Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af kklaus »

Kubala skrev:
kklaus skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Hvis han derimod udelukkende laver disse smarte driblinger for at provokere eller irritere sine modstandere, burde han ændre sin tilgang, men selv i det her tilfælde kan vold mod ham ikke forsvares; der burde modstanderne bide det i sig.
Selvfølgelig skal han da ikke ændre sin tilgang. Han må provokere sine modstandere præcis ligeså meget som han har lyst til. Det er også en del af professionel fodbold; at kunne holde hovedet koldt og forblive fokuseret. Hvor mange spillere tror du ikke lige der forsøgte at provokere Puyol i løbet af hans lange karriere? Provokationer er en del af det professionelle spil. Nogle bruger munden eller kroppen, andre bruger sit spil. Det ser dog desværre ud til at den "svenske" kønsløse, grønne-kort-uddelende, respekt-uanset-hvad model vinder frem, ikke bare i fodbold men også i en sport som basketball, hvor hardcore trash talkers som Kevin Garnett, Reggie Miller, Rasheed Wallace eller Michael Jordan så småt er ved at være uddøde. Det er helt forfærdeligt. Sig nu for helvede da noget grimt til hinanden, røvhuller.
Jeg mener personligt, at det er unødvendigt at eskalere tingene, og det sker ved provokationer, så derfor håber jeg personligt, at han holder sig fra sådan noget, hvis ren og skær er pga. provokationer. Når det er sagt, så kan voldelige handlinger mod ham aldrig forsvares, provokationer eller ej.
Nej, det er jeg helt grundlæggende uenig i. Provokationer eskalerer ikke en situation. Det gør reaktioner på en provokation til gengæld.
Men vi er vel enige om, at reaktioner kommer af provokationer, eller?
Den væsentligste forskel her er vel, at Neymars provokationer er indenfor spillets regler, hvilket reaktionerne ofte ikke er.
Og det har jeg heller ikke sagt, at de er, hvis vi altså antager at det er provokationer. Men jeg synes, at det er unødvendigt at provokere, det er usmageligt, imo, men folk har forskellige holdninger til sådan noget, så fred være med det. Jeg vil finde det enormt usmageligt, hvis det var en Atleti eller Real spiller, der gjorde sådan noget, så her vil holdning ikke ændres, bare fordi det er en Barca spiller, der gør det.
Men hvornår er det egentligt usmageligt? Neymar laver fancy tricks hele kampen. Men hvis han er blevet sparket ned de første 80 minutter, og man så kommer foran med 2-3 mål, så skruer han da op for showet. Er det provokerende? Gu er det da det, men det er indenfor spillets regler - og hvorfor er det så Neymars tricks, der løber med overskrifterne, og ikke det til tider svinske spil fra modstanderen?
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

kklaus skrev:
Kubala skrev:
kklaus skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Hvis han derimod udelukkende laver disse smarte driblinger for at provokere eller irritere sine modstandere, burde han ændre sin tilgang, men selv i det her tilfælde kan vold mod ham ikke forsvares; der burde modstanderne bide det i sig.
Selvfølgelig skal han da ikke ændre sin tilgang. Han må provokere sine modstandere præcis ligeså meget som han har lyst til. Det er også en del af professionel fodbold; at kunne holde hovedet koldt og forblive fokuseret. Hvor mange spillere tror du ikke lige der forsøgte at provokere Puyol i løbet af hans lange karriere? Provokationer er en del af det professionelle spil. Nogle bruger munden eller kroppen, andre bruger sit spil. Det ser dog desværre ud til at den "svenske" kønsløse, grønne-kort-uddelende, respekt-uanset-hvad model vinder frem, ikke bare i fodbold men også i en sport som basketball, hvor hardcore trash talkers som Kevin Garnett, Reggie Miller, Rasheed Wallace eller Michael Jordan så småt er ved at være uddøde. Det er helt forfærdeligt. Sig nu for helvede da noget grimt til hinanden, røvhuller.
Jeg mener personligt, at det er unødvendigt at eskalere tingene, og det sker ved provokationer, så derfor håber jeg personligt, at han holder sig fra sådan noget, hvis ren og skær er pga. provokationer. Når det er sagt, så kan voldelige handlinger mod ham aldrig forsvares, provokationer eller ej.
Nej, det er jeg helt grundlæggende uenig i. Provokationer eskalerer ikke en situation. Det gør reaktioner på en provokation til gengæld.
Men vi er vel enige om, at reaktioner kommer af provokationer, eller?
Den væsentligste forskel her er vel, at Neymars provokationer er indenfor spillets regler, hvilket reaktionerne ofte ikke er.
Og det har jeg heller ikke sagt, at de er, hvis vi altså antager at det er provokationer. Men jeg synes, at det er unødvendigt at provokere, det er usmageligt, imo, men folk har forskellige holdninger til sådan noget, så fred være med det. Jeg vil finde det enormt usmageligt, hvis det var en Atleti eller Real spiller, der gjorde sådan noget, så her vil holdning ikke ændres, bare fordi det er en Barca spiller, der gør det.
Men hvornår er det egentligt usmageligt? Neymar laver fancy tricks hele kampen. Men hvis han er blevet sparket ned de første 80 minutter, og man så kommer foran med 2-3 mål, så skruer han da op for showet. Er det provokerende? Gu er det da det, men det er indenfor spillets regler - og hvorfor er det så Neymars tricks, der løber med overskrifterne, og ikke det til tider svinske spil fra modstanderen?
Det skal heller ikke være Neymar, der løber med overskrifterne(de negative), men fokus skal klart være på det svinske spil, der kan slet ikke diskuteres, da Neymar intet ulovligt foretager sig ift. reglerne, men det gør dem, der udøver voldshandlinger. Jeg mener så, at man ikke skal bruge de smarte driblinger udelukkende til at provokere og irritere. Jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal skære det i pap. Nu går vi ind i sådan virkelig detaljeret og kringlet diskussion.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1232
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 148 gange
Blevet takket: 220 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Reevenge »

Neymar er så ufatteligt god for Brasilien og har været det siden vi hentede ham fra Santos. Bevares, han har også shinet for Barcelona, men det er som om hans potentiale stadig er en smule uforløst til tider under Enrique. Ved ikke om det bare er mig, men han virker til at bestå af en helt anden kaliber for landsholdet, en anden power, mere flair og absurd god.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Jesni »

Nogle spillere har bare brug for at være stjernen på holdet, og det er han som bekendt ikke endnu hos os. Jeg synes egentlig at LE bruger ham rigtigt i vores lidt mere direkte måde at spille fodbold på i forhold til tidligere tider. Vi har jo set før at hvis Messi bliver skadet, så performer Neymar rigtig, rigtig godt.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Neymars forlængelse til 2021 annonceret af klubben. Underskrives fredag. Det lyder vel meget fint.
qepd

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af kklaus »

354 - Neymar has won 354 fouls since Luis Suarez' debut with Barca, at least 104 more than any other La Liga player (all comps).
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Håber vores mand lærer at styre sig, og i højere grad at holde sine frustrationer i munden og på bolden. Det ville være tåbeligt at få en karantæne på grund af sådan noget, på trods af de vanvittigt mange (tåbelige) frispark modspiller begår på ham i hver kamp. Især med den lille hetz der er kørende for tiden.



Der er jo kun en spiller, der må gøre sådan noget, ustraffet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Det er meget sigende for Neymars opførsel, at han falder på røven over det lille skub han får tilbage. Man er fandme et skvat, hvis man skubber nogen i ryggen ned ad en trappe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ikke godt det der. Det virker til at han er ved at få nok hvilket er forståeligt. Han skal dog holde sig LANGT fra sådan noget fis. Det er klamt og hører ingen steder hjemme.

Nu håber jeg så bare at dommerne får taget sig sammen og begynder at beskytte ham en smule. Det er helt vildt så mange spark han får i løbet af en kamp. Og det er næsten vildere at de oftest bliver overset. Hvis der ikke bliver sat en stopper for det så frygter jeg at han laver noget virkelig lort som kan give en lang karantæne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det er ikke godt det der. Det virker til at han er ved at få nok hvilket er forståeligt. Han skal dog holde sig LANGT fra sådan noget fis. Det er klamt og hører ingen steder hjemme.

Nu håber jeg så bare at dommerne får taget sig sammen og begynder at beskytte ham en smule. Det er helt vildt så mange spark han får i løbet af en kamp. Og det er næsten vildere at de oftest bliver overset. Hvis der ikke bliver sat en stopper for det så frygter jeg at han laver noget virkelig lort som kan give en lang karantæne.
Du har sandsynligvis ret i, at det er frustrationer fra Neymars side. Det hjælper dog ikke noget, når hammeren en dag falder. Og dommen over Neymar kan blive hård (både i karantæne og image), hvis han ikke stopper den her adfærd.

Han skal bare lære af Messi. Han tager de her små svinestreger med et overlegent smil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er det frustrationer. Neymar er allerede nu den spillet der bliver begået flest frispark imod i la liga. Og det er så uden alle de små spark osv han får som ikke bliver dømt. Det må være voldsomt irriterende at gå på banen og bare vide at man bliver sparket ned igen og igen. Derfor er det også vigtigt at dommerne kommer ind i kampen og straffe det når det sker. Så vil vi sikkert også se en lidt mere rolig ney.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Selvfølgelig er det frustrationer. Neymar er allerede nu den spillet der bliver begået flest frispark imod i la liga. Og det er så uden alle de små spark osv han får som ikke bliver dømt. Det må være voldsomt irriterende at gå på banen og bare vide at man bliver sparket ned igen og igen. Derfor er det også vigtigt at dommerne kommer ind i kampen og straffe det når det sker. Så vil vi sikkert også se en lidt mere rolig ney.
Hvis det ikke gik Neymar på, så ville han måske opleve færre frispark begået imod sig. Modstanderen har vel opdaget, at de mange frispark går ud over hans spil, da han bliver frustreret. Derfor bliver det naturligvis en del af gameplanen fra deres side.

I mine øjne er det her Neymars egen fejl. Messi er en langt farligere spiller med bolden, men modstanderen ved, at frispark ikke påvirker ham på samme måde. Han bliver bare ved i samme stil, hvorfor modstanderen må finde på andre måder at stoppe ham på.

Derudover trækker jeg lidt på smilebåndet over de her to sætninger fra samme indlæg:
"Neymar er allerede nu den spillet der bliver begået flest frispark imod i la liga."
"Derfor er det også vigtigt at dommerne kommer ind i kampen og straffe det når det sker."


Det er lidt selvmodsigende, selvom begge som sådan godt kan være sande :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det er altid en strålende ide at tage det hele med:
Og det er så uden alle de små spark osv han får som ikke bliver dømt.
Omkring det andet du skriver så ved jeg ikke om de gør det fordi det går ham på eller fordi de ikke kan stoppe ham på andre måder. Men han er en ung spiller og han skal nok vokse med opgaven og lære lidt af Messi. Jeg synes dog allerede at ney bare fortsætter. Det virker ikke til at påvirke hans præstationer men mere de der små kampe der opstår pga frisparkene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Champione »

Var der nogen af jer som så Brasilien - Argentina i nat??

Har sjældent set Neymar sprudle så meget.
Rigtige beslutninger, varieret spil og mange udfordringer i højt højt tempo.
Jeg synes ikke han folder sig ud på samme måde for os...
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster