Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20758
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1128 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

PuyolErGud skrev:Ha, skal satme bare spamme denne her tråd til, så ingen af de nuværende gæt bliver rigtige!
Du er så ond :i

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Synes artiklen tager iniestas niveau for givet. Det er ikke sikkert at han kan fortsætte på så højt et niveau i flere sæsoner endnu (i denne har han f.eks. været ret svingende). Og ser stadig samper som mere def midt en cm. Desuden så mener jeg sagtens at pogba kan præstere det samme defensivt som rak.

IMO ville en midtbane med pogba, iniesta og rak være fremragende. Så kunne de rotere og spille efter hvornår der var brug for deres forskellige styrker. Så kunne rafinha og samper få de mindre kampe og langsomt blive udviklet uden for meget pres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Du undervurderer hvor vigtig Busquets er

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor gør jeg det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Synes du man skal købe en spiller for 100 milioner så man kan bruge ham som rotationsspiller?
Den lille ananas

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Hvor gør jeg det?
Læste nok dit indlæg forkert. Forstod det som at Ini, Rak, og Pog skulle spille og rotere rundt. Bah.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Har Enrique overhovedet givet bare et hint om, at Pogba kunne være en spiller, han ville have til klubben? Umiddelbart lyder det kun til at det er kandidaterne til præsidentposten, der synes det kunne være en god ide. Måske vi skulle hente Perez ind som konsulent?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Nói NPO skrev:Synes du man skal købe en spiller for 100 milioner så man kan bruge ham som rotationsspiller?
Nej. Han skal ikke være en rotationsspiller hvis der menes at han hovedsageligt skal sidde på bænken. Han skal deles om tiden med rak og ini.

Men nu tænker jeg også på fremtiden. Når han kommer til vil ini være 32. Og efter en sæson hvor han vænner sig til ligaen vil ini være 33. Det er derfor ligeså meget en transfer hvor vi tænker fremad og sikre os et af de største talenter overhovedet i stedet for at vente og skulle lappe holdet sammen mens en profil bliver for gammel.

Det var også det vi burde have gjort i forsvaret men vi ventede for længe inden ledelsen fattede at puyol ikke kunne spille altid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Hvor gør jeg det?
Læste nok dit indlæg forkert. Forstod det som at Ini, Rak, og Pog skulle spille og rotere rundt. Bah.
Ah. Godt du fangede min pointe til sidst ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:Har Enrique overhovedet givet bare et hint om, at Pogba kunne være en spiller, han ville have til klubben? Umiddelbart lyder det kun til at det er kandidaterne til præsidentposten, der synes det kunne være en god ide. Måske vi skulle hente Perez ind som konsulent?
Nope men nu er alt også spekulationer. Der er dog ikke noget der tyder på at en ny præsident kun vil købe for at købe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

At bruge de rygtede 80 millioner euro på en 22 årig fodboldspiller, som ikke engang har vist sit værd i enten Premier League eller La liga, er vanvittigt. 80 millioner euro er noget man giver for en allerede etableret fodboldspiller, der har vist sin verdensklasse i en længere periode. Hvad gav vi for Suarez? 70 millioner euro efter han trak Liverpool op i top 3 i stortset på ene hånd?

Det er satme noget af en risiko at smide det beløb efter en så ung spiller. Men jeg kan godt se, du ikke kan forstå det, når du umiddelbart ser ud til at være fløjtende ligeglad med, hvad der bliver brugt af summer på spillere.

Men hvis du har ret, så kan 80 millioner euro være givet godt ud, hvis han spiller resten af sin karriere i Barcelona. Det er bare et stort hvis. I min verden var pengene bedre brugt på at købe spillere, der endnu har deres store skifte til gode, for en langt billigere penge som resultat af godt scouting-arbejde. De der galacticos-køb hører hjemme i Real Madrid, ikke hos os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

At bruge de rygtede 80 millioner euro på en 22 årig fodboldspiller, som ikke engang har vist sit værd i enten Premier League eller La liga, er vanvittigt. 80 millioner euro er noget man giver for en allerede etableret fodboldspiller, der har vist sin verdensklasse i en længere periode. Hvad gav vi for Suarez? 70 millioner euro efter han trak Liverpool op i top 3 i stortset på ene hånd?
Nogle talenter er så store at det imo sagtens kan retfærdiggøre et enormt prisskilt (neymar f.eks.). Du kalder det så for hype hvor jeg stoler på at klubberne ved hvad de jagter. Barca bruger ikke 80 mio på en random hyped spiller. De bruger det på kvalitet som med neymar og suarez.
Det er satme noget af en risiko at smide det beløb efter en så ung spiller. Men jeg kan godt se, du ikke kan forstå det, når du umiddelbart ser ud til at være fløjtende ligeglad med, hvad der bliver brugt af summer på spillere.
Jeg er fløjtende ligeglad så længe at jeg mener at spilleren kan forbedre vores hold. Det mener jeg pogba kan. Hvis vi derimod havde brugt 40 mio på turan eller parejo så havde jeg ikke været helt så positiv da de imo maks kunne udfylde en rolle som rotationsspiller.
Men hvis du har ret, så kan 80 millioner euro være givet godt ud, hvis han spiller resten af sin karriere i Barcelona. Det er bare et stort hvis. I min verden var pengene bedre brugt på at købe spillere, der endnu har deres store skifte til gode, for en langt billigere penge som resultat af godt scouting-arbejde. De der galacticos-køb hører hjemme i Real Madrid, ikke hos os.
Barca har altid købt store navne. Det er ligeså meget i klubbens blod som i reals. Vi har dog primært gjort det for at forbedre vores hold mens real under perez gerne vil sælge trøjer. Det er derfor vi er ude efter pogba da han kan udfylde en rolle med det samme og på sigt (jep jeg tror at han vil kunne spille i klubben i en del år).

Og nu gider jeg ikke køre rundt i det mere. Der er meget blandede holdninger til et køb af pogba herinde og fred være med det. De ting der skulle siges er blevet sagt. Og nu må vi se om han overhovedet kommer til klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Hvad kostede neymar? Var han pengene værd?
Og Neymar vat et kæmpe sats. Vi har igennem historien set så mange spillere fra Brasilien falde igennem, når de kom til Europa. Men din logik er, at Neymar slog til, så nu er det 100% sikkert for fremtiden, eller?
Piquénbauer skrev:Jeg er fløjtende ligeglad så længe at jeg mener at spilleren kan forbedre vores hold. Det mener jeg pogba kan. Hvis vi derimod havde brugt 40 mio på turan eller parejo så havde jeg ikke været helt så positiv da de imo maks kunne udfylde en rolle som rotationsspiller.
Spørgsmålet er så om Pogba slår til. Pogba er dygtig, ja, men med al respekt for Serie A, så er det bare ikke der udfordringerne ligger. Han har ikke vidst nok til at overbevise mig endnu, hvorfor han kommer med stor risiko - relativ til hans pris - for at falde igennem. Ikke engang i CL har han været overbevisende rent faktuelt.
Piquénbauer skrev:Ja det er da bare det vi skal gøre. Hvorfor er der dog ingen der har tænkt på at man bare skal finde talenterne inden de slår igennem?
At købe talenter er et sats. Det er bare et LANGT billigere sats. Og jeg siger ikke at vi skal købe spillere på 18 år, men spillere der står foran det næste store internationale skridt. Det er de spillere, der er spændende. F.eks. Gundogan. Ferguson formåede at gøre netop dette i mange år, så ja, det kan lade sig gøre.

Men igen, hvis vi bare ignorerer de svære betingelser i emnet Pogba, som prisen, så er det naturligvis et nemt valg. Det er heldigvis det nemme ved at være fan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Og Neymar vat et kæmpe sats. Vi har igennem historien set så mange spillere fra Brasilien falde igennem, når de kom til Europa. Men din logik er, at Neymar slog til, så nu er det 100% sikkert for fremtiden, eller?
Intet er 100%. Men jeg ser pogba som et så stort talent at jeg er ret sikker på at han vil slå igennem og gøre os endnu bedre.
Spørgsmålet er så om Pogba slår til. Pogba er dygtig, ja, men med al respekt for Serie A, så er det bare ikke der udfordringerne ligger. Han har ikke vidst nok til at overbevise mig endnu, hvorfor han kommer med stor risiko - relativ til hans pris - for at falde igennem. Ikke engang i CL har han været overbevisende rent faktuelt.
Og det er her at vi har vores største problem og det der gør at vi ikke bliver enige. Vi ser helt forskelligt på pogba. Du ser en spiller som ikke har vist nok endnu mens jeg ser en stjerne i svøb og en spiller som har vist meget for juve.
At købe talenter er et sats. Det er bare et LANGT billigere sats. Og jeg siger ikke at vi skal købe spillere på 18 år, men spillere der står foran det næste store internationale skridt. Det er de spillere, der er spændende. F.eks. Gundogan. Ferguson formåede at gøre netop dette i mange år, så ja, det kan lade sig gøre.

Men igen, hvis vi bare ignorerer de svære betingelser i emnet Pogba, som prisen, så er det naturligvis et nemt valg. Det er heldigvis det nemme ved at være fan.
Som sagt: I barca er der altid blevet købt stjerner. Så kan det godt være at det gik godt for fergi men det ændre ikke på at starteren i barca for det meste har haft nogle dyrt-købte stjerner. Og det passer mig fint.

Og til sidst så mener jeg ikke at jeg ignorerer noget som helst omkring pogba. Jeg ser bare markant anderledes på det. Og skal vi så ikke runde dette af?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster