Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har lige set lidt på tallene. Det er meget overfladisk og jeg går ikke i dybden med analyser om hvorfor statsene ser ud som de gør men det kan handle om flere ting - alder, truppen, taktik osv. Jeg ser på kampene mod real, atm og Sevilla i la liga og ko-kampene i cl.

18/20
La Liga: 4 mål og 2 assists mod sevilla, 1 mål og 1 assist mod atm, intet mod real. Så 5 mål og 3 assists mod topholdene i la liga.
CL: 2 mål og 2 assists mod lyon, 2 mål mod man utd, 2 mål mod pool. Så 6 mål og 2 assists i ko-kampene.

19/20
La Liga: 1 mål mod sevilla, 2 mål og 1 assist mod atm, intet mod real. Så 3 mål og 1 assist mod topholdene i la liga.
CL: 1 mål og 1 assist mod napoli. Så 1 mål og 1 assist i ko-kampene.

20/21 (indtil videre)
La Liga: 1 mål og 1 assist mod sevilla, intet mod atm, intet mod real. Så 1 mål og 1 assist mod topholdene i la liga.
CL: 2 mål assist mod psg. Så 2 mål i ko-kampene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af FCBWAL »

Det er altså heller ikke for at afskrive hans betydning. Måske forventer jeg bare for meget efter han har leveret det utænkelige 10-12 år i træk. Det var lidt en digression, jeg ville egentlig bare argumentere for, at Neymar spillede en stor kamp mod Bayern i begge opgør, og at han havde været fed at have i Barca, på trods af alle de mindre sympatiske sider af ham.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Antimadridista »

FCBWAL skrev:
tors apr 15, 2021 8:41 am
Antimadridista skrev:
ons apr 14, 2021 3:09 pm
FCBWAL skrev:
ons apr 14, 2021 1:27 pm
Jeg synes også, Messi generelt spillede utroligt dårligt mod Real Madrid. Usynlig det meste af kampen, hvilket også blev nævnt adskillige steder i spanske medier... Men min pointe er absolut ikke, at Messi er en dårlig spiller. Beklager, hvis det kunne forstås sådan
https://www.whoscored.com/Matches/14921 ... -Barcelona

https://www.sofascore.com/da/real-madri ... na/rgbsEgb

Både whoscored og sofascore, havde højeste rating sf alle (delt med enkelte) til Messi mod Real..

Men han havde ikke en rating 1-1.5 point over alle øvrige, som i de gode gamle dage...
Ja jeg har godt set det, men jeg så også kampen, og så en spiller, der ikke skabte noget fremad, ikke pressede tilbage og brænder, når han skyder, tager de forkerte chancer osv. De her scores bygges ud fra algoritmer, fx hvor mange afleveringer du har, og her søger barca jo Messi hele tiden. De tager ikke højde for en række af de faktorer, som fodbold handler om. Hvor mange løb, laver du, uden bold? Springer du over bolden, som fx Griezmann, for at skabe et mål? Står du rigtigt på banen? Er dine skud kvalificerede? Træffer du gode beslutninger? Hvis du synes, Messi har stor succes i El Classico-kampe siden 2018, og at han generelt træder bedst ind i de allersværeste kampe de seneste år, så fair nok. Det mener jeg bare ikke har været tilfældet. I mine øjne har hans svageste punkt været de sværeste øjeblikke - udebanekampene i CL især, men også på landsholdet, hvor han mangler den store triumf, trods mange finaler, og så især lederskabet af holdet, hvor han i den grad har forsvundet når det virkelige gjaldt.

Men han er en helligdom i fortællingen om klubben, hævet over kritik de fleste steder. Det forstår jeg egentlig godt, for han er også den spiller, der har begejstret mig allermest i mit liv, og jeg synes stadig han er blandt de allerbeste i verden, og at han har været DEN bedste i 10 år. Men i mine øjne stod han i vejen for fornyelse i truppen sidste år, og hans attitude (forståeligt eller ej) i efteråret, klædte ham heller ikke. Det er vel også det, der koster nu. At han først stemplede ind for alvor i 2021.Og så savner jeg, at man kan skifte ham ud eller sætte ham ind, hvis han ikke fungerer. Præcis som med andre spillere. Ingen bør være hævet over det bedste for holdet. Det synes jeg ofte, han er.
Du kommer omkring utrolig mange ting her, som du på en eller anden måde samler sammen i den samme pose og giver en vurdering. Dertil din subjektive begejstring for Griez oveni. Det er lidt en kæmpe pærevælling,

Jeg har på intet tidspunk i mit indlæg nævnt, at jeg mener Messi har været en stor succes i classicos de sidste 6-7 kampe..?

Med Messi er Argentina nået i 3 copa America finaler og første VM finale i 25 år. Man kan så vælge at give ham skylden for nederlagene. Det syntes jeg er useriøst. Der var enormt mange tilfældigheder. Kan nævne Palacios...Higu...en skadet Aguero...ved VM.

Han har ikke været lige så målfarlig i CL som i start og midt 00’erne. Men han har både haft en anden rolle, ligesom Barcas hold generelt er blevet dårligere og er røget ud tidligere.

Hans 18-19 sæson syntes jeg nu var temmelig over godkendt. 17-18 også, bare med en træls tur til Rom, det har vi vel alle prøvet...det er jo pisse varmt...

Lederskab. En lang disk hvor folk generelt er meget fastlåste i hvad msn mener at kunne forvente. Den er også taget før herinde.

Jeg forstår godt nedturen i efteråret. Han er trods alt kun et menneske.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af FCBWAL »

Jeg synes egentlig, jeg har gjort det klart i alle mine indlæg her, at jeg er stor fan af Messi. Han manglede i el Classico (igen), og jeg skrev egentlige bare i den her tråd, fordi jeg synes Neymar netop trådte op i de to kampe mod Bayern, og at det er en som ham, vi lidt mangler. En, der er allerbedst, når det er allersværest. Det er Griezmann jo heller ikke for Barca. Min "begejstring" for Griez er nok mest et udtryk for, at jeg synes der generel har været en uretfærdig hård kritik af ham. Så det er nok mere det jeg vil udfordre.

Jeg tror ikke, jeg er så uenig med nogen af jer. En simpel Messifan, der blev imponeret over Neymar, er ærgerlig over Messi ikke lavede en kasse mod Real, men håbefuld for, at han (og Griezmann eller De jong eller Alba) laver nogle mod Atletico - både Bilbao og Madrid. Og så tror jeg stadig på mesterskabet!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Filten »

Neymar har forlænget med PSG frem til 2025.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Paulinho15 »

Filten skrev:
lør maj 08, 2021 2:41 pm
Neymar har forlænget med PSG frem til 2025.
Øv, men så stopper rygterne da i det mindste nok.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Paulinho15 »

Nu hvor vi ikke kan få Neymar, så kan vi måske gå efter hans landsmand fra Leeds, Raphinha. Han er god!
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af EasyBuddhist »

Dejligt at den snak kan forstumme, Barca skal noget andet end at gå tilbage til en fuser.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SIOUX »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 08, 2021 3:18 pm
Dejligt at den snak kan forstumme, Barca skal noget andet end at gå tilbage til en fuser.
En fuser ligefrem?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af EasyBuddhist »

SIOUX skrev:
lør maj 08, 2021 3:19 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 08, 2021 3:18 pm
Dejligt at den snak kan forstumme, Barca skal noget andet end at gå tilbage til en fuser.
En fuser ligefrem?
Måske lidt forkert ordvalg, men Ja, det vil en økonomisk fuser at hente Neymar
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af EasyBuddhist »

:wtf: :eek: :wtf: :eek: :wtf:



Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 12:29 pm
:wtf: :eek: :wtf: :eek: :wtf:



?? Det er fra en venskabskamp hvor Neymars hold havde blå trøjer, nu prøver de sociale medier at hype det som Neymars Debut for sit nye hold :D
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Antimadridista »


Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
ons okt 18, 2023 11:10 pm
https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-10-18 ... aandsskade

Hvor er det bare trist med ham :|
Det er som jeg forstår det både korsbånd OG menisk. Tænker om han overhovedet kommer tilbage igen… Korsbåndet kan fikses kunstigt men tager en evighed og er kompliceret. Menisken kan ikke fikses, men evt kan den del som er ødelagt fjernes for ikke at genere yderligere. Men dens beskyttende funktion er forsvundet i samme omfang. Lyder sgu ikke som noget en i forvejen ofte-skadet, længe nedadgående +30-årig kommer sig over.
Trist for en af nyere tids dygtigste offensivspillere i Barca. Og symbolsk måske også sidste søm i kisten, som sætter hans skifte væk fra Barca endnu mere i relief, da det i grove træk kun er gået tilbage lige siden tiden i Barcelona.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Antimadridista »

Hristo skrev:
tors okt 19, 2023 3:29 pm
Antimadridista skrev:
ons okt 18, 2023 11:10 pm
https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-10-18 ... aandsskade

Hvor er det bare trist med ham :|
Det er som jeg forstår det både korsbånd OG menisk. Tænker om han overhovedet kommer tilbage igen… Korsbåndet kan fikses kunstigt men tager en evighed og er kompliceret. Menisken kan ikke fikses, men evt kan den del som er ødelagt fjernes for ikke at genere yderligere. Men dens beskyttende funktion er forsvundet i samme omfang. Lyder sgu ikke som noget en i forvejen ofte-skadet, længe nedadgående +30-årig kommer sig over.
Trist for en af nyere tids dygtigste offensivspillere i Barca. Og symbolsk måske også sidste søm i kisten, som sætter hans skifte væk fra Barca endnu mere i relief, da det i grove træk kun er gået tilbage lige siden tiden i Barcelona.
Han har selvfølgelig haft en stor karriere, men den kunne have været langt langt større! Primært skader, men også lidt for mange forkerte valg, har fulgt ham.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster