Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Men hvis de kan holde sig indenfor rammerne, hvad mener du de skal goere mere? Og lad os sige at man bremser PSG paa en eller anden maade, hvad goer man med P.L penge? Jeg laeste et sted, at naar Koeman er faerdig med at handle ind, saa vil Everton have brugt over 200 Mio pund altsa ca. 2 milliarder kroner. De er ikke ejet af en mand med oliepenge. Hvordan vil man bremse det?

City har brugt 3.5 mill paa et aar, og holdt sig indenfor rammerne, Man Utd kan bruge mange penge paa en spiller, hvis det synes det er noedvendigt. Det her er spild af tid og bare irriterende for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ladislau
Indlæg: 1266
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af ladislau »

det kan han jo heller ikke Flax, men han kan tvinge FIFA på banen. Enten til at gennemtvinge handlen, og/eller efterforske om den er legit.

Hvad jeg mener de skal gøre? Jeg har ikke et manifest klar til den her udvikling, men det kunne da være skønt, hvis FIFA begyndte at lave et.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2592 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Jeg tror bare jeg lukker øjnene til transfer vinduet er lukket, og håber på at vi har fået Paymar pengene hurtigt, og ledelsen lige pludselig kan finde ud af at bruger hjernen, og har købt og solgt rigtigt godt. :thumbup:

Men det er nok bare ønsketænkning :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Nyhuus »

Well.. Det kan vel ende ud til vores fordel, alt efter hvordan man ser på det.
Hvis PSG ikke kan indløse den frikøbsklausul uden at blive straffet igennem FFP, og at den straf kan indebære udelukkelse fra CL fx. Så kan de jo være tvunget til at gøre 1 af 2 ting:

1) Droppe at købe Neymar. Akavet affære, men jeg vil nu med glæde ende op med at beholde ham.

2) Forhandle om at inkludere en spiller(Verratti) i handlen, for at få prisen ned.

Skal ikke kunne sige, hvor sandsynligt ovenstående er, men ingen af delene ville være helt skidt IMO.
Ved heller ikke om der er grænser for, hvad en straf for overtrædelse af FFP kan ende ud i. Men i PSG's tilfælde ved vi alle godt, at en bøde på ingen måde kommer til at være et problem. En udelukkelse af CL derimod, vil ramme dem rigtig hårdt.

Men er enig i, at det spilder vores tid. Der er nok en ret stor risiko for, at vi står som den ultimative taber ved både at have mistet Neymar + have fået de penge for sent.
Senest rettet af Nyhuus tors aug 03, 2017 2:37 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Guardiola »

klogfyr skrev:Nu kan jeg ikke rigtig se, hvorfor de her frikøbsklausuler pludselig er et problem. Vi kunne bare have sat den højere. Ronaldo har en frikøbsklausul på 1 milliard euro. Vi kunne bare have gjort det samme. Det gjorde vi ikke og PSG slog til og Neymar ville selv. Vi bliver samtidig generøst kompenseret.
Jeg forstår godt dit argument, men der skal to parter til at indgå en kontrakt. Klubben kan ikke 'bare gøre det samme'. De er klart konkurrenceforvridende, jeg kan ikke se deres begrundelse

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Situationen er ikke holdbar, men jeg skrev for nogle dage siden, at jeg håbede, at ledelsen var meget fremme i processen vedr. erstatninger. Man burde finde pengene andetsteds, for den her transfer går jo igennem, det er bare spørgsmål om tid.

Mht. Tebas, så har jeg mine tvivl omkring hans reelle intentioner med det her. Manden har gang på gang pisset på Barca, så jeg tvivler på, at han gør det her af rent hjerte og for La liga samt Barcas skyld.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

ladislau skrev:det kan han jo heller ikke Flax, men han kan tvinge FIFA på banen. Enten til at gennemtvinge handlen, og/eller efterforske om den er legit.

Hvad jeg mener de skal gøre? Jeg har ikke et manifest klar til den her udvikling, men det kunne da være skønt, hvis FIFA begyndte at lave et.
Det er slet ikke sådan Financial Fair Play virker. Det er ikke et reguleringsorgan som kan gennemse handler og kontrakter. Det er et sæt regler som vedrører klubbernes årlige indtægter og udgifter. PSG har åbenlyst ikke brudt disse regler endnu, for det bliver først afgjort, når UEFA har gennemgået deres årsregnskab. På dagens marked kunne PSG jo hente €100 mio. i spillersalg på en uge, og så ville bundlinjen sikkert se fin ud.

Jeg kan ikke forestille mig, at LFP kan få lov til at stoppe Neymars skifte. LFP forsinker bare processen. Hvis de virkelig vil oliepengene til livs, så skal lobbye for et forbud mod statssponsorer. De nuværende Financial Fair Play-regler begrænser muligvis oliepengene og fremmer en bæredygtig økonomi i klubberne, men den eliminerer på ingen måde oliepengene. Det er jo åbenbart helt inden for reglerne, at City kan blive sponsoreret af Etihad Airways, Abu Dhabi Tourism Authority, Etisalat og Aabar, der alle sammen i sidste ende er ejet af De Forenede Arabiske Emirater, hvoraf Manchester Citys ejer er minister. Det forholder sig selvfølgelig på samme måde med PSG.

Men LFP kommer aldrig til at lobbye for et forbud for statssponsorer. Emirates og Qatar Airways er jo også statsejede.

FCBSOCI
Indlæg: 2473
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1200 gange
Blevet takket: 536 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Uanset hvilke komplikationer der er i forbindelse med handlen ved vi jo alle sammen inderst inde godt, at den går igennem. PSG vil Ney, og Ney vil PSG, så selvfølgelig finder de en løsning.

Jeg ønsker bare, at det sker NU, så Barca kan handle derefter. Usikkerhed om hvad der kommer til at ske er på alle måder skidt her hvor forberedelserne til en ny sæson er i fuld gang.

By the way, når nu handlen ikke er endeligt på plads, kunne Ney så spille mod Real Madrid. Barca har vel hans certifikat?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Nyhuus skrev:Ved heller ikke om der er grænser for, hvad en straf for overtrædelse af FFP kan ende ud i. Men i PSG's tilfælde ved vi alle godt, at en bøde på ingen måde kommer til at være et problem. En udelukkelse af CL derimod, vil ramme dem rigtig hårdt.
Sidst PSG overtrådte Financial Fair Play-reglerne fik de denne straf. Det bliver næppe mildere, hvis de har rod i regnskabet igen i år, men det bliver nok heller ikke tilstrækkeligt til at stoppe Qatar fra at smide penge efter klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er mere irriteret over at handlen trækker ud end jeg er bange for at vi ikke kan handle. Nu ved jeg ærlig talt ikke en skid omkring vores forhold til bankerne men jeg forestiller mig at klubben er en god kunde og man kan tage et kortvarigt lån af en slags.

Hvis vi ikke får købt de spillere vi vil have så tror jeg mere det er pga tiden og det at klubberne vil kræve alle jordens penge for at sælge til os. I sidste ende skal vi dog nok få købt en erstatning for ney eller det tror jeg i hvert fald.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2592 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

FCBSOCI skrev:By the way, når nu handlen ikke er endeligt på plads, kunne Ney så spille mod Real Madrid. Barca har vel hans certifikat?
Ja det burde han vel kunne, men det håber jeg ikke at han gør.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 923
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af !Option »

Hah! Gad vide, om man trækker sagen i landdrag for at give Barcelona kortere tid til at handle nye spillere fra salget :-)

Det ville i den grad ligne Spanien :-)
Nogen der kan gætte hvor det her er sakset fra?! :lol: :lol: :lol:
Rey Abi!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Nyhuus »

Flax_Generous skrev:
Sidst PSG overtrådte Financial Fair Play-reglerne fik de denne straf. Det bliver næppe mildere, hvis de har rod i regnskabet igen i år, men det bliver nok heller ikke tilstrækkeligt til at stoppe Qatar fra at smide penge efter klubben.
Håber sgu bare lidt, at man slår hårdere end "bare" at give endnu en bøde, hvis en klub overtræder FFP mere end 1 gang.
For det sender jo et signal om, at man dybest set er fløjtende ligeglad med det regelsæt, som UEFA/FIFA udstikker.

Men altså. Nu er det slet ikke sikkert, at PSG overhovedet kommer i den slags problemer.
Har ikke nogen indsigt i deres økonomi..

Parla
Indlæg: 791
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 67 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Parla »

Nyhuus skrev:
Flax_Generous skrev:
Sidst PSG overtrådte Financial Fair Play-reglerne fik de denne straf. Det bliver næppe mildere, hvis de har rod i regnskabet igen i år, men det bliver nok heller ikke tilstrækkeligt til at stoppe Qatar fra at smide penge efter klubben.
Håber sgu bare lidt, at man slår hårdere end "bare" at give endnu en bøde, hvis en klub overtræder FFP mere end 1 gang.
For det sender jo et signal om, at man dybest set er fløjtende ligeglad med det regelsæt, som UEFA/FIFA udstikker.

Men altså. Nu er det slet ikke sikkert, at PSG overhovedet kommer i den slags problemer.
Har ikke nogen indsigt i deres økonomi..
De køber da bare 50m PSG trøjer fra deres webshop med Qatar penge og sender trøjerne til afrika som donation.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Den her handel vil nok koste PSG €110 mio om året de næste fem år (transfersum, løn og agenthonorar). Det beløb vil PSG være tvunget til at tjene ind på anden vis, da de ikke har noget nævneværdigt overskud på nuværende tidspunkt.

Det vil umiddelbart være en svær opgave, men de kan selvfølgelig finde nogle ekstra sponsorer fra Qatar, hvis de kommer i problemer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster