossalt for ham, da han har kostet en milliard, nyt land, kultur og et hold, der har store problemer i baglandet med en rotte som præsident, aldrende spillere og et manglende rød tråd, i det vi foretager os.

Så lige observation missede jeg, så det er også svære betingelser for en ung gut som Dembele også, både i Tyskland men også her hos os.

Men jeg synes sgu stadigvæk, at der er kun en vinder af den pris, og det er Mbappé. Fantastisk 2017 han har haft.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Heartbreaker »

Piquénbauer skrev:Det skal være pga CL så. Den franske liga er for ringe til at man kan bruge den til noget som helst.
Tror du, at vi har større chance for at vinde CL om 3-4 år, når vi ikke længere har Messi eller Iniesta? Samtidigt med at PSG fortsætter deres sindssyge projekt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Heartbreaker skrev:
Piquénbauer skrev:Det skal være pga CL så. Den franske liga er for ringe til at man kan bruge den til noget som helst.
Tror du, at vi har større chance for at vinde CL om 3-4 år, når vi ikke længere har Messi eller Iniesta? Samtidigt med at PSG fortsætter deres sindssyge projekt.
Ingen anelse. Der kan ske så meget på 3-4 år at det ikke rigtigt er til at sige.
Official: Kylian Mbappé has won the Golden Boy award, Dembélé has become second and Gabriel Jesus third.
Tillykke til Dembele med andenpladsen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Dembele i dag!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster