Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Mkj 77 skrev:Ja spillerne har jo slet intet med sejrene at gøre vel? Mener du selv at nederlagene til madrid var præget af genialiteter fra bænken eller cl kampene, nej så langt er vi nok enige.
Selvfølgelig har madrid spillet som lort mange gange, uanfægtet af barcas spil eller formåen i ligaen så har de altså skuffet fælt og det er soleklart at det viser sig på slut pointene. Vil godt høre hvilke genialiteter bænken har præsteret i de store kampe? Afklapsningen af atl madrid er vidst den eneste, resten er vel egentlig, groft sagt, forventligt
På intet tidpunkt i dit tidligere indlæg nævner du konkrete kampe, men generaliserer så jeg går udfra at du mener det generelt. Til dette, se link, som beskriver nogle få kampe hvor Tito direkte havde en finger med i spillet så vi endte med en sejr.

Du nævner Atl. Madrid, jeg kan nævne Malaga ude, Betis ude, Sevilla ude... steder som er pokkers svære at spille, og imod hold som på det tidspunkt var gode.

Men ingen grund til at fucke Thiago tråden op med Tito, den kan tages i Tito tråden.
Allez...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af A$AP »

http://bbcsporf.lockerdome.com/articles/108192614
''David De Gea writes 'See you in Manchester' on Thiago Alcantara's matchball!''
:roll:

sonnybarca

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

# 23 skrev:Igen, jeg forstår ikke, at Thiago skal svines sådan til. Han er jo ikke gået ud til pressen og storsvinet Barcelona, men han har valgt at tage imod og høre efter de tilbud, han har modtaget fra store klubber. Det er da vel forståeligt at manden muligvis gerne vil spille fast, hvorfor han muligvis nok har indset, at konkurrencen er FOR stor i Barcelona. Det er da på ingen måder at stikke halen mellem benene, men måske en selvrealisering af at man i skrivende stund ikke er god nok til at slå XAviesta af, så ma nhar brug for at spille fast på ugeligt basis for at udvikle sig yderligere.

Igen, jeg forstår sgu ikke retorikken af Thiago. Det er et forståeligt handling, han pt. har i gang i. Manden er ikke 18 år, han er 22. Hans jævnaldrende konkurrenter (midtmidt, kant, angribere) rundt omkring i Europa såsom Isco, Gundogan, Wilshere, Kagawa, Lamela, Balotelli, Hazard, Oscar er mere eller mindre faste mænd på deres respektive klubber og en stor frontfigur.

Det er begrænset, hvor sundt det er at være forvist itl en bænk.
Selvom jeg er klar over, at du gerne ser Thiago i Man Utd, så er jeg aldeles enig i det du skriver. Hvis han rejser, må han tydeligvis mene at chancen for at blive bedre og en stor stjerne, ligger et andet sted end Barcelona. Men det må også være ensbetydene med at klubben har fejlet, i at overbevise ham om, at han kan opnå det samme her. Som jeg skrev tidligere er den latterligt lave klausul og de manglende startpladser i flere oplagte kampe, især i efteråret, altsammen noget der kan gøre ham usikker, i hvordan han står i forhold til holdet og fremtiden. Manden er jo et pisse stort talent og det er han da udemærket selv klar over. Han er klar til mere ansvar, det er tydeligt!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Det er en der er gået analytisk til værks, fedt link, det må jeg medgive dig.
Siger heller ikke han er blottet for talent, men påpeger blot at madrids lort influere på slutpointene. Det er jo meget simpelt at man ikke kan sige det skyldes barca alene da madrid tabte mange relativt forventlige point.

Men jo, den glider for meget over i tito tråden nu. Men det er nok på baggrund af min frustration over thiagos manglende spilletid.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Thiago er startet inde i 15 La Liga kampe denne sæson, i 12 kampe er han blevet skiftet ind, plus han har været skadet i en periode på små 2 måneder, ved ikke helt hvor mange kampe han glippede der. Udover disse 27 kampe er han også startet inde i 4 CdR kampe og blevet skiftet ind i 3.

Som fan, så mener jeg at det er utrolig meget for en ung spiller som står i skyggen af verdensstjerner. Desuden har vi haft en ustabil sæson hvor vi har haltet i perioder, og hvor man var nødsaget til at spille det det sikre, for at hive noget med hjem. Sådan ser jeg på det.

Der må være andre grunde end blot "kampe" der gør at han vil væk, for det han har opnået denne sæson, er IMO mere end acceptabelt for en spiller som ham. Vi skal også huske at i flere kampe har han været ret så ringe, for ivrig, ikke alt har været "oooh så swaag".
Allez...

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Thiago er swaag og har alle dage været det. Googler du hans navn står der mr swaag;)

I min optik er det ikke at spille på det sikre når man overbelaster stjernerne, eller bruger cesc der havde mere travlt med at proppe i hovedet end at spille bold. Thiago havde/har brug for kontinuitet. Hvis han ikke tror på tito eller hans koncept er det forståeligt han smutter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Thiago er startet inde i 15 La Liga kampe denne sæson, i 12 kampe er han blevet skiftet ind, plus han har været skadet i en periode på små 2 måneder, ved ikke helt hvor mange kampe han glippede der. Udover disse 27 kampe er han også startet inde i 4 CdR kampe og blevet skiftet ind i 3.

Som fan, så mener jeg at det er utrolig meget for en ung spiller som står i skyggen af verdensstjerner. Desuden har vi haft en ustabil sæson hvor vi har haltet i perioder, og hvor man var nødsaget til at spille det det sikre, for at hive noget med hjem. Sådan ser jeg på det.

Der må være andre grunde end blot "kampe" der gør at han vil væk, for det han har opnået denne sæson, er IMO mere end acceptabelt for en spiller som ham. Vi skal også huske at i flere kampe har han været ret så ringe, for ivrig, ikke alt har været "oooh så swaag".
Fuldstændig enig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af ladislau »

SuperPedro skrev han sad ude i 18 kampe, og han ville have nået sine 60% såfremt han havde spillet hans nuværende kvote.

Er også helt enig emo. Synes virkelig Thiago er ynkelig og pinlig. Han spiller mere end 60% af tiden, når han ikke er skadet. Det er åbenbart slet ikke nok. Selvom det er, som du siger, markant mere end hvad hans spil har berettiget til. Udover et par enkle kampe her til sidst, så har han altså absolut intet at klage over.

Man kan spørge sig selv, hvorfor hæfter klubben for Thiagos skade?

Med de tal, som bliver fremlagt, så vil jeg også gerne spørge de folk herinde, som ynder at postulere, at Thiago fik begrænset spilletid sidste år; Hvad ialverden er det baseret på?

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Parla »

Hvis hans udvikling fortsætter slår han Xavi af indenfor få sæsoner alligevel, så forstår slet ikke hvorfor han ikke er tilfreds :p

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Flax_Generous »

ladislau skrev:Med de tal, som bliver fremlagt, så vil jeg også gerne spørge de folk herinde, som ynder at postulere, at Thiago fik begrænset spilletid sidste år; Hvad ialverden er det baseret på?
Jeg gætter på, at det er baseret på det faktum, at Thiago startede inde i 20 ud af Barcas 60 kampe. Ja, han var så også skadet i yderligere 10 kampe, men det er uanset hvad et mindretal af Barcas kampe, hvor han er startet på banen - og det er naturligvis ikke de vigtigste kampe. Til sammenligning havde Thiago formentlig startet de fleste kampe i samtlige andre klubber i Europa. Måske undtagen Bayern.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
ladislau skrev:Med de tal, som bliver fremlagt, så vil jeg også gerne spørge de folk herinde, som ynder at postulere, at Thiago fik begrænset spilletid sidste år; Hvad ialverden er det baseret på?
Jeg gætter på, at det er baseret på det faktum, at Thiago startede inde i 20 ud af Barcas 60 kampe. Ja, han var så også skadet i yderligere 10 kampe, men det er uanset hvad et mindretal af Barcas kampe, hvor han er startet på banen - og det er naturligvis ikke de vigtigste kampe. Til sammenligning havde Thiago formentlig startet de fleste kampe i samtlige andre klubber i Europa. Måske undtagen Bayern.

Enig, men de andre europæiske klubber har ikke de samme midtbanespillere, som Barca har.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Flax_Generous »

Det er netop problemet for Thiago. Jeg siger dermed ikke, at Barca burde have brugt ham mere - det aner jeg intet om - men jeg er blot ret sikker på, at han ville være fast mand stort set alle andre steder.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:Det er netop problemet for Thiago. Jeg siger dermed ikke, at Barca burde have brugt ham mere - det aner jeg intet om - men jeg er blot ret sikker på, at han ville være fast mand stort set alle andre steder.

Ja, det kunne han sikkert. Jeg synes dog ikke at han er helt klar til det næste skridt, men det må tiden jo vise, hvis han vælger at skifte til Man Utd.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af ladislau »

10 missede kampe er nok lidt lavt sat. To måneder ude, hvor der både er cdr og cl. Plus han skal igang igen, men det er en detalje.

Derudover, så har han som emo beskriver spillet nogle rigtig tarvelige kampe i streg. Havde han spilet indeværende sæson i en anden top klub, så tror jeg faktisk, han meget nemt havde floppet helt og aldeles.
I Barca er han jo også blevet beskyttet i stor stil, og fået spilletid, selv når det ikke kørte.

For to-tre måneder siden havde jeg en diskussion med Visca, der mente han fik for lang snor. Så synes det der begrænset spilletid, mest er Thiagos egen undskyldning, for at tjene kassen. Samt hans præstationer i år mest vurderes udfra u-21, end hvad han reelt har tilført Camp Nou.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg vurderer ham ikke udfra u21 men fra barca. Han er upåagtet sit formdyk qua en skade, bedre end cesc, og da selvsamme blev købt, var der et kæmpe, uberettiget hype omkring ham mener jeg, som xavis arvtager. Det har indtil videre slået fejl og han udvikler sig næppe vildt meget mere. Hvilken situation efterlader det ikke en ung, ambitiøs spiller i? Han har kæmpet og vist sit værd. Men blot fordi man har været på den samme arbejdsplads i mange år, har han så ikke lov at skifte uden at blive kaldt arrogant?

Der har været gentagne muligheder for tito til at bruge ham i, men det er ikke sket.
Hvordan udvikler man sig bedst påtrods af et formdyk, via træning og kontinuitet, samt tillid. Men dette er ikke blevet opfyldt.

Dette er ikke thiagos fejl men helt og holdent ledelsens samt titos. Håbløs kontrakt og manglende kontinuitet er synderen her

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster