Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

CR og Messi aktivitet fra weekenden. (Og Hattrick).
Vildt, den forskel der er i de to spilleres aktioner.
@migerucb: Hattrick comparison: Complete FW (25 touches, 2 dribbles, 8 shots) v Complete Footballer (86 touches, 9 drbs, 6 shts) http://t.co/IqP3lly4zf
Billede
Senest rettet af Skydefinten tors dec 11, 2014 11:38 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Jeg ved, at det er en naturlig følge af to så store fodboldspillere på rivaliserende hold, men jeg må indrømme, at den konstante sammenligning er ved at trætte mig.

Den har selvfølgelig altid været der, men jeg synes, at den har taget til det seneste år - måske grundet de tætte Ballon D'ors.

Det virker sommetider til, at et mål til en af de to herre betyder mere for fandme i henhold til, at de så er en mere foran den anden, i stedet for at glæde sig over, at spilleren har scoret. Der er simpelthen for meget fokus. Da Messi scorede hattrick i weekenden, bestod 9 ud af 10 jubelscener af en stikpille til såkaldte 'penaldo' med referencer til hattrick statistikker. Dette går selvfølgelig begge veje!

Igen, det er naturligt, men jeg synes godt nok, at det har taget overhånd. Jeg kan heller ikke dy Messi, men jeg prøver stadig at glæde mig over Ronaldo uden at kaste mine tanker over på duellen mellem dem, og hvad dette mål betød.

Igen: Det går begge veje. Ingen kritik af jer. Mere en "kritik" af begge fanbasers fokus. Måske en uundgåelig fokus.

Er jeg helt ved siden af? :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af zqa »

Er du først ved at være træt af det nu?
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Jeg synes at den statistik mellem Messi og CR i de to pågældende kampe er ekstrem. Virkelig ekstrem.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Tjek for sjov skyld whoscored's statistikker for de to spillere:
Messi: http://www.whoscored.com/Players/11119/
Ronaldo: http://www.whoscored.com/players/5583/s ... no-ronaldo

Vælg "Detailed" under "Current Participations". Der kan I finde en del forskellige statistikker under diverse kategorier og underkategorier.

Eksempler på statistikker for La Liga og Champions League:
Ronaldo har i alt 1 tackling og 1 boldopsnapning, hvor Messi har henholdvis 19 og 3.
Ronaldo har succes med 15% af sine tacklinger. Det samme tal for Messi er 73%.
Ronaldos mange skud i en kamp skyldes chokerende nok langskud uden for feltet, hvor han har omkring 2,8 pr. kamp mod Messis 1,4. De har scoret lige mange mål uden for feltet.
Messi har scoret 9 mål med højrebenet, hvor Ronaldo har 4 mål med venstrebenet.
Ronaldo har 3 mål på hovedet, hvor Messi har 2.
Messi har over dobbelt så mange driblinger som Ronaldo, men de har begge en succesrate på omkring 50%.
Messi har 50% flere pasninger, men er langt mere præcis ved både korte og lange afleveringer.
Messi har 40% flere afleveringer, der fører til en afslutning, men begge spillere har lige mange assists.

Statistik er sjovt :-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

I'm impressed!

Det underbygger noget af den følelse jeg har omkring de 2 spillere. Messi er meget mere involveret i selve spillet. Og som *fodboldspiller* er han bare milevidt foran CR (og alle andre).. det kan man ikke læse ud af stats om mål+assists.

Ovenstående stats fra Storken er med til at give et mere fyldestgørende billede af hvad vi ser og føler er forskellen på netop de 2 spillere.

Messi kan *så meget mere* end blot at score mål...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af JonasV »

Fine tal der underbygger fornemmelsen af at Messi bare er en kapacitet i sin helt egen liga.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)

PuyolErGud
Indlæg: 10660
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 569 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af PuyolErGud »

Storken skrev:
Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)
Glemte du ikke at sætte et komme mellem 2 og 1? ;)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:
Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)
Det indlæg var lidt for meget:
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)
Det indlæg var lidt for meget:
Billede

Haha, tænkte også, at der var lidt narcissisme over det der indlæg. Godt jeg ikke var alene om det.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20291
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 310 gange
Blevet takket: 1058 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)
Det indlæg var lidt for meget:
Billede
Straffe til Ronaldo!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Guardiola skrev:Tak Storken. Endnu et godt indlæg. Enig med jyden og rockstjernen. Tallene sætter ord på en forskel, som ellers kan være svær at debattere
Vi burde lave en tråd med 'Storkens guldkorn'. Der er allerede materiale til 2195 af slagsen ;-)
Det indlæg var lidt for meget:
Billede
Straffe til Ronaldo!
Ronaldo gjorde det eneste rigtige. Han kan jo ikke gå på vandet...

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Prøver du nu også på at vise at det ikke var i feltet at "forseelsen" blev begået?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster