Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af ladislau »

Mathieu var klart hurtigere, bedre med bolden. Batra var måske lidt bedre i hovedspillet, men mandens problem var vel egentlig manglen på spidskompetencer(og måske især fart, når han spillede med Pique).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Mathieu var bedre end Bartra og derfor spillede han.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Storken »

Nu må vi se. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham i Dortmund. Han kunne virkelig få Lucho til at se dum ud, hvis han slog igennem på højeste plan. Jeg har bare mine tvivl.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Kubala »

Bartra har jo et eller andet sted ret, når han peger på, at pludseligt vendte tingene med Luis Enrique. Han var den næst bedste forsvarsspiller i Luis Enriques første sæson i klubben, men i anden sæson blev han fuldkommen forbiset. Han gjorde det fint, når han spillede og var stabil(i sæsonen 2015-2016), modsat Mathieu, der kostede.

Bartra var bedre end både Mathieu og Vermaelen(han var dog skadet for det meste), men Luis Enrique mente noget andet(over de to sæsoner).

Jeg håber, at han slår igennem, da han har kæmpet så længe og være tålmodig, men det kræver, at han får den fulde opbakning, få sin selvtillid tilbage(da han muligvis kan være påvirket, efter den sidste sæson i Barca) og bliver lidt stærkere fysisk. Han har en rigtig fin fart, er rigtig god med bolden(teknisk dygtig), har en god timing og overblik, men svagheden er måske lidt det fysiske. Her skal han bygge på.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af zqa »

Ret i hvad? At han blev "overset" af 4 trænere?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Storken »

zqa skrev:Ret i hvad? At han blev "overset" af 4 trænere?
Det virkede som om, at han var på vej frem under Tata, hvor han fik pænt med spilletid. Han spillede også nogle gode kampe i den sæson. Det er dog svært at konkludere noget, da han aldrig rigtig har været fast mand (+40 kampe på en sæson).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Her skal det selvfølgelig også siges at Pique havde hofteproblemer i 13/14 sæson hvilket betød at han missede 8 kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Her skal det selvfølgelig også siges at Pique havde hofteproblemer i 13/14 sæson hvilket betød at han missede 8 kampe.
Det er selvfølgelig rigtigt, men det var lige så meget spillemæssigt jeg tænkte på. Han gjorde det fint i den sæson, men man fik aldrig rigtig bygget videre på det. Jeg mindes i hvert fald, at flere herinde satte spørgsmålstegn ved, at Lucho ikke gav ham flere chancer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Ja Bartra har længe været en barca-darling. Det er nærmest blevet fremsat som om Lucho havde en personlig vendetta mod manden...

Jeg synes nu det var ret åbenlyst hvorfor andre er blevet foretrukket men sådan ser man fodbold forskelligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ja Bartra har længe været en barca-darling. Det er nærmest blevet fremsat som om Lucho havde en personlig vendetta mod manden...

Jeg synes nu det var ret åbenlyst hvorfor andre er blevet foretrukket men sådan ser man fodbold forskelligt.
Jeg havde også et godt øje til Bartra dengang. Jeg må dog erkende, at hans stjerne er falmet. Han burde være slået igennem nu, hvis han havde niveauet.

Jeg er dog stadig af den overbevisning, at man skulle have givet spilletiden til Bartra i stedet for Mathieu. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Lucho blev ved med at spille Mathieu (fremfor Bartra) for ikke at tabe ansigt. Han ville ikke erkende, at franskmanden var et fejlkøb fra hans side.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af emo »

Du slår ikke i gennem uden tillid og kampe. Ja, du laver fejl, men det er med i processen. Han skulle bare have haft flere kampe. Håber for alt i verden for hans egen skyld, og for Barcas skyld at han bliver en god og vigtig spiller for Dortmund!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også gjorde han det fordi han var bedre? Han har trods alt spillet en rolle i at vi har vundet 7 ud af 9 titler.

Jeg køber sgu ikke den der med at miste ansigt for hvorfor spillede turan så ikke mere? Eller vidal? Eller verm? Mathieu har spillet fordi han har gjort det godt. Desværre forveksler flere hans præstationer på backen med det han har leveret centralt for der har han sgu gjort det til godt. Og i modsætning til bartra så har Mathieu en tilstedeværelse. Han er en spiller man slår sig på og en spiller der kan dominere med sin fysik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af emo »

Hvorimod Bartra mere er den spillende forsvar som har teknik, kan drive bolden, kan intercepte og dermed også læse spillet.

Men hver træner sin præference!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan Mathieu også...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Eller også gjorde han det fordi han var bedre? Han har trods alt spillet en rolle i at vi har vundet 7 ud af 9 titler.

Jeg køber sgu ikke den der med at miste ansigt for hvorfor spillede turan så ikke mere? Eller vidal? Eller verm? Mathieu har spillet fordi han har gjort det godt. Desværre forveksler flere hans præstationer på backen med det han har leveret centralt for der har han sgu gjort det til godt. Og i modsætning til bartra så har Mathieu en tilstedeværelse. Han er en spiller man slår sig på og en spiller der kan dominere med sin fysik.
Turan spillede lige så meget som Bartra, selvom førnævnte ikke var spille beretiget i halvdelen af sæsonen. Tyrkeren fik en del chancer, selvom han var ligegyldig i de fleste af dem.

Derudover var Vermaelen ikke Luchos indkøb, så vidt jeg husker. Jeg ved ikke med købet af Vidal, hvem der trak i trådene der.

Jeg kan slet ikke se, hvordan Mathieu har gjort sig fortjent til den dobbelte spilletid af Bartra. Der er tale om en spiller fra eget akademi, der har mulighed for at slå igennem. Han burde have væsentligt mere spilletid end en afdanket franskmand, der overhovedet ikke har niveauet til Barca.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster