Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Thiago i en meget fordelende rolle, længere nede i banen end set i Barca. Jeg tror at Pep rammer plet med ham - han er enormt god i det opbyggende spil, samtidig med at han bibeholder sin målfarlighed.

I mine øjne er det en kæmpe forbrydelse, at vi kunne lade Thiago forlade klubben - det dummeste jeg kan mindes i mine mange år som fan! Han er tæt på uerstattelig. Sergi er meget mere offensiv, nærmest Iniesta-like i de B-kampe, jeg har set med ham. De er ikke samme type, så tror man skal passe på med at dømme Sergi på baggrund af Thiago. Xavi viser allerede tegn på svagheder, og uden Thiago har vi ganske enkelt ikke den oplagte erstatning - det kan allerede koste dyrt i den kommende sæson, er jeg bange for.
Jeg er ikke helt enig med dig. Sagde han ikke selv, at det hverken var spilletid eller andet, der gjorde at han forlod, men mere det faktum at han ville til Bayern og Pep? Det mener jeg at have læst, han sagde det vidst da han blev præsenteret.

Dernæst er jeg slet ikke enig i, at han er uerstattelig. Knægten har haft minimal indflydelse på vores hold og dets succes. Vi fik trods alt 24-25 millioner euro for ham, hvis man ønsker en afløser for Thiago, så er jeg faktisk ret sikker på, at vi kan hive en spiller ind for de penge vi fik for plus 5-6 ekstra, som vil forstærke Barca i forhold til da Thiago var her. Jeg tror ikke Gündogan er umulig at hente, her har vi med en spiller at gøre, der er længere i sin udvikling end Thiago var, er meget mere moden end Thiago i sit spil på nuværende tidpsunkt og er en spiller der vil forstærke holdet i forhold til Thiago.

Jeg er ikke så sort på det. Selvfølgelig havde jeg gerne beholdt ham, men tingene går ikke altid som det skal. Thiago ville videre, fred være med. Vi skulle bare have fået 10-12 millioner euro ekstra for ham, men det kan man ikke gøre noget ved.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Godt for thiago men det har ikke rigtig mere med os at gøre... Vi behøver jo heller ikke følge med i hvad ronnie, henry og andre meget større tidligere profiler render rundet og laver. Alt tyder på at thiago ville have en ny udfordring og det har han fået nu. Så hej hej thiago... Der er andre talenter man kan følge og fokusere på!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Der er intet som tyder på at han blev presset ud. Ergo, må det have været hans egen beslutning om at forlade klubben.
Sort/hvidt much?
Piquénbauer skrev:Godt for thiago men det har ikke rigtig mere med os at gøre... Vi behøver jo heller ikke følge med i hvad ronnie, henry og andre meget større tidligere profiler render rundet og laver. Alt tyder på at thiago ville have en ny udfordring og det har han fået nu. Så hej hej thiago... Der er andre talenter man kan følge og fokusere på!
Det dufter lidt af ærgerlighed.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:
emo skrev:Der er intet som tyder på at han blev presset ud. Ergo, må det have været hans egen beslutning om at forlade klubben.
Sort/hvidt much?
Selvf. kan og må du mene hvad du vil, og være anti-ledelse og beslutninger alt det du vil. Vi har slet ikke samme syn på situationen.

Jeg kan ikke tolke det anderledes end at Thiago selv valgte at forlade os. Hvorfor skulle nogen ønske at smide ham ud eller presse ham ud. Om grunden til hans farvel så er manglende spilletid, manglende ansvar, gået i stå, ikke gad Barca mere ville noget andet, er hvad det er.

Men for mig tyder det, at hvis ikke du vil blive og kæmpe, så gider du det ikke nok, pt.. At du vender tilbage engang, jamen velkommen, blot du vil det, og selvf. vil du det når du vælger at komme tilbage.

Situationen kan ikke sammenlignes med Pique, Cecs og Alba, de tog afsted i en langt tidligere alder, og var aldrig så tæt på holdet eller udsigt til det i nærmeste fremtid som Thiago var det.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Elbarca »

Jeg ærger mig også over at Thiago ikke havde Barca i hjertet, men det vidste vi for et stykke tid siden. Han udtalte det for nogle år siden at han sagtens kunne forestille at spille andetsteds og at Barca på den måde ikke var noget specielt for ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
emo skrev:Der er intet som tyder på at han blev presset ud. Ergo, må det have været hans egen beslutning om at forlade klubben.
Sort/hvidt much?
Piquénbauer skrev:Godt for thiago men det har ikke rigtig mere med os at gøre... Vi behøver jo heller ikke følge med i hvad ronnie, henry og andre meget større tidligere profiler render rundet og laver. Alt tyder på at thiago ville have en ny udfordring og det har han fået nu. Så hej hej thiago... Der er andre talenter man kan følge og fokusere på!
Det dufter lidt af ærgerlighed.
Selvfølgelig er jeg ærgerlig. Aldrig sjovt at miste en mand som kunne blive god for os i fremtiden. Men det er på ingen måder jordens undergang. Vi fik en god gang penge så vi køber bare en anden. Det skal nok gå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
emo skrev:Der er intet som tyder på at han blev presset ud. Ergo, må det have været hans egen beslutning om at forlade klubben.
Sort/hvidt much?
Piquénbauer skrev:Godt for thiago men det har ikke rigtig mere med os at gøre... Vi behøver jo heller ikke følge med i hvad ronnie, henry og andre meget større tidligere profiler render rundet og laver. Alt tyder på at thiago ville have en ny udfordring og det har han fået nu. Så hej hej thiago... Der er andre talenter man kan følge og fokusere på!
Det dufter lidt af ærgerlighed.
Selvfølgelig er jeg ærgerlig. Aldrig sjovt at miste en mand som kunne blive god for os i fremtiden. Men det er på ingen måder jordens undergang. Vi fik en god gang penge så vi køber bare en anden. Det skal nok gå.
Det ligemeget', fuldstændig ligegyldigt.

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
emo skrev:Der er intet som tyder på at han blev presset ud. Ergo, må det have været hans egen beslutning om at forlade klubben.
Sort/hvidt much?
Piquénbauer skrev:Godt for thiago men det har ikke rigtig mere med os at gøre... Vi behøver jo heller ikke følge med i hvad ronnie, henry og andre meget større tidligere profiler render rundet og laver. Alt tyder på at thiago ville have en ny udfordring og det har han fået nu. Så hej hej thiago... Der er andre talenter man kan følge og fokusere på!
Det dufter lidt af ærgerlighed.
Selvfølgelig er jeg ærgerlig. Aldrig sjovt at miste en mand som kunne blive god for os i fremtiden. Men det er på ingen måder jordens undergang. Vi fik en god gang penge så vi køber bare en anden. Det skal nok gå.
Det ligemeget', fuldstændig ligegyldigt.

Billede
Hahaha! Ville selv skrive det men tænkte at man snart har hørt det nok ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det har man nok, men kunne bare ikke lade være! Elsker den mand!

phpBB [video]

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Pieyanthikos »

Det er muligt, at han selv ville videre, situationen (og lønforhøjelsen) taget i betragtning - men i dét ligger det ikke implicit, at han ikke ville have fortsat i klubben, hvis det hele var endt sådan. Nogen gange får jeg det indtryk, at ledelsen gerne ville have os til at tro det, - en slags spin, hvor Thiago bliver den skyldige. Men tabet er vores, da vi kan have mistet et meget, meget stort talent, som, tror jeg, kunne være blevet en stor profil i fremtiden. Samtidig kunne klubben selv have lukket muligheden for at han forsvandt, ved blot at give ham mere spilletid. Jeg synes det er yderst pinligt.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Men Piey, hvor skulle den spilletid komme fra. En, eller to kampe til havde ikke gjort nogen forskel, er min mening. Han fik næsten maksimal udbytte af spilletid, i den periode jan var ledig. Maksimal ikke angående minutter, men antal kampe.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Men Piey, hvor skulle den spilletid komme fra. En, eller to kampe til havde ikke gjort nogen forskel, er min mening. Han fik næsten maksimal udbytte af spilletid, i den periode jan var ledig. Maksimal ikke angående minutter, men antal kampe.
Ja og han leverede ikke. Så hvorfor skulle han belønnes med endnu mere spilletid? Og i større kampe? Problemet for thiago var at han aldrig slog helt igennem. Han fik feks chancen ude mod real i den foregående men faldt igennem. Rigtig god sub men man ville ALDRIG smide xavi på bænken.

Faktum er at thiago ville væk - han er glad nu. Vi har mistet et stort talent men da denne var utilfreds var det også bedre for os at komme af med ham. Ergo farvel til thiago - goddag til roberto og andre talenter!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:Men Piey, hvor skulle den spilletid komme fra. En, eller to kampe til havde ikke gjort nogen forskel, er min mening. Han fik næsten maksimal udbytte af spilletid, i den periode jan var ledig. Maksimal ikke angående minutter, men antal kampe.
Er Jan nu ledig igen? Var han ikke kommet i skånejob oppe i kommunen?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Haha... Klaphat. Sidder til møde nu og griner. Ser dumt ud.
Senest rettet af emo man jul 22, 2013 1:20 pm, rettet i alt 1 gang.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Thiago: "Leaving the house that took you in when you were 14 is difficult... My ambition and the circumstances brought me to Munich."

Thiago: "At Barcelona I grew as a player and as a person. I want to thank everyone at the club. Barça and its people gave me everything."

Thiago: "Nobody doubts you'll win again, Tito... As we told Abi: 'Stones on your path? Keep them, one day you'll build a castle with them'."

Thiago: "Thanks to all, thanks for all these years. Thanks to those who were with me in difficult times. A grateful hug and visca al Barça!"
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 84 gæster