Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Hvad siger I til hele Arthur situationen?
Jeg swappede gerne for De Ligt, men synes ikke som udgangspunkt, at manden skal sendes afsted - medmindre holdet forstærkes markant andetsteds (som et led af handlen)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Er De Ligt så god?

Synes ikke han har været god i Juve, og synes heller ikke om at han foretrak Juve for blot et år siden.

Arthur har et potentiale som ikke mange midtbanespillere har, og har allerede vist at han har Barca DNA i sit spil. Han brændte for at komme til Barca.

Jeg synes det er lidt uetisk at bytte ham med De Ligt på den baggrund, og synes heller ikke sportsligt at det giver meget mening.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Det ville være endnu håbløs beslutning af ledelsen. Bevares, De Ligt er god, men der er altså alternativer i Europa. Bare i Leipzig render der en del unge franske midterforsvarere rundt, der er mindst lige så spændende.

Endnu værre ville det være, hvis man byttede Arthur for Pjanic. Hvad fanden er meningen med det rygte? Pjanic har højst to rigtig gode år tilbage i sig, og vil nok ende som Rakitic 2.0, såfremt han bliver hentet.

Den eneste erstatning der vil kunne retfærdiggøre et salg af Arthur er Thiago. Længere er den ikke. Og det kommer næppe til at ske.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Er slet ikke i tvivl om at Light ER så god. Han debuterede for Oranje da han var 17. Blev anfører for Ajax som 18 årig. Hvis udviklingen går i stå, ja så er det selvfølgelig skidt, men det tror jeg nu ikke sker. Alle unge spillere får en lille nedgang på et tidspunkt.
Hvad nøjagtigt der er sket i Juve, ved jeg ikke,men altså også nogle umanerlig erfarne folk at slå af i sin første sæson: Bonucci og Chiellini. Desuden tror jeg Barca passe bedre til ham end Juve.

Thiago, tror jeg ikke er umulig at få.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Arthur er i mine øjne en mindst ligeså stor juvel som De Ligt... vil da hellere have en rigtig Barca dna spiller på midtbanen som rent faktisk minder lidt om Xavi, end bytte ham for en stort forsvarstalent.

Forsvarsspillere behøver ikke nødvendigvis at have Barca dna for at kunne brillere, men det er pinedød nødvendig på vores midtbane.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Hvis man virkelig var så interesseret i et forsvarstalent, så havde man beholdt Todibo..

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 29, 2020 12:57 am
Arthur er i mine øjne en mindst ligeså stor juvel som De Ligt... vil da hellere have en rigtig Barca dna spiller på midtbanen som rent faktisk minder lidt om Xavi, end bytte ham for en stort forsvarstalent.

Forsvarsspillere behøver ikke nødvendigvis at have Barca dna for at kunne brillere, men det er pinedød nødvendig på vores midtbane.
Jeg ville bestemt helst beholde Arthur. Nyder at se ham, når han excellerer :thumbup: . Det gør han bare sjældent. Gad godt man satsede på ham en sæson mere, for at se hvor hans udvikling fører hen, men kan man få kassen nu, samt derigennem Light, eller måske penge til Lautaro eller Ney, så ser jeg det som ok.

Vil dog samtidig gerne have Thiago.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
ons apr 29, 2020 9:59 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 29, 2020 12:57 am
Arthur er i mine øjne en mindst ligeså stor juvel som De Ligt... vil da hellere have en rigtig Barca dna spiller på midtbanen som rent faktisk minder lidt om Xavi, end bytte ham for en stort forsvarstalent.

Forsvarsspillere behøver ikke nødvendigvis at have Barca dna for at kunne brillere, men det er pinedød nødvendig på vores midtbane.
Jeg ville bestemt helst beholde Arthur. Nyder at se ham, når han excellerer :thumbup: . Det gør han bare sjældent. Gad godt man satsede på ham en sæson mere, for at se hvor hans udvikling fører hen, men kan man få kassen nu, samt derigennem Light, eller måske penge til Lautaro eller Ney, så ser jeg det som ok.

Vil dog samtidig gerne have Thiago.
Men deri ser jeg netop problemet.. jeg tror ikke Thiago virkelig kommer tilbage, og hvis han gør, skal han først igen tilvænnes til en anden spillestil, træner, holdkammerater etc., og han er 29 år og har vel 2 sæsoner på højeste niveau tilbage (ala Rakitic).

Hvis Arthur er væk, Puig ikke bliver satset på (eller udlejet) og De Jong skal spille DM og Coutinho bliver solgt, så kan jeg virkelig ikke se noget som helst der tyder på en Barca dna midtbane overhovedet. Så har vi gamle Vidal, Rak, Roberto og Busquets tilbage. Dem er netop dem vi skal af med (ikke Busquets) og satse på Arthur, Puig og De Jong som de bærende på midtbanen.

Om midterforsvaren hedder De Light, Pique, Lenglet, Umtiti, Todibo er hips om haps i det lange løb, men bestemt ikke om midtbanen hedder Arthur, Puig (Coutinho), De Jong eller om den hedder Rakitic, Vidal, Busquets

Lautaro tor jeg ikke kommer, men Neymar kunne måske financeres med salg af Rakitic, Coutinho, Vidal, Umtiti eller sågar Griezmann.

Under alle omstændigheder har Suarez vel også en sæson mere på toppen efter han er kommet helt tilbage fra sin skade nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 29, 2020 10:25 am
Antimadridista skrev:
ons apr 29, 2020 9:59 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 29, 2020 12:57 am
Arthur er i mine øjne en mindst ligeså stor juvel som De Ligt... vil da hellere have en rigtig Barca dna spiller på midtbanen som rent faktisk minder lidt om Xavi, end bytte ham for en stort forsvarstalent.

Forsvarsspillere behøver ikke nødvendigvis at have Barca dna for at kunne brillere, men det er pinedød nødvendig på vores midtbane.
Jeg ville bestemt helst beholde Arthur. Nyder at se ham, når han excellerer :thumbup: . Det gør han bare sjældent. Gad godt man satsede på ham en sæson mere, for at se hvor hans udvikling fører hen, men kan man få kassen nu, samt derigennem Light, eller måske penge til Lautaro eller Ney, så ser jeg det som ok.

Vil dog samtidig gerne have Thiago.
Men deri ser jeg netop problemet.. jeg tror ikke Thiago virkelig kommer tilbage, og hvis han gør, skal han først igen tilvænnes til en anden spillestil, træner, holdkammerater etc., og han er 29 år og har vel 2 sæsoner på højeste niveau tilbage (ala Rakitic).

Hvis Arthur er væk, Puig ikke bliver satset på (eller udlejet) og De Jong skal spille DM og Coutinho bliver solgt, så kan jeg virkelig ikke se noget som helst der tyder på en Barca dna midtbane overhovedet. Så har vi gamle Vidal, Rak, Roberto og Busquets tilbage. Dem er netop dem vi skal af med (ikke Busquets) og satse på Arthur, Puig og De Jong som de bærende på midtbanen.

Om midterforsvaren hedder De Light, Pique, Lenglet, Umtiti, Todibo er hips om haps i det lange løb, men bestemt ikke om midtbanen hedder Arthur, Puig (Coutinho), De Jong eller om den hedder Rakitic, Vidal, Busquets

Lautaro tor jeg ikke kommer, men Neymar kunne måske financeres med salg af Rakitic, Coutinho, Vidal, Umtiti eller sågar Griezmann.

Under alle omstændigheder har Suarez vel også en sæson mere på toppen efter han er kommet helt tilbage fra sin skade nu.
Jeg syntes du drejer disken lidt skævt ved at formode at Thiago ikke kommer og hvis han gør, så skal han bruge meget tilvænning (hvorfor?, han er indbegrebet af masia, stilen og har været her før). Herudover kan han godt have 3-4 gode sæsoner og ikke kun 2. Du mener Suarez kan spille på toppen til han er 34, så kan Thiago vel også til han er 32!!

Selvfølgelig skal midtbanen ikke hedde Rak og Vidal. Sidstnævnte ryger sikkert til sommer, Rak nok først på fri transfer i 21.
Håber også at Alena kommer tilbage og bliver givet noget tillid.

Allerhelst ønsker jeg også at Arthur bliver. Jeg er nok bare en smule mere skeptisk ift til ham (ikke hans spillestil) end du/andre.

Gad bestemt også helst at nogen (psg, juve, Inter, united?) ville tage Griez (men intet tyder på han ryger) eller Cou (intet tyder på nogen vil betale noget særligt for ham, hvilket i øvrigt gør at jeg egentlig syntes vi bare skal beholde ham i stedet!) eller Demb, men hvem vil have ham pt!!

Man bliver bare nødt til at være lidt realistisk og forholde sig til de handler/salg der reelt er mulighed for.

Optimalt fik man selvfølgelig 320/350 m€ for Griez, Demb, Cou og Umtiti...men det kommer.jo ikke til at ske.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Det kommer aldrig til at blive helt godt, når vi har lavet så mange store fejlkøb, og vores bærrene spiller igennem lag tid er i slutningen af deres karriere.

Vi kommer desværre ikke til at få solgt Griezz, Gou, Demb og Rak. Og dermed er der heller ikke råd eller plads til nye store spillere, som Neymar og Lautaro.

Så vi må bare nøjes med det vi har, og håbe på at træneren kan få det bedste ud af dem. Med en fejlplaceret Griezz på venstre kanten, som ikke kan sætte en mad. En skadesplaget Demb, der ikke rigtig passer ind i spillestilen. En Cou der umiddelbart heller ikke passer ind i spillestilen (jo måske under Setien) og ikke kan komme til at spille sin favorit position som er off mid i en 4-2-3-1, som vi ikke spiller med. En Suarez der køre på sit sidste år på højt niveau, og som er blevet endnu mere boldmongol, og ødelægger flere og flere angreb. En Rak som ikke vil væk før han kontrakt udløber, men som stadig får spilletiden i stedet for de unge, og som ikke er god for os længere. osv....

Det kunne være lækkert af få Thiago tilbage, men han vil kun have 2-3 gode sæsoner tilbage, og vil også have en kæmpe løn. Så det handel er måske heller ikke så godt at lave. Vi må altså snart til at tænke på fremtiden, så det gælder også Neymar handlen, men ham har vi bare mere brug for, da vi ikke kan fine andre der kan det samme. SÅ den er svær :roll:

Mht Arthur. Så er jeg vild med hans spillestil, og han passer perfekt til os :glad:
Men, men det bekymre mig lidt, at det desværre virker til, at han ikke helt har fysikken til at kan spille mange kampe over en sæson på højeste niveau, og har det der brasser gen med et lavt bundniveau. Vi så sidste år, at det altid var ham der blev skiftet ud, og mener jeg har læst, at der også er blevet kommateret på han fysik angående det.
Det holder bare ikke i en storklub som vores, men en spiller der ikke er driftsikker, og kan spille de fleste kampe "alle" minutter, og en humørspiller hvor hvis man ikke lige rammer dagen, så er man usynlig, ligesom Coutinho faktisk.
Så jeg ville faktisk ikke have noget i mod, hvis vi kulle bytte Arthus med De Ligt, som rygtet går på (selv om det ikke kommer til at ske)
MEN håber virkelig jeg tager fejl, og han kan blive en legende hos os! og at hans krop og mentalitet bare er lidt længere om at vende sig til de høje forventninger og pres der er i en klub som Barca, hvor man skal præstere hver gang, end fx De Jong, som kan spille hver gang og alle minutter.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/avis ... andel.html

Hvis ikke Ligt bliver inkluderet, er det ligegyldigt.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Håbløs ledelsen. De Sciglio og Pjanic for Arthur? Hvem andre end Barça ville lave den handel?
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Thiago er efter sigende enig med Bayern om forlængelse - så dén bliver ikke til noget..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
tirs maj 05, 2020 1:27 pm
Thiago er efter sigende enig med Bayern om forlængelse - så dén bliver ikke til noget..
Nedtur.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster