Isaac Cuenca

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

teemuss

Isaac Cuenca

Indlæg af teemuss »

hvem er han egentlig denne her gut.vi så ham jo mod napoli hvor han faktisk imponerde mig.
kender i ham?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Skydefinten »

http://www.totalbarca.com/2011/news/riv ... o-barca-b/


Joan Isaac Cuenca López
Joan Isaac Cuenca López (born 27 April 1991 in Reus, Tarragona, Catalonia) is a Spanish footballer who plays for FC Barcelona B as an attacking midfielder/Winger.


`Club career

Cuenca joined FC Barcelona's La Masia in 2002, aged just 11. Halfway through his third youth year, however, he returned home and joined local CF Reus Deportiu, remaining with the club a further three (full) seasons.
Cuenca finished his formation with CF Damm and Barcelona, rejoining the latter in 2009. He made his senior debuts in the 2010–11 season, being loaned to yet another Catalonia club, CE Sabadell FC in the third division. He made an immediate impact, starting in 24 of his appearances and totalling 2,288 minutes as the Arlequinats returned to the second level after a 18-year absence.

-------------------

Isaac Cuenca

`Personal information
Full name Joan Isaac Cuenca López
Date of birth 27 April 1991 (age 20)
Place of birth Reus, Spain
Playing position Midfielder
Club information
Current club Barcelona B
Number TBA

`Youth career
2002–2004 Barcelona
2005–2008 Reus
2008–2009 CF Damm
2009–2010 Barcelona

`Senior career*

Years Team Apps† (Gls)†
2010– Barcelona B
2010–2011 → Sabadell (loan) 28 (4)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

teemuss

Re: Cuenca

Indlæg af teemuss »

godmorgen skydefinten :lol:
ja jeg var osse lige derinde og kigge.Jeg kan se han deltager i træningen med førsteholdet,så noget må han jo kunne. :smile:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Bager »

http://fcbarcelona.dk/component/content ... oldet.html

Står tilsyneladende forrest i køen til førsteholdet.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Drake »

Men hvad er det han kan?

Er har en ny Pedro? eller "Messi" :lol:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Siempre Barca »

Han minder mere om Villa - blot en smule mere udfordrende i sit spil.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cuenca

Indlæg af rummenigge »

barcastuff barcastuff
Guardiola: "Isaac (Cuenca) will stay with the first team." #fcblive
Nice! Fortsætter han udviklingen så er han førsteholdsmand fra næste sæson!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Blaugrana92 »

Han har virkelig imponeret. Godt nok ikke mod de bedste modstandere, men alligevel mod modstandere hvor flere af vores andre spillere havde problemer med at sætte sig igennem, mens han fik sat sin direkte mand adskillige gange. Han lavede nogle lækre ting, kom frem til en afslutning, lagde op til et mål med et fantastisk indlæg og viste tilmed nogle gode returløb, der viser at han også har noget defensiv arbejdsomhed i sig. Han skal nok blive en god spiller!

Kan vi ikke kalde ham den nye Pedro? Meget lig Pedro kommer han sådan lidt ud af ingenting, forstået på den måde at det ikke er ham der er blevet hypet mest og det ikke er ham man virkelig har sat sin lid til tidligere. Han er jo heller ikke helt ulig Pedro i sit spil. Pedro er nok mere målfarlig og mere arbejdsom, men de er begge meget udfordrende og utroligt hurtige.

teemuss

Re: Cuenca

Indlæg af teemuss »

helt enig seriøst han skal blive på førsteholdet,der er krummer i den knægt.ryk ham permenet op pep.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cuenca

Indlæg af rummenigge »

What :!: han har været youtube hero længe åbenbart:

[youtube]m_ntrDjAmsQ[/youtube]

Så huskede jeg ikke lige at han også fik spilletid i Gamper kampen:

[youtube]FI1RtD2tmcE[/youtube]

...ser ud til Pep endnu engang har set rigtigt med Cuenca. Fortsætter han sådan vil han virkelig minimere savnet fra Affelay.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Bager »

Han virker som et frisk pust. Han har en god fornemmelse for hvornår man skal udfordre. Han virker udemærket i pasningsspillet. Udemærket blik for spillet. Han er ikke Pedro-hurtig. Umiddelbart virkede han ikke super teknisk, men han lavede ihvertfald én finte i går som var Ronaldinho værdig hvor han ruller bolden til venstre med den højre fod og tørrer en modstander nede ved baglinjen. Han er bevægelig, men han har nærmest ingen fysik. Jeg tror han vil have gavn af et kostprogram og et styrketræningsprogram. Han vil være bedre rustet med 5 kg muskelmasse. Ellers virker han ganske spændende.
Visca el Barca

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Cuenca

Indlæg af Pieyanthikos »

Lille fin artikel til de spanskkyndige: (Google Translate er jo en mulighed)
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=984661

Han har virkelig overrasket mig positivt, som Blau nævner virker Cuenca rigtig klog i sine beslutninger. Forhåbentlig bliver han ikke fastfrosset for hurtigt i kulissen, når han skal stå i skyggen af Pedro, Sanchez, Villa og Messi her i efteråret - det skulle nødigt ende som Fontás. Så ham helst fortsætte på B-holdet, og så blive hevet op når der er brug for det, som der har været i de seneste 3 kampe.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cuenca

Indlæg af # 23 »

Er der en, der kan fortælle mig, hvordan han lige pludselig er kommet frem? Jeg plejer at have godt styr på talenter og være god til forudse en spiller, men denne Cuenca har aldrig nogensinde været igennem mine øregange?

Jeg tænker f.eks. at I har en Gerard Defouleu, men Cuenca har "overhalet" ham. Nogle, der kan denne spillers IMO meget spændende historie?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Thiago Alcántara

Re: Cuenca

Indlæg af Thiago Alcántara »

Nu skal vi jo lige huske på at Deulofeu blot er 17 år gammel.
Men angående Cuenca har han vidst været gennem klubbens ungdomssystem, af flere omgange. Og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige forventede at han var en spiller man skulle holde øje med :smile:

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cuenca

Indlæg af # 23 »

Thiago Alcántara skrev:Nu skal vi jo lige huske på at Deulofeu blot er 17 år gammel.
Men angående Cuenca har han vidst været gennem klubbens ungdomssystem, af flere omgange. Og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige forventede at han var en spiller man skulle holde øje med :smile:
I sidste ende er alder jo blot et tal. Det bevidner Messis debut som 16 årig og Giggs præstationer som 37 årig da meget godt på.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster