Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20510
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1091 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Despite leaving in 2011, Cesc has played more accurate through balls (64) than any other EPL player in the last 5 seasons [via @whoscored]

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Elbarca »

Det virker ret dumt at komme af med Cesc. Rigtigt dumt.
Han har en god alder. Det har Xavi f.eks ikke og Xavi får nok mindre og mindre spilletid. Enrique må have en plan og umiddelbart ville jeg tro Cesc er med i den.

Er der ikke altid disse rygter om Cesc?

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af maba »

Jeg synes helt klart man skal smide ham på porten for en god sum penge.

Han var god for os da vi kunne spillede bolden stille og rolig frem hver eneste gang og man ikke lagde mærke til hans manglende hurtighed. Vil langt hellere have en mere fysisk spiller end Cesc. Vi har så mange på midten der kan flytte bolden lige så godt som ham (Xavi, Ini, Rafinha, Busi, (sergi roberto, samper, d surarez)) sælg ham mens vi kan få en stor sum penge for ham.

hans rolle i angrebet ser jeg heller ikke vi får brug for mere med: Pedro, dølle, alexis, ney, messi tello.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af kklaus »

FCBarcelonaChr skrev:
Despite leaving in 2011, Cesc has played more accurate through balls (64) than any other EPL player in the last 5 seasons [via @whoscored]
Most through balls last 5 PL seasons: Cesc 64 (52 games), Silva 62 (130), Rooney 48 (150), Nasri 45 (149), Lampard 41 (145) [via #whoscored]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

kklaus skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Despite leaving in 2011, Cesc has played more accurate through balls (64) than any other EPL player in the last 5 seasons [via @whoscored]
Most through balls last 5 PL seasons: Cesc 64 (52 games), Silva 62 (130), Rooney 48 (150), Nasri 45 (149), Lampard 41 (145) [via #whoscored]
Statistikken underbygger meget min teori i mit monster-lange indlæg - Cesc er ikke en tiki-taka spiller.
Champione skrev:Cesc er ganske enkelt ramt på spillestilen.. Arsenal har formet ham til den her iscenesættende, omstillingsorienteret og afgørende midtbanespiller - hvilket ikke lyder eller er dårligt! Kun for os!

For det er en SÅ sjælden del af vores spil, og så langt fra vores DNA, at han ganske enkelt ikke får udnyttet hans kompetencer. Vores tiki-taka hæmmer ham ganske enkelt.

Arsenal vil også gerne have bolden ja - men hele spillet er bygget op om at få bolden frem på den sidste tredjedel ved erobring, altså på en eksplosiv måde - og det giver på den sidste tredjedel af banen langt mere plads til at udfolde sig, både i beslutningsprocessen, men også til bevægelse, herunder dybdeløb som var hans helt unikke force i Arsenal-tiden.
I hans 09/10 sæson lavede han et hav af mål hvor han afsluttede angrebet efter en duel i feltet, eller hvor indlægget blev slået fladt baglæns fra baglinjen.
Oftest mod et forsvar i ubalance, hvor backen var sat højt oppe – og med bevægelse i feltet af medspillere.

Altså en situation som yderst sjældent udfolder sig hos os – det er angreb mod etablerede forsvar – en anden type indlæg – oftest fra backer og tidligere, hvilket på ingen måde gavner Cesc!

Så – her tror JEG at jeg rammer hovedet på sømmet – som retfærdiggør både interessen fra England, og argumentationen for salg – Cesc evner ikke (bemærk – på SAMME måde) småspillet på samme måde som Iniesta, Xavi, Messi – hvor man med små hurtige ryk efter afleveringen holder flow og dynamik i spillet.
Det ser og virker besværligt for Cesc, der ikke er væver nok..

Cesc har ikke den her naturlige horizontale tilgang til spillet – og heller ikke den naturlige ”trekants-tanke”, og agerer man ikke instinktivt, så ser man klodset, langsom og sløv ud – hvilket alle er termer der er hældt ud af forum efter diverse kampe.

Ligeledes har Cesc det endnu sværere mod taktiske dygtigt indstillede modstandere (oftest mod stærkere modstandere i Spanien og europæisk), som lukker ham ned – og netop beskrevne manglende kvaliteter gør ham usynlig – og gør det svært for Cesc at gøre sig brugbar.

Og det har betydet udskiftninger efter 60 min., i drønvigtige kampe, hvilket også må være en skuffelse for Cesc selv.
Cesc skal helt sikkert tilbage til England – de spiller anderledes, angrebene udfolder sig helt anderledes – sådan ”perfect match” agtige klubber, er Dortmund, Arsenal, City – som har lidt af den her fodboldtankegang om hurtig iscenesættelse af angribere – mange flere dybdebolde og ikke småspil og bevægelse på samme måde som hos os – og med mere plads til dybdeløb! (se lige Cesc i en Mkhitaryan rolle, eller i en Yaya Toure rolle i City – ville virkelig gavne ham)

3 trænere har ikke kunne få ”mere end 12 mål” ud af Cesc – på et hold som laver langt over 100 mål – det er ganske enkelt signal om at manden ikke passer ordentligt ind – det er under 10% - og i den tiltænkte rolle Cesc har – er det bare for lav en procent!

Vi kan enten finde en spiller som bidrager mere til det defensive arbejde, en som skaber bedre balance og bidrager til pres og erobringer – eller vi kan snildt finde en spiller som vil komme højere op i procent på bidrag til holdets scoringer end Cesc’s små 10%.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Quaresma »

Folk må efterhånden forstå, at Cesc aldrig for alvor har kunnet være Cesc i Xavis Barça. Det er netop nu, når Xavi skal fades ud, at Cesc endelig kan (og skal) bevise sit værd. Vælger man, at bygge spillet op omkring ham, vil vi med garanti se et anderledes Barça-hold, men det er altså det, der skal til for, at han kan slå til. Han er så forskellig fra Xavi, at han aldrig rigtig har haft en chance i sidstenævntes system.

At han så alligevel har lavet assist efter assist, er bare sindssygt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

Quaresma skrev:Folk må efterhånden forstå, at Cesc aldrig for alvor har kunnet være Cesc i Xavis Barça. Det er netop nu, når Xavi skal fades ud, at Cesc endelig kan (og skal) bevise sit værd. Vælger man, at bygge spillet op omkring ham, vil vi med garanti se et anderledes Barça-hold, men det er altså det, der skal til for, at han kan slå til. Han er så forskellig fra Xavi, at han aldrig rigtig har haft en chance i sidstenævntes system.

At han så alligevel har lavet assist efter assist, er bare sindssygt.
Så du mener at spillestilen skal ændres ved at udfase Xavi, og indsætte Cesc mere og mere i hans rolle?
---------------------------------------
Barca is my religion!

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Spillestilen ændrer sig automatisk. Ingen kan det Xavi har gjort.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Quaresma »

Champione skrev:
Quaresma skrev:Folk må efterhånden forstå, at Cesc aldrig for alvor har kunnet være Cesc i Xavis Barça. Det er netop nu, når Xavi skal fades ud, at Cesc endelig kan (og skal) bevise sit værd. Vælger man, at bygge spillet op omkring ham, vil vi med garanti se et anderledes Barça-hold, men det er altså det, der skal til for, at han kan slå til. Han er så forskellig fra Xavi, at han aldrig rigtig har haft en chance i sidstenævntes system.

At han så alligevel har lavet assist efter assist, er bare sindssygt.
Så du mener at spillestilen skal ændres ved at udfase Xavi, og indsætte Cesc mere og mere i hans rolle?
Selvfølgelig. Det er den naturlige konsekvens af at spilleren som hele vores spillestil mere eller mindre har været bygget op omkring de seneste ti år, skal til at stille støvlerne på hylden.

Min pointe er blot, at det ville være latterligt at sende Cesc videre netop nu, hvor han endelig (for alvor) skal gøre sit indtog i klubben.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Quaresma »

Der er ingen tvivl om, at Xavi kan en masse, Cesc tydeligvis ikke kan - og omvendt. Nu må klubben så bestemme sig for, hvilken retning de nu vil gå i.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

Gjorde man jo også med Thiago - man mente ikke han var klar til Xavi's plads og det kostede så et farvel.. ;-)

Men det er jo det klassiske spørgsmål - Cesc kan komme til at ligne Xavi, men man skræller det bedste væk i ham.
Cesc er i min verden klart bedst når han har plads om sig - typisk i omstillingsperioder hvor han kan "slå" killeren.

Og grundet den form for fodbold vi vil - og den modstand i møder - bliver det i min verden svært at få det bedste frem i ham.
Derfor tror jeg også han forsvinder denne sommer.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Han havde passet bedre ind i Real Madrid end hos os. Jeg siger i hvert fald ellers tak til kontrafodbold, og ja tak til det vi spillede under Pep.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

Mander skrev:Han havde passet bedre ind i Real Madrid end hos os. Jeg siger i hvert fald ellers tak til kontrafodbold, og ja tak til det vi spillede under Pep.
Spot on - er helt enig.
---------------------------------------
Barca is my religion!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af klogfyr »

Cesc har aldrig rigtig fundet sin rolle på holdet. Om han nogensinde finder den ved jeg ikke. Man kan ikke betvivle han har rigtig gode stats, men det havde Zlatan også og han passede heller ikke ind. Cesc har det med at blive usynlig i store dele af kampene. Hvis vi får et godt bud på ham (min. 40 mio euro, helst 45-50), så ville jeg være åben for et salg. Det eneste problem ved et salg er, at vi så er i akut brug for en kvalitetsspiller til pladsen ved siden af Ini.

Jeg ville dog heller ikke have noget imod, at han fik en chance for at overtage efter Xavi. Vi er ikke nødsaget til at sælge ham og kan sagtens bruge ham, derfor skal buddet være stort nok. ikke den latterlige salgspolitik vi har kørt med i århundreder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Han havde passet bedre ind i Real Madrid end hos os. Jeg siger i hvert fald ellers tak til kontrafodbold, og ja tak til det vi spillede under Pep.
Men når man snakker om 'det vi spillede under Pep', er det altså ikke specielt præcist. For hvis man ser på hvordan vi spillede i de forskellige sæsoner med Pep ved roret, så var der altså forskel fra sæson til sæson - og der var rigtig stor forskel på spillet i 08-09 sæsonen og så spillet i 10-11 sæsonen. Faktisk var der stor forskel bare på 09-10 og 10-11 sæsonen.

Cesc passer sådan set fint ind hos os. Han er ikke vant til at spille kontrafodbold, faktisk tværtimod. Sådan var spillet ikke på La Masia, sådan var spillet ikke i Arsenal og sådan er spillet ikke hos os i dag. Så jeg synes det er decideret forkert at sætte lighedstegn mellem Cesc og kontrafodbold, hvilket tit har på fornemmelsen at der bliver gjort. Ja, han kommer til at se meget, meget direkte ud sammenlignet med Xavi. Men sat overfor Xavi ser Iniesta jo også forfærdeligt direkte ud - nogle gange endda decideret skødesløs. Men det er altså overhovedet ikke ensbetydende med at han ikke passer ind hos os.

Nogle gange synes jeg ærligt talt, at der bliver malet fanden på væggen i forhold til Cesc.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster