Kan det være, at Real Madrid er mere kyniske hvad det angår end vid er?Norbit skrev: ↑fre jul 31, 2026 1:07 pmMen der bare en kæmpe forskel når vi sælger kontra dem fra Madrid. Vi har ikke kunnet få afskippet Araujo, FdJ, Ter Stegen og Casado. En Casado fra Barca ville sælges for max 25 mio, den samme Casado fra Real ville sælges for mindst 65.EasyBuddhist skrev: ↑fre jul 31, 2026 12:17 pmLige med Fulham, så har det nok også en del at sige, ejeren er tæt foretningspartner med Perez. Ja, det lugter lidtHristo skrev: ↑fre jul 31, 2026 11:59 amNej det er et godt take.EasyBuddhist skrev: ↑fre jul 31, 2026 10:08 amDe gør et super stykke arbejde med at sælge deres akademi spillere. Men det er bestemt ikke en strategi, Barca nogensinde skal følgeHristo skrev: ↑fre jul 31, 2026 9:06 amGlemmer vi at anerkende hvad puta har gang i ift spillersalg? Eller sælger de derimod alle de talenter de burde bygge fremtiden på?
Selvom jeg føler sandheden ligger et sted mellem de to yderpunkter, så kan jeg ikke lade være med at blive lige misundelig over evnen til at sælge spillere for høje beløb. Og evnen til åbenbart at skabe gode relationer ude i markedet, mens vi er i konflikt med Gud og hvermand.
Var jeg puta havde jeg dog satset på Nico Paz i stedet for at sælge ham, men de er jo smarte nok til at lægge tilbagekøbsklausuler ind i mange af deres salg. Så vidt jeg huske kan de nærmest købe Nico Paz tilbage for et ikke meget højere beløb.
Når alt der er sagt deler jeg linjen med easy og snot ovenfor. Lad os glæde os over at vi ikke ligner en klub i panik. Og at de nye spillere kan blive indskrevet uden kreative løsninger denne sommer.
https://www.fotmob.com/embed/news/01kyt ... rce=fotmob
Der er også den med, at de nu sælger Garcia for langt over markedsværdi, og er ved at sælge Palacios til samme klub, men sagen er også at deres gamle ungdomstræner Arbeloa er træner i Fulham nu, og de to salg i høj grad også repræsenterer det held at Arbeloa har fået Fulhams matadorpenge at handle for.
Men de er gode til at sælge dem og Barca skal også blive bedre, det er ikke så meget det. Problemet er, Real sælger deres bedste akademi spillere og det er det hul, Barca aldrig må falde i
Vores top 5 højeste salg er:
- 222m: Neymar solgt til frikøbsklausul
- 80m: Arthur. Lignede noget fusk med papirarbejde da man tilsvarende købte Pjanic unødvendigt
- 60m: Figo. Tilbage i år 2000!
- 50m: Dembele. Fuckede med os frem til salget
Reals top 5 højeste salg:
- 42m: Sanchez
33 årig Ronaldo (117m), Di Maria (75m), Casemiro (70m), Morata (66m), Nico Paz (60m).
Generelt er der bare noget med, at vi er ret dårlige til at sælge. Ofte lader vi dem blive kontrakterne ud eller udleje dem indtil de bliver kontraktløse. Vi halter efter på den disciplin, man burde kunne se hvilke "talenter" der ikke er gode nok (fx. Casado) og skippe dem til en fornuftig pris (fx. 40 mio).
De udtømmende lister:
https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... verein/131
https://www.transfermarkt.com/jumplist/ ... verein/418
Og i Barca vil spillerne ikke væk. Vi har måske ikke den samme kynisme til at sende dem videre? Det ved de købende klubber også.
Og så har der været de dyre kontrakter og så videre.