Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor stort et talent han er... Han skal skride med det der. Den type spillere skaber ikke andet end ballade.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Nyhuus skrev:
tors jul 22, 2021 8:47 pm
Moriba is upset that he is left out of pre-season due to not renewing. Manchester City and Chelsea have shown interest, with salaries of €6m per season. This would double his current salary at Barça. [@sport]
Skulle til at brokke mig over manglen på lønloft igen. Men det ville jo ikke engang løse det her. For vildt, at man kan være så fokuseret på penge i så ung en alder. Især i hans tilfælde, hvor han allerede tjener kassen, alder og antal optrædener for førsteholdet taget i betragtning.
Ja, det er pisse irriterende, men han skal sgu ikke have 6 mio euro om året! Det halve er også for meget, i forhold til det han har vist, men det er han åbenbart blevet tilbudt. Det vil selvfølgelig være ærgerligt at sælge ham, men det kan blive enden på det.

Til gengæld er en vigtigere underskrift kommet i hus.
Alejandro Balde made his Barcelona debut in a friendly against Nastic on Wednesday and then on Thursday put pen to paper on a new contract with the Catalan giants. The left-back has signed on until 2024 with a release clause of 500 million euros.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors jul 22, 2021 1:52 pm
Enig. Bayern har, som psg, en enorm fordel i forhold til andre europæiske storklubber. De ved de vinder ligaen selvom de går 25% ned i niveau og det giver dem en ro som klubber fra især Spanien og England ikke har. Og så kan de røve deres nationale rivaler for profiler når det passer dem.
BM har rigtigt nok ikke super meget konkurrence i egen liga, men det er altså i høj grad pga. at de har forvaltet deres egen butik enormt kompetent de sidste ca. 20 år. BM har været fast inventar i den absolutte top af Europa i så længe, som jeg kan huske - på trods af lønloft og mere attraktive ligaer andetsteds. MAO de formår at holde fast i deres bedste spillere og konkurrere med de øvrige europæiske topklubber om talent og titler på trods af en ret stringent lønstruktur + insisteren på relativt lave transferbeløb.

Parallelt har man i Barca slået bunden ud af kassekreditten... BM kunne/burde være et forbillede for alle større europæiske klubber uden en uudtømmelig pengetank! De har dog fra mit perspektiv en træls arrogant aura omkring klubben, hvorfor jeg overordnet set ikke finder den tiltalende. Men en fodboldklub kan de drive på kompetent vis.

Barcelona og RM har i en lang årrække kunne fiske de bedste spillere i den spanske liga. De to klubber har bare ikke været ret gode til at udnytte den position. Og BM kan naturligvis ikke røve profilerne i bundesligaen, når det passer dem - det tangerer vrøvl!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Neither the first team, nor Barça B nor any youth team. Ilaix Moriba will not play until he renews his contract. [Mundo Deportivo]
Ikke så meget fis. Skriv under eller smut.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
fre jul 23, 2021 6:59 pm
Neither the first team, nor Barça B nor any youth team. Ilaix Moriba will not play until he renews his contract. [Mundo Deportivo]
Ikke så meget fis. Skriv under eller smut.
Det viser også at klubben regner med at han kan blive til noget. Havde det været et hvilket som helst almindeligt talent ville klubben ikke agerer på den måde. Håber han skriver under, dog vidner det om en spiller som jagter pengene. Hvis han allerede nu fucker med kontrakt situationer, så tør jeg ikke tænke på hvordan han ville være som etableret stjerne. Jeg har tidligere sammenlignet hans spil på banen med Pogba, men selv spillet udenfor banen minder om Pogba.

Fuck de her agenter og deres jagt efter penge. De ødelægger utrolige talenter.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har efterhånden mistet troen på at vi kommer af med Pjanic, Cou og umtiti. Det ender med at griez ryger til atm mens vi får saul. Og så betaler vi noget af griez’ løn så det lige præcist går op med at vi kan forlænge med Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Siden griez/saul handlen døde har vi vitterligt ikke hørt noget… Det er godt nok vildt. Der er helt dødt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça want to sell Lenglet, but the centre-back refused an offer from Roma and refused to listen to offers from Everton, Spurs, West Ham and Arsenal. [Mundo Deportivo]
Jeg forstår ikke, at Lenglet kan beslutte, at han da vil blive i klubben, uagtet, at klubben ikke længere ønsker ham. Er vi ude i, at der er en agent der gerne vil score gryn eller er det stolthed?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør jul 24, 2021 5:36 pm
Barça want to sell Lenglet, but the centre-back refused an offer from Roma and refused to listen to offers from Everton, Spurs, West Ham and Arsenal. [Mundo Deportivo]
Jeg forstår ikke, at Lenglet kan beslutte, at han da vil blive i klubben, uagtet, at klubben ikke længere ønsker ham. Er vi ude i, at der er en agent der gerne vil score gryn eller er det stolthed?
Syntes generelt det virker til, at alle de folk vi ønsker videre, er fløjtende ligeglade eller tænker langt langt mere på deres aktuelle lønning, end deres fremtidige professionelle karrierer!!!!

Som om ambitioner fodbold/karrieremæssigt er komplet underordnet. Jeg syntes virkelig det er vildt. Jeg ved de har deres kontrakter etc men de føler intet ansvar ift den generelle økonomiske usikkerhed og viser intet andet end grådighed.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
lør jul 24, 2021 7:07 pm
Dytrax skrev:
lør jul 24, 2021 5:36 pm
Barça want to sell Lenglet, but the centre-back refused an offer from Roma and refused to listen to offers from Everton, Spurs, West Ham and Arsenal. [Mundo Deportivo]
Jeg forstår ikke, at Lenglet kan beslutte, at han da vil blive i klubben, uagtet, at klubben ikke længere ønsker ham. Er vi ude i, at der er en agent der gerne vil score gryn eller er det stolthed?
Syntes generelt det virker til, at alle de folk vi ønsker videre, er fløjtende ligeglade eller tænker langt langt mere på deres aktuelle lønning, end deres fremtidige professionelle karrierer!!!!

Som om ambitioner fodbold/karrieremæssigt er komplet underordnet. Jeg syntes virkelig det er vildt. Jeg ved de har deres kontrakter etc men de føler intet ansvar ift den generelle økonomiske usikkerhed og viser intet andet end grådighed.
De kan vel også udfolde deres sportslige ambitioner i Barca - så hvorfor skifte, blot fordi klubben gerne ser det?

Jeg kan forstå, at man snakker grådighed, når der forhandles kontrakt - men ikke når den er underskrevet, der er man forpligtet i begge retninger (havde Pjanic, Umtiti mv. brændt ligaen af, så ville Barca jo bruge selvsamme kontrakt til at sælge spillerne dyrest muligt).

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
lør jul 24, 2021 7:43 pm
Antimadridista skrev:
lør jul 24, 2021 7:07 pm
Dytrax skrev:
lør jul 24, 2021 5:36 pm
Barça want to sell Lenglet, but the centre-back refused an offer from Roma and refused to listen to offers from Everton, Spurs, West Ham and Arsenal. [Mundo Deportivo]
Jeg forstår ikke, at Lenglet kan beslutte, at han da vil blive i klubben, uagtet, at klubben ikke længere ønsker ham. Er vi ude i, at der er en agent der gerne vil score gryn eller er det stolthed?
Syntes generelt det virker til, at alle de folk vi ønsker videre, er fløjtende ligeglade eller tænker langt langt mere på deres aktuelle lønning, end deres fremtidige professionelle karrierer!!!!

Som om ambitioner fodbold/karrieremæssigt er komplet underordnet. Jeg syntes virkelig det er vildt. Jeg ved de har deres kontrakter etc men de føler intet ansvar ift den generelle økonomiske usikkerhed og viser intet andet end grådighed.
De kan vel også udfolde deres sportslige ambitioner i Barca - så hvorfor skifte, blot fordi klubben gerne ser det?

Jeg kan forstå, at man snakker grådighed, når der forhandles kontrakt - men ikke når den er underskrevet, der er man forpligtet i begge retninger (havde Pjanic, Umtiti mv. brændt ligaen af, så ville Barca jo bruge selvsamme kontrakt til at sælge spillerne dyrest muligt).
Øhh når de fleste af de omtalte hverken udfolder sig eller er ønsket, så er det imo et skævt og ukomfortabelt forhold. Men hvis de mener de fint får udfoldet deres ambitioner på bænken eller tribunen, så er det selvfølgelig heller ikke så svært at holde sig tilfreds.

Ja naturligvis er man forpligtet, det nævner jeg jo også. Men nu er det jo en speciel situation, overalt i fodboldverdenen. Man kan selvfølgelig vælge at skide det hele et stykke og bare tænke på sin egen røv..det mener jeg dog er en meget egoistisk og ja grådig ageren.

Hvis de havde brændt ligaen af, tror jeg nu derimod man havde beholdt dem. Men det er jo en anden snak, Barca ønsker jo ikke at sælge de essentielle spillere.

Edit: Jeg taler i øvrigt ikke om halvering af løn eller lignende. Men 10-15%, måske i første omgang det første år. Hvis du tjener omkring de 40m dkr, så ryger du ned på 34-36m dkr…! Og det for en profession hvis lønninger er gået gennem taget de sidste 8-10 år,

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Er det ikke lidt db. moral - de må gerne blive og få deres løn, hvis de præsterer, men de skal helst skifte klub eller ned i løn, hvis de ikke gør. Eller misforstår jeg?

Anyway, Laporta fortsætte cirkusset - https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... ent=futbol

Nu vil han eftersigende have dem i retten!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Jeg er principielt enig med dig Madame. En kontrakt er en kontrakt.
Barca har som jeg har nævnt i tidl indlæg været på katastrofe kurs i lang lang tid, og Laporta har på intet tidspunkt haft styr på situationen. Tværtimod så kommer desperationen mere og mere frem, i takt med virkeligheden rammer ham. Hvilket artiklen er et godt eksempel på.

MEN spillerne(og deres bagland) har jo også set Coronaens indvirkning på verden og verdensøkonomien, hvor utallige mennesker, virksomheder, organisationer, regioner og stater har været afhængige af subsidier og kæmpet for fremtiden.
En ting er man ikke kravler ned fra sin privilegerede piedestal, men det bliver altså en lang sæson for de “uønskede”, hvis deres tilstedeværelse hindrer Messis forlængelse.
Så selvfølgelig er det deres ret, men det giver mindre og mindre mening. Tror egentlig de jagter et “sign-off” fee.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ba sai luo na »

De spillere som Barcelona åbenlyst gerne vil sælge - der kan jeg nu godt forstå hvis de stædigt holder fast I den løn de er lovet. Hvorfor skulle de gøre Barca en tjenste og selv sige farvel til millioner af kroner.

Barca's fremtid er ikke deres fremtid.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det er det jo på den korte bane. De skal jo færdes i byen og klubben kontrakten ud, hvis det er der vi ender.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster