İlkay Gündoğan

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

İlkay Gündoğan

Indlæg af Champione »

Med Sports påstået interesse i Ílkay Gündogan fra Dortmund - da man internt ikke mener at Sergi Roberto er klar til presset endnu.. (http://sport.es/es/noticias/barca/barca ... an-2461492) tænkte jeg at denne dygtige spiller fortjente sin egen tråd..

Hvad er folks holdning til ham?

Jeg kan jo selv ligge ud med min holdning.

Jeg synes at han er en enorm talentfuld og undervurderet spiller.. Han har haft kæmpe andel i Dortmunds succes de senere år - og er i mine øjne faktisk en perfekt arvtager for Xavi.. Faktisk bedre en Thiago er - da jeg synes af Xavi/Thiago er lidt for langt væk fra hinanden rent typemæssigt.
Det er heller ikke for sjov at han har spillet 7 landskampe som 22 årig, med Bastian S, Kroos, Müller, Khedira, osv. i konkurrence på det tyske landshold.

Gündogan er den lidt tilbagetrukket playmaker - han bruges som opspilsstation på Dortmunds mandskab, hvilket hans 12/13 stats også bevidner om.. Han har nemlig "kun" 3 assists og 3 mål på Bundesliga CV'et i år.. (plus 1-1 i CHL)..
Rent statistikmæssigt er det ikke imponerende - men det er fordi han bruges som balancespiller som styrer spillet - det kræver mentale egenskaber, hvilket i sig selv er imponerende i Bundesligaen, som 22 årig.

I Bundeligaen har han spillet 28 kampe i år (grundet skader), og han har haft 58,6 afleveringer pr. kamp, og med en succesrate på 86,2%! Og husk lige på at det er på et yderst direkte spillende mandskab. Xavi har til sammenligning 96 afleveringer pr. kamp - men her skal vores spillestil tages in mente.

Her hvor statistikken bliver enorm interessant, det er på bolderobringer - som der efterhånden er blevet nævnt mange gange herinde - så har en del af de defensive problemer, været at man ikke pressede i samme stil centralt og at genpresset udeblev.. Og dermed også erobringerne centralt.
Xavi vandt bolden tilbage 0.7 gange per kamp (såkaldt interceptions) og "tackle-erobrer" bolden 0.4 gange per kamp. (hjemlig statistik på 30 kampe, 6 af dem som indskifter - er bedre europæisk, trods alt)

Gündogan, han tilbageerobrer til gengæld 2.3 gange pr. kamp, og tackler også 2.3 gange pr. kamp.

Så det vil sige, at vi altså har med en enorm dygtig fodboldspiller, som bruges i en box-til-box lignende funktion, som rent faktisk er mega dygtig i erobringsspillet - og når han så har bolden, så er han dygtig til at distribuere bolden videre og holde tempo og balance i spillet.

Hvad er folks holdning til Gündogan??
---------------------------------------
Barca is my religion!

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Jeg siger enig. Køb ham. Vi gik glip af en anden tyrker/tysker pga tilliden til Cesc og Thiago. Og nu har sidstnævnte givet os fingeren. Desværre

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re:

Indlæg af Brombi »

SuperPedro skrev:Jeg siger enig. Køb ham. Vi gik glip af en anden tyrker/tysker pga tilliden til Cesc og Thiago. Og nu har sidstnævnte givet os fingeren. Desværre

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta
Haha shit, det er ikke mere end et par dage siden, at du sagde at Thiago med sikkerhed nok skulle blive :)

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Ja Brombi. Men han har stadig givet os fingeren ved at så tvivl om hans fremtid hos os. Det er det jeg mener. Tror stadig han bliver. Synes bare det er at give os fingeren med alt det der foregår nu :)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Kubala »

Han var skræmmende god og det var begge veje at han var så god. Helt klart kampens spiller. Hvis man skal ud og investere i en ny midtbanespiller, så skal det helt klart være ham. Han overstrålede alt og alle.




Edit: Næste sommer skal man gå efter ham, hvis man har mangler på midten. Han har vidst valgt at ikke forlænge, og derfor vil han have et år tilbage af kontrakten, så man vil blive nødt til at sælge ham, hvis man vil have nogle penge for ham.



Edit: Ramadanen dræber en. Jeg er ikke ved mine fulde fem.
Senest rettet af Kubala søn jul 28, 2013 12:43 am, rettet i alt 4 gange.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Sv: İlkay Gündoğan

Indlæg af emo »

Ja, han var faktisk ret god i den netop overståede Super Cup.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Lopezzz »

Synes alle Dortmund spillere er gode og har været det igennem hele sæsonen.
Dortmund er helt klart tilbage og de er kommet igen for at blive iblandt de bedste hold i verden.
Respekt!
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Heartbreaker »

Burde man ikke allerede kontakte ham nu og lave en gentlemans-aftale til næste transfer?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af BarçaDK »

Heartbreaker skrev:Burde man ikke allerede kontakte ham nu og lave en gentlemans-aftale til næste transfer?
Er han ikke Real-mand?

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Champione »

Lopezzz skrev:Synes alle Dortmund spillere er gode og har været det igennem hele sæsonen.
Dortmund er helt klart tilbage og de er kommet igen for at blive iblandt de bedste hold i verden.
Respekt!
Lewandowski er altså også en verdensklasseforward.. Han har virkelig udviklet blikket for sine medspillere..
Og Aubameyang er virkelig speed - som de netop har hentet.

De har generelt en fabelagtig tilgang til fodbold - som man kun kan elske...
---------------------------------------
Barca is my religion!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Quaresma »

http://www.bold.dk/nyt/Dortmund-Haaber- ... forlaenger
Ifølge mediet vil Gündogan med sikkerhed forlade Dortmund, hvis han ikke får en ny kontrakt i den tyske klub.
No shit.

Men hvis hans kontrakt udløber i 2015, burde Barça da klart forhøre sig hos ham! Han er stort set komplet, og ville være en fuldkommen fantastisk tilføjelse.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af emo »

Men har han ytret ønske om Real, så synes jeg ikke at vi skal gå efter ham.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Quaresma »

Hvis han i sidste ende vælger Barça, er det da irrelevant hvorvidt, han på et tidspunkt ønskede sig til Madrid.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af emo »

Noooo... Ikke når det skete så sent som i sidste sæson.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: İlkay Gündoğan

Indlæg af Heartbreaker »

Isco er da også Barca-fanboiii, men alligevel endte han i RM?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster