Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Det ved vi da ikke om de har? Vi ved ikke om de har budt det samme som barca og real men er blevet slået fordi disse klubber trods alt stadig er større. Desuden glemmer du fuldstændig at barca og real allerede nu har nogle af de bedste hold overhovedet og hvis man vil styrke disse så koster det penge. Mange penge.
Man har stærke hold, som man køber til, ja. Man køber klogt og køber ikke den ene superstjerne efter den anden eller det ene super talent efter det andet til overgangssummer, som der er gået mode i. For det er der, når man næsten hvert år skal ud og punge 80+ mio. euro. Man køber til bredden, noget Real ikke har gjort, derfor har de fået problemer og Barca vil også komme ud for det, hvis de fortsætter, som de har gjort. Nej, man kan ikke ved, hvad der er sket, men det man kan vide, er, at de andre storklubber har trukket sig fra disse handler. Jeg tror, at man har trukket sig, fordi man ikke ville betale sådanne summer, du må tro noget andet.
Adama, sandro, munir og samper har alle fået spilletid. Det er fint i forhold til deres status. Munir fik endda en del i starten af sæsonen da suarez sad ude.

Der har været tilbagegang af en simpel årsag - de er ikke gode nok. Montoya er ikke bedre end alves og bartra er ikke bedre end pique og masche. Så hvorfor i alverden skal vi svække holdet og spille dårligere spillere bare fordi de er fra la masia? De får den tid de får og hvis de ikke er tilfredse med det så må de arbejde hårdere hvilket det ser ud til at bartra er klar på mens montoya smutter.
Så Adama har fået to kampe i Copa del Rey, så har han fået en chance? Det kan jeg godt se. Munir og Sandro spillede, fordi Suarez ikke var tilgængelig, men så snart han blev det, så kasserede man dem. De blev aldrig en integreret del af A-holdet, men det er et sted fint nok for mig, for det er deres debut, men hvad mon der sker i deres næste sæson? Noget tyder på, at de bliver udlejet, eller solgt, det er virkelig en drejning tingene har fået, men du ser stort på sådan noget, så jeg ved ikke, hvad jeg mere skal sige om det. Man har gradvis givet de unge mere og mere spilletid, reelle chancer, noget man ikke er villige til længere. Mht. Bartra, så var det også som tredjevalget, ikke direkte konkurrent til Masch og Pique, men det skal også nok komme, hvis han arbejder hård, er tålmodig og viljen er der. Det er jo ikke rigtigt, at holdet er blevet svækket med Bartra. Montoya kan jeg ikke sige særlig meget om, da han slet har fået nok spilletid, til at jeg kan vurdere, om han svækkede holdet eller ej.
Vi har ellers set spillere som bussi slå yaya af, pedro komme på holdet blandt hård konkurrence og bojan slå zlatan af. Og hvorfor så det? Fordi det vigtigste er hvordan spillerne leverer og ikke hvor mange trøjer de sælger som det er tilfældet i real. Men nej det var meget firkantet sat op og selvfølgelig kan finde eksempler på begge. Grundlæggende vil jeg dog mene at barca er ude på at forstærke holdet fremfor at tjene penge.

Derfor ser vi heller ikke klubben sælge rakitic nu og så købe pogba ligesom real solgte deres måske bedste spiller i di maria for at hente james efter en cl triumf. Nej vi henter pogba (eller en anden) for at styrke holdet.
Hvorfor mon Bussi slog Yaya af holdet? Fordi man troede på ham, man skilte sig endda med Yaya og købte ikke en direkte konkurrent til Bussi, for man ville satse på ham. Man købte en, som kunne støtte Bussi, men ikke en, der kunne udfordre ham direkte eller på samme måde. Pedro fik ligeledes mere og mere tiltro. Pep var god til at give egne talenter chancen og gjorde det gradvist, noget man desværre har set, er ved at forsvinde. Og Bojan? Virkelig? Jeg gider ikke kommentere på det, for du ved bedre.

Det ville også være dumt at sælge Rakitic, for at gøre plads til Pogba, for så ville man endelig have skudt sig selv i foden, for ikke nok med at man ville have givet vanvittige summer for Pogba, med hans dertilhørende løn, så ville man have ødelagt bredden. Selvom jeg heller ikke er enig i, at Real skulle have skilt sig med Di Maria, så købte de i det mindeste to spillere, som kompensation, og var James virkelig Di Marias erstatning, har han også leveret varen, men træneren gjorde ikke. Jeg har jo været inde på, hvad der gør, at Barca minder om Real, så forstår ikke din trang til at fordreje debatten, hvis jeg skal være ærlig.
Så længe de kommer op på førsteholdet så får de en chance. Vi er ikke et udviklingshold som SKAL spille vores talenter. Vi er verdens største hold som helst skal vinde alt. Der var ingen der spillede xavi eller iniesta konsekvent. De kæmpede sig på holdet. Det samme må vores talenter gøre og hvis de er gode nok så skal det nok lykkes. Ellers kan de altid søge ud og så komme tilbage som vidal, pique og alba.

Men vi bliver aldrig enig. Jeg er blåøjet og du har imo et lidt for romantisk syn på klubben og fodboldens verden.
Jeg er godt klar over, at Barca ikke er en udviklingsklub, men om du/jeg vil det eller ej, har La Masia været en central del af klubben, som har produceret spillere, der har givet klubben en masse trofæer og været en afgørende faktor for den succes, man har set de seneste mange år efterhånden. Det jeg ikke kan forstå, er, at man ikke kan se, at man er i gang med at udhule det, og med den måde, du advokerer for spillere udefra, så bliver udhuling komplet, for talenterne ville ikke kunne have en chance overhovedet, sådan føler jeg det.

Jeg har ikke romantisk syn på noget som helst, men jeg gider heller ikke det der med, at man bare skal kaste om sig med penge. Det kommer til at ende galt i længden, eller sådan har jeg det. Man skal bruge penge, men man skal bruge dem fornuftigt, og det kan man også sagtens, hvis man virkelig gerne vil det.

Ps. Jeg håber ikke, at du tager sådan noget som blåøjet personligt, for så undskylder jeg, eller hvis der er andet, jeg skriver, som kan virke sådan, så undskylder jeg også. Jeg tror dog, at vi skal blive enige om at være uenige. Vi ser forskelligt på det og vi sidder ikke ansigt til ansigt og diskuterer. Tror, at debatten havde været anderledes, hvis det havde været tilfældet. Måske vi havde kommet til enighed?
Senest rettet af Kubala tirs jun 16, 2015 10:04 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Vi bliver på ingen måder enige omkring dette så der er ingen grund til at kører rundt i det længere.

Jeg ser meget gerne pogba kommer til. Det vil forstærke vores hold og det er det vi har brug for. Og i sidste ende er det vel bedst for talenterne at der kun kommer en at konkurrere med fremfor 5 hvilket er tilfældet når vi bruger de store summer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

OK. Vi får ret, og du får fred...

;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ja så længe jeg får fred så er jeg med på alt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Man bliver nødt til at forholde sig til markedet. Og i de sidste 5 år er det gået helt amok. Så ja hvis man ikke tænker på markedet og kun forholder sig til prisen på pogba så ser det vanvittigt ud. Men hvis man så tænker på at vi gav over 80 mio for en forholdsvis uprøvet brasilianer (som også får en voldsom løn). Eller at real gav 80 mio for en colombianer fra monaco så begynder der at tegne sig et billede af hvad talenter koster når de bliver solgt til de største (og rigeste) klubber.

Jeg er så sikker på at det kan betale sig at købe disse spillere da det på sigt er en god investering for holdet. Men samtidig kan jeg godt forstå hvorfor folk ser det som et kæmpe sats.
Hvis man gerne vil slå markedet, så skal man ikke automatisk følge vurderingerne som værende de korrekte. Spørg Ferguson og Warren Buffet om det. Igen, jeg synes Pogba er alt for dyr. I mine øjne så må vi kunne få mere værdi et andet sted.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Brombi »

Lad os udnytte at vi har transferforbud, og lad os prøve at se om det faktisk i sidste ende måske kommer til at gavne os.

600 millioner kr er latterligt mange penge, for en stadig lidt uprøvet fodboldspiller. Jeg er med på at vi skal gå efter ham, og jeg ved godt at markedet har ændret sig, men vi det betyder ikke at han er så mange penge værd, og det betyder heller ikke at vi skal give så let efter de krav. Vi formåede at hente Ronaldinho for 280 millioner kr, og det var selvom klubber som Real og United var klar til at give omkring de 400-450 millioner kr for ham. Ja det er over 10 år siden, men nogle af omstændighederne er de samme.
Vi må være bedre til at forhandle, og hvis en spiller ikke er villig til at presse lidt for at komme til vores klub, så skal han heller ikke hertil.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Brombi skrev:Lad os udnytte at vi har transferforbud, og lad os prøve at se om det faktisk i sidste ende måske kommer til at gavne os.

600 millioner kr er latterligt mange penge, for en stadig lidt uprøvet fodboldspiller. Jeg er med på at vi skal gå efter ham, og jeg ved godt at markedet har ændret sig, men vi det betyder ikke at han er så mange penge værd, og det betyder heller ikke at vi skal give så let efter de krav. Vi formåede at hente Ronaldinho for 280 millioner kr, og det var selvom klubber som Real og United var klar til at give omkring de 400-450 millioner kr for ham. Ja det er over 10 år siden, men nogle af omstændighederne er de samme.
Vi må være bedre til at forhandle, og hvis en spiller ikke er villig til at presse lidt for at komme til vores klub, så skal han heller ikke hertil.
Enig. Bare fordi at markedet har ændret sig betyder det ikke at vi bare skal smide 80 millioner euro efter en 20 årig. Lad os handle smart, og bruge pengene fornuftigt og lade RM om at kaste penge efter alle hypede og populære spillere der er. Rakitic var feks. et smart køb. Vi kunne få over 4 Raktic'er for en Pogba.
Den lille ananas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af zqa »

Tilgengæld er Pogba laaaaangt bedre end Rakitic, og yngre.
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af kklaus »

zqa skrev:Tilgengæld er Pogba laaaaangt bedre end Rakitic, og yngre.
Men han har ikke ridderhår... Der er dog lidt ridderhjelm over det.

Billede
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

zqa skrev:Tilgengæld er Pogba laaaaangt bedre end Rakitic, og yngre.
Jep det glemmer man lidt når man snakker om hvor meget man ellers kan få for pengene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Laaangt bedre end Rakitic? Argh... vel. Rakitic bliver virkelig undervurderet og Pogba bliver overvurderet voldsomt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

http://fcbarcelona.dk/Nyheder/stem-hvil ... barca.html

Han er sgu populær blandt de danske barca-fans! Udfra forum at dømme troede jeg godt nok ikke at han var så populær...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Skydefinten »

Jeg er ikke så positiv. Jeg håber ikke vi ofrer de penge på ham.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

gygfo

Re: Paul Pogba

Indlæg af gygfo »

Slet ikke de summer, som man hører rygter om. Jeg hælder meget mere til enten Verratti eller give Rafinha den endelige chance på holdet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:http://fcbarcelona.dk/Nyheder/stem-hvil ... barca.html

Han er sgu populær blandt de danske barca-fans! Udfra forum at dømme troede jeg godt nok ikke at han var så populær...
Wow.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 59 gæster