Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Dani Alves er for vores klub den bedste i verden - vi kan ikke få en, der passer bedre ind. Og så kan det godt være, at Sergio Ramos, Lahm, Maicon, Srna osv. er bedre individuelt(hvilket jeg har læst, at mange mener), men de vil på ingen måde kunne gøre det lige så godt som D. Alvés hos os. Den artikel som Piey linker til viser, hvor mange kvaliteter han egentligt besidder. Han er i top tre over hvilke spillere, der definerer vores spilkoncept....men han skal stadig ikke have den løn, og hvor meget er det, der er egentligt adskiller D. Alvés med Xavi/Iniesta/Villa. Kan ikke forstille mig, at det er meget.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Mander skrev:Hvorfor er det så odiøst, hvis en spiller rent faktisk skifter for pengenes skyld? Det er vel hans liv, hans karriere og hans valg, hvad der er vigtigst for ham.

Dermed ikke sagt, at jeg ville vælge at skifte, hvis jeg var Alves - jeg ville foretrække at spille på et hold, der passer perfekt til min spillestil, med bedre muligheder for at vinde trofæer end hos nogen som helst anden arbejdsgiver, end jeg ville ønske at gå højere op i løn end det, der allerede er blevet tilbudt ham. Nu må vi se tiden an - det kan jo være, at Alves får banket lidt fornuft ind i sin agent i sidste ende.
Længe siden Mander :) Måske har det noget at gøre med alle os som er så misundelige at vi ville gøre det gratis. Jeg synes det er fair at de vælger at skifte til en klub hvor der er flere udfordringer, men hvorfor ender det altid det sted som tilbder flest skillinger ?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Mander skrev:Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.
Xavi lavede 14, hvor Messi og Alves lavede 10 hver - men det er stadig meget imponerende! :D

Lionel Messi

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lionel Messi »

Mander skrev:Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.
Ja. Srna er utrolig undervurderet. Måske ikke lige så stærk offensiv, men til gengæld bedre defensivt og et langt, langt bedre sparks.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Lionel Messi skrev:
Mander skrev:Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.
Ja. Srna er utrolig undervurderet. Måske ikke lige så stærk offensiv, men til gengæld bedre defensivt og et langt, langt bedre sparks.
Hvor meget har du egentligt set til Srna? Og nu hvor Abidal er den mere defensive back, så er det måske bedst at købe en offensiv højreback. Det med sparket finder jeg ret ligegyldigt - hvor meget skyder man på mål hos os?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

Brombi skrev:
Mander skrev:Hvorfor er det så odiøst, hvis en spiller rent faktisk skifter for pengenes skyld? Det er vel hans liv, hans karriere og hans valg, hvad der er vigtigst for ham.

Dermed ikke sagt, at jeg ville vælge at skifte, hvis jeg var Alves - jeg ville foretrække at spille på et hold, der passer perfekt til min spillestil, med bedre muligheder for at vinde trofæer end hos nogen som helst anden arbejdsgiver, end jeg ville ønske at gå højere op i løn end det, der allerede er blevet tilbudt ham. Nu må vi se tiden an - det kan jo være, at Alves får banket lidt fornuft ind i sin agent i sidste ende.
Længe siden Mander :) Måske har det noget at gøre med alle os som er så misundelige at vi ville gøre det gratis. Jeg synes det er fair at de vælger at skifte til en klub hvor der er flere udfordringer, men hvorfor ender det altid det sted som tilbder flest skillinger ?
Har lige overstået et eksamenshelvede, det tager jo lidt tid at komme igennem. ;)

Jeg er absolut også misundelig, og jeg ville spille på fuldtid for Barca, hvis det eneste de tilbød mig var mad, drikke og husly. Jeg synes også, at spillerne tjener nok i løn til at jeg personligt ville vægte det sportslige højere end ekstra millioner... men jeg kan bare ikke få mig selv til at svine en spiller til, fordi han går efter checken. Det er hans liv, hans valg, og han skylder ikke klubben noget, så længe han ikke røvrender os. :)

@ Heartbreaker

Her er en statistik fra 11. april, der i hvert fald siger, at Alves ramte mindst 11 assists sidste sæson - og jeg er også ret sikker på, at han sneg sig lige forbi Xavi. Det er dog heller ikke så vigtigt; pointen er, at han ligger meget, meget højt af en (nominel) højreback at være. :)

@ Lionel Messi

Jeg undervurderer skam ikke Srna. Han har et bedre spark, og nok også bedre indlæg, men han er ikke nær så driblestærk, han er ikke lige så hurtig/udholdende, og jeg mener ikke, at han er langt bedre defensivt. Alves er faktisk ret stærk defensivt, og især er han vigtig i presspillet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Raman93 skrev:
Lionel Messi skrev:
Mander skrev:Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.
Ja. Srna er utrolig undervurderet. Måske ikke lige så stærk offensiv, men til gengæld bedre defensivt og et langt, langt bedre sparks.
Hvor meget har du egentligt set til Srna? Og nu hvor Abidal er den mere defensive back, så er det måske bedst at købe en offensiv højreback. Det med sparket finder jeg ret ligegyldigt - hvor meget skyder man på mål hos os?
At kunne sparke godt behøves nødvendigvis ikke at være mod mål, men også til at sparke præcise indlæg - hvilket nogle gange mangler hos Alves..

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Heartbreaker skrev:
Raman93 skrev:
Hvor meget har du egentligt set til Srna? Og nu hvor Abidal er den mere defensive back, så er det måske bedst at købe en offensiv højreback. Det med sparket finder jeg ret ligegyldigt - hvor meget skyder man på mål hos os?
At kunne sparke godt behøves nødvendigvis ikke at være mod mål, men også til at sparke præcise indlæg - hvilket nogle gange mangler hos Alves..
Synes nu heller ikke, at det er så væsentligt at kunne lave gode høje indlæg. For hvem har vi, der kan heade den ind? Flade, men hårde indlæg er gode at kunne slå, hvilket D.Alvés også kan. Men det er efterhånden ikke noget, der bruges så meget mere.

Lionel Messi

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lionel Messi »

Raman93 skrev:
Lionel Messi skrev:
Mander skrev:Mindst lige så god som Alves? Seriøst? Jeg er vild med Srna, men no way at han er bedre end Alves, der sidste sæson var den af vores spillere, der lavede flest assists.
Ja. Srna er utrolig undervurderet. Måske ikke lige så stærk offensiv, men til gengæld bedre defensivt og et langt, langt bedre sparks.
Hvor meget har du egentligt set til Srna? Og nu hvor Abidal er den mere defensive back, så er det måske bedst at købe en offensiv højreback. Det med sparket finder jeg ret ligegyldigt - hvor meget skyder man på mål hos os?
Jeg har fulgt Shakhtar Donetsk under hele Champions League og nogle gange i Premier League. Jeg tror heller ikke det bliver et problem, at få ham integreret i vores spillesysten, så han bliver mere offensiv. Finder du det med sparket ligegyldigt? Sært. For jeg er nemlig meget træt af de aflevering Daniel Alves laver fra kanten og ind til feltet.

Vi sælger Daniel Alves til 35 millioner og køber Srna til 15-20 millioner, så har vi lavet en god handel.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Raman93 skrev: Synes nu heller ikke, at det er så væsentligt at kunne lave gode høje indlæg. For hvem har vi, der kan heade den ind? Flade, men hårde indlæg er gode at kunne slå, hvilket D.Alvés også kan. Men det er efterhånden ikke noget, der bruges så meget mere.
Messi i CL-finalen 09 ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Srna er en rigtig god spiller, om han er bedre defensivt end Alves er, skal jeg ikke kunne se. Jeg synes ikke jeg kan se forskel, men andre kan, fred være med det. Han er dog ikke i nærheden af Alves, husk på at Alves er utrolig vigtig i genpres, og han arbejder sindssyg hårdt gennem alle 90 minutter. Jeg har set en del til Srna, og han har altså ikke det samme arbejdsmoral, ligesom jeg også kan være lidt i tvivl om hans udholdenhed. På det punkter er Alves fuldstændig unik.

Srna fylder faktisk 29 til Maj, jeg kan altså ikke se en ide i at erstatte en 27 årig back med en 29 årig. Vores spillestil kræver stort arbejde fra alle, men især højreback og jeg kan have mine tvivl omkring, hvor mange år på toppen Srna har tilbage, når han nu fylder 29 i år. Hans speed vil falde med alderen, og speed plus udholdenhed er meget vigtigt, når man spiller højreback på vores hold. Hvis vi skal hente en erstatning, så kan jeg se bedre og yngre alternativer end Srna. f.eks Wiel eller Santon.

Lionel Messi

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lionel Messi »

Visca El Barca skrev:Srna er en rigtig god spiller, om han er bedre defensivt end Alves er, skal jeg ikke kunne se. Jeg synes ikke jeg kan se forskel, men andre kan, fred være med det. Han er dog ikke i nærheden af Alves, husk på at Alves er utrolig vigtig i genpres, og han arbejder sindssyg hårdt gennem alle 90 minutter. Jeg har set en del til Srna, og han har altså ikke det samme arbejdsmoral, ligesom jeg også kan være lidt i tvivl om hans udholdenhed. På det punkter er Alves fuldstændig unik.

Srna fylder faktisk 29 til Maj, jeg kan altså ikke se en ide i at erstatte en 27 årig back med en 29 årig. Vores spillestil kræver stort arbejde fra alle, men især højreback og jeg kan have mine tvivl omkring, hvor mange år på toppen Srna har tilbage, når han nu fylder 29 i år. Hans speed vil falde med alderen, og speed plus udholdenhed er meget vigtigt, når man spiller højreback på vores hold. Hvis vi skal hente en erstatning, så kan jeg se bedre og yngre alternativer end Srna. f.eks Wiel eller Santon.
Hvis du ikke kan se forskellen på de defensive kvaliteter mellem Daniel Alves og Darijo Srna, så ved jeg da virkeligt ikke. For mig er forskellen enorm. Men, som du nævner, så er Alves' udholdenhed og genpres utrolig klasse - virkelig unikt. Men mon ikke at Guardiola kan "intregere" de egenskaber i ham?

Srna fylder 29 til maj - det er rigtigt, men Alves fylder 28 før ham, nemlig den 6. maj, så der er kun et år imellem og ikke to, som du prøver at snyde dig frem til. Srna har aldrig spillet for en topklub, så han har aldrig oplevet presset før, hvilket siger, at han kan holde længere ud end Alves.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Lionel Messi skrev:
Visca El Barca skrev:Srna er en rigtig god spiller, om han er bedre defensivt end Alves er, skal jeg ikke kunne se. Jeg synes ikke jeg kan se forskel, men andre kan, fred være med det. Han er dog ikke i nærheden af Alves, husk på at Alves er utrolig vigtig i genpres, og han arbejder sindssyg hårdt gennem alle 90 minutter. Jeg har set en del til Srna, og han har altså ikke det samme arbejdsmoral, ligesom jeg også kan være lidt i tvivl om hans udholdenhed. På det punkter er Alves fuldstændig unik.

Srna fylder faktisk 29 til Maj, jeg kan altså ikke se en ide i at erstatte en 27 årig back med en 29 årig. Vores spillestil kræver stort arbejde fra alle, men især højreback og jeg kan have mine tvivl omkring, hvor mange år på toppen Srna har tilbage, når han nu fylder 29 i år. Hans speed vil falde med alderen, og speed plus udholdenhed er meget vigtigt, når man spiller højreback på vores hold. Hvis vi skal hente en erstatning, så kan jeg se bedre og yngre alternativer end Srna. f.eks Wiel eller Santon.
Hvis du ikke kan se forskellen på de defensive kvaliteter mellem Daniel Alves og Darijo Srna, så ved jeg da virkeligt ikke. For mig er forskellen enorm. Men, som du nævner, så er Alves' udholdenhed og genpres utrolig klasse - virkelig unikt. Men mon ikke at Guardiola kan "intregere" de egenskaber i ham?

Srna fylder 29 til maj - det er rigtigt, men Alves fylder 28 før ham, nemlig den 6. maj, så der er kun et år imellem og ikke to, som du prøver at snyde dig frem til. Srna har aldrig spillet for en topklub, så han har aldrig oplevet presset før, hvilket siger, at han kan holde længere ud end Alves.
Ja det kan jeg virkelig ikke, men du må da meget gerne udpensle, på hvilke punkter, han er bedre end Alves, når det kommer til det defensive spil? Srna er tidligere højre fløj, og han er faktisk utrolig offensiv. Taktisk er han heller ikke bedre end Alves ( Alves er taktisk en meget stærk spiller og faktisk Peps forlængede arm på banen). Dani er mand mod mand rigtig god, men som sagt, i vores spil er genpresset meget vigtigt, og til det er han eminent til. Det er altså lidt svært at integrere så mange egenskaber i en 29 årig back. Spørgsmålet er, hvor lang tid det tager ham at falde til i klubben. Han har ikke ligefrem mange år tilbage på topplan.

Prøver jeg at snyde mig frem til noget? Det vidste jeg ikke. Det jeg prøver at skrive er, at det slet ikke vil give mening at hente en erstatning, som er ældre end Alves, om det er et år eller to år eller lidt ligegyldigt. Havde Alves været 25 og Srna 26, så var det ok, men nu fylder Srna 29, det er en væsentlig pointe. Hvorfor ikke købe en yngre back med talent og potentiale? Jeg kan heller ikke hvad pres har noget med en spillers hurtighed eller udholdenhed. Pres er mentalt, det har noget med psyken at gøre, hurtighed og udholdenhed ( som har meget at sige i vores spillestil) daler lidt, når man bliver ældre.

Derudover er det vel heller ikke helt uden risiko, hvis man henter en 29 årig spiller, som ikke har spillet i en større klub eller i en større liga. Kan han slå til, har han psyken, når han ikke har spillet i en større klub end Shaktar? Ikke alene skal han til en større klub, men måske verdens største klub, hvor presset er enormt og man ikke har råd til mange fejl.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jønde »

Blander mig i lige, okay....
Jeg syntes at Alves er klart bedre end Srna på alle punkter, men især i det defensive spil, så jeg forstå slet ikke den holdning Lionel Messi giver udtryk for her...
Alves er klart bedre i en mod en situationer, hans placeringsevne er unik og står nærmest ikke til samligning, et koncentrations niveau der ikke kan findes højere og en enorm speed både i fødder og ikke mindst i tanke.

Vi kan vel alle blive enige om at Alves er den klart mest offensivt spillede HB i europæisk fodbold, ik? Og med det i tankerne syntes jeg at det er sygt at ingen hold betragter vores højre side som defensiv svag (ligesom de fleste gør med Ramos i RM), jeg tror ganske enkelt ikke at han kan erstattes af nogen som helst.
Han skal selvfølgelig have kassen så han skriver under, hvis nogen har gjort sig fortjent så det sku ham.

Sagen er jo den at vi i barca har et lån system hvor spillere er placeret i en kategori alt efter hvor højt vi rangere dem. Alves skal klart op og ligge i den kategori der er lige under Messi, altså sammen med Xavi, Villa, Puyol og Iniesta hvis jeg ikke tager fejl.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster