Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10101
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Al den snak, vi har haft om ham, men tænk, hvis det ender i ingenting... :lol: :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Al den snak, vi har haft om ham, men tænk, hvis det ender i ingenting... :lol: :lol:
Hehe præcis ;-) Og hvis det endelig sker så kommer han først i 2016...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10101
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Al den snak, vi har haft om ham, men tænk, hvis det ender i ingenting... :lol: :lol:
Hehe præcis ;-) Og hvis det endelig sker så kommer han først i 2016...

Ja, med transferforbud, så kommer han først til sommer 2016, med mindre man har nogle særlige aftaler på plads, f.eks. at han er udelukket fra at spille CL, men det tror jeg bare ikke Juve er med på. Han bliver dog en dyr herre, hvis rygterne holder, ikke 80m euro, men nærmere 100m euro eller derover. De fleste af kandidaterne er ude efter ham, så det er lidt svært at komme udenom ham, så det skal man også have i overvejelserne om prisen; det vil sige, at om man kan lide det eller ej, så vil de fleste kandidater sprænge banken for ham.
Senest rettet af Kubala lør jun 27, 2015 9:43 pm, rettet i alt 1 gang.

ladislau
Indlæg: 1268
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af ladislau »

Transferforbuddet gør jo reelt, at vi enten ikke får det samme for pengene, og/eller pengene kunne forrentes bedre.
Det bør afspejles i prisen, ellers er det dårligt forhandlet. Om Juventus så skal beholde ham til vinteren eller sommeren 2016.

Hvis man vurderer han er en unik spiller, så forstår jeg godt, at man går all in. Synes bare der er en unik spiller hvert år...

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

F'ler bare overhovedet ikke at behovet for at smide 100 millioner for Pogba er der. Dem der bruger argumentet om at han passer fint ind hos LE mere direkte spillestil kan godt smide det i skraldespanden. Når man køber spillere handler det ikke om at de skal passe ind hos den enkelte træner, men derimod klubbens generelle filosofi, og det synes jeg ikke Pogba gør. Kan i huske hvordan Pogba sad og hyggede sig p[ b;nken i Man u? Det samme frygter jeg sker for Samper, talenter som ham kommer sj;ldent og med den rette vejledning kan han omskoles til en verdensklasse cm der er perfekt for os. Havde pogba kostet 60 eller 50 havde jeg v;ret p[, men s[dan er det bare ikke...

Synes det er un'dvendigt. Alt for meget galactico over det.

EDIT, er generelt bare enig med alt der st[r i den artikel jeg linkede til....
Den lille ananas

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Som sagt: I barca er der altid blevet købt stjerner. Så kan det godt være at det gik godt for fergi men det ændre ikke på at starteren i barca for det meste har haft nogle dyrt-købte stjerner. Og det passer mig fint.

Og til sidst så mener jeg ikke at jeg ignorerer noget som helst omkring pogba. Jeg ser bare markant anderledes på det. Og skal vi så ikke runde dette af?
Som sagt så kan handlen godt gå hen og blive en succes, men ja, det er ret tydeligt at du har ja-hatten på, hvor andre - heriblandt jeg selv - er en smule mere skeptiske, når prisen bliver et parameter.

Det gik super for Ferguson - noget jeg godt ville have man også gjorde i Barcelona. Heri ville en mand som Michael Laudrup i min optik være en super mand til netop dette. Han har i hvert fald vist at han kan finde talent til super gode priser. Det har været i mindre klubber og om det så kan omsættes i en klub af Barcelonas størrelse er et godt spørgsmål, men han kunne være spændende.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Hvem herinde udover Piquenbauer er egentlig hooked p[ den transfer?
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Som sagt: I barca er der altid blevet købt stjerner. Så kan det godt være at det gik godt for fergi men det ændre ikke på at starteren i barca for det meste har haft nogle dyrt-købte stjerner. Og det passer mig fint.

Og til sidst så mener jeg ikke at jeg ignorerer noget som helst omkring pogba. Jeg ser bare markant anderledes på det. Og skal vi så ikke runde dette af?
Som sagt så kan handlen godt gå hen og blive en succes, men ja, det er ret tydeligt at du har ja-hatten på, hvor andre - heriblandt jeg selv - er en smule mere skeptiske, når prisen bliver et parameter.

Det gik super for Ferguson - noget jeg godt ville have man også gjorde i Barcelona. Heri ville en mand som Michael Laudrup i min optik være en super mand til netop dette. Han har i hvert fald vist at han kan finde talent til super gode priser. Det har været i mindre klubber og om det så kan omsættes i en klub af Barcelonas størrelse er et godt spørgsmål, men han kunne være spændende.
Jeg har ja-hatten på da jeg ser prisen som en selvfølge når man skal hente en spiller af pogbas kvalitet. Det samme ville være tilfældet med verratti eller koke. Vi skal ud og have en cm fra øverste hylde da xavi lige er stoppet og ini også er ved at komme op i årene. Jeg vil helst undgå den situation som vi stod i med forsvaret (og stadig står i) hvor man ikke får hentet kvalitet når det er på markedet (silva og marquinhos f.eks.) fordi man er for nærig og så må lappe holdet med nødløsninger (mathieu og verm).

Når det kommer til hvordan holdet fungerer med hensyn til indkøb så kan jeg godt lide den måde man har brugt de sidste 10 år hvor man køber store spillere som kan gøre en forskel med det samme og så bruger la masia til at give bredden i truppen (hvis de ikke slår helt til). Det kan godt være at det så er dyrt men det har imo virket godt. Hvis vi derimod skulle til at købe flere talenter eller spillere som ikke helt var klar til starteren så er jeg bange for at de ville udfylde la masias plads i truppen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jeg har ja-hatten på da jeg ser prisen som en selvfølge når man skal hente en spiller af pogbas kvalitet. Det samme ville være tilfældet med verratti eller koke.
Jeg tvivler stærkt på, at en spiller som Koke, vil ende op i 80 millioner euro. Veratti? Sikkert, han er jo i PSG.

Piquénbauer skrev:Vi skal ud og have en cm fra øverste hylde da xavi lige er stoppet og ini også er ved at komme op i årene. Jeg vil helst undgå den situation som vi stod i med forsvaret (og stadig står i) hvor man ikke får hentet kvalitet når det er på markedet (silva og marquinhos f.eks.) fordi man er for nærig og så må lappe holdet med nødløsninger (mathieu og verm).
Ja, de var da nærige fordi de ikke ville betale prisen, PSG forlangte.
Piquénbauer skrev:Når det kommer til hvordan holdet fungerer med hensyn til indkøb så kan jeg godt lide den måde man har brugt de sidste 10 år hvor man køber store spillere som kan gøre en forskel med det samme og så bruger la masia til at give bredden i truppen (hvis de ikke slår helt til). Det kan godt være at det så er dyrt men det har imo virket godt. Hvis vi derimod skulle til at købe flere talenter eller spillere som ikke helt var klar til starteren så er jeg bange for at de ville udfylde la masias plads i truppen.
Igen, de behøver ikke købe en 18-årig, der skal ned på B-holdet, men en spiller som f.eks. Gundogan, Kroos, Isco, Özil i sin tid var alle købt til omkring det halve, havde/har en god alder og har et kæmpe potentiale. Pogba rygtes til det dobbelt af deres købspriser. Det er i mit hoved langt mere fornuftigt, end at vifte checkhæftet som en eller anden galning for at få Pogba.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Dem der bruger argumentet om at han passer fint ind hos LE mere direkte spillestil kan godt smide det i skraldespanden. Når man køber spillere handler det ikke om at de skal passe ind hos den enkelte træner, men derimod klubbens generelle filosofi, og det synes jeg ikke Pogba gør.
Må jeg spørge hvad klubbens generelle filosofi er og hvorfor pogba ikke passer ind?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tvivler stærkt på, at en spiller som Koke, vil ende op i 80 millioner euro. Veratti? Sikkert, han er jo i PSG.
Nej for koke vil slet ikke væk. Hvis han blev solgt så tror jeg dog at vi var oppe i 60+.
Ja, de var da nærige fordi de ikke ville betale prisen, PSG forlangte.
Nej man var for nærig fordi man ikke betalte hvad milan og roma forlangte.
Igen, de behøver ikke købe en 18-årig, der skal ned på B-holdet, men en spiller som f.eks. Gundogan, Kroos, Isco, Özil i sin tid var alle købt til omkring det halve, havde/har en god alder og har et kæmpe potentiale. Pogba rygtes til det dobbelt af deres købspriser. Det er i mit hoved langt mere fornuftigt, end at vifte checkhæftet som en eller anden galning for at få Pogba.
Det er jeg enig i. Men de er trods alt væk nu. Og vi skal have en cm nu. Jeg kan ikke komme i tanke om en spiller på markedet som kan gøre det ligeså godt som verratti eller pogab? Gundogan kræver forresten samme løn som pogba hvorfor det også ser ud til at han bliver i dortmund.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

Piquenbauer;

Du siger at Gündogan forresten kræver det samme i løn som Pogba, hvad kræver Pogba, ved du det? Og hvorfra ved du, at Gündogan kræver det samme? Han så sig f.eks. nødsaget til at slå fast på sin FB side, at de historier om hans transfer, hvor han den ene dag var landet hos Barca, for så at tage til Manchester og dernæst Madrid osv, var blevet for meget. Han skrev specifikt, at de beløb der bliver nævnt i pressen, er det pure opsind?

Har noget ændret sig siden?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Det er jeg enig i. Men de er trods alt væk nu. Og vi skal have en cm nu. Jeg kan ikke komme i tanke om en spiller på markedet som kan gøre det ligeså godt som verratti eller pogab? Gundogan kræver forresten samme løn som pogba hvorfor det også ser ud til at han bliver i dortmund.
Og du har indgående kendskab til Gundogans lønkrav simpelthen?
Piquénbauer skrev:Det er jeg enig i. Men de er trods alt væk nu. Og vi skal have en cm nu. Jeg kan ikke komme i tanke om en spiller på markedet som kan gøre det ligeså godt som verratti eller pogab? Gundogan kræver forresten samme løn som pogba hvorfor det også ser ud til at han bliver i dortmund.
De er vel ikke længere væk end at de kan købes fri. Isco får ikke meget spilletid i Real, Özil virker ikke som en spiller, der helt har mentaliteten til at spille på øverste plan, så ham ville jeg nok ikke gå på, Kroos vil Real nok ikke af med og Gundogan er vel lige præcis til rådighed, hvis man går efter ham. Formentligt også billigt.

Men fair nok. Vi har to vidt forskellige udgangspunkter, tror jeg vidst tydeligt vi kan konkludere. Du vil have Pogba, og så må han koste det, han koster. Jeg vil ønske at klubben stillede spørgsmålet "Kan vi få mere for pengene et andet sted?". Lå der muligvis en god deal rundt om hjørnet? I min verden ligner Isco-situationen som noget, der skal i hvert fald forsøges, og Gundogan er også interessant.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Ok alt hvad vi snakker om er jo spekulationer. Vi ved intet specifikt om pogba eller gundogan for den sags skyld. Vi ved det som medierne skriver og det er det jeg forholder mig til. Så nej jeg har ikke snakket med gundogan personligt.

Der bliver spekuleret i at gundogan kræver over 10 mio om året i løn. Derfor skulle de fleste klubber også have trukket sig hvilket gør at gundogan igen er åben overfor en forlængelse af sin kontrakt hos dortmund.
De er vel ikke længere væk end at de kan købes fri. Isco får ikke meget spilletid i Real, Özil virker ikke som en spiller, der helt har mentaliteten til at spille på øverste plan, så ham ville jeg nok ikke gå på, Kroos vil Real nok ikke af med og Gundogan er vel lige præcis til rådighed, hvis man går efter ham. Formentligt også billigt.
Isco kommer ikke til barca. Det kommer ikke til at ske.

Gundogan er på markedet men han er som sagt ikke helt billig. Hans lønkrav skulle være høje og en sum på transferen er rygtet omkring 30-40 mio. Det er mange penge for en spiller som ikke helt har fundet sit niveau efter en meget lang skade. Jeg vil selv gerne have ham til klubben men jeg kan godt forstå hvorfor man er lidt i tvivl omkring ham.
Men fair nok. Vi har to vidt forskellige udgangspunkter, tror jeg vidst tydeligt vi kan konkludere. Du vil have Pogba, og så må han koste det, han koster. Jeg vil ønske at klubben stillede spørgsmålet "Kan vi få mere for pengene et andet sted?". Lå der muligvis en god deal rundt om hjørnet? I min verden ligner Isco-situationen som noget, der skal i hvert fald forsøges, og Gundogan er også interessant.
Det er jeg 100% sikker på at klubben gør. Alt er trods alt stadig spekulationer og der er snak om mange andre spillere end pogba.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

Nej, det du skriver, er forkert. Vi ved specifikt, at det medierne skriver om Gündogans lønkrav, er det pure opspind. Det har manden selv skrevet på sin FB.

Derudover kan der være rigtig mange årsager til, at han bliver i klubben. Han har f.eks. selv sagt, at han under ingen omstændigheder vil lave en aftale med en klub, hvor han lader kontrakten løbe ud, og derefter skifter gratis næste sommer. Det kunne sagtens tænkes, at den købende klub tænker business og vil have Gündogan gratis. Gündogan har så sagt, at han i det tilfælde er villig til at blive i Dortmund. Ligeledes vil han ikke presse Dortmund til at sætte prisen f.eks. Det kan være derfor, at han måske vælger at forlænge kontrakten, hvis de interesserede klubber tænker, at skal have ham gratis.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster