Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Lasse N »

Det gør der helt sikkert. Men godt man kan sortere dem fra og følge de mest troværdige. Jeg er generelt bare træt af at være træt af alt det her midter forsvars polemik. Men det er åbenbart fixet, så nu kan jeg ikke være træt mere eller... ? Bare mere sådan blaaa laaaaeh lå lå lå arhh

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil mene at det er fixet. Vi skulle have cb'er hvilket der er kommet. Spillere med de rigtige egenskaber og rutinerede spillere som begge har lederegenskaber. Men af en eller anden underlig årsag så skal det være "galaticos" (stjerner) til forsvaret. Underligt da flere var sure over galatico købet til angrebet (suarez).

Systemet er vigtigt. Det samme er sulten hos spillerne. Noget som begge har. Mathieu er gået ned i løn for at komme til klubben. Vermaelen vil vise at han er bedre end bænken i arsenal. Nu tager jeg lige et eksempel fra ligaen. Godin og miranda var ikke stjerner inden simeone kom til. Godin var stabil men miranda var en joke. Væltede rundt og havde ikke tjek på en skid. Vi knaldede 4-5 mål ind på dem hver gang vi mødte dem (næsten). Men så kom en træner der havde tjek på sit pis. Han fik styr på holdet og derved forsvaret. Det samme skal LE gøre for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af emo »

De seneste par sæsoner og især i den seneste har vi været uheldige med ikke at have en bredde på den plads, i og med at Puyi døde ret tidligt, og da han var game så var Bartra for umoden.

Nu synes jeg at vi har en ret så god bredde, der tæller Pique og Bartra som mine to favoritter, sammen med Math og Verm som backups, og endda også Masch, hvis det skulle ende helt derude.

At de ikke er verdensstjerner gør absolut ikke noget, da de så bedre kan acceptere den rolle de får på holdet. Man henter ikke en Silva for at sætte ham på bænken, men det kan man med de indkøb vi har lavet. Og meget kunne tyde på at det ender med en bænk til Pique, hvis han ikke snart spænder hjelmen.
Allez...

BarçaDK

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af BarçaDK »

FCBarcelonaChr skrev:
Of defenders with 100+ EPL games in the last 5 seasons, only 1 has been dribbled past fewer times than Vermaelen (20) [via @whoscored]
Tjotjo, lidt sløret statistik, men selvfølgelig ikke dårligt. Men Vermaelen har kun spiller 58% af kampene i PL, og han har i mange af dem ikke spillet fuld tid.

Det vigtigste, synes jeg, er, at der endelig er fire spillere, som for alvor er komfortable som CB. Det er godt med sikkerhed, det har i den grad manglet de sidste to-tre år. Og kostet titler.
Piquénbauer skrev:Men af en eller anden underlig årsag så skal det være "galaticos" (stjerner) til forsvaret. Underligt da flere var sure over galatico købet til angrebet (suarez).
Det hænger altså nok sammen med at Suárez er en cunt. Han spillede den bedste sæson af alle i verden sidst, men stadig en kæmpe cunt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Måske... Man skulle dog stadig høre på galatico osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af BarçaDK »

Piquénbauer skrev:Måske... Man skulle dog stadig høre på galatico osv.
Nå, ja, okay, så har det sgu nok haft noget med det at gøre! :glad:




I øvrigt... De sidste fire managere, der har hentet Arsenals anfører har ikke haft deres job sæsonen efter!
(Capello-Vieira; Rijkaard-Henry; Pep-Cesc; Ferguson-van Persie)
Senest rettet af BarçaDK søn aug 10, 2014 12:01 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

BarçaDK skrev:
Piquénbauer skrev:Måske... Man skulle dog stadig høre på galatico osv.
Nå, ja, okay, så har det sgu nok haft noget med det at gøre! :glad:
Kompromis - det var begge dele. Man kan sgu ikke komme udenom at suarez er en cunt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af theKing1988 »

BarçaDK skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Of defenders with 100+ EPL games in the last 5 seasons, only 1 has been dribbled past fewer times than Vermaelen (20) [via @whoscored]
Tjotjo, lidt sløret statistik, men selvfølgelig ikke dårligt. Men Vermaelen har kun spiller 58% af kampene i PL, og han har i mange af dem ikke spillet fuld tid.

Det vigtigste, synes jeg, er, at der endelig er fire spillere, som for alvor er komfortable som CB. Det er godt med sikkerhed, det har i den grad manglet de sidste to-tre år. Og kostet titler.
Piquénbauer skrev:Men af en eller anden underlig årsag så skal det være "galaticos" (stjerner) til forsvaret. Underligt da flere var sure over galatico købet til angrebet (suarez).
Det hænger altså nok sammen med at Suárez er en cunt. Han spillede den bedste sæson af alle i verden sidst, men stadig en kæmpe cunt.
Lige præcis. Havde det været enhver anden offensiv spiller med Suarez' format var der jo ikke nogen af os der havde sagt et pip. Tværtimod havde vi enstemmigt jublet.

Og jeg havde såmænd ikke behøvet et galacticos køb til forsvaret. Men jeg synes det havde været på sin plads at kigge på spillere der ikke har haft store skadesproblemer og hvor man ikke skal kigge for langt efter en opadgående formkurve og/eller et konstant højt bundniveau.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ikke andre angribere med suarez' format. Men jeg kan godt se hvad du mener når det kommer til cb'er. Også selvom jeg er uenig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Han er åbenbart været gennem 2 forskellige medicals. En på 90 min hvor der virkelig blev tjekket igennem og så den bagefter hvor der er billeder fra. Så man må være rimelig sikker på at der ikke er nogle skader der gemmer sig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Jeg vil mene at det er fixet. Vi skulle have cb'er hvilket der er kommet. Spillere med de rigtige egenskaber og rutinerede spillere som begge har lederegenskaber. Men af en eller anden underlig årsag så skal det være "galaticos" (stjerner) til forsvaret. Underligt da flere var sure over galatico købet til angrebet (suarez).

Systemet er vigtigt. Det samme er sulten hos spillerne. Noget som begge har. Mathieu er gået ned i løn for at komme til klubben. Vermaelen vil vise at han er bedre end bænken i arsenal. Nu tager jeg lige et eksempel fra ligaen. Godin og miranda var ikke stjerner inden simeone kom til. Godin var stabil men miranda var en joke. Væltede rundt og havde ikke tjek på en skid. Vi knaldede 4-5 mål ind på dem hver gang vi mødte dem (næsten). Men så kom en træner der havde tjek på sit pis. Han fik styr på holdet og derved forsvaret. Det samme skal LE gøre for os.
Efter købet af Mathieu, var du sikker på et stjerneindkøb til forsvaret, men nu nøjes man med en reserve fra Arsenal.

Jeg fatter det ikke, slet ikke med de problemer vi har in mente.
Hverken mathieu eller vermaelen kan redde pique fra sine hjerneblødninger

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg var sikker på at det var det man gik efter. Det kunne så ikke lade sig gøre. Så bød man 43 mio for Marcos. Det gik heller ikke. Men i det mindste hentede man en cb. Tidligere ville man have sagt nej og var stoppet.

Jeg ved desuden ikke hvorfor mathieu og tv ikke skal kunne hjælpe pique. De har begge en masse rutine. Ydermere har tv været anfører for Ajax og Arsenal mens mathieu har været en af anførerne i Valencia.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Jeg var sikker på at det var det man gik efter. Det kunne så ikke lade sig gøre. Så bød man 43 mio for Marcos. Det gik heller ikke. Men i det mindste hentede man en cb. Tidligere ville man have sagt nej og var stoppet.

Jeg ved desuden ikke hvorfor mathieu og tv ikke skal kunne hjælpe pique. De har begge en masse rutine. Ydermere har tv været anfører for Ajax og Arsenal mens mathieu har været en af anførerne i Valencia.

Ja har været er det rette ord, der var nok en grund, udover skadesfrekvensen at vermaelen blev sat af.
Vi har hentet en reserve og en mand på 31 der desværre kan være på vej ind i sin karrieres efterår.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af Mkj 77 »

Når man så oven i købet tænker over den kommende transferkarantæne.
Så er det her dummere end dumt.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Thomas Vermaelen

Indlæg af theKing1988 »

Mkj 77 skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg vil mene at det er fixet. Vi skulle have cb'er hvilket der er kommet. Spillere med de rigtige egenskaber og rutinerede spillere som begge har lederegenskaber. Men af en eller anden underlig årsag så skal det være "galaticos" (stjerner) til forsvaret. Underligt da flere var sure over galatico købet til angrebet (suarez).

Systemet er vigtigt. Det samme er sulten hos spillerne. Noget som begge har. Mathieu er gået ned i løn for at komme til klubben. Vermaelen vil vise at han er bedre end bænken i arsenal. Nu tager jeg lige et eksempel fra ligaen. Godin og miranda var ikke stjerner inden simeone kom til. Godin var stabil men miranda var en joke. Væltede rundt og havde ikke tjek på en skid. Vi knaldede 4-5 mål ind på dem hver gang vi mødte dem (næsten). Men så kom en træner der havde tjek på sit pis. Han fik styr på holdet og derved forsvaret. Det samme skal LE gøre for os.
Efter købet af Mathieu, var du sikker på et stjerneindkøb til forsvaret, men nu nøjes man med en reserve fra Arsenal.

Jeg fatter det ikke, slet ikke med de problemer vi har in mente.
Hverken mathieu eller vermaelen kan redde pique fra sine hjerneblødninger
Jeg vil mene at det var/er mindst ligeså vigtigt for vores forsvar i den kommende sæson at Pique løfter sit niveau betydeligt som at vi købte en frelser.

Puyol og Pique fungerede jo ikke kun godt sammen fordi Puyol kunne redde Pique. De fungerede godt sammen fordi de komplementerede hinanden og fordi de begge to kontinuerligt spillede godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 62 gæster