Ibrahim 'Ibi' Afellay

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1232
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 148 gange
Blevet takket: 220 gange

Ibrahim 'Ibi' Afellay

Indlæg af Reevenge »

Han rygtes til klubben og virker meget spændende. Helt klart en af de bedste spiller i den bedste hollandske række, men mener i han har hvad der skal til for at begå sig i klubben? Både Zubizaretta og Pep har sagt god for ham og forhandlingerne er iflg. Sport og EMD allerede indledt.

Personligt ser jeg gerne Afellay trække i en Blaugrana-trøje i år, da vi mangler en god breddespiller der også har kvaliteterne til at tage over for Xavi i kampe mod mere overkommelige modstandere for således at kunne spare ham.
Desuden kan vi få ham næsten gratis (2-5 mio euro) og han vil ikke standse en videre udvikling af vores andet kæmpestore talent på pladsen, Thiago, som stadig mangler en smule rutine og erfaring før han for alvor er klar mentalt til at udfylde en ledende rolle på holdet.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af abx »

Han er hurtig, han er gode i småspil, han er god til lange afleveringer og han kan skyde udefra. Nedstående klip underbygger disse påstande.

lovende, og i hvert fald de små penge værd :)

[youtube]W9P2BmsIRDM[/youtube]
Próxima Estación.... Parallel!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Drake »

Jeg synes det både godt og skid hvis vi køber ham..

Godt:

Fordi vi vil kunne få ham så billigt, han virker som en rigtig nice spiller, og så får vi mere bredde i truppen..


Skidt:

Fordi at det stopper muligheden for at købe Torres, eller en anden spiller der er god i hovedspillet, som jeg synes vi mangler. Afellay er 24, så han gider nok ikke sidde på bænken næsten fast, hvis vi køber Torres..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Diabolito »

Hvorfor skulle vi også løbe Torres ?

De spiller jo slet ikke samme position udover det.
El Señor de las Tartas

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Brombi »

Drake har siden sin start her på forumet næsten ikke snakket andet om at få torres til klubben.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af rummenigge »

Det er et minus at Afellay er 24 og ikke har været synderlig målfarlig før denne sæson, da han nok kommer til at spille på pladserne hvor Jeffren, Nolito, Pedro normalt spiller, dvs. som wide forward.

Han ser imponerende hurtig ud, har en fin teknik og har gjort det fremragende for Holland efter VM, og i og med vi måske kan få ham sindsygt billigt og hvis han heller ikke er for løntung så er det måske fint nok at hente ham.

Henter vi ham er det nærmest et signal om at vi opgiver Jeffren, Bojan eller Nolito, men gør Afellay det godt så spare vi evt udgiften på at hente en Torres eller Suarez hvis det kom så vidt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Drake »

Diabolito skrev:Hvorfor skulle vi også løbe Torres ?

De spiller jo slet ikke samme position udover det.
Det har jeg givet udtryk for i mit indlæg..

Nej de spiller ikke samme position, det skrev jeg heller ikke. Men de begge to udfylder en plads i de tre foreste positioner.. Jeg synes at vi mangler en spiller til, så vi har bredde nok i positioner..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Drake »

Brombi skrev:Drake har siden sin start her på forumet næsten ikke snakket andet om at få torres til klubben.

Har du et problem med det?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Quaresma »

Jeg undskylder på hans vegne, mr. Young Money.

Håber I er cool, G.

Topic:

Afellay ser ganske god ud, har da også set ham et par gange før, men på trods af dét og hans billige pris, synes jeg ikke, at vi skal investere i ham - vi er allerede dækket godt ind. Thiago er fast mand indenfor to år, og vores kanter (Pedro og Messi) er langt bedre end Afellay.

Men på den anden side ville det være dumt at lave endnu en "Özil" og glippe et stort talent med et lille prisskilt. Så måske som breddespiller.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Raman93 »

Afellay er iflølge EMD og Sport praktisk talt allerede købt. Prisen skulle være på tre millioner euro.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af mathi »

Det behøver jo død og pine ikke skubbe nogen ud at vi henter en spiller som Afellay ind. Vi har en trup på 19 spillere, og den kunne altså godt være lidt bredere,specielt når flere af de 19 ikke har ramt niveau i år. Derudover har vi set at Xavi er skrøbelig, og hvis Iniesta skal tage hans plads skal der være alternativer oppe foran. Vi kommer heller ikke til at gå skadesfri igennem sæsonen. Jeg synes det virker som et godt køb til de penge. Han vil også kunne sendes videre med fortjeneste..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af zqa »

Rigtig fint køb, ja. Vi mangler desperat nogle reserver som kan komme med noget ny energi, give bredde og aflaste på de andre, samt øge konkurrencen.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af rummenigge »

Jo mere man tænker over det, desto større no brainer er det at hente ham. Enig i at han er et superkøb for de €3mio, PSV anfører og superhurtig...Så håber jeg han udvikler sit målinstinkt endnu mere hos os.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Visca El Barca »

3 millioner euro for PSV anfører og hollandsk landsholdsspiller må siges at være givet godt ud. Afellay er en meget meget spændende, og hans alsidighed gør ( han kan spille både på midten og de tre forreste pladser i angrebet), at det som Rumme siger, er en no brainer.

Han er teknisk dygtig, god til at indgå i kombinationsspillet og så er utrolig hurtig. I år er han så også begyndt at score mål, derfor er det et godt køb på papiret. Vi har også kun 19 førsteholdsspillere ( 20 med Thiago når han bliver rykket permanent op til Januar), derfor er det ok at få ham til klubben.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Brombi »

Drake skrev:
Brombi skrev:Drake har siden sin start her på forumet næsten ikke snakket andet om at få torres til klubben.

Har du et problem med det?
når du spørger sådan ja så kan jeg måske godt få et problem med det. hvis nu alle dine indlæg ikke handlede om hvorfor vi skulle købe torres kunne vi få en konstruktiv debat. Men smut dog over til de hvide hvis du hele tiden vil have stjerne indkøb

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster