Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Parla »

Messi1987 skrev:Nøjj hvor er Alexis ELENDIG..! Ved snart ikke hvad der er mest elendig hans førstegangsberøring eller hans afslutninger.. Smut du tilbage til en eller anden lille klub, hvor er det fint at man scorer på 1/20 100% målchancer..
Er helt enig, er ved at være træt af at se ham blive valgt over de andre unge spillere. Tror helt seriøst at de ville gøre det bedre.

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Tag kun kampen i går, Tello spiller dårligere end Alexis på en vild dårlig dag (som han havde i går). Historien lidt ala Pedros fra starten af sæsonen, han scorer ikke, men for fanden hvor arbejder han godt for holdet, han løber meget, er den første til at presse, men er for tiden uheldig med sine spilninger og sine afslutninger.

Jeg husker en Alexis fra sidste sæson, og jeg ved at han kan præstere bedre end sidste sæson, han er klart foran både Tello og Cuenca, som begge(når Cuenca er fit for fight) for tiden er foran Dølløfø.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi1987 skrev:Nøjj hvor er Alexis ELENDIG..! Ved snart ikke hvad der er mest elendig hans førstegangsberøring eller hans afslutninger.. Smut du tilbage til en eller anden lille klub, hvor er det fint at man scorer på 1/20 100% målchancer..
Hans førsteberøringer? Er du fuld? Alexis teknik er ikke værre end den var da han var i Udinese. Når han bliver spillet i fødderne, er det som regel med ryggen mod mål og med en backspiller i ryggen. Det så vi flere gange i går, men han formår at holde fast i bolden og give den videre. Det er en kvalitet i sig selv, og netop her synes jeg at man ser eksempelvis Villa tabe bolden lidt for ofte. Alexis er ukuelig hvad angår at fastholde bolden og en del af det er altså hans gode førsteberøringer.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Kvoller skrev:(Han burde have en plads i Barca Legends) ;-)
Arhh... ro på.

Btw så er Alexis weltklasse. Det kan ikke diskuteres.
Visca el Barca

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg tror stadig på ham, der skal bare hul på bylden.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

Førsteberøringer? De er glimrende, det synes jeg altså.

Det eneste han ikke kan er at afslutte, men det kommer så også voldsomt til udtryk fordi at han for det første er en totalt uduelig og komplet elendig afslutter, men også fordi at han for det andet er rigtig god til at komme til chancer - som så bliver brændt.

Det er tydeligvis noget psykisk, fordi han kan godt ramme en førstegangsaflevering på 20-30 meter, men så snart der er et mål går det galt. I går brændte han to førstegangsafslutninger på frit mål (I ved, keeperen er ved den ene stolpe) fra 5-10 meter.


Der er et eksempel som Torres, som har været i mental fodboldkrise i flere år nu, men jeg synes det er sjældent set, og en spiller som Sánchez, som kun lige er fyldt 24 år skal altså ikke afskrives.

I taler om, at klubbens egne talenter skal foran Sánchez fordi han afslutter skidt, men Sánchez er altså Barça spiller på lige fod med Tello og co. og da jeg ser et større potentiale i Sánchez, synes jeg det er fair han spiller mere end Tello.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af JonasV »

Vi kan sikkert godt allesammen blive enige om at han ikke opfylder et væsentligt krav til en angriber: at score mål. Men spillere der på alle måder viser den rette indstilling og arbejdsomhed, fortjener lang line. Det er jo ikke fordi han er ugidelig og bare står og piller næse - eller fordi han ikke kommer frem til afslutninger. Selvfølgelig er det da ubeskriveligt frustrerende at hans afslutninger er blevet forhekset, men han knokler enden ud af benklæderne for holdet, kommer frem til chancer og viser den rette indstilling - så er det i min optik alt alt for tidligt at skubbe ham om bag angriber-køen.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Jeg er enig i at Alexis fortsat skal have fuldt støtte og ekstra line netop pga hans indstilling tingene.

Dog gør det bare ondt, når han så tydeligt i kampen igår er den væsentligste faktor til at vi ikke vandt sikkert. Jeg ved at det kan være svært at stille op, men de to direktører i sådan en kampen, er nærmest utilgivelige at brænde.

Når det er sagt så skal der også ros til at han kom frem til de to 100% chancer som han brændte, og det betyder at han nok skal komme tilbage medmindre han går psykisk ned med den nuværende selvtillidskrise. Jeg har været mere harm over ham i de kampe hvor han intet kommer frem til og hvor de ting han prøver med bolden selv gang på gang kikser.

Hvis Alexis ikke spiller et forår og markant er medvirkende til at Barca vinder point og tætte kampe, så må det være fristende for klubben at se på interessante emner udadtil til sommer. Næste sæson vil Døløfø nok utvivlsomt skubbe på for at komme permanent på førsteholdet og så bliver konkurrencen endnu hårdere oppe foran.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blach »

Hvis han får 3-4 kampe hvor han score, tror jeg lige pludselig vi ser en helt anden Alexis!; En Alexis med selvtilliden i top, og som alle hold vil frygte. Det vil for os betyde at holdene begynder og sætte fokus på ham. Når de gøre det, vil ham den middelmådige( ;-) ) argentiner hel sikkert sætte et par bolde mellem stængerne, når de ikke gør vil jeg tro Alexis selv sætter den i mellem stængerne! Og ellers er der jo altid Pedro, Villa, Fabregas, osv....
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Skydefinten »

I love him! Han skal nok ramme en målstime engang...at han altid skøjter rundt og glider på banen, irriterer mig næsten lige så meget, som den manglende finish. Giv ham nu knopper til de støvler! Han kæmper og fighter alti' alti'. Det vægter jeg højt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af JBN »

Hans selvtillid er det altoverskyggende problem lige nu! Jeg var selv på stadion mod Córdoba og igår mod Málaga, og man kan følge ham under hele kampen, og bare se hvordan det piner ham i øjeblikket, især når han glider eller brænder. Han bliver liggende i evigheder og syntes nok ikke livet er så sjovt i øjeblikket, kigger frustreret rundt og trækker op i sine shorts konstant (er jeg den eneste der har lagt mærke til det og synes det er mærkeligt?). Og med de afbrændere som i går, bliver det også hele tiden sværere for ham at genvinde sin selvtillid. Han kæmper virkelig, men som mod Córdoba hvor han afdribler et par mænd og tilsidst målmanden, men så snubler så det løber ud i ingen ting er frygteligt at se på. Han får det heldige mål der ryger ind på hans ben, men sådan et mål opvejer tydeligvis slet ikke hans manglende tro på sig selv. Og hvorfor skulle det også det?

Jeg mener bestemt han skal have en længere snor, for der er så meget mere i ham, han skal bare lige lykkedes med den første aktion mod mål og evt. få scoret. Så snart han får selvtilliden får vi en anden mand at se, men lige nu graver han desværre bare hullet dybere og dybere.

En anden ting er dog, at dele af publikum virker til at have mistet tålmodigheden. Der blev godt nok sunget Alexis, Alexis, Alexis efter hans anden kæmpe afbrænder i går, for støtte ham (hvilket jeg ikke har oplevet før i denne sæson, nærmest tragikomisk). Men men men da han så blev udskiftet, uden at havde rettet op på sine fejl, så blev han sgu piftet ud. Det var 50/50 med piften og klappen, lidt som med Saviola. Det var sgu et nyt lav punkt og efter min mening en skandale af dem der piftede!

Man frygter en Torres 2.0, men jeg tror stadig 100% på Ham!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Jeg kan ikke forstå jer, der har den optimisme, synes ikke det er fortjent.
Nu har han været her i halv anden år nu, og han har slet ikke udviklet sig, bare en lille smule :-o

Han brænder alt for mange store chancer - udfordre stort set ikke mere, og når han endelig gør, så lykkes det ikke - Han glider/ falder alt for let hele tiden.

Efter min menig synes jeg at han i hvert fald skal slå i gennem næste sæson, men det tvivler jeg meget stærkt på, når han ikke en gang har udviklet sig efter halv anden år.

Hvor lang tid vil i have at han får, til at slå i gennem, 4 år?
Alt i angrebet afhænger af Messi, synes ikke vi kan/skal vente så lang tid! så man også mod Malaga.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Men, hvorfor glemmer du hans første sæson? Han var ikke 100 procent i første sæson, men var sq god nok, i de perioder hvor han ikke har været skadet.

Han udvikler sig til Barcas spillestil, han spilles som kant, og skal udvikle sig til den position. Igen vil jeg hive Abidal frem, han var en af de ringeste spillere i sit første år i klubben, ustabil, mistede bolde, kunne ikke læse spillet. Men se hvad han er blevet til siden-hen. Der skal bare tid til at forstå vores system, og jeg ser fremgang hos Alexis, han kommer frem til meget, havde han scoret på since chancer, var han udråbt som det bedste køb længe, og uhh og iiih hvor er han en dejlig spiller.

Jeg ser ham spille godt, jeg ser ham løbe og presse, og jeg ser ham sende gode bolde afsted og modtage dem. Eneste jeg ikke ser er mål, og jeg ved at de kommer, hans situation er en tro kopi af Pedros sidste år, og lidt i år.
Allez...

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Jeg tager ikke den førte sæson med, fordi jeg slet ikke ser den samme Alexis, som i udinese, som jeg var så glad for!
Kan ikke forstå at man kan lave så meget om på sig selv, 180 grader.
Ja han spillede da rimelig godt nå han var skades fri, men han spillede slet ikke som de fleste havde for ventet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Men hvordan er det at spille for Udinese, være stjernen, ham alt går igennem, og så komme til Barca, hvor man er en blandt mange, og mange over en, og det meste går igennem Messi.

Hvordan er det at blive rykket ud som permanent kant, og selv skal sørge for og søge hullerne for at få stikninger.

Der er stor forskel på den stil Alexis spillede i Udinese og den Barca vil have ham til at spille.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster