Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Folk har råbt efter ledere. Nu kommer der en som har været anfører for ajax og arsenal. Og til ingen penge.

Og nej han kunne ikke slå kos og merte af. Det skal dog lige siges at de er et fremragende par.

Jeg siger ikke at han er fremragende spiller. Men han er billig, har lederegenskaber og giver bredde.
Han er netop en elendig leder. Han har alle dage været en ret middelmådig forsvarsspiller, hans hype skyldtes at han plejer at score ret mange mål. Jeg synes så bare, at det er vigtigere at en forsvarsspiller kan finde ud af at forsvare og afværge mål, istedet for at score dem.

Han har så mange mangler, at det ikke giver nogen som helst mening, at hente ham. Vi skal vel ikke hente folk ind, bare fordi de er billige? Vi er gået fra at ville hente verdensklasse CB til Vermaelen, det er bare Zubi og resten af ledelsen i en nøddeskal. Vi har masser af folk der kan bidrage til bredden, men vi mangler derimod i den grad en verdensklasse CB som kan agere leder og bringe os tilbage til toppen af europæisk fodbold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan ved du at han er en elendig leder? Hvis man har været anfører for ajax og arsenal så er man nok ikke elendig til at lede. At du så mener han har problemer med hans spilmæssige niveau er fint. Stoler dog mere på LvG og LE når det kommer til at se potentiale i en spiller.

Vi er gået fra at ville hente Marquinhos til vermaelen. En spiller som du heller ikke ville have til klubben. Og denne koster trods alt kun 13 mio. Så hvis det ikke går så er det ikke jordens undergang. De andre verdensklasse cb'er har vi ikke rigtig været sat i forbindelse med. Hvorfor skal jeg ikke kunne sige men imo fordi de ikke er til salg. Det bliver vi dog klogere på når vinduet lukker og hvis hummels, benatia stadig er i deres klubber.

Det sjoveste er at alle rater bartra så højt. Så et køb af vermaelen (og mathieu) er vel bare godt for ham? Så burde han ikke have problemer med at spille sig på holdet. Og så har vi 2 fine backups i vermaelen og mathiue.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Michman »

Synes det er idiotisk.. Kan godt være han er billig.. Men han er en lappeløsning i min bog..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

En leder skal helst være en der går forrest, især på banen! Når Vermaelen ikke er start ellever materiale, er han uduelig, stort set. Læg dertil alle hans mangler, og hans elendig form sidste sæson, giver det ikke nogen mening.

Bartra har et stort potentiale, ja. Vores forsvar har dog brug for et løft, det er ikke Vermaelen der giver det, ej heller Mathieu.

At Marcos var det eneste alternativ siger også en hel del om ledelsen. Det er underligt, at man skal acceptere et elendig spiller tilgang, fordi man var imod Marcos køb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Og om LE. Det er ikke kun ledelsen og zubi der bestemmer hvem der bliver hentet.

Men hvordan skulle bartra så udvikle sit potentiale hvis der blev købt en fast makker til pique? Skulle det være i CdR? Et køb af hummels eller benatia ville betyde at bartra ikke kom til at spille andet end CdR i de næste 5 år.

Jeg gentager... Jeg mener ikke at han er en fremragende spiller. Men han er en fin backup imo. Og da vi ikke kunne hente bedre (ikke til salg imo) så er jeg fint tilfreds med at vi henter lidt rutine i mathieu og vermaelen. Så kan vores unge spillere slå igennem når de nye bliver for gamle (går i stykker) eller de unge bare bliver bedre.

Hellere bruge 13 på vermaelen end 40+ på marquinhos.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Reevenge »

Visca El Barca skrev:
Reevenge skrev:Benatia, Benatia...


Hvem fanden havde tænkt Benatia sidste sæson, hvor situationen var den samme? Hans navn bliver kastet rundt i flæng på barcaforum.com, totalbarca.com, FB, Twitter og her. Men hvem kan ærligt indrømme at have set bare 3 fulde kampe med manden (live)?


Jeg anede nær INGENTING om ham inden rygtebørsen/sommerferien ramte. Nu ved jeg, han er verdens måske bedste CB'er næste år. Forrykt.


LE har selv været cheftræner for AS Roma, omend Benatia kom til efter, har han et relativt godt kendskab til hvem han mener passer ind i truppen. Desuden er Roma i CL og ikke interesseret i et salg, hvilket besværliggør processen, da vi desværre ER klubben de mindre klubber elsker at trolle for tiden. Bare se på PSG og Nasser, som i nu 2 sæsoner har fået massiv jern på hver gang vi ringer på dørklokken. 'Yes, hello (tsk, fnizZ) :D How are u Barcelona? Yes, what u want? Marquinhos? Maybe... If you suck my... nooooo, just make the funny funny... Come with price, I think about it, okay broW? Yes yes, I promise I think over it, maybe... 2 WEEKS LATER ... 'Yes, hello?! :D Noooooooooo, Barcelona, we never talk, what u mean Marquinhos? Nooo, fuck off hahahaahahhahhaahahahah, maybe if u pay 600 mil. euro + Messi and suck my .. '


Afstem forventningerne, hent Vermaelen og arbejd intensivt på at få et sammentømret mandskab, med en god disciplin a la Atletico, spillet sammen.
Det er egentlig en mærkelig holdning, bare fordi du ikke kendte noget til ham, er ikke ens betydende med at andre der skriver om ham, heller ikke gjorde det?

Vermaelen giver ingen mening overhovedet. Placeringsevne er en by i Rusland for ham. Han er for nem at trække ud af positionen, og han kunne ikke engang slå Mertesacker og Koscielny af. Det siger alt om vores ledelse, at man henter ham.

Jeg belyser en tendens. Hans navn var nærmest ikke at finde på diverse forumsites sidste år, men er her, der og alle vegne i år; vidner ikke ligefrem om et indgående kendskab, som blot først har set dagens lys i indeværende transfervindue.

At Vermaelen ingen mening giver overhovedet, vidner vidst mere om din egen (s)ur(r)ealistiske forventninger til et hold, hele verden ved, mangler en CB'er af klasse.

Hvorfor i al h.. skulle både Barcelona og Manchester United, 2 af verdens 3 største klubber (også økonomisk) se bort fra øjensynligt åbenlyste verdensstjerner som Benatia og Hummels til fordel for semi-pensionerede, halvfede og middelmådige Vermaelen, hvis det er så åbenlys idioti som du gør det til?

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, må man begynde og afstemme forventningerne. LE er ikke en 'ny' Pep, ledelsen kan ikke bebrejdes for alskens sygdomme og ulykker 24/7 og den virkelige fodboldverden er ikke FM, FIFA 15 eller et produkt af diverse fodboldtilhængeres våde drømme. Jeg synes netop dette transfervindue har været, på papiret, vores mest fornuftige hidtil under den nuværende ledelse. Lidt kredit skal de sgu have, i mine øjne.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Michman »

Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Den nyhed er fra i formiddags. Nyhederne om at vi henter ham er først kommet her til aften. Wenger vil helst sælge til en klub som ikke er fra england. Og tror han får kørt sit ønske igennem.

Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28) has a better offer from Man United, but Arsenal prefer to sell him to Barcelona. [sport]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvis det var bedre man søgte, kunne man ligeså godt hente mig - jeg er god til bredde. Men nu mangler ci verdensklasse CB og ikke breder

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Michman »

FCBarcelonaChr skrev:Hvis det var bedre man søgte, kunne man ligeså godt hente mig - jeg er god til bredde. Men nu mangler ci verdensklasse CB og ikke breder
Jeg vil bytte dig for Song til hver en tid..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Blaugrana92 »

Reevenge skrev:
Visca El Barca skrev:
Reevenge skrev:Benatia, Benatia...


Hvem fanden havde tænkt Benatia sidste sæson, hvor situationen var den samme? Hans navn bliver kastet rundt i flæng på barcaforum.com, totalbarca.com, FB, Twitter og her. Men hvem kan ærligt indrømme at have set bare 3 fulde kampe med manden (live)?


Jeg anede nær INGENTING om ham inden rygtebørsen/sommerferien ramte. Nu ved jeg, han er verdens måske bedste CB'er næste år. Forrykt.


LE har selv været cheftræner for AS Roma, omend Benatia kom til efter, har han et relativt godt kendskab til hvem han mener passer ind i truppen. Desuden er Roma i CL og ikke interesseret i et salg, hvilket besværliggør processen, da vi desværre ER klubben de mindre klubber elsker at trolle for tiden. Bare se på PSG og Nasser, som i nu 2 sæsoner har fået massiv jern på hver gang vi ringer på dørklokken. 'Yes, hello (tsk, fnizZ) :D How are u Barcelona? Yes, what u want? Marquinhos? Maybe... If you suck my... nooooo, just make the funny funny... Come with price, I think about it, okay broW? Yes yes, I promise I think over it, maybe... 2 WEEKS LATER ... 'Yes, hello?! :D Noooooooooo, Barcelona, we never talk, what u mean Marquinhos? Nooo, fuck off hahahaahahhahhaahahahah, maybe if u pay 600 mil. euro + Messi and suck my .. '


Afstem forventningerne, hent Vermaelen og arbejd intensivt på at få et sammentømret mandskab, med en god disciplin a la Atletico, spillet sammen.
Det er egentlig en mærkelig holdning, bare fordi du ikke kendte noget til ham, er ikke ens betydende med at andre der skriver om ham, heller ikke gjorde det?

Vermaelen giver ingen mening overhovedet. Placeringsevne er en by i Rusland for ham. Han er for nem at trække ud af positionen, og han kunne ikke engang slå Mertesacker og Koscielny af. Det siger alt om vores ledelse, at man henter ham.

Jeg belyser en tendens. Hans navn var nærmest ikke at finde på diverse forumsites sidste år, men er her, der og alle vegne i år; vidner ikke ligefrem om et indgående kendskab, som blot først har set dagens lys i indeværende transfervindue.
Men hvorfor kan et indgående kendskab ikke dannes over et par måneder? Personligt har jeg brugt rigtig, rigtig lang tid på at studere Benatia. Jeg har set en god håndfuld Roma-kampe i denne sæson. Givetvis ikke nok til isoleret set at danne sig et fuldkomment billede af Benatia, men ikke desto mindre nok til at få en ret god idé om, hvilken slags spiller han er og hvilke kompetencer han besidder. Dertil har jeg brugt tid på at læse artikler, samt på at nærstudere hvilken effekt han har haft på resultaterne i både Udinese og Roma. Der tegner sig efterhånden et mønster i forhold til Benatias effekt på et hold, dets defensive niveau og dets resultater:
Blaugrana92 skrev:Han er god. Der blev talt varmt om ham allerede for et par år siden, dengang han fik sit gennembrud i Udinese. Han er en ledertype og det viste han først i Udinese og nu i Roma. Han kom til Udinese i sommeren 2010. Sæsonen inden blev Udinese nummer 15 og havde det 4. værste forsvar i hele Serie A.

Enter Mehdi Benatia på en fri transfer fra den næstbedste franske liga. I de næste 3 sæsoner blev Udinese så nummer 4 (med ligaens 6. bedste forsvar), nummer 3 (med ligaens 3. bedste forsvar) og nummer 5 (med ligaens 6. bedste forsvar). Den sidste sæson spillede han i øvrigt kun 19 kampe på grund af en skade, men i disse 19 kampe lukkede Udinese kun 20 mål ind og skaffede 35 point (de vandt de sidste 7 kampe i streg hvor Benatia spillede).

I sommers tog han så til Roma, der i sidste sæson delte den tvivlsomme ære af at have det 4. ringeste forsvar i Serie A sammen med Atalanta. I denne sæson har man så lukket 15 mål ind i 29 kampe. Det er altså ikke noget tilfælde, det her. Der tegner sig et klart mønster; Benatia giver stabilitet og en helt anderledes vindermentalitet. Benatia er nemlig en vindertype. Han tager ansvar og organiserer det bageste led.
For mig at se er nøgleordene ansvar og organisation. Den sidste sætning siger i mine øjne alt om, hvorfor Benatia ville være lige præcis hvad vores forsvar har brug for. Det er efterhånden alt for tydeligt at Piqué ikke er klar til at tage ansvaret og organisere defensiven; spørgsmålet er om han i det hele taget nogensinde bliver klar. Mascherano er en mand der kan tage ansvar, men de seneste to sæsoner har han været skidt spillende på centerback positionen. Benatia besidder alle de kvaliteter vi har brug for.

Afslutningsvis kan jeg ikke helt se hvorfor det er forrykt, at Benatia muligvis er verdens bedste centerback? Han har været en åbenbaring for rigtig mange folk i denne sæson. Han har været det defensive anker i en af Europas allerbedste og mest velfungerende forsvar, til trods for at han kun har været i Roma i et enkelt år. Han har været bedste mand på et Roma mandskab, der fik den højeste pointhøst i klubbens historie.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Reevenge »

Blaugrana92 skrev: For mig at se er nøgleordene ansvar og organisation. Den sidste sætning siger i mine øjne alt om, hvorfor Benatia ville være lige præcis hvad vores forsvar har brug for. Det er efterhånden alt for tydeligt at Piqué ikke er klar til at tage ansvaret og organisere defensiven; spørgsmålet er om han i det hele taget nogensinde bliver klar. Mascherano er en mand der kan tage ansvar, men de seneste to sæsoner har han været skidt spillende på centerback positionen. Benatia besidder alle de kvaliteter vi har brug for.

(...)


Afslutningsvis kan jeg ikke helt se hvorfor det er forrykt, at Benatia muligvis er verdens bedste centerback? Han har været en åbenbaring for rigtig mange folk i denne sæson. Han har været det defensive anker i en af Europas allerbedste og mest velfungerende forsvar, til trods for at han kun har været i Roma i et enkelt år. Han har været bedste mand på et Roma mandskab, der fik den højeste pointhøst i klubbens historie.
Jeg er enig i alt hvad du skriver i første afsnit af ovenstående.

Jeg mener ikke at der er grundlag for at vurdere Benatia til at være verdens bedste, hans flotte sæson til trods. Langt mere etablerede kræfter såsom Hummels, Kompany og Ramos har alle tre været på verdenstoppen i en årrække og har høstet større titler i indeværende sæson (VM, PrL, CHL), hvilket alt andet lige, må være målestok for akkolader som 'verdens bedste' i en given kategori. Desuden er etablerede spillere som T. Silva, Godin, Cahill, m.fl. minimum af samme kaliber.

Jeg påstår ikke at Vermaelen er en bedre spiller end Benatia. Eller et bedre køb, for den sags skyld. Jeg fremhæver den manglende indsigt som skinner igennem, når man tilsyneladende ikke kan forstå hvilke mekanismer, der driver et køb af eksempelvis Vermaelen fremfor en Benatia/Hummels/etc. Ledelsen har ikke vægtet Vermaelen bedre. Blot den bedste løsning, som på nuværende tidspunkt er mulig at erhverve.

Retorikken og diskussionerne vedrørende indkøb til forsvaret, er som at fortælle sine venner, at man kan vælge en rejse mellem Spanien, Italien eller Tyrkiet, da der ikke er andre rejsedestinationer tilgængelige på nettet, og de så indbildsk spørger dig, hvorfor fanden i ik' bar' kan tage til Frankrig?

'Lad os da ta' til Frankrig, spasser.' - 'Det kan vi ikke, der er ingen billetter eller hoteller ledige' - 'Arrrrgh, men det jo SÅ meget bedre på denne tid af året, det siger alle rejsekatalogerne os' jo!' --- 'Okay.... Men prøv og lyt... Det er IKKE fordi jeg er uenig med dig, men vi må nødvendigvis træffe et valg; enten rejser vi til et af de tilgængelige lande og vægter hvilket rejsemål der bedst passer 'profilen', ellers venter vi til næste år, hvor vi måske/måske ikke kan rejse til Frankrig; vi risikerer derved at gå et rigtigt lorteår i møde, med minus udsigt til nogle fornuftige rejseoplevelser, afstresning og genopladning'

Jeg håber du, og andre, forstår min pointe.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Nyhuus »

Barcastuff:
Barcelona and Arsenal have reached a 19M deal on the transfer of Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28). Deal with the player left. [bbc]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

19M?!! :roll:

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Nyhuus »

Holder han sig skadesfri, vil jeg mene at det er en ganske udemærket pris.
- Men det må vi vel vente med at vurdere til, at den kommende sæson er slut.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 63 gæster