Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Messi

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Messi »

eldurum skrev:
Messi skrev:
Flax_Generous skrev:Er jeg den eneste som synes, at det er lidt mærkeligt, at Barca-ledelsen ikke bare lader Alves få sin karantæne? Ja, det var et forkert gult kort (han skulle dog have haft et gult eller rødt for sin voldsomme tackling tidligere diskuteret), men er det så slemt, at han skal sidde over mod Sporting Gijon, der i mine øjne har et af ligaens dårligste forsvar? Nu får han bare et gult i en senere kamp og så skal han måske sidde over i en svær kamp. Well...
Bare fordi dommeren laver en fejl der hvor Alves nok skulle have haft gult (måske rødt) for den hårde tackling, giver det da ikke dommeren ret til at lave en fejl mere og give ham den senere hvor der ikke var noget. Men når det er sagt, er det jo ikke jordens undergang. Vi har jo Sanchez !!!
og det er næsten også jordens undergang, hvis han spiller den plads...
Haha, du har ret :D

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Så vidt jeg lige har forstået det, så sidder Alves over i næste uge, og udstår så sin straf.. Nogen der kan bekræfte det?
#jesuisSheep

Messi

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Messi »

Kanal 5 kommentatorene/ Morten og Peter eller hvem det nu er, sagde noget om at Alves' gule kort var blevet annuleret :?:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi skrev:Kanal 5 kommentatorene/ Morten og Peter eller hvem det nu er, sagde noget om at Alves' gule kort var blevet annuleret :?:
Hahaha! :lol:
Men, ja - det lagde jeg nemlig også mærke til. Håber på en måde det er korrekt, men omvendt er det jo helt rigtigt at han lige så godt kan tage sin karantæne mod Sporting?!?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Diabolito »

De sagde på katalansk TV i går at komiteen havde fjernet det gule kort.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Messi skrev:
Flax_Generous skrev:Er jeg den eneste som synes, at det er lidt mærkeligt, at Barca-ledelsen ikke bare lader Alves få sin karantæne? Ja, det var et forkert gult kort (han skulle dog have haft et gult eller rødt for sin voldsomme tackling tidligere diskuteret), men er det så slemt, at han skal sidde over mod Sporting Gijon, der i mine øjne har et af ligaens dårligste forsvar? Nu får han bare et gult i en senere kamp og så skal han måske sidde over i en svær kamp. Well...
Bare fordi dommeren laver en fejl der hvor Alves nok skulle have haft gult (måske rødt) for den hårde tackling, giver det da ikke dommeren ret til at lave en fejl mere og give ham den senere hvor der ikke var noget.
Hvornår har jeg sagt det? Det ville være dybt usagligt at nægte at trække det gule kort tilbage på grund af en helt anden situation på et andet tidspunkt i kampen.

Min kommentar var kun rettet mod dem som mener, at Alves har fået unfair behandling, hvis der er nogle af dem. Overordnet set har han nemlig sluppet billigt for den kamp.

Messi

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Messi »

Flax_Generous skrev:
Messi skrev:
Flax_Generous skrev:Er jeg den eneste som synes, at det er lidt mærkeligt, at Barca-ledelsen ikke bare lader Alves få sin karantæne? Ja, det var et forkert gult kort (han skulle dog have haft et gult eller rødt for sin voldsomme tackling tidligere diskuteret), men er det så slemt, at han skal sidde over mod Sporting Gijon, der i mine øjne har et af ligaens dårligste forsvar? Nu får han bare et gult i en senere kamp og så skal han måske sidde over i en svær kamp. Well...
Bare fordi dommeren laver en fejl der hvor Alves nok skulle have haft gult (måske rødt) for den hårde tackling, giver det da ikke dommeren ret til at lave en fejl mere og give ham den senere hvor der ikke var noget.
Hvornår har jeg sagt det? Det ville være dybt usagligt at nægte at trække det gule kort tilbage på grund af en helt anden situation på et andet tidspunkt i kampen.

Min kommentar var kun rettet mod dem som mener, at Alves har fået unfair behandling, hvis der er nogle af dem. Overordnet set har han nemlig sluppet billigt for den kamp.
Han har da fået onfair behandling da situationerne ikke har noget med hinanden at gøre, som du også selv nævner..
Senest rettet af Messi lør feb 07, 2009 9:56 am, rettet i alt 1 gang.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Goldenbaum »

At han får annuleret det gule kort er det dummeste træk fra barca... han kunne ligeså godt afsone og starte fra 0 gule kort.... nu kan han risikere et gult kort og misse en vigtig kamp. Vi kunne sagtens leve med det forsvar, for jeg er ret sikker på at Gijon ikke kommer i nærheden af barcas forsvar...

Toure

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Toure »

Han er til grin.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Zinker skrev:Han er til grin.
Du kan altså bare det der med at argumentere. Jeg må lige høre dig - er det bevidst at dit navne kommer så tæt på ordet sinke, som kan bedst defineres via sætningen "Dum som et bræt"? Hold dog op med at lange ud efter hver enkelt spiller! Dani Alves har tydeligvis været et af vores bedste offensive kort - her tæller jeg hverken Messi, Eto'o eller Henry med - i denne sæson. Forklar venligst hvorfor Daniel Alves da Silva er til grin, på et respektivt sprog, hvilket altså ekskluderer ord som 'til grin', 'idiot' og 'nar'!

Toure

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Toure »

Jesus Christ... har man lov til at være lidt frustreret som Barca-fan?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Diabolito »

Jeg synes det er ufatteligt umodent at begynde at svine spillerne til når man er frustreret.

Jeg tror vi alle har det sådan, men dette skal ikke sænke vores niveau til et sådan stadie. Alves har været fantastisk i år. Et par dårlige kampe (hvor han måske ikke engang rigtig kan klandres for noget direkte) og han stinker ?

Hvad i helvede er det ? Så kan man da ligeså godt bare holde sig langt væk fra foraet, dette gør absolut intet gavn for noget som helst..
El Señor de las Tartas

Toure

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Toure »

Relax... Undskyld...

Dani Alves er sgu god nok, men jeg var lidt frustreret over ham igår, da han tydeligvis ikke var fantastisk til at dække op. Men hans offensive løb er rigtig gode, bortset fra de sidste par kampe, hvor der ikke er lykkedes meget for ham.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Billede

Han slapper vitterligt aldrig af..
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

At the moment he has a contract with the club until 2012 but he admits that he would like to "hang up his boots" at Barcelona and even though "in football one does not know will happen", he wants to stay if the club and fans want him as they have done "up to now".

"For me, there is nothing better than being happy, and here I have found happiness for myself and also my family. When one is in a happy place there is no need or want to leave, therefore the rumours do not worry me," he explained.

"They are players [Andres Iniesta and Messi] who owe a lot to the club and I am of the same opinion as them; that it would be a serious mistake to leave Barcelona and move to Real Madrid," he mused.
Alves - Goal.com
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster