Arda Turan

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Hans pass success percentage er også relativ høj. Jeg er dog begyndt at se, hvorfor Luis Enrique vil have ham. Han har spillet MR og ML, hvilket Ini og Rakitic også spiller under Luis Enrique. Luis Enriques system er bygget op om en alternativ form for midtbane end det, man er vant til.
Der er en grund til, at whoscored kun rater ham som den 10. bedste Atleti spiller i den forgangne sæson. Han stats er virkelig intet specielt. Jeg bider især mærke i, at han har mistet 3,4 bolde per 90 min, hvilket er rigtig mange. Det er tredje flest af alle spillere i La Liga med minimum 15 kampe. Messi har til sammenligning 2,0 mistet bolde per 90 min, og han taber en del bolde vil jeg påstå.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer vel også an på hvor man spiller på banen? Tvivler på at man vil se de samme tal når han spiller centralt for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Hans pass success percentage er også relativ høj. Jeg er dog begyndt at se, hvorfor Luis Enrique vil have ham. Han har spillet MR og ML, hvilket Ini og Rakitic også spiller under Luis Enrique. Luis Enriques system er bygget op om en alternativ form for midtbane end det, man er vant til.
Der er en grund til, at whoscored kun rater ham som den 10. bedste Atleti spiller i den forgangne sæson. Han stats er virkelig intet specielt. Jeg bider især mærke i, at han har mistet 3,4 bolde per 90 min, hvilket er rigtig mange. Det er tredje flest af alle spillere i La Liga med minimum 15 kampe. Messi har til sammenligning 2,0 mistet bolde per 90 min, og han taber en del bolde vil jeg påstå.
Jeg tror også, at det skal ses i Atleti sammenhæng. Arda forekommer mig som den udfordrende type på deres midtbane, men jeg tror, at han umiddelbart ikke ville komme til at miste bolden så meget i Luis Enriques system. Tror, at hans rolle i Luis Enriques system ville komme dette problem til livs, men hvad ved jeg. Hm... til det andet, ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til. Whoscored.com vurderer spillere kun baggrund af statistikker i kampene, men jeg synes, at det kan til tider være misvisende. Ikke sagt, at statistikker ikke er brugbare.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Kubala skrev:Hans pass success percentage er også relativ høj. Jeg er dog begyndt at se, hvorfor Luis Enrique vil have ham. Han har spillet MR og ML, hvilket Ini og Rakitic også spiller under Luis Enrique. Luis Enriques system er bygget op om en alternativ form for midtbane end det, man er vant til.
Der er en grund til, at whoscored kun rater ham som den 10. bedste Atleti spiller i den forgangne sæson. Han stats er virkelig intet specielt. Jeg bider især mærke i, at han har mistet 3,4 bolde per 90 min, hvilket er rigtig mange. Det er tredje flest af alle spillere i La Liga med minimum 15 kampe. Messi har til sammenligning 2,0 mistet bolde per 90 min, og han taber en del bolde vil jeg påstå.
Altså, antallet af tabte bolde skal jo især også ses i lyset af antallet af berøringer - det er klart at du taber flere bolde end mange andre, hvis du rører bolden meget oftere - såvel som antallet af berøringer på banens sidste tredjedel - hvor man som regel vil være omringet af modstandere der presser hårdt - og antallet af forsøgte driblinger - hvis man dribler ofte taber man nok også bolden oftere. Hvordan Ardas tal så helt præcist ser ud i disse kategorier kan jeg ikke sige noget om. Men alle tre faktorer er vigtige at tage højde for, når man snakker om antallet af tabte bolde.

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af A$AP »

Tænk hvis han får nummer 6, kan vi ikke give 6 til Samper, Rafinha måske, Turan kan få nummer 17 og prøve at leve op til den sidste person med det nummer.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Madbassen »

A$AP skrev:Tænk hvis han får nummer 6, kan vi ikke give 6 til Samper, Rafinha måske, Turan kan få nummer 17 og prøve at leve op til den sidste person med det nummer.
Alex Song? :glad:
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af A$AP »

Ja, jeg glemmer aldrig det mål han scorede mod Zaragoza.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Skydefinten »

Zidane var 29, da han kom til Real Madrid. Det gik da okay.:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Luis Enrique »

Det er som ved Suárez. Der er såmænd ikke noget galt med spilleren, den knivspids vildskab kan vi godt bruge, og han har jo ubetinget niveauet og dedikationen til at trække trøjen over hovedet og træde ud på Camp Nou. Dog måtte han gerne levere flere oplæg end gule kort pr. sæson hos os; lad os håbe på det og have det som mål.

Det er prisen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Daluigi »

Luis Enrique skrev:Det er som ved Suárez. Der er såmænd ikke noget galt med spilleren, den knivspids vildskab kan vi godt bruge, og han har jo ubetinget niveauet og dedikationen til at trække trøjen over hovedet og træde ud på Camp Nou. Dog måtte han gerne levere flere oplæg end gule kort pr. sæson hos os; lad os håbe på det og have det som mål.

Det er prisen.
Ubetinget niveauet til Barca?... Hell to the no. Hvem skal han slå af start 11'eren? Jeg venter spændt.

Og hvis ikke han er til start 11'eren, så har vi givet 300 millioner kr. for en reserve på 29 år. Sikke perspektiver der er i det!

Iøvrigt skal folk stoppe deres paralleller til Suarez. Manden har top 3 angriber i verden da vi købte ham, og 'ubetinget' den bedste spiller i premier league. Arda er ikke i nærheden af Suarez spillemæssige kvaliteter, og hans vildskab putter ham ikke automatisk ind i en kasse hvor Suarez befinder sig som spiller!

Nu kommer jeg lige med en lidt provokerende, men ikke desto mindre rigtig påstand - verdenspressen og størstedelen af fodboldverden, ville ikke så meget som løfte på øjenbrynene hvis Arda havde skiftet til Liverpool eller Everton. Det er i dét segment manden hører til, hvorfor hans prisskilt er til grin. Men hvis Lucho har krævet ham, så står vi vel med dårlige forhandlings muligheder....
Forumlegende

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Luis Enrique »

Vi er såmænd næppe så uenige. Turan bliver købt alt, alt for dyrt.

Vedr. niveauet: Jeg mener Turan har niveauet i den forstand, at han har god erfaring fra allerhøjeste niveau, har fighterviljen og evner at være en del af et hold (Simeones mandskabsbehandling er i top). Jeg mener også at hans fodboldmæssige evner er "gode" - hvordan man så lige graduerer og præciserer det, er straks en mere vanskelig sag. Han er vel omtrent på niveau med Rakitic?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Skydefinten »

Han har i flere sæsoner overtrumfet RM midtbanen i deres indbyrdes kampe. Gud forbyde det, men vi kunne jo få en længerevarende skade på midtbanen i næste sæson, ligesom rotationen sikrede os titlerne i sidste ende i sidste sæson.

Arg. Magter ikke at skrive på min fede mobil!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Michman »

Jeg kan kun blive positivt overrasket hvad Turan angår..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:Han har i flere sæsoner overtrumfet RM midtbanen i deres indbyrdes kampe. Gud forbyde det, men vi kunne jo få en længerevarende skade på midtbanen i næste sæson, ligesom rotationen sikrede os titlerne i sidste ende i sidste sæson.

Arg. Magter ikke at skrive på min fede mobil!
Du mangler et ''bitches''.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

Skydefinten skrev:Zidane var 29, da han kom til Real Madrid. Det gik da okay.:)
Meh, Madrid vandt ikke ret mange titler mens Zidane spillede der.

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 81 gæster