Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Champione »

Quaresma skrev: Det er i grunden meget simpelt. Jeg synes, han viste prøver på sin brilliante teknik, fremragende spilforståelse og brasilianske kreativitet. Han spillede ikke en pragtkamp, men heller ikke så dårligt, som mange andre mener.

Det skal dog siges, at jeg mest betragtede hans indsats i går som en slags appetizer på, hvad der er i vente.
Okay.. Synes han i få momenter viste glimt af kvalitet - men desuden kvalitet som Deulofeu, Sergi Roberto og andre La Masia/periferi-spillere viser..

Men synes også at han brænder/tager en mærkelig beslutning på Oscars indspilning, jeg synes han "gemmer" sig på kanterne, uden at søge ind i de farlige rum, hans førsteberøringer var ikke altid retningsbestemt, og koster jo en friløber hvor Cahill får mulighed for at løbe ham op efter en dårlig førsteberøring.
Synes hans førsteberøringer oftest stillede ham i en svagere situation, end da han modtog bolden..
Han er jo super hurtig, men han skærmer/krydser aldrig forsvarsspilleren (som Messi er genial til), som gør de laver frispark/mister et skridt..
Og man så ikke det store kreative gen hos ham igår, hverken killerpass'es eller andre genialiteter..

Og det skal lige understreges, at jeg ikke er Neymar hater, og understreger igen at det kun er en enkelt kamp jeg p.t. bedømmer udfra..
Og årsagen til min skepsis, er at han ikke er en 75 millioner-kroner signing - han koster virkelig knapper, og så skal han vel vise så meget potentiale at man tænker "ham dér, er vi bare NØD til at hente"..

Husk på at en Cavani, Falcao og Bale m.v. er etablerede spillere, MED det svære gennembrud nok koster i omegnen af samme beløb.
Ikke at jeg mener de typer passer ind i vores spillestil, og ved også at alder spiller en rolle hér... Det er bare lige så i er med i min tankegang ;-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Synes det er alt for hårdt dømme en spiller ud fra en kamp og så endda en landskamp! Ja han var ikke særlig god i første halvleg men han blev da klart bedre efter pausen? Måske viste han ikke hele sit potentiale men jeg så mange ting i hans spil som ville være godt for barca! Der er nok også mange mennesker som ikke ville kunne forstå hvorfor messi bliver regnet for verdens bedste hvis man så på nogle af hans tidligere landskampe (han er INSANE nu) og derfor skal man nok tage sådan en kamp med et gran salt... Ud over det så har jeg set alle de spillere du nævner spille ringe kampe! Cavani var feks helt vildt ringe under OL hvor neymar jo var forholdsvis vild!

Er sikker på at der er en grund til at Neymar er så eftertragtet og det vil en dårlig landskamp ikke lave om på. Det ville jo svare til at kalde walcott for verdens bedste efter den kamp han spillede i går...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Jeg er stor fan af Neymar, men jeg bliver hele tiden mindet om Robinho, når jeg ser ham. I Brasilien får han kilometer af plads til at udfolde sig på. I går så han vist, hvor hurtig man skal være i mælet, når man spiller over i Europa. Og selvom England ikke er de allerbedste til at udvikle talenter, så er de ofte gode til at skabe midterforsvarer, og her fik Neymar sit at se til.

Men i sidste ende blev Neymar fuldstændig outshinet af Jack Wilshere. Man skulle ikke tro, at Wilshere var blevet opfostret gennem engelske fodboldrækker med den teknik og fodboldforståelse, han har. Meget mere spansk end engelsk.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Synes det er alt for hårdt dømme en spiller ud fra en kamp og så endda en landskamp! Ja han var ikke særlig god i første halvleg men han blev da klart bedre efter pausen? Måske viste han ikke hele sit potentiale men jeg så mange ting i hans spil som ville være godt for barca! Der er nok også mange mennesker som ikke ville kunne forstå hvorfor messi bliver regnet for verdens bedste hvis man så på nogle af hans tidligere landskampe (han er INSANE nu) og derfor skal man nok tage sådan en kamp med et gran salt... Ud over det så har jeg set alle de spillere du nævner spille ringe kampe! Cavani var feks helt vildt ringe under OL hvor neymar jo var forholdsvis vild!

Er sikker på at der er en grund til at Neymar er så eftertragtet og det vil en dårlig landskamp ikke lave om på. Det ville jo svare til at kalde walcott for verdens bedste efter den kamp han spillede i går...
Jeg siger også tidligere i debatten, at det er minimalt hvad jeg har set til Neymar - men de gange han har stået over for kvalificeret og rutinerede forsvarsspillere, har jeg intet set til ham.
Jeg er i tvivl om hans kvaliteter i en vigtig CHL kamp mod Chelsea, med super rutinerede Ashley Cole, plus opbakning på.. Evra, Lahm, u name it...

Men jeg er med på at Neymar vil skabe plads til Messi, og omvendt + Pedro/forhåbentlig Alexis snart, som truer på højrekanten.. Men nu sammenligner man jo Neymar, med den Neymar man ser i Youtube-klippene.

Og jeg synes ikke du kan tage Cavani sammenligningen med - jeg taler ikke specifikt om en dårlig landskamp, jeg forsøger at stille spørgsmålstegn ved om Neymar bliver matchet på rette vis, så man kan kalde ham det uvurderlige talent.. Cavani har vist potentiale kontinuerligt i to år, plus han har slået sit navn fast ved at score mål mod de største italienske klubber + 3 mål i 2 kampe mod City i CHL....

Walcott - same story - leverer uge på uge i en af mest fysiske og tempo-orienteret ligaer.

Man har bare set brasilianske uslebne diamanter som ikke slår igennem i Europa, Henrique & Keirreison kender vi jo alt til, og som der også bliver nævnt, så blev Robinho nok heller aldrig det som han blev udråbt til.. Der er utallige brasilianske talenter som aldrig bliver til mere i moderne og organiseret fodbold.
Og det er dé tanker jeg har, når vi så måske snakker transfersumme på 300 +/-....

Jeg er helt med på at landholdspræsationer ikke kan måles på den enkelte spiller - Messi har jo ikke den vildeste landsholdsstatistik, meeeen er jo heldigvis ikke ensbetydende med hans klubpotentiale..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Neymar da Silva

Indlæg af Elbarca »

Man kunne godt høre kommentatorenes niveau igår. De ved alt om de engelske spillere, men ingenting om den brasilianske liga. Imponerende når man lever af at agere fodbold ekspert. Hvis de ikke kender til ligaen i brasilien, så vejer deres ord om den ikke en skyd!

Hvis brasserne er så dårligt uorganiserede og levner masser af plads til angriberne, hvorfor var det så Corinthians var det hold, der stod klart bedst på banen i vm finalen mod Chelsea? Siger ikke niveauet er ens, men det virker som om vi taler serie 5 mod superligaen.

Neymar virkede nervøs i første halvleg igår, men syntes han kom godt ind i kampen i anden og viste i glimt at han ikke er nogen random spiller. Det er naturligvis nemmest at afvise Neymar som den næste store spiller, da man så ofte har taget fejl. Personligt havde jeg ikke det samme indtryk med f.eks. Robinho, der initielt blot viste han kunne komme forbi én spiller med et flot drible trick. Så ser jeg mange flere ting i Neymar. Fart, driblinger, overblik og spilforståelse. Mangler måske en smule fysisk

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

Hvis Neymar ikke havde niveauet ville en lang række af hans medspillere - mange heraf som til daglig spiller i europa - ikke stå inde for hans kvalitetet på den måde de gør. Men at sige der ikke er et skridt fra den brasilianske liga til den spanske eller engelske er nok ikke helt sandt. Han skal nok lige vænne sig til tingene, men jeg er overbevist om at han har niveauet. Med hensyn til kampen igår, så kørte det ikke for ham. Men man kan se at Brasiliens offensive spil går igennem ham. Og selvom han havde nogle dårlige aktioner, så blev han ved med at forsøge. Nogle gange, når man skal bedømme en spillers niveau, så skal man ikke kigge på de ting der lykkes, men på de ting der ikke lykkes og hvordan de tackler det.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan ikke bruge det man ser på youtube til noget! Det kan man ikke regne med... Alle kan se godt ud! Kan huske ham kerlon der løb rundt med bolden på hovedet og gjorde alle til grin. Han var syg på youtube men nu er han væk.

Jeg siger bare at man ikke kan bedømme en spiller ud fra en eller et par kampe. Du siger jo at du ikke har set ham og derfor skriver jeg at hvis man bedømmer spillere på så lidt sete kampe så kan alle se ringe ud. Neymar har vildt snit for santos og et fornuftigt snit for Brasilien og det i en meget ung alder.

Men du siger det selv. Han er et talent! En usleben diamant! Og det er derfor ALLE vil have ham... Jeg vælger at tro på at grunden til at han bliver hypet som han gør er fordi der er noget om snakken. Kan ikke huske andre der er blevet hypet på den måde! Og kan på ingen måder genkende robinho sammenligningerne med neymar. Neymar virker meget mere komplet og ud fra hvad jeg har set så arbejder han også.

Og til sidst så glemmer de fleste at man altså ikke kan gøre det hele selv. Meget af spillet i går var lagt an på neymar og han var del af en imo skidt offensiv med en (desværre) udbrændt ronnie og en ringe fabiano. Da der kom lidt bedre spillere rundt om ham (fred og lucas) blev han også bedre. Så flere gange hvor england dækkede med 3 mand i venstre siden hvilket ikke efterlod noget plads til neymar. Hvor god ville han ikke blive når han ville have messi, pedro, iniesta, cesc, xavi rundt om ham til at tage de dybe løb og ligge de giftige afleveringer? Jeg tror at han ville blive uhyggelig!

Og jeg er ikke enig i det du siger om walcott. Han er ustoppelig når han rammer dagen men det sker imo ikke så tit. Har set mange kampe hvor han falder helt ud! Wilshere var forresten som 23 siger god i går men jeg bryder mig ikke om ham da han har en ret klam tendens til gå over stregen. Men det er bare min holdning!

Er fuldstændig enig elbarca. Man kunne godt høre hvem kommentatorene kendte i går og derfor hvem de holdte med. De var jo efter neymar fra starten og var gode til at sætte tvivl om hans kvaliteter. Jeg husker neymar fra OL hvor han imo var fuldstændig sindssyg og spillede en kanon slutrunde!

Han skal til barca og det kan kun gå for langsomt! Så skal jeg nok give en dumme bajer hvis han flopper ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Ok :roll: :roll: :roll: :roll:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Man kan ikke bruge det man ser på youtube til noget! Det kan man ikke regne med... Alle kan se godt ud! Kan huske ham kerlon der løb rundt med bolden på hovedet og gjorde alle til grin. Han var syg på youtube men nu er han væk.

Jeg siger bare at man ikke kan bedømme en spiller ud fra en eller et par kampe. Du siger jo at du ikke har set ham og derfor skriver jeg at hvis man bedømmer spillere på så lidt sete kampe så kan alle se ringe ud. Neymar har vildt snit for santos og et fornuftigt snit for Brasilien og det i en meget ung alder.

Men du siger det selv. Han er et talent! En usleben diamant! Og det er derfor ALLE vil have ham... Jeg vælger at tro på at grunden til at han bliver hypet som han gør er fordi der er noget om snakken. Kan ikke huske andre der er blevet hypet på den måde! Og kan på ingen måder genkende robinho sammenligningerne med neymar. Neymar virker meget mere komplet og ud fra hvad jeg har set så arbejder han også.

Og til sidst så glemmer de fleste at man altså ikke kan gøre det hele selv. Meget af spillet i går var lagt an på neymar og han var del af en imo skidt offensiv med en (desværre) udbrændt ronnie og en ringe fabiano. Da der kom lidt bedre spillere rundt om ham (fred og lucas) blev han også bedre. Så flere gange hvor england dækkede med 3 mand i venstre siden hvilket ikke efterlod noget plads til neymar. Hvor god ville han ikke blive når han ville have messi, pedro, iniesta, cesc, xavi rundt om ham til at tage de dybe løb og ligge de giftige afleveringer? Jeg tror at han ville blive uhyggelig!

Og jeg er ikke enig i det du siger om walcott. Han er ustoppelig når han rammer dagen men det sker imo ikke så tit. Har set mange kampe hvor han falder helt ud! Wilshere var forresten som 23 siger god i går men jeg bryder mig ikke om ham da han har en ret klam tendens til gå over stregen. Men det er bare min holdning!

Er fuldstændig enig elbarca. Man kunne godt høre hvem kommentatorene kendte i går og derfor hvem de holdte med. De var jo efter neymar fra starten og var gode til at sætte tvivl om hans kvaliteter. Jeg husker neymar fra OL hvor han imo var fuldstændig sindssyg og spillede en kanon slutrunde!

Han skal til barca og det kan kun gå for langsomt! Så skal jeg nok give en dumme bajer hvis han flopper ;-)

Jamen har også skrevet i et par tidlige indlæg, at jeg rigtig gerne vil have ham til Barca.. Synes vores spil idag bliver præget meget af en midtbanetype på venstrekanten, nu hvor Iniesta bruges der oftest...

Men nu ønskede jeg blot debat om Neymars evner, nu hvor jeg blev skuffet over ham igår.. Og det fik jeg :grin:
Man må også gå ud fra at vores + alle andre europæiske scouts, kigger på andet end youtube, før man spenderer 3-400 millioner - eller hvad han nu kommer til at koste..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20644
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1112 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona have a 10M pre-deal with Santos attacker Neymar (21) which includes the player has to pay 80M if he would join another team. [md]

BarçaDK

Re: Neymar da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Hvad? Har Neymar 80 mio. €? :eek:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Han er den syvende rigeste spiller i verden, så det er ikke usandsynligt. Men beløbet vidner nok om, hvor urealistisk et skifte til en anden klub er.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

BarçaDK

Re: Neymar da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Messi, Ronaldo, Zlatan, Rooney, Yaya, Eto'o og Beckham. Det var allerede syv, som MÅ være rigere end Neymar ;-)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Jeg tror, du undervurderer hvor stor Neymar egentlig er i Sydamerika... - Samt mængden af penge manden tjener på reklamer, sponsorater osv.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Quaresma skrev:- Samt mængden af penge manden tjener på reklamer, sponsorater osv.
og på at sælge kage

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 71 gæster