Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Og hende der så har anklaget Neymar for voldtægt, hende sker der vel ikke noget med eller? (-:
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af emo »

I Danmark mener jeg at man godt kan blive straffet for falske anklager (ret mig hvis jeg tager fejl) . Ved ikke i hvilken grad, eller om det også forholder sig sådan i Brasilien.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:Ligeså skræmmende at ofre ofte bliver ignoreret med “de vil bare have penge” eller “hvorfor skulle x dog gøre det - han kan få hvad han vil”. Hvis man vil have et eksempel på dette så kan man bare se på Ronaldo sagen...
Og de skal selvfølgelig blive ved med at ignoreres indtil de har nogle beviser, længere burde den egentligt ikke være. Dit eksempel med Ronaldo er godt nok et dårligt et, for her har den anklagede netop nogle ret så heftige beviser der peger på at der er en sag.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er voldtægt immervæk en svær størrelse da det ofte er ord mod ord og derfor svært at bevise. Ikke alle sagerne har decideret fysiske beviser og som vi har set med især metoo så kan forskellige former for pres fører til forskellige former for overgreb.

At ignorerer de tusindvis af kvinder som er stået frem mener jeg er et voldsomt problem som desværre fører til forsættelse af nogle af de strukturer der tillader disse overgreb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Antimadridista »

http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-06-06- ... pa-america

Han bliver dæleme også konstant skadet... :|

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Jamial »

Piquénbauer skrev:Nu er voldtægt immervæk en svær størrelse da det ofte er ord mod ord og derfor svært at bevise. Ikke alle sagerne har decideret fysiske beviser og som vi har set med især metoo så kan forskellige former for pres fører til forskellige former for overgreb.

At ignorerer de tusindvis af kvinder som er stået frem mener jeg er et voldsomt problem som desværre fører til forsættelse af nogle af de strukturer der tillader disse overgreb.
Jeg tænker ikke at der findes et eneste fornuftigt menneske, som mener det skal ignoreres. Der skal ændringer til, men helt grundlæggende er det, for mig (og alle andre håber jeg da), allervigtigst at vi fastholder retsstatens principper; at man er Uskyldig indtil det modsatte er bevist.

At berømte/rige mennesker som Ronaldo forsøger at omgå systemet er klart noget der skal ændres på. Jeg har bare svært ved at se hvordan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg gentager - voldtægtssager er utrolig komplekse. Oftest er det imellem to personer og det er ikke altid der er fysiske beviser for et overgreb. Og hvad gør man så?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Neymar har for længst været en færdig mand, og han når aldrig at indfrie sit vanvittige potentiale.

Konstant skadet og virker til at være interesseret i alt andet end at spille fodbold. Her for nyligt ankom han i sin egen privat helikopter til træning, bare for at vise sig frem. Det var godt nok sejt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

Færdig mand? Han har haft to slemme skader de seneste to sæsoner, der har spoleret hans forår. Men i de perioder han har været klar, har han været været helt fantastisk. Man har ikke fulgt meget med i PSG, hvis man tror han har stået i skyggen af Mbappe. Mål/assist pr 64 minut over 2 sæsoner i ligaen+CL. MotM i 55 % af kampene.
Forfærdeligt at han spilder sin tid i Ligue 1, for han er stadigvæk en top 3 spiller i verden.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Xavi6Smede skrev:Færdig mand? Han har haft to slemme skader de seneste to sæsoner, der har spoleret hans forår. Men i de perioder han har været klar, har han været været helt fantastisk. Man har ikke fulgt meget med i PSG, hvis man tror han har stået i skyggen af Mbappe. Mål/assist pr 64 minut over 2 sæsoner i ligaen+CL. MotM i 55 % af kampene.
Forfærdeligt at han spilder sin tid i Ligue 1, for han er stadigvæk en top 3 spiller i verden.
Hvornår har han sidst været på toppen i en længere periode? Er Paris SG nået meget længere i eksempelvis Champions League med ham på holdet? Er de overhovedet blevet et bedre hold?

Jeg har aldrig nævnt Mbappé, han interessere mig ikke specielt meget.

Måske er jeg lige nødt til at specificere hvad jeg mener med færdig mand. Neymar er en helt fantastisk fodboldspiller og jeg elsker at se ham spille, men han kommer jo aldrig nogensinde på niveau med (eller tæt på) Messi eller Ronaldo. Det var jo lidt det man regnede med. Hans karriere er lige så stille og roligt ved at fade væk, og jeg tror ikke man vil huske som en af de aller bedste.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

LeoMessi skrev:
Xavi6Smede skrev:Færdig mand? Han har haft to slemme skader de seneste to sæsoner, der har spoleret hans forår. Men i de perioder han har været klar, har han været været helt fantastisk. Man har ikke fulgt meget med i PSG, hvis man tror han har stået i skyggen af Mbappe. Mål/assist pr 64 minut over 2 sæsoner i ligaen+CL. MotM i 55 % af kampene.
Forfærdeligt at han spilder sin tid i Ligue 1, for han er stadigvæk en top 3 spiller i verden.
Hvornår har han sidst været på toppen i en længere periode? Er Paris SG nået meget længere i eksempelvis Champions League med ham på holdet? Er de overhovedet blevet et bedre hold?

Jeg har aldrig nævnt Mbappé, han interessere mig ikke specielt meget.

Måske er jeg lige nødt til at specificere hvad jeg mener med færdig mand. Neymar er en helt fantastisk fodboldspiller og jeg elsker at se ham spille, men han kommer jo aldrig nogensinde på niveau med (eller tæt på) Messi eller Ronaldo. Det var jo lidt det man regnede med. Hans karriere er lige så stille og roligt ved at fade væk, og jeg tror ikke man vil huske som en af de aller bedste.
Efteråret 17 og 18. Og nej, PSG er nået længere i CL siden de hentede ham, men han har været skadet begge gange de er røget ud.

Jeg nævnte Mbappe, fordi han er den eneste oplagte at sammenligne med i Ligue 1, og fordi der er en opfattelse af, at Neymar gik fra at stå i skyggen af Messi til at stå i skyggen af Mbappe.

Der var aldrig nogen tvivl om, at Neymar intet godt gjorde for sin karriere ved at rykke til PSG. Nå det så er sagt, så har han siden sit skifte været ligeså overlegen(ofte mere) i Frankrig, som Messi har været i Spanien. Selvfølgelig i en svagere liga. Det eneste, der holder ham tilbage er hans dumme beslutninger, det bestemt ikke niveauet på banen.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Xavi6Smede skrev:Nå det så er sagt, så har han siden sit skifte været ligeså overlegen(ofte mere) i Frankrig, som Messi har været i Spanien. Selvfølgelig i en svagere liga. Det eneste, der holder ham tilbage er hans dumme beslutninger, det bestemt ikke niveauet på banen.
Hvis vi tager niveauforskellen mellem Frankrig og Spanien ud af ligningen, og forestiller os at de er lige høje i kvalitet - på hvilke parametre har Neymar så været ligeså overlegen som Messi? Jeg mener på ingen måder, at dette er tilfældet.

Kvalitetsforskellen på Messi og Neymar var enormt indlysende da de spillede sammen.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

LeoMessi skrev:
Xavi6Smede skrev:Nå det så er sagt, så har han siden sit skifte været ligeså overlegen(ofte mere) i Frankrig, som Messi har været i Spanien. Selvfølgelig i en svagere liga. Det eneste, der holder ham tilbage er hans dumme beslutninger, det bestemt ikke niveauet på banen.
Hvis vi tager niveauforskellen mellem Frankrig og Spanien ud af ligningen, og forestiller os at de er lige høje i kvalitet - på hvilke parametre har Neymar så været ligeså overlegen som Messi? Jeg mener på ingen måder, at dette er tilfældet.

Kvalitetsforskellen på Messi og Neymar var enormt indlysende da de spillede sammen.
Disse tal er kun taget ud fra ligaen 2017/2018, den sæson Neymar spillede mest.

Mål/oplæg pr kamp:
Neymar hvert 55,8 min
Messi hvert 65,1 min

Driblinger pr kamp:
Neymar 7,1
Messi 5,1

Keypasses pr kamp:
Neymar 3,5
Messi 2,4

Neymar havde flere pasninger pr kamp, flere indlæg og var bedre i det defensive statistikker. Messi havde en lidt bedre afleveringsprocent.
Mere overraskende er det, at Neymar rent faktisk slår Messi endnu mere i disse statistikker i CL (mener dog det var en nem gruppe, og han blev skadet inden returopgøret imod Real) den sæson. Han satte også rekord for bedste rating i CL og på ligaplan den sæson, omend rating ikke kan bruges til meget. 8.95 i ligaen og 9.11 i CL er dog alligevel pænt. Messis bedste i ligaen er 8.88, og det var den sæson han scorede 50 mål.

Jeg siger på ingen måde at Neymar er bedre end Messi, og han er heller ikke tæt på. Har han været en succes i PSG? Bestemt ikke, men det skyldes mere hans skader på dumme tidspunkter i sæsonen, for han er stadigvæk en af verdens allerbedste på banen når han er klar.
Senest rettet af Xavi6Smede fre jun 07, 2019 2:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af !Option »

En skadesfri Neymar er UDEN TVIVL i top 3 over de bedste spillere i verden! Måske endda top 2?
Hvem mener folk seriøst er bedre end ham, hvis han holder sig skadesfri?

At han tager dårlige beslutninger uden for banen er selvfølgelig med til at man skal overveje hans eventuelle tilbagekommen til klubben, men hans fodboldtalent er uomtvisteligt.

Jeg ser ham meget gerne tilbage i klubben, for at få det maksimale ud af de sidste sæsoner med Messi på holdet.
Rey Abi!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af LeoMessi »

Jeg er sådan set ikke uenig med nogle af jer, men det at kunne holde sig skadesfri indgår også når jeg skal vurdere en spiller. Blandt en af grundene til, at Messi og Ronaldo er de bedste er fordi de nærmest har holdt sig skadesfri i alle disse år. Det er faktisk helt vildt at tænke på, når de nærmest spiller samtlige kampe i en sæson.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster