Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Reevenge skrev:Det er dejligt nemt for Thiago at fralægge sig ansvaret i situationen, således at både Tito og ledelsen fremstår som skurke - især når det i virkeligheden blot handler om at score kassen på et hold hvor han vil få en markant større role, hvilket man da godt kan forholde sig til.

Thiago, såfremt han ryger, vil have vist sig som den forkerte person til at erstatte Xavi, da hele forløbet godt kan betegnes som hans helt store 'lakmusprøve'. Vil han vælge pengene og den nutidige spilletid eller chancen for at være Xavis arvtager og skabe sig et navn i den klub der har formet hans fodboldforståelse og skabt rammerne for hans karriere?

"Such a waste of talent. He chose money over power. In this town, a mistake nearly everyone makes. Money is the Mc-mansion in Sarasota that starts falling apart after 10 years. Power is the old stone building that stands for centuries. I cannot respect someone who doesn't see the difference." Francis Underwood, House of Cards
Spot on! Det er så nemt at kigge på alle andre end thiago selv. Men det ændre ikke på at det er thiago der vender klubben ryggen. Rosell har skrevet en dum kontrakt, tito kunne have spillet ham lidt mere (ikke meget) men det er stadig thiago der vil væk. Han har alle muligheder for at overtage efter xavi men i stedet for at have bare lidt tålmodighed så "flygter" han til en klub hvor der er mere spilletid (og penge). Jeg har mistet utroligt meget respekt for thiago og han er på ingen måder værdig til at tage over efter xavi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Er så fucking træt af vi ikke kan holde på vores STORE talenter.. Gider seriøst snart ikke det pis mere.. Først så er man skide ligeglad med Abidal. Nu mister vi måske en af vores store talenter.. Der er ikke styr på en skid i den her klub mere.. Og de kan købe ham fri for 18 mio euro come on?! Er fandme for dårligt.. Det er skide nemt at give klubben skylden hvilket kun er delvist rigtigt Thiago har også sin del af skylden. Men i sidste ende vil jeg mene at klubben står med den største del af fejlen. 18 mio euro. Rosell og Tito pas nu forhelved jeres arbejde ordenligt!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Michman skrev:Er så fucking træt af vi ikke kan holde på vores STORE talenter.. Gider seriøst snart ikke det pis mere.. Først så er man skide ligeglad med Abidal. Nu mister vi måske en af vores store talenter.. Der er ikke styr på en skid i den her klub mere.. Og de kan købe ham fri for 18 mio euro come on?! Er fandme for dårligt.. Det er skide nemt at give klubben skylden hvilket kun er delvist rigtigt Thiago har også sin del af skylden. Men i sidste ende vil jeg mene at klubben står med den største del af fejlen. 18 mio euro. Rosell og Tito pas nu forhelved jeres arbejde ordenligt!
Problemet er ikke at vi ikke kan holde på vores talenter. Problemet er at vores talenter mener at de er for gode til at sidde på bænken. Ja kontrakten er dum og den gør det helt klart nemmere at hente thiago. Den ændre dog ikke på at thiago vil væk og det eneste vi kunne vinde i længden ved en bedre kontrakt var flere penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Fritte skrev:Piss off Thiago. Håber vi møder United i CL og han vil blive piftet af pommern til :devil:
Narh, jeg synes ikke, at nogen La Masia-dreng nogensinde skal piftes på Camp Nou. Men Xavi var som bekendt også snublende tæt på Milan i sine unge dage, og han endte alligevel med at blive, såeh...
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:Quaresma

Er fuldstændig enig i at tito skal være inde i kontrakterne og mon ikke han også er det. Jeg mener så bare ikke at de skal have indflydelse på hvem tito spiller. Det er også derfor jeg tager det andet eksempel med. Skal en træner tage stilling til spillernes kontrakter når denne sætter holdet enten fordi det kan spare klubben penge eller tjene flere penge til klubben? Det mener jeg ikke!

Du mener at thiago skulle have flere kampe! Det gjorde tito ikke... Vi ved ikke hvorfor men det kan være af sportslige grunde og flere ting. Faktum er at tito ikke spillede ham og jeg stoler på hans beslutning idet han er tættere på holdet end vi nogensinde kommer. Ud over det så har thiago misset 18 kampe pga skade. Kunne det tænkes at han var kommet op over de 60% hvis han ikke havde været skadet? Det tror jeg.

Når man ser på dine punkter så vil jeg sige:
1. Kontrakten er som du selv siges ledelsens problem. Jeg har argumenteret for hvorfor jeg godt kan forstå at tito ikke spillede thiago.
2. Jeg mener at dette argument er lidt søgt. Det har klart gjort det nemmere for thiago at komme væk men når en spiller vil væk så plejer denne også at komme det. Igen kan vi vende tilbage til kontrakten og sige at den er åndssvag idet den gør at vi kun tjener 18 mio i stedet for måske 30 hvis kontrakten var anderledes.

Jeg vil ikke komme ind på det sidste da det er en hel anden diskussion.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg er sikker på at alt det her pisser tito af. Han ser ud til at miste en spiller som kender systemet og som kan blive en kæmpe spiller for fremtiden.
Det afhænger - som jeg også forsøgte at pointere - fuldstændigt af klausul, om Tito skal tage det i betragtning. Når Thiagos frikøbsklausul afhænger af antal spillede kampe, skal han selvfølgelig tage det med i sine overvejelser.

Om Thiago havde nået 60%, såfremt han aldrig var blevet skadet, ved vi ikke. Det havde han sandsynligvis, men det er en del mere oplagt at forholde sig til det faktum, at Thiago blev skadet, og at der efterfølgende skulle tages højde for det. Der har været en del kampe i foråret, hvor det - efter min mening - har været dybt kritisabelt ikke at bruge Thiago, eftersom ligaen stort set var sikret, og mandens konkurrenter enten så slidte eller ligeglade ud.

Jeg synes nu ikke, at argumentet er specielt søgt. Det er ganske sandsynligvis, at klausulen har bidraget til hans rejselyst, eftersom den simpelgjorde hele processen. Jeg er stort set 100% sikker på, at Thiago var blevet i Barça, såfremt klausulen havde lydt på 90 mio. euro i stedet for 18.
Hele diskussionen tager jo udgangspunkt i om en træner skal tage spillernes kontrakter med i sine overvejelser når denne sætter holdet. Det mener du og det mener jeg ikke. Jeg mener at en træner skal sætte holdet for at vinde ALLE kampe. Hvis han mente at thiago ikke var god nok til at starte så er der ikke mere at snakke om imo. Men idet vi er uenige i det grundlæggende spørgsmål så er der ikke meget mere at snakke om da vi nok ikke bliver enige. Jeg føler at tito har handlet fuldstændig korrekt.
Så hvis vi følger din logik, mener du også, at hvis f.eks. Fàbregas havde en klausul i sin kontrakt, der lød på, at han skulle spille mod Mallorca på Camp Nou i løbet af sæsonen, og såfremt det ikke skete, kunne han smutte på fri transfer, skulle Tito end ikke tage det med i sine overvejelser.

Selvfølgelig skal træneren tage det med i sine overvejelser - alt andet ville være direkte retarderet. Om han så skal handle på det, er en anden sag, der afhænger af den enkelte situation.

Hvis du virkelig mener, at træneren skal sætte holdet for at vinde alle kampe, ville du vel heller ikke blive irriteret, hvis en halvskadet Messi startede på banen i en fuldstændig ubetydelig ligakamp, ville du?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

iStokholm

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af iStokholm »

Piquénbauer skrev:Vi glemmer lidt at dette kan være robertos store chance! Et salg af thiago vil åbne op for ham... Håber han kan løfte sit spil.
Hans talent er bare ikke i nærheden af Thiagos. Desværre.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Tello »

Hvis nu han bliver solgt + et salg af Villa.

Så har klubben vel cirka omkring 30 mill. euro fra de to salg.

30 mill euro + udlejning af Dølløfø i 1 sæson til dem, også snupper vi enten Reus eller Gündogan fra Dortmund, done!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:Quaresma

Er fuldstændig enig i at tito skal være inde i kontrakterne og mon ikke han også er det. Jeg mener så bare ikke at de skal have indflydelse på hvem tito spiller. Det er også derfor jeg tager det andet eksempel med. Skal en træner tage stilling til spillernes kontrakter når denne sætter holdet enten fordi det kan spare klubben penge eller tjene flere penge til klubben? Det mener jeg ikke!

Du mener at thiago skulle have flere kampe! Det gjorde tito ikke... Vi ved ikke hvorfor men det kan være af sportslige grunde og flere ting. Faktum er at tito ikke spillede ham og jeg stoler på hans beslutning idet han er tættere på holdet end vi nogensinde kommer. Ud over det så har thiago misset 18 kampe pga skade. Kunne det tænkes at han var kommet op over de 60% hvis han ikke havde været skadet? Det tror jeg.

Når man ser på dine punkter så vil jeg sige:
1. Kontrakten er som du selv siges ledelsens problem. Jeg har argumenteret for hvorfor jeg godt kan forstå at tito ikke spillede thiago.
2. Jeg mener at dette argument er lidt søgt. Det har klart gjort det nemmere for thiago at komme væk men når en spiller vil væk så plejer denne også at komme det. Igen kan vi vende tilbage til kontrakten og sige at den er åndssvag idet den gør at vi kun tjener 18 mio i stedet for måske 30 hvis kontrakten var anderledes.

Jeg vil ikke komme ind på det sidste da det er en hel anden diskussion.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg er sikker på at alt det her pisser tito af. Han ser ud til at miste en spiller som kender systemet og som kan blive en kæmpe spiller for fremtiden.
Det afhænger - som jeg også forsøgte at pointere - fuldstændigt af klausul, om Tito skal tage det i betragtning. Når Thiagos frikøbsklausul afhænger af antal spillede kampe, skal han selvfølgelig tage det med i sine overvejelser.

Om Thiago havde nået 60%, såfremt han aldrig var blevet skadet, ved vi ikke. Det havde han sandsynligvis, men det er en del mere oplagt at forholde sig til det faktum, at Thiago blev skadet, og at der efterfølgende skulle tages højde for det. Der har været en del kampe i foråret, hvor det - efter min mening - har været dybt kritisabelt ikke at bruge Thiago, eftersom ligaen stort set var sikret, og mandens konkurrenter enten så slidte eller ligeglade ud.

Jeg synes nu ikke, at argumentet er specielt søgt. Det er ganske sandsynligvis, at klausulen har bidraget til hans rejselyst, eftersom den simpelgjorde hele processen. Jeg er stort set 100% sikker på, at Thiago var blevet i Barça, såfremt klausulen havde lydt på 90 mio. euro i stedet for 18.
Hele diskussionen tager jo udgangspunkt i om en træner skal tage spillernes kontrakter med i sine overvejelser når denne sætter holdet. Det mener du og det mener jeg ikke. Jeg mener at en træner skal sætte holdet for at vinde ALLE kampe. Hvis han mente at thiago ikke var god nok til at starte så er der ikke mere at snakke om imo. Men idet vi er uenige i det grundlæggende spørgsmål så er der ikke meget mere at snakke om da vi nok ikke bliver enige. Jeg føler at tito har handlet fuldstændig korrekt.
Så hvis vi følger din logik, mener du også, at hvis f.eks. Fàbregas havde en klausul i sin kontrakt, der lød på, at han skulle spille mod Mallorca på Camp Nou i løbet af sæsonen, og såfremt det ikke skete, kunne han smutte på fri transfer, skulle Tito end ikke tage det med i sine overvejelser.

Selvfølgelig skal træneren tage det med i sine overvejelser - alt andet ville være direkte retarderet. Om han så skal handle på det, er en anden sag, der afhænger af den enkelte situation.

Hvis du virkelig mener, at træneren skal sætte holdet for at vinde alle kampe, ville du vel heller ikke blive irriteret, hvis en halvskadet Messi startede på banen i en fuldstændig ubetydelig ligakamp, ville du?
Nu er dit eksempel med cesc på ingen måder realistisk og kan derfor ikke sammenlignes med thiagos 60%. Men hvordan ved du at tito ikke har taget thiagos kontrakt med i sine overvejelser? Det er meget muligt at han har men måske lyser thiago stjerne bare ikke så lyst i barca. Manden har tidligere kommet med nogle dumme kommentarer og ydermere så har han ikke ligefrem været stærkt spillede i år. Jeg mener ikke at en træner skal tage spilleres kontrakter med i deres overvejelser når de sætter et hold. De skal sætte de bedste hold og gå efter at vinde. Det har tito gjort og jeg mener sagtens man kan forsvare at thiago ikke spillede.

Jo jeg ville blive irriteret hvis messi spillede men nu har vi så vist at vi godt kan vinde de ubetydeligt ligakampe uden ham så ingen grund til at tænke mere over det. Jeg kan som sagt sagtens forstå at en træner vil vinde hver kamp. Det er den rigtige mentalitet.

Men lad os droppe denne samtale da vi grundlæggende ser så forskelligt på alt det her at vi ikke kan blive enige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev: Fuldstændig latterligt eksempel med cesc eftersom der er en del forskel på at spille en kamp og 60% (og især når manden har været ude i 18 kampe med en skade). Jeg mener grundlæggende ikke at en træner skal gå op i de enkeltes kontrakter. Længere er den ikke. Og ja jeg mener at træneren skal gå efter at vinde alle kampe men kan ikke se hvad en halvskadet messi har med noget at gøre. Som jeg har sagt så ser vi forskelligt på det så ingen grund til at snakke om det mere.
Eksemplet er netop ikke latterligt, eftersom du har tydeliggjort, at træneren - ligegyldigt hvad - ikke skal bekymre sig om evt. spillerklausuler.

En skadet Messi har alt med det at gøre, eftersom det ville være at gamble med mandens helbred, blot for at vinde en ligegyldig kamp.

Din holdning til den professionelle håndtering af sådanne sager, fremstår gammeldags, konservativ og langt fra fleksibel som min, eftersom jeg - modsat dig - er overbevist om, at man skal forholde sig til hver enkelt sag som om... det netop er forskellige sager.

EDIT: Der er lige én enkelt sætning fra dit ændrede indlæg, jeg gerne vil besvare:

Men hvordan ved du at tito ikke har taget thiagos kontrakt med i sine overvejelser?

Nu er det ikke Tito, jeg diskuterer med, men dig. Og du påstod at træneren konsekvent ikke skulle tage klausuler med i sine overvejelser, så det er i princippet relativt uinteressant, hvorvidt Tito har gjort det eller ej.
Senest rettet af Quaresma fre jun 21, 2013 6:34 pm, rettet i alt 1 gang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

iStokholm skrev:
Piquénbauer skrev:Vi glemmer lidt at dette kan være robertos store chance! Et salg af thiago vil åbne op for ham... Håber han kan løfte sit spil.
Hans talent er bare ikke i nærheden af Thiagos. Desværre.
Hvem ved... Måske kan han udvikle sig. Nu er det heller ikke fordi thiago har været genial for barca så måske kan roberto kommer efter det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Fuldstændig latterligt eksempel med cesc eftersom der er en del forskel på at spille en kamp og 60% (og især når manden har været ude i 18 kampe med en skade). Jeg mener grundlæggende ikke at en træner skal gå op i de enkeltes kontrakter. Længere er den ikke. Og ja jeg mener at træneren skal gå efter at vinde alle kampe men kan ikke se hvad en halvskadet messi har med noget at gøre. Som jeg har sagt så ser vi forskelligt på det så ingen grund til at snakke om det mere.
Eksemplet er netop ikke latterligt, eftersom du har tydeliggjort, at træneren - ligegyldigt hvad - ikke skal bekymre sig om evt. spillerklausuler.

En skadet Messi har alt med det at gøre, eftersom det ville være at gamble med mandens helbred, blot for at vinde en ligegyldig kamp.

Din holdning til den professionelle håndtering af sådanne sager, fremstår gammeldags, konservativ og langt fra fleksibel som min, eftersom jeg - modsat dig - er overbevist om, at man skal forholde sig til hver enkelt sag som om... det netop er forskellige sager.
Lavede mit indlæg om... Så læs igen ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:EDIT: Der er lige én enkelt sætning fra dit ændrede indlæg, jeg gerne vil besvare:

Men hvordan ved du at tito ikke har taget thiagos kontrakt med i sine overvejelser?

Nu er det ikke Tito, jeg diskuterer med, men dig. Og du påstod at træneren konsekvent ikke skulle tage klausuler med i sine overvejelser, så det er i princippet relativt uinteressant, hvorvidt Tito har gjort det eller ej.
Nu er det jo tito du brokker dig over. Så det er vel forholdsvist relevant idet du brokker dig over at thiago ikke har spillet 60%? Min holdning har intet med tito at gøre da jeg ikke ved hvad han mener. Det er bare mig der forsvarer titos beslutning ud fra min holdning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:EDIT: Der er lige én enkelt sætning fra dit ændrede indlæg, jeg gerne vil besvare:

Men hvordan ved du at tito ikke har taget thiagos kontrakt med i sine overvejelser?

Nu er det ikke Tito, jeg diskuterer med, men dig. Og du påstod at træneren konsekvent ikke skulle tage klausuler med i sine overvejelser, så det er i princippet relativt uinteressant, hvorvidt Tito har gjort det eller ej.
Nu er det jo tito du brokker dig over. Så det er vel forholdsvist relevant idet du brokker dig over at thiago ikke har spillet 60%? Min holdning har intet med tito at gøre da jeg ikke ved hvad han mener. Det er bare mig der forsvarer titos beslutning ud fra min holdning.
Ja, det er Tito, jeg brokker mig over, men det er ikke Titos argumenter, jeg forholder mig til og svarer på. Get it?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:EDIT: Der er lige én enkelt sætning fra dit ændrede indlæg, jeg gerne vil besvare:

Men hvordan ved du at tito ikke har taget thiagos kontrakt med i sine overvejelser?

Nu er det ikke Tito, jeg diskuterer med, men dig. Og du påstod at træneren konsekvent ikke skulle tage klausuler med i sine overvejelser, så det er i princippet relativt uinteressant, hvorvidt Tito har gjort det eller ej.
Nu er det jo tito du brokker dig over. Så det er vel forholdsvist relevant idet du brokker dig over at thiago ikke har spillet 60%? Min holdning har intet med tito at gøre da jeg ikke ved hvad han mener. Det er bare mig der forsvarer titos beslutning ud fra min holdning.
Ja, det er Tito, jeg brokker mig over, men det er ikke Titos argumenter, jeg forholder mig til og svarer på. Get it?
Jep og nu har jeg skrevet 10 gange at vi grundlæggende er så uenige at der ikke er mere at snakke om... Get it?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Jamen, hvis du er så overbevist om, at der ikke er mere at snakke om, er det da besynderligt, at du fortsætter med at svare på mine indlæg, synes du ikke?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster