Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af zqa »

Ikke rykket sig? Hahaha.
#jesuisSheep

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

At de slutter nr. 2 viser ikke meget i mine øjne - desværre. Det giver et her-og-nu billede, men jeg synes ikke Tottenham har været gode over længere perioder. Særligt i CL er de middelmådige. Netop CL er en god indekator for holdenes niveau, og her har man generelt set de engelske skuffe fælt i rigtig mange år. Leicester var det hold der nåede længst i CL for de engelske hold. Hvad siger det ikke om ligaens niveau? PrL er ikke den samme liga som for 5 år siden. I hylder vel heller ikke PSG for at slutte som nr 2 i den franske? Hvad nytter det at man ender som nr 2, når man alligevel aldrig vinder noget?

Så jo. Tottenham har rykket sig i tabellen. Men er de mere skræmmende i CL nu end de var for 5 år siden? I mine øjne - nej. Hvis de begynder at spille med om kvartfinaler-semifinaler de næste par år, så vil jeg godt erkende, at de har rykket sig. Men indtil da ser jeg ikke noget skræmmende i dem.
Jeg bløder Blaugrana

PuyolErGud
Indlæg: 10777
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af PuyolErGud »

Giver lige et længere svar senere, men hvordan kan det at ende som nummer 2 i PL, altså over ét år, være et nu og her billede, og ikke at de er gode over en længere periode? Giver jo ikke mening.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

PuyolErGud skrev:Giver lige et længere svar senere, men hvordan kan det at ende som nummer 2 i PL, altså over ét år, være et nu og her billede, og ikke at de er gode over en længere periode? Giver jo ikke mening.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Når jeg taler om en længere periode snakker jeg mere end én sæson.
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana al vent skrev:
PuyolErGud skrev:Giver lige et længere svar senere, men hvordan kan det at ende som nummer 2 i PL, altså over ét år, være et nu og her billede, og ikke at de er gode over en længere periode? Giver jo ikke mening.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Når jeg taler om en længere periode snakker jeg mere end én sæson.
Forbedringen er stadig overordentlig nem at få øje på. På 5-6 sæsoner er Tottenham gået fra at være et hold, der som sit absolut højeste kunne tillade sig at sigte efter en plads i top 4. Nu er de alvorlige titelaspiranter, ikke bare i deres egne øjne, men i langt de flestes øjne. Hvis man ikke mener, at Tottenham har flyttet sig siden Gareth Bale, så tror jeg ikke, at man følger særligt godt med.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Hvis man ser over de seneste to sæsoner, så har Tottenham ret beset været det bedste hold i Premier League. Det er imponerende, når nu deres lønbudget er det halve af de andre tophold.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5506
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 578 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:Hvis man ser over de seneste to sæsoner, så har Tottenham ret beset været det bedste hold i Premier League. Det er imponerende, når nu deres lønbudget er det halve af de andre tophold.
Nej.. *host* Liverpool*host*
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blaugrana92 skrev:
Blaugrana al vent skrev:
PuyolErGud skrev:Giver lige et længere svar senere, men hvordan kan det at ende som nummer 2 i PL, altså over ét år, være et nu og her billede, og ikke at de er gode over en længere periode? Giver jo ikke mening.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Når jeg taler om en længere periode snakker jeg mere end én sæson.
Forbedringen er stadig overordentlig nem at få øje på. På 5-6 sæsoner er Tottenham gået fra at være et hold, der som sit absolut højeste kunne tillade sig at sigte efter en plads i top 4. Nu er de alvorlige titelaspiranter, ikke bare i deres egne øjne, men i langt de flestes øjne. Hvis man ikke mener, at Tottenham har flyttet sig siden Gareth Bale, så tror jeg ikke, at man følger særligt godt med.
Har de flyttet sig på afgørende vis? Liverpool blev også 2er en enkel sæson, men det gjorde ikke dem til en fast del af titelræset de efterfølgende år. De kunne heller ikke erstatte Suarez med penge. Det er flot af Tottenham at de slutter hvor de gør i år. Men man skal kun én sæson tilbage for at se dem tabe PrL til Leicester. Hvis de i det mindste kunne bevise noget i CL, kunne jeg gå med til at de var blevet markant forbedret. Men det er ikke sket. De gik ikke videre fra gruppen - bestående af Moskva, Monaco og Leverkusen? Jeg er ked af at sige det - men det er simpelthen for useriøst. I CL 10/11 kommer Tottenham til kvartfinalen. De bliver 1er i gruppen, bl.a. over vinderen fra 2010 Inter Milan. I 1/8 slår de AC Milan ud og ryger så ud til Real Madrid.

Hvis Ajax vandt den hollandske liga i dag ville de heller ikke være i nærheden af at være det Ajax hold fra 90erne. Når man skal vurdere et holds niveau bliver man nød til at kigge på ligaens niveau ligeledes. Her er CL-præstationer i mine øjne et mere sikkert parameter end blot at kigge på den seneste sæson.

Bonus: Tottenham røg ud til Gent i Europa League. Gent røg senere ud til mægtige Genk.
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, de har flyttet sig på afgørende vis.

Jeg skriver det gerne igen: Tottenham er ikke længere en klub, der maksimalt kan tilllade sig at være så ambitiøse at sigte efter en plads i top 4. Det er mesterskabet de sigter efter nu. Alene den ændring i ambitionsniveauet er en rimelig tydelig indikator for, hvor meget bedre Tottenham som hold er stillet i dag sammenlignet med for 5-6 år siden.

Spørg en Tottenham-fan om hvilket hold han foretrækker; 2010-11 holdet, der havde Rafael van der Vaart som topscorer med 15 mål og Heurelho Gomes som førstekeeper, eller sidste sæsons hold, der var spækket med topklasse spillere, som diverse storklubber forsøger at få fingrene i. Der er vel reelt kun to spillere fra 2011 udgaven af Tottenham, der ville kunne være med på holdet i dag og det er Luka Modric og Gareth Bale. Resten kan slet ikke hamle op med det Tottenham-hold vi ser i dag.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blaugrana92 skrev:Ja, de har flyttet sig på afgørende vis.

Jeg skriver det gerne igen: Tottenham er ikke længere en klub, der maksimalt kan tilllade sig at være så ambitiøse at sigte efter en plads i top 4. Det er mesterskabet de sigter efter nu. Alene den ændring i ambitionsniveauet er en rimelig tydelig indikator for, hvor meget bedre Tottenham som hold er stillet i dag sammenlignet med for 5-6 år siden.

Spørg en Tottenham-fan om hvilket hold han foretrækker; 2010-11 holdet, der havde Rafael van der Vaart som topscorer med 15 mål og Heurelho Gomes som førstekeeper, eller sidste sæsons hold, der var spækket med topklasse spillere, som diverse storklubber forsøger at få fingrene i. Der er vel reelt kun to spillere fra 2011 udgaven af Tottenham, der ville kunne være med på holdet i dag og det er Luka Modric og Gareth Bale. Resten kan slet ikke hamle op med det Tottenham-hold vi ser i dag.
Det er begrænset hvad jeg kender af Tottenham fans, men hvis du kender en så spørg lige vedkommende om følgende: Er der nogen spillere i Tottenham i dag der kunne blive ligeså store spillere for Real Madrid i dag, som Bale og Modric har været det? Tottenham har - som alle hold i PrL - en målsætning om at vinde turneringen. De har dog stadig ikke været tæt på. De taber med 7 point - det er altså meget i mine øjne. Hvis de kæmper med om førstepladsen næste sæson vil de bevise at de ud fra engelske standarder har rykket sig som hold. Rent europærisk er de stadig - ligesom alt andet angelsaksisk - middelmådigt.
Jeg bløder Blaugrana

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

32 år og 1,1 eller 1,5 mia. kr. er mange penge. Selvfølgelig vil det være et tab, men de kan købe sig til habile afløsere.

PS. Liverpool brugte ikke pengene på kvalitet efter Suarez' salg, men kvantitet.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

I øvrigt mener jeg, at CR stadig er verdensklasse. Eller det har han vist i denne sæson efter noget tvivlende start.
Senest rettet af Kubala tors jun 22, 2017 9:55 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kubala skrev:32 år og 1,1 eller 1,5 mia. kr. er mange penge. Selvfølgelig vil det være et tab, men de kan købe sig til habile afløsere.

PS. Liverpool brugte ikke pengene på kvalitet efter Suarez' salg, men kvantitet.
Ja, det er mange penge. Men nu er han ikke solgt for den pris endnu. Så vi har umiddelbart ikke noget at gå ud fra. Hvis jeg var Real ville jeg hellere sende Bale tilbage til England. Han er stadig meget værd og hans skadestatistik gør ham nærmest ubruglig når det virkelig gælder. De har samtidig Isco som har bevist at Real slet ikke mangler Bale.
Jeg bløder Blaugrana

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Bale er 28 og kunne blomstre i fraværet af CR. Man ved ikke med spillere, når de kommer op i årene. Måske har CR kun to år tilbage på toppen, så derfor er 1,1 eller 1,5 mia. kr. mange penge og burde tages.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Hvis jeg var Real Madrid, så havde jeg solgt Bale og købt Dybala.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster