Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af JHMark »

Det lyder ret vildt, ja.
Suarez er en legende i klubben, men hvis den historie er sand, så er ledelsen i hvert fald ikke helst så meget “the bad guys” som man troede.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Kvoller »

Man har lyst til at græde lidt, ik? Der skulle fornyelse til i truppen, og vi skulle af med noget af det gamle. Men når vi ikke får en erstatning, skulle vi fandme ikke have solgt ham. Uanset hvor meget vi har skreget af ham, været frustreret, så har han sgu alligevel altid scoret for os!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Norbit »

Kvoller skrev:
søn jan 24, 2021 11:54 pm
Man har lyst til at græde lidt, ik? Der skulle fornyelse til i truppen, og vi skulle af med noget af det gamle. Men når vi ikke får en erstatning, skulle vi fandme ikke have solgt ham. Uanset hvor meget vi har skreget af ham, været frustreret, så har han sgu alligevel altid scoret for os!
Hans succes kan også skyldes, at han gerne vil vise hvorfor han hører til toppen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

Kvoller skrev:
søn jan 24, 2021 11:54 pm
Man har lyst til at græde lidt, ik? Der skulle fornyelse til i truppen, og vi skulle af med noget af det gamle. Men når vi ikke får en erstatning, skulle vi fandme ikke have solgt ham. Uanset hvor meget vi har skreget af ham, været frustreret, så har han sgu alligevel altid scoret for os!
Ja.. Synes den her tråd rammer det meget godt:
At this same point last season Barça had 40 points from 12- 4-3, compared to this season's 37 points from 11-4-4, so not significantly worse from year to year. I'd suggest that Fati going down hurt worse than Suarez leaving. But that's another story.
Barça basically gave a pair of shoes they couldn't run in any longer to a friend, who found they fit perfectly, then they beat you in a 10k wearing the shoes you just gave them. And yet, those shoes still sucked for you, so now what. Should you have just left 'em in the closet?
Some would say yes. Here's another interesting question. Would Barça have been better off keeping Suarez and letting Messi go? I'll save you the bother. No. Because Barça still can't defend like Atleti.
Had Suarez stayed, we would still be sitting around screaming how immobile he is, doesn't defend and how he can't finish lunch. But our team would also be in contention for the Liga title, instead of playing out the string for a guaranteed Champions League spot.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Synes det var det rigtige at sende ham videre. Udover det økonomiske hvor han fik en enorm løn så skal vi gennemgå et generationsskifte. At sende ham til atm var derimod tosset men der var ikke rigtigt nogen der ville have ham...

Det store spørgsmål er om atm kan fortsætte for indtil videre har det overpræsteret vanvittigt i forhold til deres spil. De er plus 12.5 point i forhold til deres xPTS hvilket er åndssvagt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Rb88 »

Men også samtidig et resultat af kynisme, som de har fået i Suarez og andre spillere der har steppep op som Llrorente

Pånær denne sæson (messis uskarphed) har vi nærmest altid lagt højere end Xpts simpelthen fordi vi har haft en Messi og Suarez som vanvittige afsluttere

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:
man jan 25, 2021 8:01 am
Synes det var det rigtige at sende ham videre. Udover det økonomiske hvor han fik en enorm løn så skal vi gennemgå et generationsskifte. At sende ham til atm var derimod tosset men der var ikke rigtigt nogen der ville have ham...

Det store spørgsmål er om atm kan fortsætte for indtil videre har det overpræsteret vanvittigt i forhold til deres spil. De er plus 12.5 point i forhold til deres xPTS hvilket er åndssvagt.
Jeg er som sådan heller ikke uenig i at det var tiden at Suarez skulle videre, men at "sælge" ham til ATM var godt nok håbløst. At sælge en af sine bedste spillere til en direkte liga konkurrent kan jeg simpelthen ikke forstå at man gennemførte. Særligt ikke når prisen nærmest svarede til en foræring. Havde vi derimod indkasseret en brugbar sum for ham, havde det været lidt nemmere at acceptere.

Der må have været interesse fra engelske eller italienske klubber man kunne have gået videre med i stedet.

At han så præsterer på det niveau han gør tror jeg dog heller der var mange som havde regnet med.
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kommentatorerne sagde i går under Ath. Madrids kamp at Barcelona stadig betaler en lille del af hans nuværende løn.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Kvoller »

SpillerSomMESSI skrev:
man jan 25, 2021 12:03 pm
Kommentatorerne sagde i går under Ath. Madrids kamp at Barcelona stadig betaler en lille del af hans nuværende løn.
Det undrer mig fandme ikke.. :roll:

Som Option skriver, så er det jo hovedløst at sende ham til en direkte konkurrent. Specielt når det er stort set gratis og hvis vi stadig betaler ham noget af hans løn. Endnu en fantastisk handling fra Bartomeus folk.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er enig med Piquénbauer. Det var utilgiveligt at sende ham gratis til Atlético (særligt hvis vi fortsat betaler ham løn), men noget måtte der jo ske. Han havde ikke scoret på udebane i Champions League i flere år, og lod til at være en del af et større kulturproblem i klubben.

I bagklogskabens lys var det naturligvis pinligt dumt at lade ham gå uden at have en kvalificeret erstatning, og han ville med garanti have vist sig skarpere end Braithwaite, men det måtte som sagt ske før eller siden, og jeg er sikker på, at vi på den lange bane er bedre stillet.

Man skal i øvrigt heller ikke glemme, hvor frustrerende en spiller Suárez ofte var, og hvor mange chancer han misbrugte. Det bemærker man naturligvis ikke, når man læser om mål for Atlético, men ser man deres kampe, vil man hurtigt opdage, at der stadig er håbløst mange utilstrækkelige aktioner fra Suárez' side. Og afbrændere.

Derudover kunne vi simpelthen ikke længere spille med to mand, der ikke forsvarer. Messi er nok. Og man kan måske også spekulere i, at fx De Jongs opblomstring kunne have noget at gøre med, at vi nu forsvarer med ti fremfor ni, hvorfor han kan tage sig større friheder, når han bevæger sig frem i banen.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Daluigi »

Jeg under Suarez alt godt, og hvis han vinder mesterskabet med ATM, bliver jeg glad på hans vegne. Det var en uværdig måde, som ledelsen smed ham på porten på.

Når det så er sagt, så kan man slet ikke engang diskutere, om det var den rette beslutning at smide ham på porten. Selvfølgelig skulle han væk. Man kan ikke i moderne fodbold have både Messi og Suarez på banen, når de har besluttet sig for at lave SÅ lidt defensivt. Den kultur de havde været med til at skabe, var simpelthen ødelæggende. Derfor er de jo stadig individuelt nogen af de bedste i verden - Men sammen var deres tid tydeligvis forbi. At man så giver ham til en direkte konkurrent i Spanien er simpelthen så grotesk elendigt, at jeg ikke orker uddybe det. Jøsses et aftryk den gamle ledelse har fået sat på klubben. Uduelige kujoner.
Forumlegende

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Mésqueunclub »

Jeg tror heller ikke Suarez gode form for Atletico bliver ved i længere end denne sæson. Den dårlige håndtering fra bestyrelsen side af hans transfers samt at de ikke synes hans niveau er højt mere, har sikkert gjort ham sur. Hans spil er en “midterfinger” til den gamle bestyrelse for at vise dem at det var dumt at sælge ham. Jeg ser hans succes, som en slags “gnist” (I know det lyder mærkeligt) som kommer af at ville bevise Barcelona og håne bestyrelsen for at de lavede en fejl ved at sælge ham. Men jeg tror når sæsonen er slut er den “gnist” væk, da han har bevist at han stadig kan, og afskyen for bestyrelsen er dalet ned.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Michman »

Barca lære bare ikke af deres fejl.. Først smider man David Villa på porten og han gør det godt for Aletico.. Så går der nogle år.. Så sælger man fandme den person der har scoret 3 flest mål for klubben.. Han har scoret 20 mål den her sæson.. Griezmann har lavet 12.. ALTSÅ.. COME ON..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster