Pedro Rodríguez Ledesma

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:Prøv at kigge på hans sidste sæson for os; 50 kampe, 11 mål og 9 assists, hvilket vel er ok - bare ikke når man ser på hvordan de andre præsterer på holdet.
Det kan godt være at han optrådte i 50 kampe, men han spillede hvad der svarer til 25 hele kampe. Direkte involveret i 20 mål på 25 hele fodboldkampe. Det kan godt være at det bare er mig der er blevet skør, men det er altså meget mere end bare "ok" i mine øjne.
Ok, ved at lave den manøvre giver det naturligvis et bedre billede ifht. Pedro. Men er det ikke også en smule sigende, at han i så fald blev benyttet hovedsageligt som indskifter? Ved at lægge både assists og mål sammen under kategorien "direkte involveret", så star han bare op i mod de andre tre, der var "direkte involveret" i 50, 89 og 49 hvis jeg husker korrekt. Så kan man diskutere, mod hvem han har scoret/assisteret, men jeg går ud fra, at det vil være samme tilfælde hos de andre.

Men altså, han var klart udkonkurreret ud fra et perspektiv i mål/assists. Så han skulle jo på bænken, og det har han tydeligvis ikke været tilfreds med, og så må han jo sælges. Jeg forstår ærligt talt ikke kritikken. Ville han være en super sub? Ja, men meget tydede jo på, han ikke så sig selv i den rolle. Det kan man godt forstå, og man kan også godt forstå, at han sad på bænken. Og så kan du dertil lægge, at LE har været ret konservativ og brugt samme opstilling vanvittigt mange gange, så udsigterne var jo ikke gode.

Jeg er enig med dig - hans præstationer var ok, problemet er bare, at han er oppe imod superb konkurrence, og hans rolle ville han jo ikke acceptere, som bænkevarmer. Og med en transfersum på 20 millioner pund, så synes jeg sku den sportslige ledelse gjorde det rigtige.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Der er jo ingen der har sagt at han er på niveau med Messi, Suárez eller Neymar?

Nej, selvfølgelig var han ikke tilfreds med en bænkplads, hvor han fik 5, 10 eller 15 minutter hist og her. Men nu kunne man jo have gjort, som man gjorde i alle andre kæder end angrebet; roteret, så Pedro havde fået meget mere spilletid.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Der er jo ingen der har sagt at han er på niveau med Messi, Suárez eller Neymar?

Nej, selvfølgelig var han ikke tilfreds med en bænkplads, hvor han fik 5, 10 eller 15 minutter hist og her. Men nu kunne man jo have gjort, som man gjorde i alle andre kæder end angrebet; roteret, så Pedro havde fået meget mere spilletid.
Igen, så er vi tilbage til LE's system og måde at styre holdet på, som igen leder til konklusionen, at Pedro passede ikke ind længere. Han var ikke god nok, passede ikke rigtig ind i måden LE vil have angrebet sat op på, og Pedro så sig selv til at have en større rolle end LE så det. Ja, vi kunne ønske at LE ville rotere Pedro, men hvis LE virkelig ville have Pedro til at blive, så havde han nok gjort noget. Det gjorde han ikke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er jo ingen der har sagt at han er på niveau med Messi, Suárez eller Neymar?

Nej, selvfølgelig var han ikke tilfreds med en bænkplads, hvor han fik 5, 10 eller 15 minutter hist og her. Men nu kunne man jo have gjort, som man gjorde i alle andre kæder end angrebet; roteret, så Pedro havde fået meget mere spilletid.
Igen, så er vi tilbage til LE's system og måde at styre holdet på, som igen leder til konklusionen, at Pedro passede ikke ind længere. Han var ikke god nok, passede ikke rigtig ind i måden LE vil have angrebet sat op på, og Pedro så sig selv til at have en større rolle end LE så det. Ja, vi kunne ønske at LE ville rotere Pedro, men hvis LE virkelig ville have Pedro til at blive, så havde han nok gjort noget. Det gjorde han ikke.
Det er simpelthen mærkeligt. Hvordan kan man sige at en spiller ikke passer ind i systemet, og ikke gør det godt nok, når han er direkte involveret i 0,82 mål for hver 90 minutters fodbold han spiller? Pedro var faktisk mere målfarlig, set i forhold til den spilletid han fik, end han var i flere af sæsonerne han spillede under Pep. Og han nåede endda at afgøre en finale i den netop forgangne sæson. Jeg synes ærligt talt at det er totalt sort snak, det her med at Pedro ikke skulle kunne passe ind i vores nuværende system.

Hvis sandheden virkelig er at Lucho var ligeglad med om vi beholdte Pedro eller ej, så bekræfter det blot mine tanker om at Lucho tænker kortsigtet - og i visse tilfælde for kortsigtet - i sin fordeling af spilletid. Det betød reelt at vi kun havde tre gode spillere - Messi, Neymar og Suárez - til de tre forreste pladser i nærmest en hel sæson, med tanke på at Arda tydeligvis er indkøbt til midtbanen.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Hmm, kortsigtet? Jeg ville sige langsigtet. Pedro fungerer ikke i systemet - ok, der er du så uenig - ifht til de andre i angrebet, og vil ikke acceptere rollen, han bliver budt. Er det så kortsigtet at sælge en 28 årig spiller for 20 millioner pund, der ikke vil acceptere sin rolle? Jeg synes netop det er en kløgtig langsigtet løsning.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Ud fra de dispositioner, Luis Enrique har taget samt det forhold, at han ikke vil være i klubben i så lang tid, så mener jeg også, at Luis Enrique tænker kortsigtet. Han minder meget om Mourinho på det punkt, imo.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Kubala skrev:Ud fra de dispositioner, Luis Enrique har taget samt det forhold, at han ikke vil være i klubben i så lang tid, så mener jeg også, at Luis Enrique tænker kortsigtet. Han minder meget om Mourinho på det punkt, imo.
Enig. Men hans håndtering af Pedro er fra min vinkel den helt rigtige beslutning.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Mht. Pedro, så tror jeg ikke, at Barca køber ham tilbage, da Chelsea vil kræve mere end, hvad Barca er villige til at tilbyde. Desuden tror jeg ikke, at Luis Enrique vil have ham tilbage og er mest opsat på Nolito. Det er bare lidt ærgerligt, at Nolito er begyndt at spille godt for Spanien, da man er nødt til at betale frikøbsklausulen, hvis man skal have ham, hvilket man ikke har villet gøre tidligere.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Jesni skrev:
Kubala skrev:Ud fra de dispositioner, Luis Enrique har taget samt det forhold, at han ikke vil være i klubben i så lang tid, så mener jeg også, at Luis Enrique tænker kortsigtet. Han minder meget om Mourinho på det punkt, imo.
Enig. Men hans håndtering af Pedro er fra min vinkel den helt rigtige beslutning.
Det er jo op til den enkelte at vurdere. Jeg tror godt, at man kunne bruge Pedro, men der er Luis Enrique nødt til at være mere fleksibel, hvilket jeg ikke tror, at han vil være. Han er ligeså trofast til sin spillestil som Pep.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

I øvrigt har Chelsea fans været efter ham her i DK, men det kan jo være, at Pedro har fået snakket med Conte og han har fortalt Pedro, at han ikke ser ham i sine planer, så derfor ønsker Pedro sig tilbage til den klub, som han startede sin karriere i og havde succes i.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Kubala skrev:
Jesni skrev:
Kubala skrev:Ud fra de dispositioner, Luis Enrique har taget samt det forhold, at han ikke vil være i klubben i så lang tid, så mener jeg også, at Luis Enrique tænker kortsigtet. Han minder meget om Mourinho på det punkt, imo.
Enig. Men hans håndtering af Pedro er fra min vinkel den helt rigtige beslutning.
Det er jo op til den enkelte at vurdere. Jeg tror godt, at man kunne bruge Pedro, men der er Luis Enrique nødt til at være mere fleksibel, hvilket jeg ikke tror, at han vil være. Han er ligeså trofast til sin spillestil som Pep.
Ja, begge er trofaste over for stilen, men Pep brugte jo langt flere rotationer i systemet. LE har i mindre grad et system, og i højere grad tillid til at de tre oppe foran kan afgøre kampen selv.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Lopezzz »

I må sige hvad i vil men Pedro fortjener ikke at være her blandt Andre Spillere. Han har været i klubben i lang tid og bidraget rigtig meget og er nok den eneste spiller som konstant jagter bolden og presser modstanderne. Han skal flyttes til Legende tråden.
Vi må ikke glemme Pedrito
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af kklaus »

Pedro på tavlen i dag:
https://www.clippituser.tv/c/lwnxxl

Og den her tackling på Eriksen!
https://www.clippituser.tv/c/kqaxxq
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kvoller »

Savner ham godt nok. Han var super at have som backup og reserve!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kvoller skrev:Savner ham godt nok. Han var super at have som backup og reserve!
Savner ham godt nok ikke. Han var dog en god backup med en rigtig god indstilling og uhyre sympatisk.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster