Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af klogfyr »

SparetireDad skrev:Ja ja bevares - der er små tre uger igen - men stadig... mange andre klubber har jo fået noget ud af vinduet. Det er svært ikke at undres.
Manchesterklubberne, PSG, Arsenal, Milan og Bayern er vel de eneste, der er tilfredse med deres indkøb i denne sommer. Chelsea, Tottenham, Liverpool, Madridklubberne (den ene grundet karantæne), Barca og juventus har vel mere eller mindre ikke fået købt det store ind. Markedet er jo helt væk. Talenter kræver transferrekordsummer, middelmådige spillere koster 50+ mio euro. Det er jo helt væk. Vi skulle måske have været mere aktive i starten af vinduet ligesom City. Dengang sagde Dortmund også, at de ville slippe Dembélé for 90 mio, nu koster han 130 mio, men på det tidspunkt vidste vi jo ikke, at neymar ville smutte. Vores dårlige sommer skyldes jo dels at Neymar smutter, men især også, at han smutter så sent.

Næste sommer bliver nok ikke bedre grundet VM, derfor er det vigtigt, vi får nogle handler på plads inden VM.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Raman93 »

klogfyr skrev:
SparetireDad skrev:Ja ja bevares - der er små tre uger igen - men stadig... mange andre klubber har jo fået noget ud af vinduet. Det er svært ikke at undres.
Manchesterklubberne, PSG, Arsenal, Milan og Bayern er vel de eneste, der er tilfredse med deres indkøb i denne sommer. Chelsea, Tottenham, Liverpool, Madridklubberne (den ene grundet karantæne), Barca og juventus har vel mere eller mindre ikke fået købt det store ind. Markedet er jo helt væk. Talenter kræver transferrekordsummer, middelmådige spillere koster 50+ mio euro. Det er jo helt væk. Vi skulle måske have været mere aktive i starten af vinduet ligesom City. Dengang sagde Dortmund også, at de ville slippe Dembélé for 90 mio, nu koster han 130 mio, men på det tidspunkt vidste vi jo ikke, at neymar ville smutte. Vores dårlige sommer skyldes jo dels at Neymar smutter, men især også, at han smutter så sent.

Næste sommer bliver nok ikke bedre grundet VM, derfor er det vigtigt, vi får nogle handler på plads inden VM.
Enig, i at vi burde have handlet tidligere. City hentede eksempelvis Bernando Silva for 50 millioner euro, som i mine øjne var Monacos bedste spiller sidste sæson. Det er sgu et røverkøb til den pris. Coutinho er bedre ligenu, men det skulle ikke undre mig, hvis Silva når samme niveau indenfor kort tid.

Det virker bare ikke som om der er nogen plan. Vi går efter Verratti, som er en kontrollende midtbanespiller. Alternativet er Coutinho, som spiller på en helt anden måde.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

SparetireDad skrev:
Raman93 skrev:Det virker bare ikke som om der er nogen plan. Vi går efter Verratti, som er en kontrollende midtbanespiller. Alternativet er Coutinho, som spiller på en helt anden måde.
Det virker nemlig på ingen måde som om, at der var eller er hverken en plan A, B eller C. Uanset om det kom bagpå alle, at Neymar smuttede, så bør man jo operere kontinuerligt med indkøbsplaner. Så man kan agere, HVIS sådan noget opstår. Det burde altså fungere i en så professionel organisation med masser af scouts osv.

Det med Verratti - jeg fatter ikke, at det ikke kunne udnyttes bedre, at netop PSG ville have Neymar. At Barca på ingen måde kunne lave en "kombihandel" med de to spillere. Evt. ved at sætte Neymars frikøbsklausul ned eller noget. Men jeg er nok også bare naiv.

Jeg fatter heller ikke, at alle Barcas ønsker pudsigt nok falder til jorden på baggrund af, at det er "modpartssklubberne", der smækker døren og afviser enhver form for forhandling. Det er sikkert reelt nok - men stadig... det kan være en kombination af dårlig forhandlingsteknik fra begge sider. Rent menneskeligt kan man så diskutere, hvorfor en klub fastlåser sine spillere, trods ønsket om at blive solgt.

Faktum er, at mulighederne er ved at være begrænsede. Hvad det har af betydning for sæsonen, det må tiden jo vise. Det er bare skrald, at man ikke har været mere upfront på tingene.

Et andet faktum er også, at Barca har mistet en af deres største profiler. Det KUNNE lade sig gøre for PSG at handle. Det kan det åbenbart ikke for Barca - uanset hvad.
Senest rettet af SparetireDad fre aug 11, 2017 10:56 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Storken »

Statement fra Liverpool:
http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... e-coutinho

The club’s definitive stance is that no offers for Philippe will be considered and he will remain a member of Liverpool Football Club when the summer window closes.

PuyolErGud
Indlæg: 10726
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af PuyolErGud »

Så er det all in på Paulinho!

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af KongenINord »

SparetireDad skrev:
SparetireDad skrev:
Raman93 skrev:Det virker bare ikke som om der er nogen plan. Vi går efter Verratti, som er en kontrollende midtbanespiller. Alternativet er Coutinho, som spiller på en helt anden måde.
Det virker nemlig på ingen måde som om, at der var eller er hverken en plan A, B eller C. Uanset om det kom bagpå alle, at Neymar smuttede, så bør man jo operere kontinuerligt med indkøbsplaner. Så man kan agere, HVIS sådan noget opstår. Det burde altså fungere i en så professionel organisation med masser af scouts osv.

Det med Verratti - jeg fatter ikke, at det ikke kunne udnyttes bedre, at netop PSG ville have Neymar. At Barca på ingen måde kunne lave en "kombihandel" med de to spillere. Evt. ved at sætte Neymars frikøbsklausul ned eller noget. Men jeg er nok også bare naiv.

Jeg fatter heller ikke, at alle Barcas ønsker pudsigt nok falder til jorden på baggrund af, at det er "modpartssklubberne", der smækker døren og afviser enhver form for forhandling. Det er sikkert reelt nok - men stadig... det kan være en kombination af dårlig forhandlingsteknik fra begge sider. Rent menneskeligt kan man så diskutere, hvorfor en klub fastlåser sine spillere, trods ønsket om at blive solgt.

Faktum er, at mulighederne er ved at være begrænsede. Hvad det har af betydning for sæsonen, det må tiden jo vise. Det er bare skrald, at man ikke har været mere upfront på tingene.

Et andet faktum er også, at Barca har mistet en af deres største profiler. Det KUNNE lade sig gøre for PSG at handle. Det kan det åbenbart ikke for Barca - uanset hvad.
Man har sikkert også haft en masse forskellige scenarier oppe at vende. Jeg tror blot, du overvurdere, hvor nemt det er at begå sig på markedet.

Hvorfor skulle PSG sælge Verratti blot fordi, de køber Neymar? De har eftersigende stadig penge til andre spillere, og hvis de slipper igennem FFP, så har de intet incitament til at sælge ham. PSG kunne købe Neymar pga. en frikøbsklausul, Barca kunne ikke købe Verratti pga. manglen på samme. Du skriver at faktum er, at mulighederne er ved at være begrænsede. Jeg tror faktisk, at mulighederne hele transfervinduet har været begrænsede. Ledelsen står i en ekstrem vanskelig situation, når transfermarkedet er som det er. Hvis du ser på afstemningen fcbarcelona.dk har lavet omkring hvorvidt, vi skal købe Dembele for astronomiske 130 mio, er folk godt splittede. Med andre ord er ledelsen damned either way. Jeg synes, der er flere ting, man kan klandre ledelsen for - men faktisk ikke udviklingen i det her transfervindue.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

KongenINord skrev:Jeg tror blot, du overvurdere, hvor nemt det er at begå sig på markedet.

Hvorfor skulle PSG sælge Verratti blot fordi, de køber Neymar? De har eftersigende stadig penge til andre spillere, og hvis de slipper igennem FFP, så har de intet incitament til at sælge ham.

Du skriver at faktum er, at mulighederne er ved at være begrænsede. Jeg tror faktisk, at mulighederne hele transfervinduet har været begrænsede.

Hvis du ser på afstemningen fcbarcelona.dk har lavet omkring hvorvidt, vi skal købe Dembele for astronomiske 130 mio, er folk godt splittede. Med andre ord er ledelsen damned either way.

Jeg synes, der er flere ting, man kan klandre ledelsen for - men faktisk ikke udviklingen i det her transfervindue.
Det er muligt, at jeg overvurderer. Jeg konkluderer dog ikke noget - tænker egentligt bare højt og undrer mig.

Jeg skrev heller ikke, at "PSG skulle sælge Verratti, fordi de købte Neymar". Jeg skrev, at det var en oplagt chance for Barca til at forsøge at kombinere de to ting. Barca vil gerne have Verratti, han ville gerne til Barca, PSG ville gerne have Neymar og han ville gerne til PSG.

Incitamentet for PSG til at skulle sælge Verratti, kunne bl.a. være, at Verratti selv havde et stort ønske om at komme til Barca. De kunne jo evt. lytte til spilleren - fremfor at løbe risikoen at stå med en demotiveret, uengageret og ulykkelig spiller. Det var der jo jvf pressen optakt til. Nu tyder det så på, at de sidenhen har fået talt ud og at han ønsker at blive.

Ovenstående er i virkeligheden et helt andet og indskudt punkt, jeg synes er etisk udfordrende i transfervinduer. Alle spillere (eller medarbejdere på arbejdspladser) kan ende med at ønske noget nyt. Kontrakt eller ej. At tvinge folk for enhver pris til at blive, synes jeg er et ulækkert skråplan. Der må klubberne kigge indad og erkende, at man indimellem må lade folk gå.

Tingene gik (så vidt vi ved) i hårdknude med Verratti, fordi PSG sagde, at de ikke ville sælge ham. Barca kunne teoretisk have tilbudt PSG, at de ville slå noget af frikøbsklausulen på Neymar, hvis PSG til gengæld ville sælge Verratti. Nej, det havde måske ikke ændret på noget. Eller måske ville det. Måske HAR Barca også forsøgt - men offentligheden har bare ikke hørt noget om det. Det tvivler jeg dog på - for hvorfor ikke gøre alt for at informere ejere, investorer, fans, sponsorer osv. om, at man afsøger ALLE muligheder.

Og ja, jeg skriver, at mulighederne er ved at være begrænsede. Du skriver, at det tror du, at det har de hele tiden har været. Det ændrer ikke på, at de rent logisk bliver mere og mere begrænsede for hver dag, der går - og at de uundgåeligt er mere begrænsede end de var i går, i mandags eller i sidste uge.

At der pt. er 61% på en afstemning her på sitet, der synes, at 130 mio euro er for høj en pris for Dembélé, indirekte afleder, at du skriver, at ledelsen ved Barca er damned anyway...med alt respekt...det kan jeg ikke se logikken i. Beskedne 3000 danske barca-fans har stemt om prisen er for høj. Det kan vist ikke sættes i sammenligning med, hvad en af verdens største og rigeste fodboldklubber står med af udfordringer ift spillerkøb på et transfermarked, man indtil videre ikke har formået at få det store ud af. Men sammenligningen er sød - omend den også er lidt søgt.

Jeg synes bestemt heller ikke (og har heller ikke skrevet), at man kan klandre ledelsen for udviklingen i transfervinduet. Jeg mener dog, at man måske sagtens kan klandre dem for den måde de har eller IKKE har udnyttet udviklingen på. Det er jo noget lidt andet. Man bør på det niveau som sagt altid have mere end både én og to nødplaner.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

BREAKING: @Phil_Coutinho hands @LFC an official transfer request - Sky sources. #SSN
''Sky sources'' lad os nu se :roll: :roll:

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af KongenINord »

Jeg er bare uenig i at det er en oplagt chance for Barca at kombinere de to ting, da jeg ikke kan se PSG's inctament for at sælge, om de køber Neymar eller ej. Jeg tror, og ville selv, hvis jeg havde været i PSG's sko, til hver en tid løbe risikoen for at stå med en mere demotiveret Verratti, når jeg har røven fuld af penge. Han er en af verdens bedste midtbanespillere og skal nok blive god igen. Ellers var det risikoen værd.

Jeg er fuldstændig uenig i at det er etisk forkert at tvinge spillere til at overholde deres kontrakter. Hvis du ikke vil risikere at bruge de næste antal år i klubben, så lad være med at skrive en så lang kontrakt. Længere er den for mig ikke. Jeg synes omvendt nærmere det er ulækkert, at man nægter at opfylde sin kontrakt og ikke stå ved sit ord - som man ovenikøbet får millioner for at gøre.

Naturligvis bliver mulighederne stadig mere begrænsede som tiden går. Det siger sig selv. Men hvis de har været nærmest umulige fra start, synes jeg ikke at man på dette område kan klandre ledelsen noget - så kan de have haft nok så mange planer liggende, men hvis klubber kun sælger for astronomiske beløber kan planerne ikke omsættes til praksis.

Nu er 3000 faktisk et ret højt antal. Meningsmålinger har typisk omkring 1000 respondenter så vidt jeg husker. Naturligvis kan der være bias ift. at det kun er danske fans er en anden ting, men det giver for mig et fint fingerpeg om, at det er svært for ledelsen at træffe et valg, der tilfredsstiller fanskaren.

Derfor synes jeg ikke ledelsen kan klandres deres ageren i dette transfervindue. Jeg ville have forsøgt at gå all-in på Verratti og det tror jeg også de gjorde. Hvis der ikke kommer nogen nye stjernespillere for astronomiske beløb, vil jeg synes at det har været et udmærket valg. Ikke at dette nødvendigvis sker.
Senest rettet af KongenINord fre aug 11, 2017 1:28 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

The boss confirms Philippe Coutinho will not be available for the trip to Watford due to a back problem.
Coutinho publically breaks his private stance, told the club 3 days ago he wouldn't play vs Watford. Has no back issue at all
#LFC adamant that they haven't received a transfer request from Philippe Coutinho
Hahah, det hele går i selvsving.. Kig mod Dembele.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

Nu er det så officielt som det overhovedet kan blive, udover en officiel udmelding fra Pool, at Coutinho gerne vil væk. Alle tætte journalister melder det nu. Også dem der skrev, at han ikke skulle have kommet med en transfer request.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg tror at LFC er indstillet på at sælge Coutinho, og er allerede enige med Barca om prisen. Jeg tror bare at Klopp har insisteret på at klubben udadtil ikke skulle virke til at ville sælge deres størte stjerne, da fansene ville vende sig imod ham.

Nu får klubben det til at se ud som om de gør alt for at holde på ham, men at han selv vil sælges.

Det er et pr stunt.

Coutinho er Barca spiller i næste uge... Dembele ligeså.

Ellers vil Barca fremstå aldeles svage for alles øjne..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Så reelt set ender vi med at bytte Neymar lige over med Coutinho og Dembele.

Dårligt bytte imo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

Ja, intet er dog sikkert lige nu. Begge spillere har dog gjort det klart for deres klubber hvad de vil.






Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg tror at LFC er indstillet på at sælge Coutinho, og er allerede enige med Barca om prisen. Jeg tror bare at Klopp har insisteret på at klubben udadtil ikke skulle virke til at ville sælge deres størte stjerne, da fansene ville vende sig imod ham
Eller også løber Liverpool bare risikoen - og risikerer at stå med en demotiveret, ulykkelig og uengageret spiller - fordi han måske bliver god igen og fordi det er risikoen værd. Ihvf hvis "KongenINord"s filosofi ift PSG/Verratti gør sig gældende.

Men ja - jeg tror også, at virkeligheden i det aktuelle tilfælde med Liverpool ser anderledes ud. Der er trods alt også andet end bare penge på bordet i bestyrelseslokalerne i klubberne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster