Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Rivaldowski »

Blaugrana92 skrev:Udover at jeg er enig med dig, mente jeg faktisk at du fortjente en opadvendt tommelfinger alene for dit fantastiske navn. 10/10.
Hehe, det takker jeg for! Brugte sgu også en smule tid på at finde på det brugernavn ;-)
All times are good, when old.

kklaus
Indlæg: 9726
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af kklaus »

Bartra: “Puyol told me that I should stay at Barça, be patient, and that I'll get my opportunities.”
Bartra: “I have autographs from Puyol and Xavi from when I was a kid. I also have a photo with both of them.”
Bartra: “Puyol is irreplaceable but I'm going to fight to be a starter on the team.”
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor ikke spille ham på højrebacken når vi har fået købt nogle nye cb'er til sommer? IMO har han alt hvad der skal til for at blive vores "abidal" på højrebacken. Hurtig, god teknik og god defensivt. Har i lang tid været træt af at vi spiller med 2 mega offensive backs i alves og alba. Det ville give noget mere stabilitet at få en mere defensiv back. Så kan neymar og alba lave ballade i højreside som messi og alves gjorde tidligere.

Så sælg alves og smid bartra ud på backen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Kubala »

Han har jo ikke spillet back? Det er da lige lovligt ekstremt at eksperimentere med det. Ikke alle er ligesom Abi. Abi startede også som back i Barca(han var også back til at starte med; her tænker jeg ikke på ungdomsårene).
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 4:28 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20526
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bartra fik så vidt jeg kan huske, debut mod Atletico i 08/09, hvor han spillede højreback.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20526
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

FCBarcelonaChr skrev:Bartra fik så vidt jeg kan huske, debut mod Atletico i 08/09, hvor han spillede højreback.
Eller var det 09/10, det var ihvertfald iført gule udebanetrøjer og vi tabte.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

Ikke en dum idé faktisk, slet ikke en dum idé.

Hvis jeg ikke husker forkert, blev han også betegnet som "den næste Dani Alves" i hans unge dage? Jeg mener han startede som højreback, men blev flyttet som CB? Eller tager jeg fejl?

Han har i hvert fald fart og teknik samt kompromisløshed, til at spille den position. Der er bare et men, jeg vil have at han få en rigtig chance for at bevise sig selv som CB. De to kampe og hans sæson hidtil har overbevist mig om, at han er fremtidens mand. Han fortjener i hvert fald at få chancen som førstemand. Som Blau skriver i en anden tråd, giv Bartra og Pique chancen som CB i næste sæson, køb en ung CB til rimelig pris vi kan udvikle. Vi kan så købe en ny HB, hvis Dani skal videre. Og det skal han ifølge mange.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Kubala »

Puyol startede også som back, skulle man ikke have spillet ham som back hele sin karriere? Alle klager over Masch, hvordan ville de ikke have det med Bartra, hvis han fejlede fælt? Man råber op og ned om, at det skal være et prominent navn, som skal erstatte Alves; ikke folk som Montoya(han er ikke klar) osv., men man er villige til at eksperimentere med Bartra på backen?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Det var også derfor jeg skrev fra efter sommeren visca ;-) Til den tid har han kunne bevise om man skal satse på ham som CB sammen med pique.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Det var også derfor jeg skrev fra efter sommeren visca ;-) Til den tid har han kunne bevise om man skal satse på ham som CB sammen med pique.
Efter hvilken sommer? du mener til den kommende sæson vel?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg mener resten af denne sæson. Indtil videre har han feks overhovedet ikke spillet sig ud af kampen som makker til pique i næste sæson. Men der er stadig en del vigtige kampe tilbage. Desuden ville han kunne modnes som HB. Et par sæsoner der og så ind som CB. Det hele var dog bare en tanke som opstod over min frustration over at have 2 mega offensive backs og en god spiller som bartra siddende på bænken.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Jeg mener resten af denne sæson. Indtil videre har han feks overhovedet ikke spillet sig ud af kampen som makker til pique i næste sæson. Men der er stadig en del vigtige kampe tilbage. Desuden ville han kunne modnes som HB. Et par sæsoner der og så ind som CB. Det hele var dog bare en tanke som opstod over min frustration over at have 2 mega offensive backs og en god spiller som bartra siddende på bænken.

Aha ok, jeg hælder mest til, at han får plads som fast CB.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Brombi »

Har vi ikke bedre erfaringer med at omskole backs til centerbacks? Abidals og puyol er umiddelbart lige dem jeg kan komme i tanke om.. Pique var angriber, puyol og abidal backs, Koeman midt, marquez def midt.. Alle vores bedste centerbacks gennem tiderne havde oprindeligt en anden position end cb... (Segarra som også regnes for en af de bedste var def midt)... Alt dette kan kun betyde én ting! Song skal være CB!

Whoever wishes to foresee the future must consult the past

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Drake »

Jeg er slet ikke vild med ideen med Bartra som back! For det første er jeg ikke vild med defensive backs, og for det andet synes jeg ikke et han er hurtig nok til at være back. Jeg kunne også meget bedre lide Abidal som CB.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

For det første - Abidal var KLART bedst for barca som back. For det andet - det handler om balance. Man kan ikke have 2 sindssygt offensive backs. Hvorfor? Fordi der kommer alt for meget pres på de 2 cb'er.

Da vi spillede vores bedste bold var det med en defensiv back (abidal) og en offensiv (alves). Efter vi har hentet alba er vores forsvar kommet under alt for meget pres. Desuden er bartra på ingen måder langsom.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Barca80, Masche og 69 gæster