Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hellyear

Neymar da Silva

Indlæg af Hellyear »

Neymar spiller for Santos FC i den brasilienske liga. Han er 18 år gammel nu (5/2-1992), og har stadig sin første A-landskamp til gode for Brasilien. Han er en meget teknisk begavet spiller ala Robinho og Ronaldinho, men han spiller mere som den deciderede center forward. I Brasilien er han tippet til at blive én af de bedste på den position, og med masser af interesse fra Europæiske klubber bliver han meget vel solgt allerede til sommer, muligvis.
Der er selvfølgelig det med økonomien indblandet, for jeg mener at have hørt Santos forlanger lidt over 150 mio. kr., men han ser spændende ud, og kunne måske blive et alternativ til venstrekanten i fremtiden?

KILDER:

http://en.wikipedia.org/wiki/Neymar_da_Silva

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Kan blive fugl eller fiks. Sådan er det altid med spillere, der komme fra Brasilien. Mener ikke vi bør købe ham, han er ung, stort talent, dem har vi mange af. Vi har ikke brug for endnu et talent. Så vil jeg hellere satse på Assulin.

Toure

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Toure »

Mener det ville være ufornuftigt at købe endnu et brasiliansk "kæmpetalent" (se Henrique og Keirrison). Der er ingen garanti for, at han vil præstere godt i Europa, og slet ikke for FC Barcelona. Det mest fornuftige som Neymar kan gøre, ville være at skifte til et godt hold i Portugal - hvor sproget ikke er en barriere, og hvor han kan vænne sig til den europæiske spillestil.

Men at købe ha til Barca nu? Det ville ikke være klogt.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SirJonas »

Mener heller ik at vi bør købe ham

det er ikke til at vide hvor god han bliver, og eftersom vi har prøvet at lave lignende køb tidligere uden succes, mener jeg også vi bør se mere fra ham inden han indgår i nogen som helst overvejelser. Især fordi vi allerede har mange store talenter oppe foran på banen

AI8

Re: Neymar da Silva

Indlæg af AI8 »

Spar pengene, som nævnt længere oppe skal vi jo bare kigge på Henrique og Keirrison..
Henrique havde self. succes i Leverkussen, men der er jo også et niveau eller 2 op til Barca ;-)
Keirisson havde jeg store forventninger til da han blev udlejet til Benfica, men det ved vi jo alle sammen godt at det på ingen måde var en succes, og så vidt jeg ved har hans ophold heller ikk gjort meget godt for ham i europæisk fodbold :-)
Så min konklusion er som de fleste andre at vi ikk skal have fordi manden er ved at skabe sig et navn, så hellere bruge vores egne La Masia spillere :-)

Hellyear

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Hellyear »

Jeg åbner lige dette emne igen med en nyhed om Barcas intentioner.
http://www.goal.com/en-us/news/88/spain ... mar-report

Hotnuk

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Hotnuk »

twitter.com/barcastuff skrev: President Rosell this weekend started talks on the transfer of Santos attacker Neymar (19), who already gave his ok.
With Neymar's rights being owned by Santos (60%) and an investment fund (40%), an intermediary will now start to broker a deal.
Neymar, also followed by Juventus, Inter, ManU and Madrid would cost around 30M. Loan-outs Henrique and Keirrison could be included.
Har lidt blandet følelser om en MÅSKE tilgang af Neymar.
1) Han er 19 år. Ét år yngre end Bojan, som sandsyndligvis vil blive lejet/solgt hvis Neymar skulle komme - og Neymar er altså et år yngre end Bojan, hvilket ville være flabet at købe en 19-årig spiller ind for 30M, når vi har en 20-årig som er fra egen avl og som har hele klubben bag sig og potentiale til at blive en ligeså stor stjerne.
2) Neymar er god, ingen tvivl på det, og med den flair Rosell har for Brasilien, så er det ikke helt uvirkeligt at han skulle komme. Men jeg ser bare heller Bojan blive og give ham den tro og tid han er blevet lovet. Og hvis man besluttede sig for at hente Neymar for 30 millioner, kommer han nok ikke til at sidde på bænken ligeså meget som Bojan gør i øjeblikket.

Så det jeg prøver at sige er: Bliver Neymar hentet ind, er Bojan så godt som ude. Der er i hvert fald lang vej, for at tilkæmpe sig en stamplads angrebet med konkurrenter som Villa, Neymar og Messi, hvor de to første nævnte er blevet hentet ind for en samlet værdi på over 60 millioner euro. Jeg er så heller ikke i tvivl om at Neymar sikkert kommer til at passe godt ind i spillestilen. Han er også kun 19 år, så han har masser af år endnu, og han sikkert sælges videre for mere end 30 millioner om et nogle år.

euqip

Re: Neymar da Silva

Indlæg af euqip »

Hotnuk skrev:Så det jeg prøver at sige er: Bliver Neymar hentet ind, er Bojan så godt som ude. Der er i hvert fald lang vej, for at tilkæmpe sig en stamplads angrebet med konkurrenter som Villa, Neymar og Messi, hvor de to første nævnte er blevet hentet ind for en samlet værdi på over 60 millioner euro
Ikke for at sige noget ondt om Bojan, men har han det egentlig ikke en smule nemt?
-Hele klubben tror og håber på ham
-Han får konstant chancer men griber dem ikke synderligt imponerende
-Han er klubbens "darling", så naturligvis kan han slippe afsted med mere end andre
-Fordi han scorede så mange mål i hans ungdomsrække får han langt mere goodwill end andre spillere på sådan et topplan.

På trods af alt dette, bliver Bojan ved med at få mere og mere ti til at "slå" igennem...

Der hvor Neymar kunne være interessant er at han ville virkelig være en direkte konkurrent til Bojan. Det kunne resultere i at Bojan måske leverede bedre i takt med at presset på hans skuldre øges. Det nytter jo heller ikke noget hvis Bojan i mange år kan klare sig igennem med at være darling, vi er sgu nød til at have nogle spillere der kan præstere, og med en signing af Neymar er der en god chance for at mindst 1 af dem ville træde et par skridt op...

Hotnuk

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Hotnuk »

euqip skrev:
Hotnuk skrev:Så det jeg prøver at sige er: Bliver Neymar hentet ind, er Bojan så godt som ude. Der er i hvert fald lang vej, for at tilkæmpe sig en stamplads angrebet med konkurrenter som Villa, Neymar og Messi, hvor de to første nævnte er blevet hentet ind for en samlet værdi på over 60 millioner euro
Ikke for at sige noget ondt om Bojan, men har han det egentlig ikke en smule nemt?
-Hele klubben tror og håber på ham
-Han får konstant chancer men griber dem ikke synderligt imponerende
-Han er klubbens "darling", så naturligvis kan han slippe afsted med mere end andre
-Fordi han scorede så mange mål i hans ungdomsrække får han langt mere goodwill end andre spillere på sådan et topplan.

På trods af alt dette, bliver Bojan ved med at få mere og mere ti til at "slå" igennem...

Der hvor Neymar kunne være interessant er at han ville virkelig være en direkte konkurrent til Bojan. Det kunne resultere i at Bojan måske leverede bedre i takt med at presset på hans skuldre øges. Det nytter jo heller ikke noget hvis Bojan i mange år kan klare sig igennem med at være darling, vi er sgu nød til at have nogle spillere der kan præstere, og med en signing af Neymar er der en god chance for at mindst 1 af dem ville træde et par skridt op...
Jeg har ikke noget imod Bojan, er faktisk en stor fan af ham. Håber inderligt han bliver hos os i lang tid og vi (Som Villa siger det) bliver trætte af alle de mål han kommer til at lave ;)

Men du har en god pointe med, at han burde få en konkurrent - så han måske præsteret bedre, som du selv siger det. Og hvis Neymar blev hentet ind til sommer og Bojan stadig er med til næste sæson, så kan det godt være det er en ny Bojan vi får at se.

Hotnuk

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Hotnuk »

twitter.com/barcastuff skrev:Barcelona are not interested in signing Santos attacker and Brazilian youth international Neymar (19) this summer.
Det er jeg sgu glad for at høre.
Selvom jeg et sted, godt kunne tænkte mig at se ham folde sig rigtig ud i Barcelona.

Mattieboy

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Mattieboy »

Nå, så fik jeg tjekket Neymar ordentligt ud på nettet og han er da et super-talent. Havde ikke før set hans spil mod USA og Argentina for Brasiliens A-trup, og der er der virkelig noget at komme efter. Super drive, dribler, god spilforståelse, overblik. Hvis han kunne (og nok endnu vigtigere: ville) blive Barca-skolet, så er han da en mulig top spiller i Barca. Men kun hvis han personlighedsmæssigt kan falde ind. Ikke flere kæmpe-egoer eller party-brasilianere!

Mht. til Bojan forstår jeg ikke rigtig problemet. Bojan har fået rigtig rigtig mange chancer nu, og han skal da bare tage dem. Hvis han ikke kan tåle konkurrence så lån ham ud, eller sælg ham med en tilbagekøbs-klausul.

Jeg har ikke selv særlig fidus til Bojan, så for mig intet problem, men man kan altså ikke styre sin indkøbspolitik efter at en bestemt spiller helst skal slå til og så vente på det. Det tager jo måske 3-4 år før Bojan slår igennem hvis han overhovedet gør det.

Jeg tror Neymar slår igennem inden for 2-3 år - det kunne da være lækkert nok hvis det var i Barca.

Mattieboy

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Mattieboy »

Jeg ved ikke om nogen herinde lige har set Brasilien - Skotland...

Jeg har kun en kommentar: Vi skal virkelig overveje at købe Neymar. Hvis han vil indstille sig på at arbejde for et Barca-kollektiv, så har man med Neymar den nye venstreangriber, der kan nå op på (og måske overgå) Ronaldinho. Jeg synes det er en tanke værd....

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Arh, skal vi nu ikke lige tage den med ro? Jeg har ikke set mange kampe med Neymar, men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at han skulle nå samme højder som Ronaldinho rent spillemæssigt. Det var og er Ronaldinho simpelthen for unik til. Men dermed skal det ikke være sagt at han ikke kan bruges, for han er uden tvivl spændende, men som altid er der altså en stor risiko forbundet med at købe sådan en spiller, især fordi han er brasilianer. Især de offensive typer er jo kendt for til tider at være lige lovligt flagrende både på og uden for banen, og jeg kan levende forestille mig at det kommer til at kræve mange kræfter at holde styr på knægten.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af zqa »

Hvorfor om man må spørge?

Det er synd at en lille håndfuld spillere har givet dem et så dårlig ry.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

zqa skrev:Hvorfor om man må spørge?

Det er synd at en lille håndfuld spillere har givet dem et så dårlig ry.
Enig. I øvrigt synes jeg, at det der" han bliver godt nok svær at holde styr på, han opfører sig som et barn" - er overvurderet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster