Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke komme i tanke om en spids angriber der skaber flow? For det skal de selvfølgelig ikke og det har Suarez aldrig gjort. Problemet med Suarez er at han har det for godt. Der er ingen fight i ham længere. Hans defensive arbejde er ikke eksisterende hvorfor vi kun kan spille 442 når han er på banen med Messi. Hvis vi ikke har en lidt bag dem der lukker af så bliver vi løbet over (se anden halvdel af sæsonen hvor vi gik væk fra 442).

Men nu hvor vi snakker om flow så synes jeg det er sjovt at martial skal trækkes ind i billedet. For ham vil sgu ikke gøre det store. Vores problem er hverken Suarez eller valverde - det er spillerne. Rak, bussi, ini, pau, gomes osv er ikke ligefrem flow spillere. Stort set alle har en berøring for meget hver gang. Det er derfor vi ikke har flow og det er derfor vi skal have nye spillere ind til midten der spiller mere med hjernen.

Og til sidst. Det er ligegyldigt at martial kan spille angriber. Han er ikke god nok til det til at han ville kunne bidrage. Han ville spille kant og der er han ikke bedre end det vi har. Det ville være mange penge på en breddespiller. Penge vi kunne bruge på en starter til midten som faktisk ville hjælpe os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Lige Busquets er da fantastisk til at skabe flow. Tror ikke der findes en CDM der formår at spillere hurtigere og accelerer et spil som ham. Han er en af de få CDM der kan spille gennem kæderne og spille på førstegabga berøring hvis det er nødvendigt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Jeg kan ikke komme i tanke om en spids angriber der skaber flow? For det skal de selvfølgelig ikke og det har Suarez aldrig gjort. Problemet med Suarez er at han har det for godt. Der er ingen fight i ham længere. Hans defensive arbejde er ikke eksisterende hvorfor vi kun kan spille 442 når han er på banen med Messi. Hvis vi ikke har en lidt bag dem der lukker af så bliver vi løbet over (se anden halvdel af sæsonen hvor vi gik væk fra 442).

Men nu hvor vi snakker om flow så synes jeg det er sjovt at martial skal trækkes ind i billedet. For ham vil sgu ikke gøre det store. Vores problem er hverken Suarez eller valverde - det er spillerne. Rak, bussi, ini, pau, gomes osv er ikke ligefrem flow spillere. Stort set alle har en berøring for meget hver gang. Det er derfor vi ikke har flow og det er derfor vi skal have nye spillere ind til midten der spiller mere med hjernen.

Og til sidst. Det er ligegyldigt at martial kan spille angriber. Han er ikke god nok til det til at han ville kunne bidrage. Han ville spille kant og der er han ikke bedre end det vi har. Det ville være mange penge på en breddespiller. Penge vi kunne bruge på en starter til midten som faktisk ville hjælpe os.
Du skaber eller bevarer det flow, der skabes, hvis din angriber kan formå at have en førstegangsberøring, som ikke ryger 40 meter væk fra ham, eller at han konstant skal bruge 4 berøringer for at få bolden under kontrol. Suarez er en krig om at blive retningsbestemt, og han taber så mange bolde, fordi hans teknik især i de helt små områder er så fornærmende ringe. Så jo, hvis du har en angriber, der har et højt niveau af teknik, kan han skabe et bedre miljø for at flowet kan bevares, når voresm idtbane endelig skaber et flow.

Bare se hvordan Lewandowski, Aguero, Kane og andre teknisk begavede angribere er dygtige til at bevare tempoet og flowet, fordi de har en god førstegangsberøring.

Martial vil ikke spille kant. Han vil spille angriber. Det har han selv flere gange sagt, og det er også en af grundene til, at han angiveligt vil væk fra United foruden Mourinho og hans manglende støtte og tro i ham.

Men jeg er med, at midtbanen skal forstærkes, for det er et svagt område nu med Don Andres' afgang, men vi skal aldrig ikke være blinde for offensiven, fordi vi så jo, hvor sløjt, det stod til, da vi stort set kun havde Suarez og Messi til at stå for det det første halve år.

Vi har brug for variation, men i min optik synes jeg også, at vi har brug for nyt blod. Suarez er jo også ringe for Uruguay rent fodboldmæssigt, så jeg tvivler lige pludselig på, at hvis han fik direkte konkurrence, at han lige pludselig kan findeu d af at tæmme en bold. Han fylder 31 år, han ligner ofte en mand, der er en snickersbar for at vende tilbage som Higuain rent kropsmæssigt. Vi bør smede jernet, mens det er varmt og se efter nye angrebsalternativer for at fornye os selv.

Martial er jo ikke min første prioritet, men han bør i min optik i den grad være en spiller, vi bør overveje. Især fordi han nok kan erhverves en del billigere end den pris, United kunne forlange for ham, hvis han var tilfreds i United, men det er han jf. hans agent på ingen måder.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af TheFynbo »

Et rigtigt spændende og afgørende transfervindue Barca går ind til. Selvom det er svært at være optimistisk forud for de kommende handler qua ledelsens kvaliteter, så er der nogle spændende spillere på markedet.

Målmandsposten burde der ikke ændres ved, såfremt vi ikke modtager nogle latterlige bud på Cillesen.
På backpladserne ser jeg heller ikke nogle umiddelbare ændringer. Roberto er stabil og dygtig, omend jeg foretrækker ham på midten. Alba og Digne er også en god kombination.
I midterforsvaret er det vigtigt at tilføre noget bredde, her nævner mange Lenglet, og det vil jeg ikke opponere imod. En god boldspillende forsvarer.

På midten ser jeg derimod grund til at foretage sig noget. I skrivende stund ser jeg kun Rakitic og Busquets blive fremadrettet(forhåbentligt også Alena), eftersom jeg betragter Denis og Coutinho som mere offensivt orienteret spillere. Det efterlader så rum til at hente nye spillere ind. Thiago, som tilsynladende er på markedet, ville være en ideal signing.
Derudover har jeg et ekstremt godt øje til Nicolo Barella fra Cagliari. En ung spiller som jeg mener kan blive en af de mest boldspillende bølgebrydere i Europa. KØB.
Alternativt vil jeg kigge på Pjanic og Ruiz.

I angrebet så jeg gerne en større forvandlig. Især Suarez håber jeg bliver gradvist mere og mere udfaset i startopstillingen. Men dette synes stærkt urealistisk, med tanke på hans høje antal scoringer, hans løn og hans forhold til Messi. Derfor ser jeg kun en styrkelse af kanternes bredde, da Paco er en rigelig kompent backup, han skal blot spilles noget oftere. Selvom vi allerede har Dembele som er i besiddelse af et markant anderledes skillset, så er Federico Chiesa mere end velkommen. En hurtig kant, med snuhed og god på aftrækkeren.

Så udover midten, så er det mest kun brug for små justeringer af truppen.

IND: Lenglet, Thiago, Barella, Chiesa
UD: Paulinho, Gomes, Vidal

Ikke at jeg absolut ser Gomes ude, da han rent faktisk hævede niveauet i flere periode i denne sæson. Men løbet for at han får succes i denne klub er bare kørt. Han er blevet det ydre symbol på den dårlige transferpolitik klubben har ført de sidste par år.

Mats
Roberto-Pique-Umtiti-Alba
Busquets
Rakitic-Thiago
Messi-Suarez-Coutinho
Uds: Denis, Alena, Barella, Chiesa, Dembele, Paco, Digne, Semedo osv.

I min verden skal der ikke den store ændring til ift spillermaterialet. De vigtigste ændringer bør komme på taktikbordet.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du skaber eller bevarer det flow, der skabes, hvis din angriber kan formå at have en førstegangsberøring, som ikke ryger 40 meter væk fra ham, eller at han konstant skal bruge 4 berøringer for at få bolden under kontrol. Suarez er en krig om at blive retningsbestemt, og han taber så mange bolde, fordi hans teknik især i de helt små områder er så fornærmende ringe. Så jo, hvis du har en angriber, der har et højt niveau af teknik, kan han skabe et bedre miljø for at flowet kan bevares, når voresm idtbane endelig skaber et flow.

Bare se hvordan Lewandowski, Aguero, Kane og andre teknisk begavede angribere er dygtige til at bevare tempoet og flowet, fordi d
e har en god førstegangsberøring.
Du får det til at lyde som om det er noget nyt? Sådan har det altid været med ham. Han er ekstremt ivrig offensivt hvilket altid har resulteret i boldtab og dumme beslutninger. Det er en del af hans spil og noget af det der gjorde ham bedre end alle de spillere du nævner.

Det og så han arbejdsindsats som er problemet nu. Suarez kan smide 50 bolde væk hvis han bare forsøger at vinde dem igen så vi kan fortsætte presset/angrebet. Men det gør han ikke. Det er det holdet lider under. Ikke at han tager nogle dumme beslutninger med bolden som han har gjort i samtlige sæsoner hos os.
Martial vil ikke spille kant. Han vil spille angriber. Det har han selv flere gange sagt, og det er også en af grundene til, at han angiveligt vil væk fra United foruden Mourinho og hans manglende støtte og tro i ham.
Jamen så skal han da slet ikke til os.
Men jeg er med, at midtbanen skal forstærkes, for det er et svagt område nu med Don Andres' afgang, men vi skal aldrig ikke være blinde for offensiven, fordi vi så jo, hvor sløjt, det stod til, da vi stort set kun havde Suarez og Messi til at stå for det det første halve år.
Vi købte cou og dembele? Så vi var da overhovedet ikke blinde for offensiven. Det har vi ikke været længe. Vi har derimod ikke tænkt nok på midten hvor vi ikke har købt en etableret spiller siden rak.
Vi har brug for variation, men i min optik synes jeg også, at vi har brug for nyt blod. Suarez er jo også ringe for Uruguay rent fodboldmæssigt, så jeg tvivler lige pludselig på, at hvis han fik direkte konkurrence, at han lige pludselig kan findeu d af at tæmme en bold. Han fylder 31 år, han ligner ofte en mand, der er en snickersbar for at vende tilbage som Higuain rent kropsmæssigt. Vi bør smede jernet, mens det er varmt og se efter nye angrebsalternativer for at fornye os selv.
Altså hvis det stod til mig så spillede vi Messi centralt og så cou og dembele på kanterne. Suarez kunne enten affinde sig med en rolle som sub eller blive solgt. Så det er jeg enig i. Men jeg synes stadig ikke at Martial giver mening. Suarez ville blive sendt videre så Messi kunne gå centralt. Og hvis man virkelig ville have en ny angriber så skulle det være en der har bevist noget. Det mener jeg ikke Martial har.
Martial er jo ikke min første prioritet, men han bør i min optik i den grad være en spiller, vi bør overveje. Især fordi han nok kan erhverves en del billigere end den pris, United kunne forlange for ham, hvis han var tilfreds i United, men det er han jf. hans agent på ingen måder.
Han vil stadig være dyr. 60-80 mio er stadig mange penge. Især fordi vi har brug for meget andet før han bliver relevant.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Blau@

Det er meget fint at du forsøger at gøre det til et spørgsmål om mærkater.
De 2 unge brassere har kostet ca 750-800 mill dkr til sammen. Selv Real smider altså ikke sådanne beløb lemfældigt ud, flere gange om måneden, efter tilfældige talenter.

Ift Theo og dani C, så er smenligningen med Isco, at de var talentfulde unge spillere, som givetvis vil være flere år om at etablere sig hos Real, på trods af deres talent. Blev Dani ikke også kåret til u21 em's bedste spiller!?

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Synes ikke rigtigt folk nævner José Arnaiz, er han ikke god nok længere eller hvad? Synes ellers han virkede spænende du minutter han har fået på første holdet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:Det er meget fint at du forsøger at gøre det til et spørgsmål om mærkater.
De 2 unge brassere har kostet ca 750-800 mill dkr til sammen. Selv Real smider altså ikke sådanne beløb lemfældigt ud, flere gange om måneden, efter tilfældige talenter.
Det er et spørgsmål om mærkater, når du fremhæver Rodrygo og Vinicius som potentielt "ny Neymar." Det er ligegyldigt, hvor meget de har kostet. Det er to 17-årige spillere, der sammenlagt ikke engang har 50 seniorkampe på CV'et. Det kan ligeså vel ende ud i én Robinho og én Keirrison, som det kan endnu ud i én Neymar og én Alexandre Pato.
Antimadridista skrev:Ift Theo og dani C, så er smenligningen med Isco, at de var talentfulde unge spillere, som givetvis vil være flere år om at etablere sig hos Real, på trods af deres talent. Blev Dani ikke også kåret til u21 em's bedste spiller!?
Sammenligningen er dog ikke desto mindre stadig dårlig, da Isco havde vist meget mere, da Real Madrid hentede ham, end både Ceballos og Theo har vist. Jo, Ceballos blev kåret til bedste spiller ved U21 EM sidste år. Det gjorde Marcus Berg i øvrigt også engang. Og Royston Drenthe. U21, U19, U17 fodbold kan nogle gange bruges til noget. Rigtig ofte kan det ikke bruges til noget.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Blau@

Ift brasserne. Det er jo ikke ligegyldigt hvad de har kostet, men her er vi bare slet ikke enige. Det gider jeg ikke bruge mere tid på.

Theo og Dani. Min pointe er, at et år eller 2 som marginal spiller hos real, ikke betyder at de ikke kan slå igennem. Som Isco.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Piqué: "I told the club Griezmann was staying and Bartomeu called me pissed off"
https://en.as.com/en/2018/06/15/footbal ... 83941.html

Pique omkring hele Griezmann sagaen.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Hahahaha! Guld!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Transferrygter

Indlæg af Champione »

Nævner lige - hvorfor er vi IKKE efter Lucas Torreira i Sampdoria?
Har en klausul på mellem 20-25 mio euro - naturlig og stærk defensiv midt, med fremtiden foran sig.
Super supplement til Busquets, som vi ikke har haft et naturligt alternativ til længe.

Arsenal menes at være meget interesseret efter en stærk sæson i serie a.
Ligner en skarp pris i det her marked.

Skru ned for lyden [emoji51]

---------------------------------------
Barca is my religion!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Champione skrev:Nævner lige - hvorfor er vi IKKE efter Lucas Torreira i Sampdoria?
Har en klausul på mellem 20-25 mio euro - naturlig og stærk defensiv midt, med fremtiden foran sig.
Super supplement til Busquets, som vi ikke har haft et naturligt alternativ til længe.

Arsenal menes at være meget interesseret efter en stærk sæson i serie a.
Ligner en skarp pris i det her marked.

Skru ned for lyden [emoji51]

Fordi Valverdes våde drøm er Fellaini.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af B-Freak »

After Griezmann's refusal Barcelona have enquired about Thiago Alcántara. Bayern are willing to sell the midfielder. It would only be a matter of reaching an agreement for the fee. [marca]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:
Champione skrev:Nævner lige - hvorfor er vi IKKE efter Lucas Torreira i Sampdoria?
Har en klausul på mellem 20-25 mio euro - naturlig og stærk defensiv midt, med fremtiden foran sig.
Super supplement til Busquets, som vi ikke har haft et naturligt alternativ til længe.

Arsenal menes at være meget interesseret efter en stærk sæson i serie a.
Ligner en skarp pris i det her marked.

Skru ned for lyden [emoji51]

Fordi Valverdes våde drøm er Fellaini.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Der vil være massiv aften wank på kontoret hos Segura og Valverde, hvis Fellaini kom.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster